Huhta
Greatest Leader
Ehkäpä vihreä PR-toiminta kannattaa aloittaa maltillisesti, esim: emme käytä Lemmenjoen majan takan sytyttämiseen enää lentopetroolia, vaan bio-sytytysnestettä
Bioetanolia?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ehkäpä vihreä PR-toiminta kannattaa aloittaa maltillisesti, esim: emme käytä Lemmenjoen majan takan sytyttämiseen enää lentopetroolia, vaan bio-sytytysnestettä
Mää oon juonut bioetanolia. Useimmiten semmoista punaista, ranskalaista.Bioetanolia?
Mää oon juonut bioetanolia. Useimmiten semmoista punaista, ranskalaista.
Bioetanolia?
Kuulemani mukaan sekä sytytysneste että bio-sytytysneste ovat samaa valopetroolia. Ostaessa kannattaa valita halvempi!
Sodan aikana voi olla, että vain toista on saatavilla, jos sitäkään.Kuulemani mukaan sekä sytytysneste että bio-sytytysneste ovat samaa valopetroolia. Ostaessa kannattaa valita halvempi!
Sodan tullen juotavuuden määritelmä arvatenkin joustaa tarjonnan supistuessa.Ei, vaan kannattaa valita se, joka on myös juotavissa.
Ei, mutta tarjolla on edelleen niin monta erilaista että tämä osuus selviää vasta hiljalleen valinnan myötä.
Toki F-35, SH ja EF on janoisempia isomman tyhjäpainon/tehon pohjalta.
Mutta ajattelin vain, että jos pitäisi vihreiden agendaa PR:ssä viestiä niin biopolttoaine ei ehkä ole järkevin. Vaikka ei vihreiden takia pidä kyllä lentotunneista leikata. Sen sijaan jos jotain tapahtuu jo muutenkin voisi sen viestiä halutessaan viherperustein. Kuten Sveitsissä yllättäen. Toki siellä oli ehkä vielä tärkeämpänä halvempi hinta, joka ei meillä toimi.
Ei sellaista ole milloinkaan väitetty olevan. Sopii vain katsoa kuinka Rajan vartioalushankintaa perusteltiin ympäristösyillä ja myös Dornierien korvaajiin ruinataan samalla. Toki siellä juuri on Ohisalon tontti, mutta hallitus tulee perustelemaan jollain tavalla päätöstä. Ei välttämättä vain kumileimaten, vaikka ei poikkeaisi suosituksesta.Nyt pitäisi vaan saada lähde sille milloin Vihreät ovat ehdottaneet ettei HX-koneilla saisi lentää.
Ei sellaista ole milloinkaan väitetty olevan. Sopii vain katsoa kuinka Rajan vartioalushankintaa perusteltiin ympäristösyillä ja myös Dornierien korvaajiin ruinataan samalla. Toki siellä juuri on Ohisalon tontti, mutta hallitus tulee perustelemaan jollain tavalla päätöstä. Ei välttämättä vain kumileimaten, vaikka ei poikkeaisi suosituksesta.
Poliitikoilla on usein tapana kehystää asiat äänestäjäkuntanasa kannalta mieluisasti. Vaikka se olisi vain krumeluuria eikä ohjaisi itse valintaa.
En sentään. Viimeksi tossa ostarin pizzeriassa otin punaviiniä ruokajuomaksi.Sillä kuuluisalla Lemmenjoen majalla?
Ja varsinkin, kun Keskusta on Puolustusministeripuolue ja KePulla on yleisesti mitattuna korkein maanpuolustustahto (https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000007427689.html).Pitäisin aika pienenä todennäköisyytenä että HX-hankkeesta ruvettaisiin leipoa mitään suurta poliittista keppihevosta. Eduskuntapuolueista vain Vasemmistoliiton äänestäjät suhtautuvat kriittisesti hävittäjähankkeeseen, tai ainakin sen laajuuteen. Esim demareiden kenttäväessä ja äänestäjissä on paljon jotka ottavat maanpuolustuksen tosissaan, joten esim Marin ampuisi vain itseään jalkaan jos kyseenalaistaisi pitkään ja hartaasti valmistellun hankkeen.
Tämä on sinänsä outo tilanne, kun HX-päätöksestä ainoat kuuluvat soraäänet tulevat hallituspuolueelta eli Vasemmistoliitolta samalla kun oppositiossa Kok, PS ja KD näyttää hymysuin peukkua ja vihreää valoa.Jep. Ja unohdin sanoa sen että oppositio tuskin nostaa suurta haloota myöskään, kun sekä kokoomuksen että perussuomalaisten äänestäjät ovat vahvasti hankkeen kannalla, jopa vasemmistoliiton pää-äänenkannattaja Kansan Uutisten mukaan.
Meillä on paljon puhuttavaa, toveri.Mää oon juonut bioetanolia. Useimmiten semmoista punaista, ranskalaista.
Kuulemani mukaan sekä sytytysneste että bio-sytytysneste ovat samaa valopetroolia. Ostaessa kannattaa valita halvempi!
Korjatkaa jos olen väärässä, en ole kemisti vaan alkoholisti.
Valopetroli on polttoainetisle, joka vastaa jalostusasteeltaan kerosiinia. Amerikanenglannin sana kerosene tarkoittaakin juuri valopetrolia, kerosiini on siinä kielessä jet fuel. Brittiengallin petrol taas tarkoittaa bensiiniä. Biosytytysnesteen voisin kuvitella olevan yksinkertaisinta mahdollista, eli denaturoitua käymisteitse valmistettua tislattua etanolia, jota vastaava tuote on Sinol tai muu samantyyppinen spriikeittimen, kuten Trangian, polttoneste. Varusmiehille jaetty 'Hyvä Tuli', joka oli pakkasessa legendaarisen huonoa sytytysnestettä, oli tietääkseni juurikin tenttua joka pakkasessa syttyy huonosti, koska etanolilla on alhaisissa lämpötiloissa matala höyrynpaine, ts. se ei muodosta helposti syttyvää kaasua. Korjatkaa jos olen väärässä, en ole kemisti vaan alkoholisti.
Kyllä sää minun ymmärtääkseni sen oikein ja kattavasti selitit. Jos tuosta ei joku ymmärtänyt, ei vika ole sinussa, vaan tuossa terminologian sekamelskassa.Valopetroli on polttoainetisle, joka vastaa jalostusasteeltaan kerosiinia. Amerikanenglannin sana kerosene tarkoittaakin juuri valopetrolia, kerosiini on siinä kielessä jet fuel. Brittiengallin petrol taas tarkoittaa bensiiniä. Biosytytysnesteen voisin kuvitella olevan yksinkertaisinta mahdollista, eli denaturoitua käymisteitse valmistettua tislattua etanolia, jota vastaava tuote on Sinol tai muu samantyyppinen spriikeittimen, kuten Trangian, polttoneste. Varusmiehille jaetty 'Hyvä Tuli', joka oli pakkasessa legendaarisen huonoa sytytysnestettä, oli tietääkseni juurikin tenttua joka pakkasessa syttyy huonosti, koska etanolilla on alhaisissa lämpötiloissa matala höyrynpaine, ts. se ei muodosta helposti syttyvää kaasua. Korjatkaa jos olen väärässä, en ole kemisti vaan alkoholisti.