Kaikki on mahdollista. Tosin Kanada lienee hieman erilainen ympäristö tuollaisiin hankkeisiin kuin piskuinen Suomi.Kaikkihan on mahdollista, kuten aiemmin mainitun Senatorin takana olevasta Roshelista näkee. Firman perusti kymmenisen vuotta sitten Israelista Kanadaan muuttanut yrittäjähenkinen mies, joka alkoi valmistaa panssariajoneuvoja mm. arvokuljetuskäyttöön ja takoo nyt 100 miljoonan liikevaihtoa toimittaen kamaa mm. Ukrainan asevoimille.
Mutta yhdistelmä on kyllä haastava, kun tela-ajoneuvossa ei voi tilata siviilituotantolinjalta alustaa ja päällivarustella sitä sopivalla korilla...
Tela-ajoneuvot ovat volyymiltään hyvin niche-tuote, mikä näkynee eri komponenttien hinnassa. Jos esim. telapyörille ei ole kuin pari valmistajaa, hinnat voivat olla mitä nuo pari yritystä haluavat. Kuorma-auton runkoja menee vastaavasti kymmeniä, satoja tuhansia. Tuossakin käytetään Fordin alustaa, joten sen hinta lienee painettu jo matalalle (OT huomio: mitenköhän dump truck -pohjainen runko kestää maastossa? Kuormaa kyllä kantaa, mutta mitkä on kiertovarat? Vaatii vastaavasti enemmän jousitukselta. )