MiKu

Lisäsin miehistöhytin eteen lisäsuojan, kuskinhyttiin yläluukun ja oven.

1683287109584.png
1683287123856.png
 
Mutta miksi tuollainen ohjaamo?
Monesti autossa vänkärin paikalla istuu ryhmänjohtaja, joka tähystää, lukee karttaa ym. Jos saisin suunnitella ja päättää, olisi ohjaamo normaalileveyksinen
Miinasuoja. Kahden hengen cabover-hyttiin se on vaikeampi suunnitella (halvalla).
 
Lisäsin miehistöhytin eteen lisäsuojan, kuskinhyttiin yläluukun ja oven.

Katso liite: 77454
Katso liite: 77455
Tällainen paketti voisi olla helpompi nostaa eri runkojen päälle kuin täysleveälllä ohjaamola varustettu, voisi noita ohjamoja ja miehistötiloja tehdä varastoon enemmänkin, jos tilanne näyttää kiristyvän niin ruvetaan varastosta nostelemaan noita erilaisten runkojen päälle mitä sattuu sillä hetkellä helposti saamaan.
 
Tällainen paketti voisi olla helpompi nostaa eri runkojen päälle kuin täysleveälllä ohjaamola varustettu, voisi noita ohjamoja ja miehistötiloja tehdä varastoon enemmänkin, jos tilanne näyttää kiristyvän niin ruvetaan varastosta nostelemaan noita erilaisten runkojen päälle mitä sattuu sillä hetkellä helposti saamaan.
Asennusohjeeseen laittaa lähinnä tarvittavat lisätuennat. Muutaman voisi valmistaa testikäyttöön, muuten on paha iteroida.

Laitoin kuvia parille tuntemalleni maakkilaiselle ja vastaus oli: "RAHOITUS TÄLLE NYT HETI!!"
 
Hahmottelin runkojen vääntövapaata kiinnitystä.

1683442914537.png
 
Pitääpä laittaa sulle kuvaa kiilatappikiinnityksestä.
Todella yleinen tapa kiinnittää säiliöitä suoraan auton rungolle ja päästää säiliön elämään hieman rungon päällä.
 
Sain idean tuohon kiinnitystapaan katsomalla Unimogin kiinnityksiä:



Mutta vaihtoehtoisiakin tapoja otetaan vastaan (mieluusti kuvien kanssa).
 
Kokeilin, kuinka monta taistelijaa mahtuu sisään. 12 ja tilaa jää aika paljon.

1683525287622.png
1683525303102.png
1683525316101.png
 
Nuo yksittäiset U-raudanpätkät korvannen yhtenäisellä raudalla; toimii samalla myös jäykkärinä.
 
Yksi asia minkä toteuttamista pohdiskelin on vaihteensiirto.

Yksinkertaisin olisi spesifioida, että vaihteiston on oltava automaatti; tällöin vaihteenvalinta yksinkertaistuisi. Ongelmana on se, että harva automaatti on enää perinteinen momentinmuuntaja, vaan robotti, ja niistä on ilmeisesti huonoja kokemuksia sotakäytössä. Manuaali olisi parempi, mutta linkitysten saaminen toimimaan eri alustoille jne. on vähän haastavaa.
 
Yksi asia minkä toteuttamista pohdiskelin on vaihteensiirto.

Yksinkertaisin olisi spesifioida, että vaihteiston on oltava automaatti; tällöin vaihteenvalinta yksinkertaistuisi. Ongelmana on se, että harva automaatti on enää perinteinen momentinmuuntaja, vaan robotti, ja niistä on ilmeisesti huonoja kokemuksia sotakäytössä. Manuaali olisi parempi, mutta linkitysten saaminen toimimaan eri alustoille jne. on vähän haastavaa.

Eikö raskaan kaluston vaihteistot ole pääsääntöisesti momentinmuuntimeen perustuvia ratkaisuja (esim. Allisonin laatikot)?
 
Eikö raskaan kaluston vaihteistot ole pääsääntöisesti momentinmuuntimeen perustuvia ratkaisuja (esim. Allisonin laatikot)?
Allison on yksi OG:sta. Mutta esim. M-B Powershift on robolaatikko (ilmeisesti sentään nestekytkimellä?)
 
Back
Top