Ja näen asian niin, että FCAS:iin kehitettäviä teknologioita vuotaa Rafaleen jo taloudellisista syistäkin.
Jos Ranskan tulevaisuuden fleetti olisi sitten vaikka 150 Rafalea ja 150 FCAS:ia, niin se että tuo päivitykset, joita kehitetään FCAS:iin, Rafaleen myös tuplaa päivitysten määrän ja tätä kautta laskee mittakaavaedun mukaan päivitysten suhteellisia kustannuksia per kone.
Samalla Rafale voi paikata paremmin FCAS:ia siellä mihin ei ole juuri sillä hetkellä FCAS:ia lähtettäväksi.
Jos Ranskan tulevaisuuden fleetti olisi sitten vaikka 150 Rafalea ja 150 FCAS:ia, niin se että tuo päivitykset, joita kehitetään FCAS:iin, Rafaleen myös tuplaa päivitysten määrän ja tätä kautta laskee mittakaavaedun mukaan päivitysten suhteellisia kustannuksia per kone.
Samalla Rafale voi paikata paremmin FCAS:ia siellä mihin ei ole juuri sillä hetkellä FCAS:ia lähtettäväksi.