Gyllis1
Respected Leader
Nehän voi myydä vaikka kummeleille rekvisiitaksi?Heidän suunnitelmiaan en oo lukenu. Luulis että tunnit tulee sielläkin vastaan samoihin aikoihin kun meillä ja Sveitsissä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nehän voi myydä vaikka kummeleille rekvisiitaksi?Heidän suunnitelmiaan en oo lukenu. Luulis että tunnit tulee sielläkin vastaan samoihin aikoihin kun meillä ja Sveitsissä.
Tarkoitus on luopua Hornetista FY2030. Alasajo on jo käynnissä. USMC:n Hornetit eivät enää lennä lentotukialuksilta.Mites ne USMC:n jääräpäät? Ovatko jo luopuneet Legacy-Hornetista tuolloin?
Eiköhän se perustu ennemmin rahoitusrealismiin. Eli ettei voida pyytää sekä erillisrahoitusta, että PV:n menokehyksen pysyvää nostoa saman hankkeen takia.Kiinnostaisi tietää, että perustuiko HX-hankkeen reunaehto siitä, että HX:n toimintamenot eivät saa olla HN:n menoja suuremmat, mihinkään tutkittuun tietoon, vai oliko se vain jonkun jäärän keksimä mutu-tuntumalla tehty heitto, jota kukaan ei tajunnut kyseenalaistaa? Millä perusteella siis on mietitty, että ylipäätään olisi mahdollista operoida 5. sukupolven hävittäjää 4. sukupolven hävittäjän kustannuksilla?
Meidän mädättäjälehti taas Salamakakkosta mustamaalaamassa. En tajua mikä siinä on niin helvetin pahaa näille mädättäjäkotiryssille, että jos ilmavoimille hankittaisiin suorituskykyisin kalusto, jota saadaan.Hohhoijaa - olikos vielä täällä tämä yhden tosiasioista piittaamattoman F35 kriitikon vuodatus.
Uutisanalyysi: Sveitsi valitsi uudeksi hävittäjäkseen F-35:n, mutta Suomelle pitkiä asfalttibaanoja vaativa kone ei välttämättä sovi
Sveitsin asevoimien päätös ei välttämättä toteudu. Gripen-valintakin kaatui kansanäänestyksessä vuonna 2014.suomenkuvalehti.fi
Oliko Suomessa jopa ilmavoimien eka tietokoneohjattu simulaattori, jota kyettiin käyttämään tyyppikoulutukseen? Vai pelkän Hawkin?
Katso liite: 51348
Sivu 21.
Pilven Veikko -lenti nro 1 2021
Read Pilven Veikko -lenti nro 1 2021 by Pilven Veikko -lehti on Issuu and browse thousands of other publications on our platform. Start here!issuu.com
Tyyppikoulutukseen kelpaavuudesta ei osaa sanoa, kai tuo helikopterisimulaattori ehkä.1965 kuulemma jo laskeutuivat lentotukialukselle CGI:llä:
Jyri Ravion analyysi on varmasti ilmavoimien omaa pätevämpi jonka puolesta nämä testit ja arviot on siis jo tehty ja kaikki koneet ovat täyttäneet tukeutumisjärjestelmän vaatimukset ennen tehtävä- ja taistelusimulaatioita.Eih taas noita Raivion 'voi ei miksi ei ostettu F-16 joka kestää 10000 tuntia' juttuja. Äijällä varmaan artikkelipohjassa jo valmiiksi kirjoitettuna ettei tarvi ruveta raskaaseen copypasteiluun...
Kannattaisi varmaan myös tutkia paljonko Draken ja MiG-21 mittasivat kiitotietä.
Tyyppikoulutukseen kelpaavuudesta ei osaa sanoa, kai tuo helikopterisimulaattori ehkä.
Näissä vain tekee mieli olla varovainen, kun niin usein on saanut nähdä vastaavat "ensimmäinen" jutut osoittautuvan sonninpaskaksi.
Mahdollisesti suurin verkkokaupan kehittymiseen vaikuttanut yksittäinen henkilö on englantilainen Michael Aldrich. Hänestä tuli Redifon Computers – nimisen yrityksen toimitusjohtaja vuonna 1980. Edellisenä vuonna hän oli saanut ajatuksen ruokaostosten kotiinkuljetuksista, koska hän halusi välttää lähikaupassa asiointia.
Englannissa oli jo tuolloin käytössä Prestel – teknologia, joka mahdollisti uutisten, säätiedotusten ja muiden tekstien lähettämisen paikallisiin televisioihin puhelinverkon välityksellä. Hän oli työssänsä joutunut perehtymään tietokoneisiin ja puhelimen välityksellä kulkevaan informaatioteknologiaan. Hän vei yhden näistä Prestel – televisioista työpaikallensa, jossa sitä tutkittiin tarkemmin. TV:n sisältä löytyi yksinkertaisen modeemin ja muita datayhteyden ylläpitämiseen vaadittavia komponentteja. Aldrichilla oli täten käsissään TV, joka pystyi kommunikoimaan ulkomaailman kanssa ja tietokone, joka pystyi käsittelemään laskutoimituksia ja näin ollen idea ruokakauppaostosten tekoon kotisohvalta oli syntynyt. (s. 3)
The Navy’s F/A-18E/F Super Hornet fighter and its electronic warfare variant, the EA-18G Growler, are both suffering shortages of spare parts, in some cases because suppliers have stopped making them or gone out of business altogether since these aircraft entered service in 1999 and 2009 respectively.
Samanlaista juttua on kaikista koneista, osien valmistsjia tulee ja menee....Eipä tee höpöä lukea tällaista jo 2020 jutusta:
Aircraft Readiness Is Bad & Getting Worse: GAO - Breaking Defense
Of 46 types of aircraft surveyed – from the new F-35 to the aging JSTARS – not one met the Pentagon’s goal of being 80 percent “mission capable.” Most of them, in fact, keep getting worse.breakingdefense.com
Toki yleiskuva on sitä luokkaa. Halpoja osia tehdään ja ostetaan isoja eriä. Kaikessa ei ole jatkuvuutta vaikka itse koneita tilailtaisiin jatkuvasti.Samanlaista juttua on kaikista koneista, osien valmistsjia tulee ja menee....
Osa varaosista voidaan kunnostaa ja osa tehdä jo nykyään 3-D tulostamalla joka laskee tuotantokustannuksia paljon. Kaikki konetyypit näyttävät kärsivän varaosien puutteesta julkisten lähteiden perusteella. On selvää että Block 1 Superit jäävät pois, koska niitä ei voida tukea enää kunnolla ja tekniikka on vanhentunutta.Eipä tee höpöä lukea tällaista jo 2020 jutusta:
Aircraft Readiness Is Bad & Getting Worse: GAO - Breaking Defense
Of 46 types of aircraft surveyed – from the new F-35 to the aging JSTARS – not one met the Pentagon’s goal of being 80 percent “mission capable.” Most of them, in fact, keep getting worse.breakingdefense.com
Niin, miksiköhän näin Venäjän naapurissa pyritään pitämään konemäärä edes ennallaan. Sitä on hyvä pohtia. Varmaan tosi vaikeaa pääteltävää.Se sitten miksi edelleen ajetaan 64:ää jos lentotunneissa ei ole varaa entiseen?
Tämä. Varsinkin, jos 64 kanssa saadaan riittävä määrä aseistusta. Niin sinänsä olisi tyhmää mennä antamaan Venäjälle ''ilmaisia pudotuksia'' jo hankintavaiheessa.Niin, miksiköhän näin Venäjän naapurissa pyritään pitämään konemäärä edes ennallaan. Sitä on hyvä pohtia. Varmaan tosi vaikeaa pääteltävää.