Eiköhän ne laiteta kiinni sitten vasta, kun ohjus on ripustimessa. Ovat vain tiellä kannettaessa!Mihinkäs AMRAAMin siivekkeet ovat hävinneet?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Eiköhän ne laiteta kiinni sitten vasta, kun ohjus on ripustimessa. Ovat vain tiellä kannettaessa!Mihinkäs AMRAAMin siivekkeet ovat hävinneet?
Jotain varaumia fiilauksia varten on jätetty.Päinvastoin, ilmoitettuun neuvottelumenettelyyn kuuluu, että jos on neuvoteltavaa, niin kaikkien kanssa neuvotellaan tasapuolisesti!
Päätöksen jälkeen voittajan kanssa fiilaillaan enää sopimuksen yksityiskohtia, maksuaikataulua, sopparin allekirjoitustilaisuuden vieraslistaa, pöytäkarttaa, päivällisen menua ja muita tärkeitä yksityiskohtia!
Voisin kuvitella, että runkoripustimessa tämä on aika hankalaa. F-4:n aseistaminen on varmasti ollut riemua, kun puikot piti ujuttaa alakautta upotettuihin ripustimiin, ja siipikin on yhtä matalalla. Hormetissa vain pötsisäiliö lienee yhtä korkean asteen alaindeksissä, ja varusmiehet ovat logaritmi.Eiköhän ne laiteta kiinni sitten vasta, kun ohjus on ripustimessa. Ovat vain tiellä kannettaessa!
Jotain varaumia fiilauksia varten on jätetty.
Tämän vuoksi lopullisessa tarjouspyynnössä kullekin tarjoajalle asetettiin tarjoajakohtainen yläraja tarjouksen hinnalle. Lisäksi tarjouspyyntöön jätettiin yhtäläinen varauma myöhemmin tehtäviä hankintoja ja sopimusmuutoksia varten. Näin ollen tarjoushinnalle asetettu tarjoajakohtainen hintakatto on noin 9 miljardia euroa.
https://valtioneuvosto.fi/-/hx-havittajahankkeen-lopulliset-tarjoukset-saapuivat
F-4:ssä (kuten Tornadossa ja F-14:ssä) on ylemmät siivekkeet kuilussa, mutta Hornetissa ja F-15:ssä on kaikki siivekkeet esillä.Voisin kuvitella, että runkoripustimessa tämä on aika hankalaa. F-4:n aseistaminen on varmasti ollut riemua, kun puikot piti ujuttaa alakautta upotettuihin ripustimiin, ja siipikin on yhtä matalalla. Hormetissa vain pötsisäiliö lienee yhtä korkean asteen alaindeksissä, ja varusmiehet ovat logaritmi.
F-4:ssä (kuten Tornadossa ja F-14:ssä) on ylemmät siivekkeet kuilussa, mutta Hornetissa ja F-15:ssä on kaikki siivekkeet esillä.
Niin tarkoitin Sveitsin haluja maksaa ennakkoa. Meillä ei selvästikään ole kun ollaan tyytyväisiä siihen, että siirtymä katetaan ja loppu menee markkinaehtoisesti. Olisihan 2030+ aika vaikea ennustaa ylipäätään.Ok, paitsi että meillä VM on määritellyt ennakon prosentuaalisen suuruuden kauppahinnasta täsmällisesti. Jos siitä haluaa poiketa, niin tillaja eli puolustushallinto joutuu säätämään omaan laskuunsa takauksia yms yms.
Kun hävittäjähankinta on tehty, piikki on auki. Tarjoajia ei sidota käyttö- ja ylläpitokustannusten kuriin, vaan ne jäävät nähtäväksi.
Niin tarkoitin Sveitsin haluja maksaa ennakkoa. Meillä ei selvästikään ole kun ollaan tyytyväisiä siihen, että siirtymä katetaan ja loppu menee markkinaehtoisesti. Olisihan 2030+ aika vaikea ennustaa ylipäätään.
Kuten HS jutussa kerrotaan:
Hävittäjät | Uusien hävittäjien käyttö- ja ylläpitokulut arvioidaan muissa maissa jopa neljää kertaa korkeammiksi kuin Suomessa – Mikä selittää eron?
Uusien hävittäjien ostaminen on kallista mutta niin on käyttäminenkin. Monissa maissa käyttökulut on laskettu monta kertaa suuremmiksi kuin Suomessa.www.hs.fi
Niin tarkoitin Sveitsin haluja maksaa ennakkoa. Meillä ei selvästikään ole kun ollaan tyytyväisiä siihen, että siirtymä katetaan ja loppu menee markkinaehtoisesti. Olisihan 2030+ aika vaikea ennustaa ylipäätään.
Kuten HS jutussa kerrotaan:
Hävittäjät | Uusien hävittäjien käyttö- ja ylläpitokulut arvioidaan muissa maissa jopa neljää kertaa korkeammiksi kuin Suomessa – Mikä selittää eron?
Uusien hävittäjien ostaminen on kallista mutta niin on käyttäminenkin. Monissa maissa käyttökulut on laskettu monta kertaa suuremmiksi kuin Suomessa.www.hs.fi
Muistan Eurofighter Typhoon - ketjusta jutun, jossa mainittiin, että RAF pyrkii 2040 vuoteen mennessä tekemään Typhoon-koulutuksen 80-prosenttisesti simulaattoreilla.Ei ole ongelma, sillä jos käyttökulut ylittyvät ongelma ratkaistaan vähentämällä lentotunteja joka on muuttujana tässä yhtälössä. Suomessahan on Horneteillakin lennetty sangen vähän, miksipä ei HX:llä? Sinänsä lentämisen rooli harjoittelussa varmaankin vähentyy jatkuvasti, puhtaasti nojatuolista havainnoituna.
Osa koneista laitetaan koipussiin odottamaan aikaa parempaa tai sotaa.En näe että tuo prosentti esim. 10% on kovinkaan relevantti. Euroilla maksetaan kulut ei prosentilla. Jos kävisi niin onnettomasti että puolustusbudjettia pienennettäisiin vaikkapa 200 miljoonaa niin ilmavoimien toimintamenot pienenesivät 20 miljoonaa. Jos ilma voimat tarvitsisivatkin toisaalta 10 miljoonaa lisää niin pv:n budjettia täytyisi nostaa 100 miljoonaa.
Tuollainen prosentti ei ole mitään muuta kuin heitto siihen euro tasoon mikä se on silloin päätöksenteon hetkellä ollut.
Todellisuudessa meillä on puolustusbudjetti jonka sisällä euroa liikkuvat omilla momenteillaan. Jos ilmavoimat syö ennakoitua enemmän niin joko budjettia nostetaan tai jostain leikataan.
Bad experiences in other countries
Does Switzerland face a fault similar to that of other countries? In the past, Lockheed Martin has not always shone when it comes to fulfilling contractually guaranteed counter-trade agreements. The American company, for example, absolutely did not meet Belgian expectations. It has repeatedly imposed new conditions. The national media were not tender and did not hesitate to imply that Belgium had been "naive" in buying the F-35. As for Poland, its situation seems to be even worse: at the beginning of the year, the Polish Ministry of Defense decided to completely abandon the agreed compensatory deals. In response to questions from the media, officials claimed that "the US proposals were not satisfactory," Poland had not obtained any "suitable means of maintenance or production" for the F-35.
Lockheed Martin has to offset 60% of the purchase price by placing orders in Switzerland, or around 3.6 billion Swiss francs.
Due to the impending vote, Lockheed Martin is under pressure to quickly conclude contracts with local companies.
"The target is known and we will achieve it," said Patrick Nyfeler, Managing Director of Lockheed Martin Switzerland bluntly. Various projects are already underway. He points out, for example, the agreement with Mecaplex AG, which has already been pre-approved by the Federal Council. The Granges-based company was awarded a major contract for a total of 800 cockpit glazing panels and 400 complete cockpit awnings, which represents investments for the region of several hundred million francs and around one hundred dollars. 'jobs.
The Ticino-based company Nozomi Networks and Kudelski, which specializes in digital security systems, are also expected to benefit from these compensatory deals. “An additional layer of security for data and systems is created especially for Switzerland, because security is very important there”, emphasizes Patrick Nyfeler. This would create additional jobs in Ticino and French-speaking Switzerland. So far, at least one letter of intent has been signed.
Failure to comply with this rule can result in a heavy fine.
Another contract is yet to be concluded, continues the managing director, with Ruag in Stans and SR Techniques in Kloten. The engines will be maintained by Ruag in Stans and SR Techniques in Kloten ZH. However, Lockheed Martin is unable or unwilling to give a provisional assessment of the requirements stipulated in the contract at this time.
No on kyllä todella. Kuulostaa aika Saabimaisilta luvuilta jos tosiaan 4.6 miljoonan sopparissa saadaan 1000 miljoonan säästö.Nyt tarkkana F-35 vainolaiset, tätä esille julkisuudessa ettei meitä vedätetä.
Tuo Puolan hylky ja sen myötä saatavan säästön numerosumma oli todella epäilyttävä. 1 miljardin säsätö muka vaikka koko soppari oli vain 4.6 milj. usd.L'initiative du GSsA contre les F-35 aide l'industrie militaire suisse
Lockheed Martin s'est engagé auprès du Conseil fédéral à confier des mandats à des entreprises suisses en échange de l'achat des avions de combat F-35 à la Suisse. La menace du référendum du GSsA pousse le constructeur américain à signer ces contrats plus rapidement.www.blick.ch
Poland to Resign from the F-35 Offset to Save USD 1 Billion [EXCLUSIVE]
Polish Ministry of Defence recommended it to the Offset Committee to resign from concluding the offset agreement pertaining to F-35 acquisition within the framework of the Harpia programme - Defence24.pl found out. The proposals submitted by the US partners did not match the Polish requirements...www.defence24.com
Tuo artikkeli on Joulukuulta 2019. Kauppasopimus kuitenkin allekirjoitettiin Tammikuun lopussa 2020:Poland to Resign from the F-35 Offset to Save USD 1 Billion [EXCLUSIVE]
Polish Ministry of Defence recommended it to the Offset Committee to resign from concluding the offset agreement pertaining to F-35 acquisition within the framework of the Harpia programme - Defence24.pl found out. The proposals submitted by the US partners did not match the Polish requirements...www.defence24.com
Ja se muuttaa asiaa miten?Tuo artikkeli on Joulukuulta 2019. Kauppasopimus kuitenkin allekirjoitettiin Tammikuun lopussa 2020:
Poland signs $4.6 billion deal for F-35 fighter jets
Poland signed a $4.6 billion deal with the United States on Friday for the purchase of 32 of its advanced F-35 fighter jets to enhance air defense on...www.dailysabah.com
Äh! Luetun ymmärtäminen töppäsi! Niin kyse oli siis vastakaupoistaJa se muuttaa asiaa miten?