Mitä kalustoa kyettäisiin valmistamaan kotimaassa pakon edessä?

50 tonnia kuormaa per HCT-rekka ja alle 600 kuljetusta riittää koko materiaalin siirtoon muihin sijainteihin? Kuormaukseen kuluu jokin aika, mutta tämä lienee niitä asioita, joita on valmisteltu (kontit, kuormalavat, rullakot jne. versus tavaran makuuttaminen hyllyssä).
Tuota sitten rajoittaa se montako rekkaa voidaan kuormata kerralla ja sitten on kaikki se materiaali jota eri syista ei saada/laiteta konttiin/rullakkoon kuten soppatykit. Asiaa on valmisteltu mutta purkua suojaamaan/tekemään lähtevien on syytä ottaa mukaan vaihtovaatteet, makuualustat ja makuupussit sekä evästä.
 
Tuota sitten rajoittaa se montako rekkaa voidaan kuormata kerralla ja sitten on kaikki se materiaali jota eri syista ei saada/laiteta konttiin/rullakkoon kuten soppatykit. Asiaa on valmisteltu mutta purkua suojaamaan/tekemään lähtevien on syytä ottaa mukaan vaihtovaatteet, makuualustat ja makuupussit sekä evästä.
Usko tai älä, mutta Puolustusvoimissa on jopa harjoiteltu tämmöisiä tilanteita :D
 
Usko tai älä, mutta Puolustusvoimissa on jopa harjoiteltu tämmöisiä tilanteita :D

Ressut tietysti tietävät valmiuden kohottamisesta ja liikekannallepanosta enemmän kuin ne, jotka ovat siitä vastuussa... :D
 
Usko tai älä, mutta Puolustusvoimissa on jopa harjoiteltu tämmöisiä tilanteita :D
Ressut tietysti tietävät valmiuden kohottamisesta ja liikekannallepanosta enemmän kuin ne, jotka ovat siitä vastuussa... :D
Niin siksi tiedetäänkin kauanko siinä oikeasti kestää kun lähdetään sitä tavaran paljoutta siirtämään. Eikä siinä mennä enää pelkällä kantahenkilökunnalla kun palettia pitää alkaa pyörittää 24/7 ilman taukoja.

Edit: Jollain varikolla missä tavaraa päästään lastaamaan useammasta ulkovarastosta samaan aikaan menee tietysti paljon vähemmän aikaa kuin jollain missä on yksi rekan mentävä kulkuaukko kalliossa eikä valmiiksi lastattu pääse ulos jos yhdessä takana olevassa on homma kesken.
 
Viimeksi muokattu:
Niin siksi tiedetäänkin kauanko siinä oikeasti kestää kun lähdetään sitä tavaran paljoutta siirtämään. Eikä siinä mennä enää pelkällä kantahenkilökunnalla kun palettia pitää alkaa pyörittää 24/7 ilman taukoja.

Edit: Jollain varikolla missä tavaraa päästään lastaamaan useammasta ulkovarastosta samaan aikaan menee tietysti paljon vähemmän aikaa kuin jollain missä on yksi rekan mentävä kulkuaukko kalliossa eikä valmiiksi lastattu pääse ulos jos yhdessä takana olevassa on homma kesken.
Ja luolat ovst tottakai tehty niin, että niissä on yksi ruuhkautuva kulkuaukko... :)

Usko vaan, hommaa on mietitty ja harjoiteltu ja se riittää meille!

Voin uskoa, että "varmuuden varuiksi" hillottua materiaalia on varikoilla ja eri varastoilla aivan törkeä määrä. Jotenkin organisaation luonteeseen kuuluu tarkan euron politiikka ja se, ettei mitään mahdollisesti tarpeellista heitetä pois. Pari omakohtaistakin havaintoa on vuosien varrelta, mutta ei niistä sen enempää.
 
Miten kalusto saadaan ulos siitä yhdestä ainoasta 1x2m luukusta mihin koko Suomen varustus on sullottu?
(Hieman sarkasmia).

Keskustelu ei ole ollut otsikon mukaista pitkään aikaan vaan väännetään vain jostain valmiussuunitelmista mistä kellään täällä ei ole hajua. Hedelmällistä tämä jos mikä.
 
Miten kalusto saadaan ulos siitä yhdestä ainoasta 1x2m luukusta mihin koko Suomen varustus on sullottu?
(Hieman sarkasmia).

Keskustelu ei ole ollut otsikon mukaista pitkään aikaan vaan väännetään vain jostain valmiussuunitelmista mistä kellään täällä ei ole hajua. Hedelmällistä tämä jos mikä.
Juu, mikään vähänkään valmiutta sivuava ei kuulu keskusteluihin...
 
Joillakin on hieman hajua, mutta kun kaikki sellainen on ns. "punaleimaista kassakaappikamaa".
 
Viimeksi muokattu:
Juu, mikään vähänkään valmiutta sivuava ei kuulu keskusteluihin...
No jos lukee otsikon ja ensimmäisen viestin niin ei ihan tule ensimmäisenä mieleen että on tarkoitus keskustella siitä miten logistisesti hoidetaan kaman levittäminen varastoista sodan uhan alla. Kuten jo todettiinkin niin kaikki tieto on muutenkin punaleimakamaa joten kohtuu hedelmätöntä on mielestäni jossitella siitä.
 
T
Vastaus: Oikeastaan melkein mitä vain. Aika vähän jää varmaan sellaista mitä ei pakon edessä voitaisi valmistaa. Esim. Jos tarvitaan pakon edessä ydinase, sellainen varmasti voidaan rakentaa.
En muista mistä luin enkä ala hakemaan, mutta jossain arvioitin että pohjoismaissa voidaan tietotason puolesta noin vuodessa rakentaa ydinase. Tämä ilmeisesti tarkoitti fissioasetta ja en ole varma koskiko tämä fuusiopommia ja en myöskään ole varma sisältääkö tämä fissiomateriaalin jalostusta.

Sitten tulee kysymys siitä, millä se toimitetaan...
 
On taidettu nuo varastot rakentaa ennen google mapsia. Ja varmaankin ovat puuttuneet maastokartoista. On paljon halvempaa rakentaa maan päälle kuin kallion sisään. Ja PVllä rahamenoja on enemmän kuin tarpeeksi. Aikaisemminhan oli juttua, että varastoinnille yritetään tehdä jotakin mutta aina sitä on lykätty eteenpäin. Varmaankin säästösyistä. On yritetty jo pitkään.
Et tiedä miksi länsimetro tuli kalliimmaksi kuin laskettiin ;)
 
En muista mistä luin enkä ala hakemaan, mutta jossain arvioitin että pohjoismaissa voidaan tietotason puolesta noin vuodessa rakentaa ydinase. Tämä ilmeisesti tarkoitti fissioasetta ja en ole varma koskiko tämä fuusiopommia ja en myöskään ole varma sisältääkö tämä fissiomateriaalin jalostusta.

Sitten tulee kysymys siitä, millä se toimitetaan...

Lentokoneella?
 
Lentokoneella?
Jos Mathias Rust ja Biafran ilmavoimat pystyivät...

30hr30m.jpg
 
Arabiteknologia opettaa mitä voi tuottaa
 
Varastossa on materiaalia 280 000 ukolle.
Miettikääpä, vaikka keskiarvo olisi vain100 kiloa per henki niin se tekisi 28000 tonnia materiaalia rekoilla.
Sitä ei ihan hetkessä hajauteta vaikkei olisi, erkkareita, sabotöörejä ja aktivisteja häiritsemässä.
tuo ei ole kummoinen tonnimäärä siirrettäväksi ja jos luolasto on tehty vähänkään perusteellisemmin suunniteltuna, niin päivässä siirtyy yli puolet tuosta materiaalimäärästä toisiin paikkoihin.
Ne luolat joita me tehdään, pystytään tyhjentämään ja täyttämään jopa 2 päivässä ja nettotonnit ovat merkittävästi suurempia, kuin tuo olettamus on.
Liikenneinfran rakentaminen on merkittävä tekijä ja esimekiksi rautatien tuominen kallionsisään ja lastauspihojen jakaminen kolmeen osaan sekä luonnollisesti läpikuljettavuus on perusjuttuja.. Mutta me kyllä käytetään rahaakin aika tavalla näihin projekteihin.
 
Back
Top