Aussien Hawk, Hornet, SuperGrowler -hintoja. Aika isoja vuosittaisia heittoja, mikä selittänee?
Esim. tässä on sekä 24 SH että 11 G. Tosin eka G tuli riviin 2017, IOC 2019, FOC 2022.
Eli alimman kuvan mukaan F-18A/B maksoi enimmillään 228 miljoonaa (15-16). SH+G on vakiintumassa 455 tasolle alkaen 18-19. Tämän perusteella voisi luulla, että Growler on hävyttömän kallis. Huomaa F-35 258 20-21, eli Hornet-tasoa.
Mutta miten meillä on 50 Super ja 14 G? Onko se eka joka ajaa 10% seinään eikä F-35?
2014-15 kohta, jossa Superilla on lennetty tosi paljon (1. kuva) toisaalta kertoo miten alas tuntihinta menee kunnon lentomäärillä. Ovatpa 24 Superistaan ajaneet irti tunteja (7050) melkoisesti. Meillähän 62 Hornetia on lennetty 8700-8900 luokkaa viime vuosina.
Valmistautukaa henkisesti hirmuisiin tuntihintoihin jos F-35 tai muidenkin simulaattorilennon osuus lähentelee 50% luokkaa. Jos lentotuntimäärä vähenee tuhansilla, silloin aletaan hiipia 20-30 tonnin tuntihintaa kohti.
Esim. tässä on sekä 24 SH että 11 G. Tosin eka G tuli riviin 2017, IOC 2019, FOC 2022.
Eli alimman kuvan mukaan F-18A/B maksoi enimmillään 228 miljoonaa (15-16). SH+G on vakiintumassa 455 tasolle alkaen 18-19. Tämän perusteella voisi luulla, että Growler on hävyttömän kallis. Huomaa F-35 258 20-21, eli Hornet-tasoa.
Mutta miten meillä on 50 Super ja 14 G? Onko se eka joka ajaa 10% seinään eikä F-35?
2014-15 kohta, jossa Superilla on lennetty tosi paljon (1. kuva) toisaalta kertoo miten alas tuntihinta menee kunnon lentomäärillä. Ovatpa 24 Superistaan ajaneet irti tunteja (7050) melkoisesti. Meillähän 62 Hornetia on lennetty 8700-8900 luokkaa viime vuosina.
Valmistautukaa henkisesti hirmuisiin tuntihintoihin jos F-35 tai muidenkin simulaattorilennon osuus lähentelee 50% luokkaa. Jos lentotuntimäärä vähenee tuhansilla, silloin aletaan hiipia 20-30 tonnin tuntihintaa kohti.
Viimeksi muokattu: