Sanotaan nyt selvyyden vuoksi että minun mielestäni Aro ei ole "informaatiosoturi tai -sotilas". Hän vain sattui sohaisemaan ampiaispesää ja sen myötä toki ilmiö lävähti yleisön eteen. Sinänsä hyvä että näin kävi.
Minusta infosota osana hybriidisota ollut aina. Jokainen siihen osallistuva voi kutsua itseään vaikka informaatiosoturiksi, jos niin välttämättä halua itse.
Olen jo maininnut aikaisemmin että joskus kurkistan parin venäläisen foorumiin, ja siellä samat naamat ns infosotureita, toisaalta ne ovat Putlerin propagandan levittäijä. Aika vähän tolkkua heidän kirjoituksien sisällössä, paljon valheita (josta usein ne itsekin tietävät), yleensä (ainakin yksi heistä) vimmatusti heittää yhden ja saman Kremlin maksulllisen internetkanavan USA:ta mustamaalavia tekeleitä, jossa on pelkkä kurjuutta vailla mitään faktoja. Heti kun toinen kerro 20 $ tuntipalkasta, vastauksena hänelle video laahustavasta juoppopuliukosta, tai jättihampurilaista syövästä 200 kiloisesta naisesta.
Esimerkki: yksi foorumilainen muutti USA:n ja kirjoittaa kuulumisia elämästään siellä. Aika realistisesti, tuntipalkoista, mitä ja missä hän tienää, mitä syö/juo, mitä maksa ruoka, vuokra, miten sujuu päin persettä Pietarissa tehty nenän väliseinän korjausleikkaus ja paljon muuta, jopa mitä aarteieta löytyy San Fransiskon roskiksista..
Hänen vastapeluri, Tcheljabinskissa asuva mies heittää heti toisenlaisia tekeleitä, jossa näytetään kaiken paskaisin puoli SanFraciskosta, tämän hän tekee pommittamalla sivujen tolkulla näitä typeriä videoita vastauksena yhteen kommetiin.
Joukko samoja shakaleja latelee loukkauksia tälle uudelle amerikkalaiselle eri muodoissa välistä. Nekin kuvittelee olevansa suuressa infosodassa mukana. Itse en ollut mikään infosoturi, halusin aidosti keskustelua, ja kuvittelin silloin sen mahdolliseksi. Ei enää.
Vaikka olen ollut poissa sitä touhusta jo vuosia, niin vakioporukalla siellä muisto minusta elää hyvin vahvana ja värisyttää joidenkin aivoja. Tätä uutta amerikkalaista kutsutaan minun kalpeaksi kopioksi
muistetaan niitä hyviä vanhoja aikoja, jolloin jopa videoita sarjaan tylsästi postaavakin alentui keskustelemaan kanssani. Sillloin kukaan ei nukkunut
Minut kuulemma olisi pitänyt kohdella kun arvokasta taideesinetta, laittaa lasin taakse ja puhaltaa pölyt sitä, eikä bannata. Tämä uusi (ainoa) vastapeluri siellä ei oikein innostaa foorumin omistajakaan. Pari selkeä Lahtan (uusi osoite Olginon trollien Putten kokin, Prigozhinin tehtaalle) trollia aina siellä,niitä on kaikilla foorumeilla, jossa on vilkasta, kenties heitä on enemmään.
Mitään dialogia heidän kanssa ei voi käydä, tuntuu että päästävät yhden eri mieltä olevan sinne keskusteluun vain tehdäkseen hänet naurunalaiseksi. Huom.forum ei edes ollut poliittinen, joskus tilanne vain vaatinut olla siellä vertaistuen takia.
Ai niin, joo..joka kolmas Tseljabinskin patriotin postamista videotekeleista muistuttaa miten paljon lännessä värätty väkeä internettiin kehumaan länsimaisia oloja, maksusta tietenkin.
Tämäkin on tätä infosota (osana hybriidisota), jota Putler ylläpitää.
Ukrainassa miehitetyllä alueilla, jossa ei näy Ukrainan tv:ta, jotkut ihmiset aidosti uskovat että siellä Ukrainan puolella fasistit, jotka halua vain tappaa heitä vain sen takia että ne puhuvat venäjää.
Venäjällä vaikka kuinka paljon idiootteja, jotka uskovat miten kaikki haluaa vallata suurenmoista Venäjää, koska se on planeetamme ykkönen kaikessa, koska Kremlin tv toistaa tätä aamusta iltaan.
1.11 Putte allekirjotti laki RUnetin eristämisestä. Katsotaan miten käy..