Nagorno-Karabakhin tilanne kiristyy jälleen

Sopivasti tiet ja kultakaivokset jää Venäläisille "Rauhanturvaajille" jotka tietenkin alkaa verottamaan molempia osapuolia kulkuoikeuksista ja "rauhan turvaamisesta". Kyllä tässä joku Venäjän ja Turkin keskinäinen sopimus oli taustalla. Jakavat etupiirejään.

En tykkää Suomen kannalta yhtään tästä Turkin ja Venäjän diilailusta. Eikä pitäisi tykätä muunkaan euroopan tai naton.
 
Venäjä hyväksynyt anteeksipyynnön kopterinsa pudotuksesta. Mistä nyt kenkä puristaa? Mitä luvattu kulissien takana?
 
Armenians burning their houses down in Karvachar before the territory gets handed to Azerbaijan in the coming days.
Noin pitää toimia, mutta paljon ei hyödytä, jos vain muutama polttaa oman talonsa. Vihollisen hyöty alueesta pitäisi minimoida. Sillat, padot, rakennukset jne. kannattaa tuhota. Historialliset kohteet voisi saastuttaa säteilevällä materiaalilla muistoksi tuhansien vuosien armenialaiselle asutukselle joka nyt joutuu väistymään.
 
Ei siellä taida enempää ihmisiä asua taloja polttamassa. Armenia on yrittänyt houkutella Syyriasta tulleita armenialaispakolaisia muuttamaan noille alueille mutta ilman kummoista menestystä.
 
Venäjällä on tuolla alueella todella iso arvovalta! Ei ole ollut mitään uutisia aselevon loukkauksista, vaikka armenialaisten turhautuminen olisi hyvin voinut kanavoitua siihen.
Venäjä ja Armenia eivät varmaan siedä Turkin olevan mukana rauhanturvaoperaatiossa kovin kauaa, mielenkiintoista nähdä mitä tapahtuu.
 
Venäjällä on tuolla alueella todella iso arvovalta! Ei ole ollut mitään uutisia aselevon loukkauksista, vaikka armenialaisten turhautuminen olisi hyvin voinut kanavoitua siihen.
Venäjä ja Armenia eivät varmaan siedä Turkin olevan mukana rauhanturvaoperaatiossa kovin kauaa, mielenkiintoista nähdä mitä tapahtuu.

Turkki on rauhanturvaoperaatiosta pois, mutta varmasti häärä azerien joukossa valloitetuilla alueilla.

Venäjän rauhanturvaajat ovat tutusta 15. motorisoidusta prikaatista. Miksi tutusta? Ovat olleet mukana Venäjän suurvaltapelissä jo Georgiasta asti ja tietysti myös Ukrainassa lomailemassa.
 
Venäjän käytävä näyttää olevan lähinnä evakuointia varten. Olisiko siellä pelätty Stepanakertin kansanmurhaa, joka olisi ollut venäjälle ohittamaton arvovaltatappio?

Tässä konfliktissa on tullut hyvin selväksi ettei venäjän liittolaisuudella ole juuri arvoa eikä venäläinen teknologia pärjää missään aselajissa länsimaiselle.
 
Venäjän käytävä näyttää olevan lähinnä evakuointia varten. Olisiko siellä pelätty Stepanakertin kansanmurhaa, joka olisi ollut venäjälle ohittamaton arvovaltatappio?

Tässä konfliktissa on tullut hyvin selväksi ettei venäjän liittolaisuudella ole juuri arvoa eikä venäläinen teknologia pärjää missään aselajissa länsimaiselle.
Minä en kyllä tekisi tuollaisia johtopäätöksiä, vaarallista vastustajan vähättelyä sanoisin. Jos neuvostoaikaisella materiaalilla ei pärjää niin en siitä kummosia päätelmiä tekisi.
 
Minä en kyllä tekisi tuollaisia johtopäätöksiä, vaarallista vastustajan vähättelyä sanoisin. Jos neuvostoaikaisella materiaalilla ei pärjää niin en siitä kummosia päätelmiä tekisi.
No saa olla aikalailla wunderwaffeneita varastossa että 10-0 tulos kääntyy voitoksi. Vastustajankin kalusto oli lähinnä neukkua ja jalkaväki lähinnä syyrialaisia seisoenampujia.

Paperitiikeri, ei siellä ole mitään syyrian ja armenian kokemusten perusteella. Pelätty ITkin on lähinnä huono vitsi.
 
No saa olla aikalailla wunderwaffeneita varastossa että 10-0 tulos kääntyy voitoksi. Vastustajankin kalusto oli lähinnä neukkua ja jalkaväki lähinnä syyrialaisia seisoenampujia.

Paperitiikeri, ei siellä ole mitään syyrian ja armenian kokemusten perusteella. Pelätty ITkin on lähinnä huono vitsi.

Sinulla taitaa olla minua enemmän tietoa siitä, miten asiat ovat tuolla menneet.

Ainakin minun tietojeni mukaan molemmissa paikoissa seisoo tällä hetkellä Venäläisiä sotilaita.
 
Sinulla taitaa olla minua enemmän tietoa siitä, miten asiat ovat tuolla menneet.

Ainakin minun tietojeni mukaan molemmissa paikoissa seisoo tällä hetkellä Venäläisiä sotilaita.

Todella tarkkaan on tullut 6 vuotta seurattua ja NATOn massiviinen suorituskykyetumatka jaksaa edelleen yllättää. Venäläisillä ei vaan yksinkertaisesti ole tasaveroista toimintakykyä.

Sotilaita seisoo kaikilla valtion rajoilla ja suurin osa lähinnä kääntää hummusta ulosteeksi.
 
No saa olla aikalailla wunderwaffeneita varastossa että 10-0 tulos kääntyy voitoksi. Vastustajankin kalusto oli lähinnä neukkua ja jalkaväki lähinnä syyrialaisia seisoenampujia.

Paperitiikeri, ei siellä ole mitään syyrian ja armenian kokemusten perusteella. Pelätty ITkin on lähinnä huono vitsi.
Armenian it neukkuaikaista ja azereiden lennokit uusinta uutta, mistä se "pelätty" it tähän ilmestyi?
Toki asia voi olla ja toivottavasti onkin noin kuin sanot muttei tämän sodan perusteella voi tehdä liikoja johtopäätöksiä.
 
Todella tarkkaan on tullut 6 vuotta seurattua ja NATOn massiviinen suorituskykyetumatka jaksaa edelleen yllättää. Venäläisillä ei vaan yksinkertaisesti ole tasaveroista toimintakykyä.

Sotilaita seisoo kaikilla valtion rajoilla ja suurin osa lähinnä kääntää hummusta ulosteeksi.

En tiedä mistä sen suorituskykyetumatkan olet arvionut viime vuosien perusteella. Olen noita kahinoita itsekkin hieman seurannut ja pikemminkin ihmetellyt miten vähäinen se ero tuntuu nykyään olevan verrattuna 2000-luvun alun tilanteeseen.

No.Toivottavasti olet oikeassa.
 
Back
Top