Äänestys Mikä konetyyppi korvaa Hornetit?

Mikä konetyyppi on mielestäsi todennäköisin valinta Hornetin korvaajaksi?


  • Äänestäjiä yhteensä
    599
  • Äänestys suljettu .
Ikävää sanoa mutta Ranska on luhistuva yhteiskunta tulevaisuudessa. Olkoonkin strategiset sukellusveneet maailman merillä jatkuvasti tai eliittiyksiköt kurmoottamassa Afrikassa pahiksia. Amerikka on kaikesta huolimatta Amerikka myös tulevina vuosikymmeninä. Tämä seikka kannattaa ottaa huomioon HX hankkeessa tässä enempää persuilematta.

Amerikkakin on muuttumassa ruskeaksi. Ei kannata laskea sen varaan, että vanha maailma paljoa kiinnostaisi tulevia äänestäjiä.

 
Ikävää sanoa mutta Ranska on luhistuva yhteiskunta tulevaisuudessa. Olkoonkin strategiset sukellusveneet maailman merillä jatkuvasti tai eliittiyksiköt kurmoottamassa Afrikassa pahiksia. Amerikka on kaikesta huolimatta Amerikka myös tulevina vuosikymmeninä. Tämä seikka kannattaa ottaa huomioon HX hankkeessa tässä enempää persuilematta.

Täytyy sanoa, että Etelä-Afrikka ja Denel Umkhonton muodossa on hyvä huono esimerkki näiden riskien realisoitumisesta.

Jos toimittajavaltion yhteiskunta ei pysy kasassa HX-hävittäjän elinkaaren seuraavat yli 30 vuotta niin se on ihan sama minkälaista kalua sieltä hankitaan.

Ruotsilla ja Ranskalla mielestäni suurimmat riskit tässä mielessä.
 
Kerro tuo ranskalaisille, jotka tekevät Rafalesta jatkuvasti uudempaa versiota. Eiköhän koneisiin saa viripalikkaa jatkossakin.

P.S. Myös Gripenin suorituskyvyn paraneminen on taattu; siinä on vielä vuosia kehitystyötä jäljellä, jotta kone saadaan palveluskäyttöön. :D

Ranskalaisilla ilmeisesti realistinen käsitys oman seuraavan sukupolven hävittäjän kehitysvauhdista joten ovat jo valmistautuneet lentämään Rafalella vielä pitkään.

Mitenkähän keskeneräinen Gripen E sitten on? Ensimmäinen brassikone pitäisi lentää käyttömaahansa nyt syksyllä ja lisää koneita seuraa muutaman koneen vuosivauhdilla. Kaksipaikkainen F sitten vähän myöhemmin. Näiden uusi jammer ja tämä Kauhavalla esitelty LADM varmaan vielä selvästi kehitysvaiheessa.
 
Amerikkakin on muuttumassa ruskeaksi. Ei kannata laskea sen varaan, että vanha maailma paljoa kiinnostaisi tulevia äänestäjiä.

Ei latinnoista ole ongelmia tulevaisuudessa. Ovat ahkeria ja sulautuvat yhteiskuntaan. Tämä aihe ei kuulu tänne joten jätän tähän mutta Ranskan islamisoituminen on konkreettinen riski tulevaisuudessa HX hankkeelle.
 
Ranskalaisilla ilmeisesti realistinen käsitys oman seuraavan sukupolven hävittäjän kehitysvauhdista joten ovat jo valmistautuneet lentämään Rafalella vielä pitkään.

Mitenkähän keskeneräinen Gripen E sitten on? Ensimmäinen brassikone pitäisi lentää käyttömaahansa nyt syksyllä ja lisää koneita seuraa muutaman koneen vuosivauhdilla. Kaksipaikkainen F sitten vähän myöhemmin. Näiden uusi jammer ja tämä Kauhavalla esitelty LADM varmaan vielä selvästi kehitysvaiheessa.

Ruotsalaisten IOC on 2023, että kyllä siellä varmaan riittää tehtävää. Sinänsä kone on pitkälti hyllytavaraa, mutta tiedä silti, onko esim. tutkien ohjelmistot vielä valmiita. Sensorien saaminen pelaamaan yhteen kestänee jonkin aikaa ja aseintegraatiot tarvitaan.


Currently, the GRIPEN programme has been split into two parts. The main effort in Linköping (Sweden) and Dos Santos (Brazil) has been transferred to the latest – and fifth – version of the JAS-39, the GRIPEN-E. The Swedish Air Force (SwAF) has signed a deal for 60 single-seat GRIPEN-Es (+ maybe 10 more), but no two-seater GRIPEN-F. The latter are so far an issue only for the E-model’s first export customer (Brazil), with eight to be designed and largely built there together with the majority of the total of 36 airframes. Due to the introduction of new Russian weapon systems in Sweden’s vicinity, it is essential for the SwAF to bring the GRIPEN-E into service in order to remain a relevant player in the Baltic region, capable of defending the nation as well as supporting its partners. In April 2020, the test programme surpassed 300 flight hours and meanwhile, it includes six aircraft and will be expanding to two sites in 2020 involving SAAB test pilots, the Swedish defence materiel administration (FMV) and SwAF. SAAB is preparing to deliver three initial-production aircraft in 2020. Current plans are to have an Initial Operational Capability (IOC) in 2023 and a Full Operational Capability (FOC) in 2026/7.
 
Ei latinnoista ole ongelmia tulevaisuudessa. Ovat ahkeria ja sulautuvat yhteiskuntaan. Tämä aihe ei kuulu tänne joten jätän tähän mutta Ranskan islamisoituminen on konkreettinen riski tulevaisuudessa HX hankkeelle.

Sama yhteiskunnallinen muutos on tapahtumassa myös Typhoonin ja Gripenin tarjoajilla...
 
Ikävä kyllä näin on. USA ainoa maa jossa tätä ongelmaa ei ole eikä tule. Nyt nähtävät mellakat ovat ohimeneviä.

En olisi varma tästä. USA:ssa tapahtuu samanlaisia asioita kuin Euroopassakin, mutta prosessi ei vielä ole yhtä pitkällä. Eri presidenttien aikoina asiat voivat kehittyä eri suuntiin.
 
En olisi varma tästä. USA:ssa tapahtuu samanlaisia asioita kuin Euroopassakin, mutta prosessi ei vielä ole yhtä pitkällä. Eri presidenttien aikoina asiat voivat kehittyä eri suuntiin.
Pidemmällä aikajanalla Trumpin kausi ei juurikaan vie Usan suuntaa yhtään mihinkään. Sama koskee mahdollista Bidenin kautta. Ei Usaa Länsi-Euroopan tyylisesti tulla ajamaan alas.
 
Merten sheriffi kirjoitti:
>Pidemmällä aikajanalla Trumpin kausi ei juurikaan vie Usan suuntaa yhtään mihinkään. Sama koskee mahdollista Bidenin kautta.

USA:ssa oli 1952 säädetty laki maahanmuutosta jolla oli mahdollista estää sellaisten ryhmien maahanpääsy joiden katsottiin pyrkivän olevan USA:n hallintoa vastaan.
"The 1952 Act retained a quota system for nationalities and regions. Eventually, the Act established a preference system that determined which ethnic groups were desirable immigrants and placed great importance on labor qualifications. The Act defined three types of immigrants: immigrants with special skills or who had relatives who were U.S. citizens, who were exempt from quotas and who were to be admitted without restrictions; average immigrants whose numbers were not supposed to exceed 270,000 per year; and refugees. "


Näitä lakeja on myöhemmin muutettu, mm.

Ja näiden ansiosta maahan on virrannut viime vuosikymmeninä erilaista väkeä joka on muuttanut osaltaan maan kulttuuria tämänpäivän tilanteen suuntaan.
Omasta mielestä tuo 1952 versio antoi valtiolle mahdollisuuden säätää mistä maista väkeä otetaan ja sen vuoksi paljon järkevämäpää tekstiä kuin nykyinen tilanne länsimaissa jossa selitetään että kenen tahansa pitää päästä maahan kun on allekirjoitettu kansainvälisiä sopimuksia.
 
Viimeksi muokattu:
Lähtökohtaisesti venäläisessä (neuvostoliittolaisessa) toimituksessa tulee kaikki sovitun operointiajan vaatimat osat, manuaalit, voiteluaineet yms yms ja jopa kaiken liikuttamiseen tarvittavat Grazit, MASit ja UAZit!
Tilaa UAZ tuulilasi, niin saat loput autosta kaupanpäälle.
 
Ruotsissa näen jonkinlaisena riskinä myös äärifeministisen hallituksen valtaannousun mikä voi leikata merkkitävän osan Ruotsin puolustusbudjetista ja Gripen E:n kehitykseen varatuista varoista pois käytännössä yhdessä yössä.
 

Feministit saivat 0 paikkaa viime vaaleissa ja kesäkuun gallupissa Vihreät ovat tippumassa ulos valtiopäiviltä. Mitään ääri-vasemmistohallitusta ei ole Ruotsissa näköpiirissä pitkään aikaan. Saab sen sijaan on uhannut siirtää pääkonttorin Ruotsin ulkopuolelle jos myyntiluvat nihkeytyvät entisestään.
 
Ruotsissa näen jonkinlaisena riskinä myös äärifeministisen hallituksen valtaannousun mikä voi leikata merkkitävän osan Ruotsin puolustusbudjetista ja Gripen E:n kehitykseen varatuista varoista pois käytännössä yhdessä yössä.
Voi olla, ettei Ruotsin hallituksia enää 2030-luvulla valita nykyisenkaltaisella vaalilla, vaan imaamien kokouksessa...
 

Feministit saivat 0 paikkaa viime vaaleissa ja kesäkuun gallupissa Vihreät ovat tippumassa ulos valtiopäiviltä. Mitään ääri-vasemmistohallitusta ei ole Ruotsissa näköpiirissä pitkään aikaan. Saab sen sijaan on uhannut siirtää pääkonttorin Ruotsin ulkopuolelle jos myyntiluvat nihkeytyvät entisestään.

Sopiva paikka pääkonttorille olisi Indianassa USA:ssa minne Saab rakentaa tehtaan Boeing T-7:n osien valmistusta varten.
 
SS:n arvostelukyvytön vatnikki taas vauhdissa.

Tutkateknologian kehityksestä johtuen Suomen koko ilmatilaa voidaan valvoa esimerkiksi Venäjän uusilla 2 500-3 000 km havainnontietäisyyden 29B6 Konteiner yli horisontin tutkilla, joista ensimmäinen otettiin palveluskäyttöön vuoden 2019 lopussa Mordoviassa.

Koska Konteiner -tutka havaitsee myös häivekoneet, kaikki Suomen alueella lentävät, nousevat ja laskeutuvat lentokoneet koneen havaitaan, mikä neutralisoi Ilmavoimien kriisiajan hajauttamisesta saatavan hyödyn, koska hajasijoitustukikohta pystytään havaitsemaan heti kun sille laskeutuu tai siitä nousee hävittäjä, minkä jälkeen hajasijoitustukikohta seuraavaan tehtävään valmisteltavineen hävittäjineen voidaan tuhota kaukovaikutteisilla asejärjestelmillä. Ainoa keino estää hävittäjäkaluston ja sen tukeutumisjärjestelmän havaitseminen on elektroninen häirintä.
 
"Tutkateknologian kehityksestä johtuen Suomen koko ilmatilaa voidaan valvoa esimerkiksi Venäjän uusilla 2 500-3 000 km havainnontietäisyyden 29B6 Konteiner yli horisontin tutkilla, joista ensimmäinen otettiin palveluskäyttöön vuoden 2019 lopussa Mordoviassa."

Mordorissa.
Ja havaitsee myös häivekoneet - hohhoijaa Saab ja Suomen sotilas.

Kontainer tutka siis havaitsee jotakin jonka jälkeen pitää tietää mitä havaitsi. Jonka jälkeen jos tulkitsee että se ei ole lintuparvi vaan yllättävän korkealla lentävä torjuttava hävittäjä niin jonkun oman hävittäjän pitäisi havaita se ilmasta tai odottaa jonkin maalinosoitustutkan löytävän kohteen. Sen jälkeen tätä kohden pitäisi osata ampua ohjus. Ja tämän ohjuksen pitäisi löytää tämä Konteinerin keksimä kohde. Ja nämä täytyisi tehdä ennen kuin tämä kohde tekee mitään torjuntaa ja tietää, ettei kohteella ole kavereita mukana.
 
Viimeksi muokattu:
Back
Top