MV-lehti

Saat ihan rauhassa resonoida bäckmanneja ja Kremliä.

Tälläkin foorumilla vieraillut, ja foorumilta lähtenyt sotatieteen tohtori toi käsitteen "resonaattorit" joka minun silmissä ovat niitä kuuluisia hyödyllisiä idiootteja. Kremlin trollitehtaiden lanseeraamia idioottisalaliittoteorioita väännetään, Naton agentteja nähdään melkein oman kotisohvan takana ja Bilderbergit ja illuminaatit määräävät maailmaa.

Nämähän ovat vain itsenäisiä ja puhtaasti neutraalia totuutta esiin tuovia itsenäisiä suomalaisia, eikö niin?

Kuten sinäkin saat resonoida ruotsalaista ylivaltaa ja mahtavaa kuninkaallista kulttuuria.

Ehkä on täydellinen sattuma, että sinä alat kommentoimaan minun tekstejäni heti sen jälkeen kun olen puhunut jotain Ahvenanmaan asioista? Joku voisi sanoa että resonoit toisenlaista narratiivia. Minä en toki moista hävyttömyyttä väitä.

Tämän unohtaen, olennaista mielestäni on se, että kukin meistä yrittää tehdä selkoa todellisuudesta. Niillä tietolähteillä ja osaamisella ja taustoilla mitä meillä on.

Mielestäni tämän palstan arvo on siinä, että täällä on erilaisia näkökulmia aiheesta. Täällä puhutaan MV:sta ja HS:stä. Molemmilla on kannattajansa ja puolensa. Tämä on palstan ja sen osallistujien suuri voima. Me emme ole aina samaa mieltä, mutta vääntöjen kautta me ainakin joudumme miettimään myös toisia näkökulmiakin.

Tällä on mielestäni arvoa. Paljon enemmän kuin jollain 255-merkin Twitter-paskalla. Aina emme pidä eri mielipiteistä, mutta keskustelu vie kaiken hybridin ohitse.
 
Onko sinulla mitään muuta argumenttia ikinä missään kuin tätä samaa paskaa: kreml, putin, salaliitto, illuminaattti, persu, kielifasismi, rasisti, ym ym?
Sana rasismi esintyy postauksissani 1 kerran vuonna 2016

"Kielifasismi" sanaa en löydä.

Kreml ja Putin lienevät maanpuolustusfoorumilla ydinsanoja.

Illuminaatti ja salaliitto ilmenevät postauksissani yleensä ironiana erinäisiä vierasperäisiä näennäisargumenttejä kommentoidessani.

Persu on perussuomalaisten kutsumanimi yksikössä. Monikossa olen käyttänyt sanaa viimeksi vuonna 2015 ja yksikössä vuonna 2012. Perussuomalaisten twittertili on @persut, joten en taida laskea sanaa kielletyksi.
 
Kuten sinäkin saat resonoida ruotsalaista ylivaltaa ja mahtavaa kuninkaallista kulttuuria.

Ehkä on täydellinen sattuma, että sinä alat kommentoimaan minun tekstejäni heti sen jälkeen kun olen puhunut jotain Ahvenanmaan asioista? Joku voisi sanoa että resonoit toisenlaista narratiivia. Minä en toki moista hävyttömyyttä väitä.

Tämän unohtaen, olennaista mielestäni on se, että kukin meistä yrittää tehdä selkoa todellisuudesta. Niillä tietolähteillä ja osaamisella ja taustoilla mitä meillä on.

Mielestäni tämän palstan arvo on siinä, että täällä on erilaisia näkökulmia aiheesta. Täällä puhutaan MV:sta ja HS:stä. Molemmilla on kannattajansa ja puolensa. Tämä on palstan ja sen osallistujien suuri voima. Me emme ole aina samaa mieltä, mutta vääntöjen kautta me ainakin joudumme miettimään myös toisia näkökulmiakin.

Tällä on mielestäni arvoa. Paljon enemmän kuin jollain 255-merkin Twitter-paskalla. Aina emme pidä eri mielipiteistä, mutta keskustelu vie kaiken hybridin ohitse.

Kai Ahvenanmaan asioita voi kommentoida jos keskustelu vie kaiken ohi? Ei kai se ole mikään tabu?

Enkä tiedä resonoineeni "ruotsalaista ylivaltaa" tai "mahtavaa kunikaallista kulttuuria" koska olen tasavaltalainen, joka pitää ns. perustuslaillisia monarkioita turhana teatterina ja harvoja yksinvaltaisia monarkioita diktatuureina. Olen yleensä korjannut koloniaalinarratiivia ja korostanut että nykyisen Suomen alue oli tasavertainen Ruotsin alue, eikä mikään siirtomaa. Kyllä se keksitty siirtomaanarratiivi aikanaan häipyy. Sehän syntyi kun Suomelle piti keksiä oma historia.

Janoin muuten, ainahan voi olkiukkoja heittää.
 
Kai Ahvenanmaan asioita voi kommentoida jos keskustelu vie kaiken ohi? Ei kai se ole mikään tabu?

Enkä tiedä resonoineeni "ruotsalaista ylivaltaa" tai "mahtavaa kunikaallista kulttuuria" koska olen tasavaltalainen, joka pitää ns. perustuslaillisia monarkioita turhana teatterina ja harvoja yksinvaltaisia monarkioita diktatuureina. Olen yleensä korjannut koloniaalinarratiivia ja korostanut että nykyisen Suomen alue oli tasavertainen Ruotsin alue, eikä mikään siirtomaa. Kyllä se keksitty siirtomaanarratiivi aikanaan häipyy. Sehän syntyi kun Suomelle piti keksiä oma historia.

Janoin muuten, ainahan voi olkiukkoja heittää.

Jotta päästään samalle viivalle, niin jos puhut olkiukoista, niin älä heittele myöskään resonointikommentteja minulle. Minä resonoin itseäni ja pahuksen vähän muita. Toki erimielisyys voidaan esittää millä nimellä halutaan, mutta se kertoo enemmän sanojasta kuin sanotusta.

Nykyinen Suomen alue oli "Kantaruotsin" siirtomaa. Tätä voi nimillä toiseksi selittää, mutta tosiasiat puhuvat puolestaan. Olet täysin väärässä tuossa tasavertaisuuspuheessasi. Verotulot menivät Ruotsiin, kuten kirjoitettu historia osoittaa. Ja kaikki käydyt sodat osoittavat samaa. Tukholma ei ole koskaan nähnyt asiaa samoin kuin sinä. Kielellisesti asia on ollut selvä jo kaiken aikaa. Vasta Venäjän vallan aika vapautti suomen kielen ja todellisuudessa vasta 40-luvun lopulla ylempi oppiminen vapautui jossain määrin ruotsin ylivallasta joka vieläkin elää virkamiesruotsin edellytyksenä. Nämä toki tiedät.
 
Jotta päästään samalle viivalle, niin jos puhut olkiukoista, niin älä heittele myöskään resonointikommentteja minulle. Minä resonoin itseäni ja pahuksen vähän muita. Toki erimielisyys voidaan esittää millä nimellä halutaan, mutta se kertoo enemmän sanojasta kuin sanotusta.

Jännästi Suomessa on menty siihen, että kriittinen yksittäisajattelu paljastetaan kremlin resonoinniksi. Jos siirrät kriittisen kreml-ajattelusi koskemaan sitä puolta, joka julkisesti kritisoi kremliä, niin ei hyvä. Julkisuudessa muutamien ihmisten tuottama kreml-kritiikki on hyväksyttävä karvoineen sulkineen höyhenineen....siihen kohdistunut kritiikki on kremlin resonointia. Nauraisin, jos ei yskittäisi niin paljon.

Tuohon Ruotsikeskusteluun en viitsi edes lähteä enää. Jokainen joka on RuotsiSuomen historiaa tavannut edes välttävästi tajuaa mikä oli maakuntaSuomen asema siinä kompuksessa. Suomen kansaa on hallittu sellaisilla metodeilla, että äkkinäistä oksettaa, kun jotain siitä alkaa tajuta. Jos tajuaa koskaan.
 
Antoi toki takaisin. Mutta on myös hyvä huomata, että monelta osin keskustelu lähti käyntiin Aron/hänen työnantajiensa aloitteesta. Hän on yksi olennaisia nimiä koko hybridikeskustelun aloittamisessa. Tämän keskustelun luonteesta olisi mielenkiintoista tehdä hieman tutkimusta mukaan lukien erään sotatohtorin kommentit ja niiden ajoitukset.

Edelleen, eräs Aron suuria aloituksia oli hänen väitteensä "julkisessa keskustelussa olevista trolleista". Näistä hän esitti tuovansa todisteita. Koko Yle:n arvovallalla.

Tähän päivään mennessä en ole kuullut näitä todisteita sen enempää kuin selitystä niiden puutteelle. Se, mitä kuulen Aro:lta ovat kertomukset yhä suuremmista trollihyökkäyksistä. Todisteet puuttuvat. Jopa HS totesi arviossaan hänen uusimmasta kirjastaan: "konkretia puuttuu". Puhumattakaan Aron kanssakirjailijoiden taustoista joista edelleen jopa HS ja US mainitsevat "valkopesun Aron taholta".

Jolloin saattaa kysymys herätä. Onko Aro itsessään infosoturi? Tai jonkun toimijan Proxy? Vai onko hän vain puhtaasti itsenäinen, täysin vapaa ja puhtaasti neutraalia totuutta esiin tuova ihminen?

Jokainen meistä päätyy omaan lopputulokseen.
Vastaan parilla kysymyksellä.
Antoi takaisin jne - kyllä. Oikeuttaako se sellaiseen loanheittoon mitä hänen päälleen on tullut? Käräjäoikeuden mielestä ei oikeuttanut, tuskin oikeuttaa hovioikeudenkaan mielestä.

Onko Aro infosoturi? Mitä sitten jos olisikin? Jos puhutaan informaatioSODASTA tai edes informaatio-operaatioista, niin todennäköisesti molemmilla puolilla on "informaatiosotureita".

Väitän, että esimerkiksi Suomi on tällä hetkellä hädintuskin kärryillä siitä millaiseksi sodankuva on muuttumassa tietyiltä osiltaan. Vastapuolella on informaatiosotilaita, olisi syytä olla meilläkin.
 
Miten niin epäröimään?
Ei se tietysti salaisuus ole että tällä saralla maailmassa on muutama valtio, jotka ovat edellä muita ja Suomi ei kuulu niihin muutamaan.
 
Onko Aro infosoturi? Mitä sitten jos olisikin? Jos puhutaan informaatioSODASTA tai edes informaatio-operaatioista, niin todennäköisesti molemmilla puolilla on "informaatiosotureita".

Väitän, että esimerkiksi Suomi on tällä hetkellä hädintuskin kärryillä siitä millaiseksi sodankuva on muuttumassa tietyiltä osiltaan. Vastapuolella on informaatiosotilaita, olisi syytä olla meilläkin.


Voisiko sen informaation suunnata sinne vastapuoleen?
Kovasti tämä Aron info-sota näyttäisi olevan suunnattu Suomeen.


Helvettin huonosti on Suomi asiansa hoitanut jos tässä on meidän etulinja info-sodassa.

Itse en myöskään kaipaa Suomeen mitää kotoisia ("hyvisten") propagandasotureita. Mulle piisaIsi ihan puhdas fakta.
 
Voisiko sen informaation suunnata sinne vastapuoleen?
Kovasti tämä Aron info-sota näyttäisi olevan suunnattu Suomeen.


Helvettin huonosti on Suomi asiansa hoitanut jos tässä on meidän etulinja info-sodassa.

Itse en myöskään kaipaa Suomeen mitää kotoisia propagandasotureita. Mulle piisaIsi ihan puhdas fakta.
Kyllähän Aro on infosoturi mutta kenen palveluksessa?
"Vastapuolella on informaatiosotilaita, olisi syytä olla meilläkin."
Tämän perusteella epäilyjä taitaa olla muillakin...
 
Saunakaljan aika! Sitten pulahdus järveen tai mereen.

Forumin lämpötila on sellainen, että pieni jäähdyttely on paikallaan. Hyviä pointteja, silti, kaikilla.
 
Hän vain sattui sohaisemaan ampiaispesää ja sen myötä toki ilmiö lävähti yleisön eteen.

Tämä pitäisi jonkun jaksaa palastella tiukasti faktoissa pysyen, jäsennellä ja esittää eri toimijat. Jos vielä jaksaisi toimintatavat ja -metodit esitellä.....olisi hyödyllistä.

Jäsen @Hallinkorva on kuin synnytetty tätä tehtävää varten. :cool:

Jälkiviisauden imelistä mujuista saisi jäsennetyn tiukasti de factossa pysyttelevän tapahtumakartan. Ei tarvitse enää jälkiviisaan arvailla mitään, kun tapahtumat ovat mitä ovat.
 
Jos oikein kunnolla tiivistetään niin Suomi sai ruotsalaisilta sukkahousu homppeleilta sivistyksen, venäläisiltä kommareilta itsenäisyyden ja saksalaisilta peltisepiltä perunan :ROFLMAO:

kisspng-baked-potato-sweet-potato-vegetable-clip-art-interesting-potatoes-5aa0c0275cb5f9.6876639115204843913798.jpg


Siihen väliin mahtuu paljon itkua, porua, sortoa, napinaa, kapinaa ja saappaiden kopinaa.

Arosta en osaa sanoa mitään, kun en ole tekemisiään ollenkaan seurannut...kirjan kyllä aion jossain vaiheessa lukea. Informaatiosotakin on niin monimutkainen hommeli, että tuskin siitä kukaan kykenee tarkasti jäsenneltyä ja kaiken kattavaa selontekoa rakentamaan, kaikkein vähiten ne jotka sitä sotaa toteuttavat.

Venäjä ei tuputa omaa maailmankuvaansa muille, se pyrkii sekoittamaan ja hajottamaan koko läntistä maailmaa ja nykyisessä ilmapiirissä se ei ole edes kovin vaikeaa.

MV-lehti on ihan hyvä työväline informaatiosotaan. Jossain vaiheessa se oli luultavasti aika tehokaskin työväline, mutta sen merkitys lienee aika tavalla laskenut varsinkin nyt kun Ilja on pelinsä pelannut ja puikkoihin astui miehet joiden uskottavuus on pahasti miinuksella jo valmiiksi...myös niissä piireissä joihin MV pyrkii vaikuttamaan.
 
Viimeksi muokattu:
Sanotaan nyt selvyyden vuoksi että minun mielestäni Aro ei ole "informaatiosoturi tai -sotilas". Hän vain sattui sohaisemaan ampiaispesää ja sen myötä toki ilmiö lävähti yleisön eteen. Sinänsä hyvä että näin kävi.

Ja hyvä että sohaisi. Itse sohin pari vuotta Aroa aikaisemmin ainoana ressuna -edelleen odotan kh-vuorokausia noista vuosista- hs.fi keskustelupalstalla. Siellä oli useita nimimerkkejä, jotka ajoivat Kremlin narratiivia. Ja loivat Suomelle fasistista historiaa. Ja julistivat sisällissotaa Suomen epäoikeudenmukaisuutta vastaan.

Aika selvänä tarkoitusksena oli luoda eripuraista menneisyyttä, jota käyttää Suomea vastaan jos tilanne olisi vaatinut. Tarinoissa synnytettiin laitonta ja laittomasti itsenäistynyttä Suomea. Joka ei ymmärrä vieläkään Venäjän oikeutettuja turvallisuustarpeita Suomessa.

Aron alettua puhumaan trolleista, alkoi keskustelupalstoille löytyä muitakin maanpuolustushenkisiä kirjoittajia. Joilla ovat faktat minuakin paremmin hallussa.

Aro teki miehen työn isänmaan asialle. Monella miehellä ei ole munaa tehdä samaa.

Ps. Itekkin raukkana kirjoitin ja kirjoitan nimimerkillä. Tiedän että minuakin kokeiltiin maalittaa. Mutta ilmeisesti eivät onnistuneet.
 
Viimeksi muokattu:
Jos joku on lukenut Aron kirjan voisi siitä jonkinlaisen tiivistelmän tai arvion tehdä.
 
Jos oikein kunnolla tiivistetään niin Suomi sai ruotsalaisilta sukkahousu homppeleilta sivistyksen, venäläisiltä kommareilta itsenäisyyden ja saksalaisilta peltisepiltä perunan :ROFLMAO:

Ruotsilta saatiin myös perusta demokratialle ja vapaudelle - tai se vähintäänkin vahvisti sitä pohjaa mitä suomalaisilla jo oli. Nuo kaksi muuta tahoa olisivat tarjonneet (1500-1700-luvuilla) vapaille suomalaisille mitäs muuta kuin maaorjuutta. Kun Venäjä vei Ruotsilta osan itäistä maakuntaansa, niin ei siinä tainnut montaa vuotta korkeintaan vuosikymmentä mennä niin maaorjuuden tielle alettiin mennä, Karjalan kannaksella? Ruotsalaisten jättämä perintö ja perusteet pitivät meidät osana länttä ja hyvä niin.
 
Viimeksi muokattu:
Sanotaan nyt selvyyden vuoksi että minun mielestäni Aro ei ole "informaatiosoturi tai -sotilas". Hän vain sattui sohaisemaan ampiaispesää ja sen myötä toki ilmiö lävähti yleisön eteen. Sinänsä hyvä että näin kävi.
Minusta infosota osana hybriidisota ollut aina. Jokainen siihen osallistuva voi kutsua itseään vaikka informaatiosoturiksi, jos niin välttämättä halua itse.
Olen jo maininnut aikaisemmin että joskus kurkistan parin venäläisen foorumiin, ja siellä samat naamat ns infosotureita, toisaalta ne ovat Putlerin propagandan levittäijä. Aika vähän tolkkua heidän kirjoituksien sisällössä, paljon valheita (josta usein ne itsekin tietävät), yleensä (ainakin yksi heistä) vimmatusti heittää yhden ja saman Kremlin maksulllisen internetkanavan USA:ta mustamaalavia tekeleitä, jossa on pelkkä kurjuutta vailla mitään faktoja. Heti kun toinen kerro 20 $ tuntipalkasta, vastauksena hänelle video laahustavasta juoppopuliukosta, tai jättihampurilaista syövästä 200 kiloisesta naisesta.

Esimerkki: yksi foorumilainen muutti USA:n ja kirjoittaa kuulumisia elämästään siellä. Aika realistisesti, tuntipalkoista, mitä ja missä hän tienää, mitä syö/juo, mitä maksa ruoka, vuokra, miten sujuu päin persettä Pietarissa tehty nenän väliseinän korjausleikkaus ja paljon muuta, jopa mitä aarteieta löytyy San Fransiskon roskiksista..
Hänen vastapeluri, Tcheljabinskissa asuva mies heittää heti toisenlaisia tekeleitä, jossa näytetään kaiken paskaisin puoli SanFraciskosta, tämän hän tekee pommittamalla sivujen tolkulla näitä typeriä videoita vastauksena yhteen kommetiin.
Joukko samoja shakaleja latelee loukkauksia tälle uudelle amerikkalaiselle eri muodoissa välistä. Nekin kuvittelee olevansa suuressa infosodassa mukana. Itse en ollut mikään infosoturi, halusin aidosti keskustelua, ja kuvittelin silloin sen mahdolliseksi. Ei enää.

Vaikka olen ollut poissa sitä touhusta jo vuosia, niin vakioporukalla siellä muisto minusta elää hyvin vahvana ja värisyttää joidenkin aivoja. Tätä uutta amerikkalaista kutsutaan minun kalpeaksi kopioksi :ROFLMAO:muistetaan niitä hyviä vanhoja aikoja, jolloin jopa videoita sarjaan tylsästi postaavakin alentui keskustelemaan kanssani. Sillloin kukaan ei nukkunut :LOL:Minut kuulemma olisi pitänyt kohdella kun arvokasta taideesinetta, laittaa lasin taakse ja puhaltaa pölyt sitä, eikä bannata. Tämä uusi (ainoa) vastapeluri siellä ei oikein innostaa foorumin omistajakaan. Pari selkeä Lahtan (uusi osoite Olginon trollien Putten kokin, Prigozhinin tehtaalle) trollia aina siellä,niitä on kaikilla foorumeilla, jossa on vilkasta, kenties heitä on enemmään.
Mitään dialogia heidän kanssa ei voi käydä, tuntuu että päästävät yhden eri mieltä olevan sinne keskusteluun vain tehdäkseen hänet naurunalaiseksi. Huom.forum ei edes ollut poliittinen, joskus tilanne vain vaatinut olla siellä vertaistuen takia.

Ai niin, joo..joka kolmas Tseljabinskin patriotin postamista videotekeleista muistuttaa miten paljon lännessä värätty väkeä internettiin kehumaan länsimaisia oloja, maksusta tietenkin.
Tämäkin on tätä infosota (osana hybriidisota), jota Putler ylläpitää.

Ukrainassa miehitetyllä alueilla, jossa ei näy Ukrainan tv:ta, jotkut ihmiset aidosti uskovat että siellä Ukrainan puolella fasistit, jotka halua vain tappaa heitä vain sen takia että ne puhuvat venäjää.
Venäjällä vaikka kuinka paljon idiootteja, jotka uskovat miten kaikki haluaa vallata suurenmoista Venäjää, koska se on planeetamme ykkönen kaikessa, koska Kremlin tv toistaa tätä aamusta iltaan.

1.11 Putte allekirjotti laki RUnetin eristämisestä. Katsotaan miten käy..
 
Viimeksi muokattu:
Back
Top