Naiset varushenkilöinä

Tätä samaa minäkin vähän yritin irroitella. Ei naisten palvelus vs. miesten palvelus -niin paljon poikkea toisistaan- että kannattaa ryhtyä osoittelemaan. Kuten yllä kaakatin: vielä rankemmalla sihdillä suoritettu valikointi tulee olemaan SE. Ja vihoviimein suurhankintakaudella tähän mennään, muistakaa sanoneen.

Ei miessoturi muutu tosikovaksi älytsin himmeeksi tekijäksi sillä, että 2600 m cooperissa juossut nainen oksentaa spagetit kuusenoksalle tst-harjoituksessa.

Monikymmenvuotisessa jatkumossa organisaatio täytetään ja tilkitään sillä materiaalilla mitä on saatavissa ja mitä tuutti työntää....ei se tämän kummempi asia ole. Enkä anna periksi hevin tästäkään: organisaation "eri tehtävillä" on taipumus lisääntyä sitä mukaa mitä materiaali on. Ja silti se -vaikuttava- osa organisaatiosta voi samalla esim. lkm kaventua. Perusteluja toki löytyy ja niin onkin, että vasta tosikovassa helteessä ja paineessa nähtäisiin, miten organisaation sisällä olevat tehtävät korreloivat todellisen tarpeen mukaisella tavalla.

No jokaisella voi olla näkemyksensä, mutta itse en ala naisia moittimaan. He jotka intin haluavat käydä ovat kuitenkin siellä vapaaehtoisina, heillä on kovempi motivaatio ja korvien väli voi olla eri luokkaa kuin normi miehellä joka on siellä pakosta. Ja ei sillä coopperin tuloksella tee yhtään mitään jos ei ole paineensietokykyä.
Muutenkin täällä haisee aika pahasti vanhakantainen näkemys naisten huonommuudesta, itseä ainakin ns "vatuttaa" tuollainen asenne. Näki tuon syksyllä kun seurasin tiedustelijoitten koulutusta, nainen (kapiainen) veti sitä ja kyllä siellä mukana naiset meni ihan samaa kyytiä kuin miehetkin. Muutama ressu oli aika huuli pyöreänä kun ensiksi naureskelivat akoista ja heidän kyvyistään.
 
nainen (kapiainen) veti sitä ja kyllä siellä mukana naiset meni ihan samaa kyytiä kuin miehetkin.

Aivan. Menevät samaa kyytiä kuin miehetkin. Ovatko koulutusvaatimukset ja -tavoitteet mitoitettu silloin oikein, kun "naiset pärjäävät siinä kuin miehetkin"???? Tämä on SE, jota minä olen pitkään katsellut sillä silmällä.

Otan kuvitteellisen tilanteen, joskaan ei edes täysin kuvitteellinenkaan:

AUkurssin priimajätkä Tane Kypsäviuhka ryntää sotkuun munkille ja huutaa samalla kurssikavereille: "vittuheijätkät, voitin meidän tuvan Ilonan kädenväännössä äsken"....ja sitä seuraa hurraahuutoja ja aaltoja yleisössä klo 1830 vahvistettua Nato-aikaa.

Anteeksi, mutta jotain on pielessä tuossa yhtälössä. Ei kertakaikkiaan voi olla niin, että naissotilaiden osoittama kyvykkyys ja kiistaton pystyminen asettavat Sen riman korkeuden. Ei vaan voi olla. Tai jos on, niin aika pitkällä ollaan.
 
Oma uskoni naisiin jääkäreissä loppui erääseen vekaran mäkeen, jossa Alik. Ala-P alkoi kesken miinatetsauksen oksentamaan. Neiti veti kuitenkin 2600 koopperissa ja oli sinäänsä ihan hyvä sotilas. Ei riitä hapenotto, ei jaksa kantaa täyspakkausta, ei jaksa syöksyä vaaditulla vauhdilla. Lisäksi marssimurtuma J-kaudella (ilm 5-kertainen tod näk naisilla) ja siitä seurannut päivystysnakki.

Sotilaana hyvä, mutta niin skrodessa kuosissa oleva nainen maitohappo-oksentaa puolimatkassa niin miten "normaali" nainen voisi siellä pärjätä? Ja mitä firma tekee ryhmänjohtajalla joka löytyy 100m joukkueen jäljestä oksentamassa?

Ei helvetti :D

Jos sinun uskosi naissotilaisiin meni tuossa, niin miten lienee minun uskoni miessotilaisiin??
En pysty edes laskemaan kuinka monta miespuolista sotilasta olen nähnyt joilla ei riitä tehtäviensä tasalla olemiseen oikeastaan mikään. Fysiikka ei riitä, lentää oksennus ja ripuli, pääkoppa ei kestä, taidot ei riitä, luontaiset henk.koht ominaisuudet ovat riittämättömät ja kaveri on täydellisen väärässä paikassa.

Ei tämä ole sukupuolikysymys missään määrin. Tämä on yksilökysymys. Nainen ei ole lähtökohtaisesti huono tai sopimaton sotilas sukupuolensa takia, eikä mies vastaavasta syystä automaattisesti hyvä sotilas.
 
Ei helvetti :D

Jos sinun uskosi naissotilaisiin meni tuossa, niin miten lienee minun uskoni miessotilaisiin??
En pysty edes laskemaan kuinka monta miespuolista sotilasta olen nähnyt joilla ei riitä tehtäviensä tasalla olemiseen oikeastaan mikään. Fysiikka ei riitä, lentää oksennus ja ripuli, pääkoppa ei kestä, taidot ei riitä, luontaiset hen.koht ominaisuudet ovat riittämättömät ja kaveri on täydellisen väärässä paikassa.

Ei tämä ole sukupuolikysymys missään määrin. Tämä on yksilökysymys. Nainen ei ole lähtökohtaisesti huono tai sopimaton sotilas sukupuolensa takia, eikä mies vastaavasta syystä automaattisesti hyvä sotilas.

Niin, oon itse ollut kouluttajana tuossa tilanteessa kerran. Joltain pojista ne oksut purskahti, en jäänyt selvittämään keneltä, ja siitäkin selvittiin. Tääkin on sarjassamme irrelevanttia taktista pitsinnypläystä.
 
Niin, oon itse ollut kouluttajana tuossa tilanteessa kerran. Joltain pojista ne oksut purskahti, en jäänyt selvittämään keneltä, ja siitäkin selvittiin. Tääkin on sarjassamme irrelevanttia taktista pitsinnypläystä.
Niin on, mutta kun siihen kerran lainaamani keskustelija lähti niin voi sitä pitsiä nyplätä muutkin.
Sitäpaitsi oksentaminen rasituksessa ei ole kunto-, saati sukupuolikysymys. Se on terveydentilakysymys ja joskus myös hengitystekniikkakysymys. Siinä mielessä oksentaminen ei liity koko aiheeseen :)
 
Noista oksujen lentämisestä vielä että kun se huono päivä sattuu niin kovakuntoisinkin kaveri käy takuuvarmasti polvillaan. Minua ei ainakaan ole suojannut oksulta 3300+ cooper tai kyky vetää 30 leukaa. Oksut on lentäneet ja lopputuloksena on ollut tiputuksessa lepäily. Ainiin, ja rasitusmurtumakin on ollut. Ei suojannut kova kunto siltäkään...tai akillesjänteen pamahtamiselta. Jne.
 
Alokkaalta ja alikersantilta sama härski teko toista varusmiestä kohtaan – aivan erilaiset rangaistukset

Seksuaalista häirintää koetaan tutkimusten perusteella armeijassa merkittävästi enemmän kuin siihen puututaan.

Helsingin Sanomat uutisoi marraskuussa Puolustusvoimien Tampereen yliopistolla teettämästä kyselytutkimuksesta, josta kävi ilmi, että jopa joka neljäs varusnainen oli kokenut jonkinlaista sukupuolista häirintää. Varusmiesten osalta luku oli vajaat seitsemän prosenttia.

Pääesikunta toimitti STT:lle vuosilta 2014–2017 yhteensä 44 kurinpitopäätöstä tai rikosilmoitusta. Yksi luutnantti irtisanottiin hänen ahdisteltuaan yli vuoden ajan naispuolisia varusmiehiä ja uhattuaan aseella useita varusmiespalvelusta suorittavia. Toinen luutnantti sai puolestaan varoituksen, kun tämä ehdotti kersantille muun muassa nivushierontaa ja yökyläilyä, pyysi lähettämään alastonkuvan itsestään ja ahdisteli tätä esimerkiksi ”pyörittelemällä” tämän hiuksia heidän ollessaan kahdestaan kouluttajanhuoneessa. Häirintä jatkui monta kuukautta.

Kurinpitoaineistosta käy ilmi, että esimerkiksi tapauksessa, jossa toinen alokas kouri toista sukupuolta olevaa alokasta takapuolesta ja meni väkisin nukkumaan tätä vasten, annettiin kurinpitopäätöksellä seitsemän vuorokauden poistumiskielto. Toisessa lähes identtisessä tapauksessa, jossa ahdistelija oli alokkaan alikersantti, Kainuun käräjäoikeus tuomitsi nuorukaisen 50 päiväsakkoon ja maksamaan 800 euroa korvauksia.

Vähän toisenlaista uutisointia naisten asepalveluksesta. En kyllä voi mitenkään ymmärtää joidenkin yksilöiden käyttäytymistä. Ymmärtäähän sen, että ihastumisia tulee kun aikaa vietetään paljon yhdessä, mutta kyllä nyt normaalein hoksottimin varustettu mies ymmärtää pitää kädet omalla puolella jos homma ei ole selkeästi vastavuoroista. Kantahenkilökunnan nyt varsinkin pitäisi ymmärtää, ettei kyseessä ole likimainkaan tasa-arvoinen vuorovaikutussuhde. Ihan oikein, että esimiesasema on rangaistuksen kovennusperuste, oli kyse sitten varusmiesjohtajista tai kantapeikoista.
 
"Yksi luutnantti irtisanottiin hänen ahdisteltuaan yli vuoden ajan naispuolisia varusmiehiä ja uhattuaan aseella useita varusmiespalvelusta suorittavia." :eek:

Juu...tuossa voisi olla tiettyä irtisanomisperustetta....
 
_20180216_191314.JPG
 
Mä olisin liikkunut ensin sen pari senttiä alaspäin kun hiekka painuu kasaan kenkien alla ja sen jälkeen noin metrin verran kun siirrytään vertikaalista horisontaaliin. Elopainoa siihen aikaan vajaa 70 kiloa.
 
No jokaisella voi olla näkemyksensä, mutta itse en ala naisia moittimaan. He jotka intin haluavat käydä ovat kuitenkin siellä vapaaehtoisina, heillä on kovempi motivaatio ja korvien väli voi olla eri luokkaa kuin normi miehellä joka on siellä pakosta. Ja ei sillä coopperin tuloksella tee yhtään mitään jos ei ole paineensietokykyä.
Muutenkin täällä haisee aika pahasti vanhakantainen näkemys naisten huonommuudesta, itseä ainakin ns "vatuttaa" tuollainen asenne. Näki tuon syksyllä kun seurasin tiedustelijoitten koulutusta, nainen (kapiainen) veti sitä ja kyllä siellä mukana naiset meni ihan samaa kyytiä kuin miehetkin. Muutama ressu oli aika huuli pyöreänä kun ensiksi naureskelivat akoista ja heidän kyvyistään.


Suurin osa naisista ei kykene tiedustelussa vaadittaviin fyysisiin suorituksiin, eikä pysty suurin osa miehistäkään.
Itse kannatan naisille asevelvollisuutta jotta saisimme kaiken potentiaalin irti jokaisesta ikäluokasta.
Arvostan taistelusukeltajaa ja cybersotilasta yhtä paljon, kaikilla on kykyjä ja lahjoja joilla voi palvella isänmaata erinomaisesti.

En hyväksy poikkeuksia eri tehtävien fyysisiin tai henkisiin vaatimuksiin sukupuolen tai minkään muun ominaisuuden perusteella.
Jalkaväessä tätä tapahtuu, se pitää lopettaa ja ohjata ihmiset sinne minne parhaiten soveltuvat.
 
Onneksi vangiksi jääneitä miehiä kohdellaan aina hyvin.

Kyllä, noita wellness-videoita onkin pukannut tuolta Välimeren pohjukan suunnalta viime aikoina melko hyvin vahvistamaan tuon. :)
 
Itse en suosittele kenellekään venäläisten vankeutta, jos tänne on tultu niillä on nenä jo verillä ja nolattu koko maailman edessä niin ovat aika herkkänä.
Kaukasuksella ovat vetäneet ihmisiä palasiksi ajoneuvojen välissä, mikään ei ole muuttunut Isovihasta.

Näin varmaan on ja Suomessa jauhetaan lapsellisia jostain jalkaväkimiinoista, että ovat laittomia. Tosipaikan tullen lähes kaikki keinot otettava käyttöön ja uskon , että ne myös otetaan.
 
Back
Top