Minkälaisia elokuvia te katotte?

Juhannuspäivänä lauantaina tuli telkkarista brittifilmi "Lonely place to die". Hyi hitto olihan piinaava aihe ja elokuva. Olin tämän jo bongannut aikaa sitten mutta jäänyt vaan katsomatta.
Suosittelen kyllä, vaikka matkasuunnitelma Skotlannin ylämaille varmasti peruuntuukin.

http://www.imdb.com/title/tt1422136/

MV5BNTM5OTA2MTc2N15BMl5BanBnXkFtZTcwMjI3NDQyNg@@._V1_UY268_CR3,0,182,268_AL_.jpg


.
 
Juhannuspäivänä lauantaina tuli telkkarista brittifilmi "Lonely place to die". Hyi hitto olihan piinaava aihe ja elokuva. Olin tämän jo bongannut aikaa sitten mutta jäänyt vaan katsomatta.
Suosittelen kyllä, vaikka matkasuunnitelma Skotlannin ylämaille varmasti peruuntuukin.

http://www.imdb.com/title/tt1422136/

MV5BNTM5OTA2MTc2N15BMl5BanBnXkFtZTcwMjI3NDQyNg@@._V1_UY268_CR3,0,182,268_AL_.jpg


.

Miltä kanavalta tuo tuli, mietin että näkyisköhän netissä? Kiinnostais kyllä nähä.
 
Uusi Jack Reacher -elokuva on tulossa (perustuen siis Lee Childsin erittain hyvaan kirjasarjaan, jossa olen nyt about puolessavalissa), tassa vahan makua ensimmaisesta leffasta... unohdin miten hyva se on! Ampumaratakohtaus Tom Cruisen ja Robert Duvallin valilla...


Uuden traileri:

http://www.imdb.com/title/tt3393786/?ref_=nv_sr_1
 
Juhannuspäivänä lauantaina tuli telkkarista brittifilmi "Lonely place to die". Hyi hitto olihan piinaava aihe ja elokuva. Olin tämän jo bongannut aikaa sitten mutta jäänyt vaan katsomatta.
Suosittelen kyllä, vaikka matkasuunnitelma Skotlannin ylämaille varmasti peruuntuukin.

http://www.imdb.com/title/tt1422136/

MV5BNTM5OTA2MTc2N15BMl5BanBnXkFtZTcwMjI3NDQyNg@@._V1_UY268_CR3,0,182,268_AL_.jpg


.

Joo. Katselin äsken Foxilta kun ei tullut uni silmään ja kun olen lomalla niin ei ole aamuherätystä. Olipas tyly ja ahdistava pätkä. Ensimmäiset kolmisen varttia oli oikeasti kutkuttavan jänskää menoa kun siellä Skotlannin ylämailla ensin löysivät sen tytön ja sen jälkeen pakenivat niitä kahta kiväärimiestä ja porukkaa harvennettiin tylysti. Tuli jossain määrin mieleen elokuva Syvä joki (Deliverance). Puuttui vaan (onneksi) että rosvot olisivat olleet banjoa soittavia homoraiskaajia. Mutta jotenkin se loppupuoli elokuvasta vaan lässähti kasaan. Kyse olikin kidnappauksesta ja lunnasrahoista.

Alison (Melissa George) oli kyllä söpö ja Skotlannin maisemat komeita.

Melissa-George-21.jpg
 
Mutta ehkä se lopun keventyminen oli paikallaankin? Pitäähän katsojan jotenkin päästä piinasta.
Enivei, ihan suositeltavaa kats...... jännitettävää.


ps. Melissa George ihan selvää minkki-osastoa.
 
Loppujen lopuksi olen itse aika kaikkiruokainen elokuvien suhteen, mutta sci-fi leffat ei vain oikein tahdo ikinä upota. Siinäkin on poikkeus, sillä Matrixit ovat oikein loistavia elokuvia! Eniten viime aikoina on kuitenkin tullut katsottua "jenkkiyliopistoleffoja", eli Van The Man, BMS The Movie, College jne.. Ylipäätään tuollaiset perseilyelokuvat ovat ihan hauskaa katsottavaa. Tykkään elokuvista jotka ovat edes jollain tavalla realistisia, siksi sci-fi ei oikein uppoakkaan. Dokkareita olen myös katsonut aika paljon viime aikoina, ja kyllä, olen myös katsonut pullovesidokumentin.
 
Tulikomennon kanssa samaa mieltä tuosta lonely place to die. Alkuosa elokuvasta vaikutti itseäni juuri tuon syväjoki tunnelman vuoksi. Olisivatpa vaan pysyneet siellä metsikössä mutta pitihän erinomaisesti alkava elokuva pilata menemällä sinne kaupunkiin räiskimään jossa tunnelma latistui keskitason toimintaleffaan. Mutta ehdottomasti katsomisen arvoinen pätkä.

Tämä tuli viimeksi katseltua netflixistä_

http://www.imdb.com/title/tt2911666/

Ihan hauskaa pistoolitemppuilua ja tykkään Reeversistäkin. Annoin kolme tähteä.
 
Tunnustanpa katsoneeni Late Lampaan eli Late lammas elokuvan, syitä leffan katsomiseen on oikeastaan pari. Late Lammas on Aardman Animationsin vaha-animaatiolla tehty elokuva ja Aardman Animationsin aiempia produktioita on esim. Wallace & Gromit sekä Kananlento, kyseinen animaatiotekniikka kiinnostaa minua ja on kiehtovaa katsoa kuinka vaha-animaatioilla (vahamalleja tms. käyttäen) saadaan tehtyä hyvinkin moniulotteisia ja tarvittaessa suhteellisen pitkiä elokuvia - Late Lampaan kesto on reilut 80 min. Hahmojen ilmeikkyys on kiehtovaa, samoin se kuinka joustava animaatiokeino vaha on, toisaalta ymmärtääkseni äärimmäisen haasteellinen - ei missään nimessä helpoin mahdollinen. Tästä johtuen Late Lampaassakin (tarkoitan lähinnä sarjaa) on kymmeniä valmiita ilmeitä, joita hyödynnettään tuotannossa ja näin nopeutetaan prosessia edes hiukan.

Toinen syy elokuvan katsomiseen oli se, että olen menneen talven kuluessa katsonut säännöllisesti sunnuntaina aamulla Yle:n Galaxilta Late Lammasta ja pidän niistä alle 10 minuutin mittaisista "minileffoista" todella paljon - lähes poikkeuksetta niiden komiikka ja huvittavuus on korkealla tasolla ja ne iskevät minuun "kuin miljoona volttia". Niinpä sitten oli katsottava Late Lammas elokuva ihan vaan jo uteliaisuudenkin takia. Halusin nähdä pysyykö käsikirjoitus kasassa koko elokuvan mitan, on helppoa tehdä lyhyitä sarjoja ja niihin yksi tai korkeintaan kaksi teemaa, mutta yritäpä tehdä olennaisesti pidempi elokuva, siten että se kestää tarinana kasassa ja jaksaa kiinnostaa katsojia eikä se ala toistaa itseään. Toki kriteerit aikuisella ja lapsella ovat hiukan toiset, mutta mielestäni Late Lammas onnistui tarinanakin oikein hyvin - se pysyi kasassa lähes koko ajan, jokunen yksittäinen vaivaannuttava suvanto elokuvaan mahtui, mutta kokonaisuus huomioiden elokuvan tarina pysyi kasassa, siinä oli sopivasti kiinnostavia koukkuja ja se saavutti huipennuksen lopussa - mikä varmasti lapsikatsojia kiinnostaa.

Minä pidin, ja uskallan suositella sitä jokaiselle animaatioista kiinnostuneelle - jos ei muuta niin käytetyn tekniikan tähden. Mainitaan nyt detaljina, Aardman Animations on saanut 10 Oscar ehdokkuutta 2016 mennessä ja voittanut kokonaista viisi Oscaria. Aika pirun hieno saavutus!

vlad
 
Tunnustanpa katsoneeni Late Lampaan eli Late lammas elokuvan, syitä leffan katsomiseen on oikeastaan pari. Late Lammas on Aardman Animationsin vaha-animaatiolla tehty elokuva ja Aardman Animationsin aiempia produktioita on esim. Wallace & Gromit sekä Kananlento, kyseinen animaatiotekniikka kiinnostaa minua ja on kiehtovaa katsoa kuinka vaha-animaatioilla (vahamalleja tms. käyttäen) saadaan tehtyä hyvinkin moniulotteisia ja tarvittaessa suhteellisen pitkiä elokuvia - Late Lampaan kesto on reilut 80 min. Hahmojen ilmeikkyys on kiehtovaa, samoin se kuinka joustava animaatiokeino vaha on, toisaalta ymmärtääkseni äärimmäisen haasteellinen - ei missään nimessä helpoin mahdollinen. Tästä johtuen Late Lampaassakin (tarkoitan lähinnä sarjaa) on kymmeniä valmiita ilmeitä, joita hyödynnettään tuotannossa ja näin nopeutetaan prosessia edes hiukan.

Toinen syy elokuvan katsomiseen oli se, että olen menneen talven kuluessa katsonut säännöllisesti sunnuntaina aamulla Yle:n Galaxilta Late Lammasta ja pidän niistä alle 10 minuutin mittaisista "minileffoista" todella paljon - lähes poikkeuksetta niiden komiikka ja huvittavuus on korkealla tasolla ja ne iskevät minuun "kuin miljoona volttia". Niinpä sitten oli katsottava Late Lammas elokuva ihan vaan jo uteliaisuudenkin takia. Halusin nähdä pysyykö käsikirjoitus kasassa koko elokuvan mitan, on helppoa tehdä lyhyitä sarjoja ja niihin yksi tai korkeintaan kaksi teemaa, mutta yritäpä tehdä olennaisesti pidempi elokuva, siten että se kestää tarinana kasassa ja jaksaa kiinnostaa katsojia eikä se ala toistaa itseään. Toki kriteerit aikuisella ja lapsella ovat hiukan toiset, mutta mielestäni Late Lammas onnistui tarinanakin oikein hyvin - se pysyi kasassa lähes koko ajan, jokunen yksittäinen vaivaannuttava suvanto elokuvaan mahtui, mutta kokonaisuus huomioiden elokuvan tarina pysyi kasassa, siinä oli sopivasti kiinnostavia koukkuja ja se saavutti huipennuksen lopussa - mikä varmasti lapsikatsojia kiinnostaa.

Minä pidin, ja uskallan suositella sitä jokaiselle animaatioista kiinnostuneelle - jos ei muuta niin käytetyn tekniikan tähden. Mainitaan nyt detaljina, Aardman Animations on saanut 10 Oscar ehdokkuutta 2016 mennessä ja voittanut kokonaista viisi Oscaria. Aika pirun hieno saavutus!

vlad
Late Lammas on myös meidän perheessä suosittu. Siinä on myös aikuisille omaa huumoria mukana.
Jakso missä lampaat käyvät kaupungilla pizzeriasta hakemassa mukaan on aivan paras.
 
Aikoinaan forumillakin keskustelua herättänyt dokumentti jossa israelin tiedustelupalvelun päälliköt saivat puheenvuoron on saanut jenkeiltä vastaavan.
Spymaster. Cia in the crosshair dokumentissa kaikki elossa olevat johtajat saavat perustella toimiansa.
 
Late Lammas on myös meidän perheessä suosittu. Siinä on myös aikuisille omaa huumoria mukana.
Jakso missä lampaat käyvät kaupungilla pizzeriasta hakemassa mukaan on aivan paras.

Late Lampaasta ja lukuisista muista animaatioista löytyy annettavaa niin lapsille kuin myös aikuisille - ne ovat koko perheelle. Lapsi voi katsoa niitä harmittomana viihteenä, joissa on hauskoja kommelluksia aikuisille niissä on sitten tarjolla paljon muutakin. Tässä suhteessa eurooppalaiset (ja japanilaiset) animaatiot olivat pitkään paljonkin amerikkalaisia edellä. Nykyään onneksi amerikkalaiset suurtuotannotkin ovat rohkeampia ja niissä on useampia tasoja ja yhdellä kertaa on huomioitu niin lapsi- kuin myös aikuiskatsojat.

vlad

P.S. Kiitos vinkistä, pitääkin katsastaa Shaun the Sheepit youtubesta...
 
Tunnustanpa katsoneeni Late Lampaan eli Late lammas elokuvan, syitä leffan katsomiseen on oikeastaan pari. Late Lammas on Aardman Animationsin vaha-animaatiolla tehty elokuva ja Aardman Animationsin aiempia produktioita on esim. Wallace & Gromit sekä Kananlento, kyseinen animaatiotekniikka kiinnostaa minua ja on kiehtovaa katsoa kuinka vaha-animaatioilla (vahamalleja tms. käyttäen) saadaan tehtyä hyvinkin moniulotteisia ja tarvittaessa suhteellisen pitkiä elokuvia - Late Lampaan kesto on reilut 80 min. Hahmojen ilmeikkyys on kiehtovaa, samoin se kuinka joustava animaatiokeino vaha on, toisaalta ymmärtääkseni äärimmäisen haasteellinen - ei missään nimessä helpoin mahdollinen. Tästä johtuen Late Lampaassakin (tarkoitan lähinnä sarjaa) on kymmeniä valmiita ilmeitä, joita hyödynnettään tuotannossa ja näin nopeutetaan prosessia edes hiukan.

Toinen syy elokuvan katsomiseen oli se, että olen menneen talven kuluessa katsonut säännöllisesti sunnuntaina aamulla Yle:n Galaxilta Late Lammasta ja pidän niistä alle 10 minuutin mittaisista "minileffoista" todella paljon - lähes poikkeuksetta niiden komiikka ja huvittavuus on korkealla tasolla ja ne iskevät minuun "kuin miljoona volttia". Niinpä sitten oli katsottava Late Lammas elokuva ihan vaan jo uteliaisuudenkin takia. Halusin nähdä pysyykö käsikirjoitus kasassa koko elokuvan mitan, on helppoa tehdä lyhyitä sarjoja ja niihin yksi tai korkeintaan kaksi teemaa, mutta yritäpä tehdä olennaisesti pidempi elokuva, siten että se kestää tarinana kasassa ja jaksaa kiinnostaa katsojia eikä se ala toistaa itseään. Toki kriteerit aikuisella ja lapsella ovat hiukan toiset, mutta mielestäni Late Lammas onnistui tarinanakin oikein hyvin - se pysyi kasassa lähes koko ajan, jokunen yksittäinen vaivaannuttava suvanto elokuvaan mahtui, mutta kokonaisuus huomioiden elokuvan tarina pysyi kasassa, siinä oli sopivasti kiinnostavia koukkuja ja se saavutti huipennuksen lopussa - mikä varmasti lapsikatsojia kiinnostaa.

Minä pidin, ja uskallan suositella sitä jokaiselle animaatioista kiinnostuneelle - jos ei muuta niin käytetyn tekniikan tähden. Mainitaan nyt detaljina, Aardman Animations on saanut 10 Oscar ehdokkuutta 2016 mennessä ja voittanut kokonaista viisi Oscaria. Aika pirun hieno saavutus!

vlad
Aardman on tehnyt monta Wallace and Gromit -elokuvaa, joista meikalaiselle mieluisin on ehka pienoisjuna-kaappari pingviini kohtaus... noh tassapa vahan osviittaa:

 
Nyt vaiheeksi katson dokumenttielokuvan Diana Vreelandista, tässä on paljon tyyliä ja historiakin.

Diana Vreeland: The Eye Has to Travel

 
Hyvin leppoisa ja nautittava elokuva:
Mr.Holmes
 
Back
Top