Samses
Ylipäällikkö
JOKO kirjoitti:Taitolaji kirjoitti:Ohessa lainaus HS:n pääkirjoituksesta 30.3.13. "Molemmissa maissa (Ruotsi ja Suomi) on viime kuukausina kerrottu uutisina, ettei kumpikaan selviäisi pitkään yksin alueensa puolustamisesta, että Nato-mailla on velvollisuus vain auttaa vain toisiaan ja ettei EU:lla ja Pohjoismailla ole yhteistä puolustusta, vaikka niillä on puolustusyhteistyötä." Kirjoituksessa todetaan myös, ettei Nato-maiden puolustukseen kohdistu spekulaatioita, Ruotsiin ja Suomeen kohdistuu!
Kun tähän lisää MOT-ohjelmassa kuvattu kokonaismaanpuolustuksemme heikkous, ei voi muuta kuin ihmtelle päättäjiemme päättämättömyyttä.
Johan ne ovat päättäneet. Natoon mennään. Nyt on meneillään mediakampanja kansalaisten mielipiteen muuttamiseksi. Naton hyötyihin ja luotettavuuteen kriittisesti suhtautuvaa kirjoittelua on valtamediasta turha hakea.
Jos tarkoitat valtamedialla Hesaria, niin HS:hän on jo vuosia sitten reilusti ilmoittanut olevansa Naton kannalla. Mielestäni asia on OK, kun kanta on suoraan ja reilusti kerrottu. Nato- "kriittisiä" kantoja ( lue: kantoja joissa Nato on sylivauvoja syövä Ilmestyskirjan peto, faktoista viis) kyllä löytyy julkisesta keskustelusta ilman suuria ponnistuksia.
Puolensa Natolla epäilemättä on, hyvät ja huonot; mutta itse en kyllä näe mitään syytä suuriin salaliittoteorioihin, ja minä sentään olen aika epäluuloinen.