Naiset varushenkilöinä

Vai saako se nuoren miehen olon erityisen kiusaantuneeksi?
Toistan nyt tämän:
Yhteismajoituksista puhuttaessa ajatellaan aina automaattisesti että se on se nuori nainen jonka kannalta järjestely olisi hankala tai kiusallinen.
Kyllä se voi - tutkimuksista huolimatta - olla myös se nuori mies, jolle tilanne on kiusallinen.
Sen on myös saanut nuorison kanssa työskennellessä huomata että nuoret miehet ovat edelleen lapsia, nuoret naiset aikuisia ja aikuiset vievät halutessaan näitä poikia kuin litran mittaa.

Kyllä ja voitaisiin nyt vain jatkaa kuten tähänkin asti.
 
Tämä pitää jetsulleen paikkansa. 20-vuotias tyttö on enemmän nainen kuin 20-vuotias poika mies.

Näin se on! Töissä kun molempien murheita kuuntelee, niin kyllä tuon äkkiä huomaa. Toiset murehtii näin aikuisen näkökulmasta useimmiten aivan joutavia, toki heille itselleen sillä hetkellä hyvinkin isoja asioita.
Nuorten naisten murheet ovat aivan toisenlaisia ja liittyvät tyystin eri asioihin.
 
Kyllä ja voitaisiin nyt vain jatkaa kuten tähänkin asti.

Kohta joku varmaan keksii että sen joukkueenjohtajana toimivan luutnantinkin pitää muuttaa kasarmille ja samaan tupaan joukkueensa kanssa..
En minä oikein keksi mitä erityisen ihmeellistä yhteistuvilla saavutetaan?
Poikien pitää saada puhua hetki jätkien juttuja JA naisten likkojen juttuja - parhaiten se onnistuu omissa tuvissa iltaisin.
Mutta samapa tuo, kunhan nyt jossakin majoittuvat ja saavat rauhassa levätä ja palautua päivän rasituksista.
 
Vain koska en halunnut ottaa esille esimerkiksi sitä että jotkut naiset käyttävät seksuaalisuuttaan tietoisestikin omaksi edukseen.
Miten kiellät ja valvot flirttailua?

Tuo nyt on aivan 100-varma asia. Jos nainen sen aistii ja on vain hituisenkin mahdollisuus siihen, se tapahtuu. Silloin nuorta ja miksei henkisesti heikompaa vanhempaakin miestä, viedään kuin litran mittaa.
 
Kohta joku varmaan keksii että sen joukkueenjohtajana toimivan luutnantinkin pitää muuttaa kasarmille ja samaan tupaan joukkueensa kanssa..
En minä oikein keksi mitä erityisen ihmeellistä yhteistuvilla saavutetaan?
Poikien pitää saada puhua hetki jätkien juttuja JA naisten likkojen juttuja - parhaiten se onnistuu omissa tuvissa iltaisin.
Mutta samapa tuo, kunhan nyt jossakin majoittuvat ja saavat rauhassa levätä ja palautua päivän rasituksista.


Siinä tiivistettynä oli järjen ääni.
 
Tuo nyt on aivan 100-varma asia. Jos nainen sen aistii ja on vain hituisenkin mahdollisuus siihen, se tapahtuu. Silloin nuorta ja miksei henkisesti heikompaa vanhempaakin miestä, viedään kuin litran mittaa.

Minun mummoni sanoi usein, että mies on perheen pää ja vaimon tehtävä on kääntää sitä päätä. Saattoi mummo tietää, mistä puhui. :cool:
 
Vain koska en halunnut ottaa esille esimerkiksi sitä että jotkut naiset käyttävät seksuaalisuuttaan tietoisestikin omaksi edukseen.
Miten kiellät ja valvot flirttailua?
En ole missään vaiheessa puhunut flirttailusta ja sen valvomisesta, vaan käytöstavoista ja tutkimuksesta jonka mukaan yhteistuvat Norjassa ovat lisänneet ryhmäkoheesiota ja vähentäneet häirintää.
 
Ei saa seistä, sanoo täti melkein 40v.

Golffarit kertovat, että Norjassa on tehty tutkimus jonka mukaan liian lyhyt putti voi joskus upota reikään.
 
Nyt vaan stand uppia kokeilemaan, hö hö hö hö.

Mites duunissa, toimiiko "nyt tehdään niin kuin mä sanon tai muuten saan erektion" argumenttina hyvin?
Olen esimiehenä perinteisesti miesvaltaisella alalla, ja meillä on välillä yli puolet vahvuudesta naisia. Mitään vaikeuksia ei kenelläkään ole kohdella heitä tasavertaisina, ei minulla eikä muilla työntekijöillä. Yhtäkään tyyökalenteria ei ole ollut ikinä seinillä, eikä ketään tytötellä. Saati muutakaan epäasiallista. Ovat hyviä työntekijöitä ja siinä se. Piti lisäämäni tähän, että minä rekrytoin.

Vedit aivan asiattoman vertauksen ja jatkoit sitä vielä:
Tälläinen puoliläpällä heitetty "ei voi minkään kun kyrpä keulii" läppä on sikälikin vastenmielistä, että se on sitä samaa paskaa jota ISIS-poikaset suoltaa kiinni jäätyään ja selitellessään raiskauksiaan, "miesten halut nyt on sellasia ettei niille voi minkään". Jos ei omaa käytöstään pysty kontrolloimaan, niin silloin intti ei ole se oikea paikka.
Samaa diskurssia, jonka mukaan miehet ei mahda itselleen mitään vaan toimivat viettiensä varassa kuin aivottomat idiootit. En usko.

En kommentoi enempää.

Tutkimukseen johon vetoat. Tilanne Norjassa voi todellakin olla toisenlainen. Suomessa komennetaan kaikki finninaamat palvelukseen ja naiset ovat suuri vähemmistö. Oliko Norjan palvelus nyt pakollinen vai ei, mutta lähtökohdat ovat erilaiset. Sitä myöten myös seuraamukset. Kiistä jos haluat, olen mieltäni.

Sen lisäksi toistan muutaman kirjoittajan kysymyksen: Tuoko lisääntyvä naisten määrä lisäarvoa puolustusvoimille? Muodikasta olisi ajatella, että tasa-arvo ja muutenkin kiva juttu, kun kaikki sais vaan yhessä. Mutta sillä on hiton tärkeä tehtävä ja sen tehokkuus pitää tulla ensimmäisenä. Ja toisena.
 
Olen esimiehenä perinteisesti miesvaltaisella alalla, ja meillä on välillä yli puolet vahvuudesta naisia. Mitään vaikeuksia ei kenelläkään ole kohdella heitä tasavertaisina, ei minulla eikä muilla työntekijöillä. Yhtäkään tyyökalenteria ei ole ollut ikinä seinillä, eikä ketään tytötellä. Saati muutakaan epäasiallista. Ovat hyviä työntekijöitä ja siinä se. Piti lisäämäni tähän, että minä rekrytoin.

Vedit aivan asiattoman vertauksen ja jatkoit sitä vielä:



En kommentoi enempää.

Tutkimukseen johon vetoat. Tilanne Norjassa voi todellakin olla toisenlainen. Suomessa komennetaan kaikki finninaamat palvelukseen ja naiset ovat suuri vähemmistö. Oliko Norjan palvelus nyt pakollinen vai ei, mutta lähtökohdat ovat erilaiset. Sitä myöten myös seuraamukset. Kiistä jos haluat, olen mieltäni.

Sen lisäksi toistan muutaman kirjoittajan kysymyksen: Tuoko lisääntyvä naisten määrä lisäarvoa puolustusvoimille? Muodikasta olisi ajatella, että tasa-arvo ja muutenkin kiva juttu, kun kaikki sais vaan yhessä. Mutta sillä on hiton tärkeä tehtävä ja sen tehokkuus pitää tulla ensimmäisenä. Ja toisena.


Ei vertaus ollut asiaton. Diskurssi on presiis sama. Musta on hauskaa nähdä millasia sokeita pisteitä porukalla on, ja nähtävästi tämä on yksi.

Ja tässä taas uudelleen näkemykseni naisten palveluksen tarpeellisuudesta (se hautautui tonne pippelijuttujen alle):

Tää on vähän tylsä vastaus, mutta duunini takia en mene tarkkoihin spekseihin. Mutta. Miehistä palvelee nyt n. 70%, naisista pieni prosenttimäärä joka on muutoksessa. Käytännössä n. 60% suomalaisista on ilman kriisinajan koulutusta ja sijoitusta. Kun koko maanpuolustuksen kenttä on muutoksessa, on pakko funtsia sitä ketä kaikkia pitää kyetä osallistamaan ja miten. En itse kannata ajatusta siitä että kaikki naiset koulutettaisiin sotilaallisesti, vaan että valinta tapahtuisi pv:n tarpeiden (määrä, laatu) perusteella, kyky- ja osaamisperusteisesti, oli kyse sitten miehistä tai naisista.

Kaikki naiset ei sovi inttiin, koska kaikki miehetkään eivät sovi.
 
Minä en nyt enää oikein edes ymmärrä mistä tässä puhutaan?
Sen mitä näitä kavereita (foorumilta) tiedän ja tunnen niin ei kenelläkään ole ongelmaa naisten armeijahommien suhteen. Jokainen pystyy helposti olemaan naissotilaan alainen, vertainen tai esimies. Kukaan ei kiistä ettei nainen selviäisi sotilashommista siinä kuin mieskin.
Mikä tässä nyt on se ongelma?
 
Norway's Radical Military Experiment

Aikamoinen menestys ollut tämän artikkelin mukaan, vain vähän seurustelevia pareja ja vain kerran seksiä kasarmilla.

“What surprised me was that gender didn’t seem to exist in the unit,” Nina Hellum, a social anthropologist at Forsvarets Forskningsinstitutt, told me. “It exists,” she clarified, “but it hardly plays any role at all.” Hellum observed the 50/50 unit for the entire two years and documented her findings in an October 2016 report. Although eight soldiers began dating, they only fraternized off base. The one time Hellum found a man and a woman in the same bed, they were watching a film fully dressed. In confidential interviews with the soldiers, she heard of only one case of sex on base.


Tästä nyt vain kävi myös ilmi että naisten ja miesten osuus pitää olla tasan 50/50 jotta päästään näin "hyviin" tuloksiin.

The 50/50 division was key: with the men no longer in the majority, their behavior didn’t set the tone. All cavorting on base is banned, as are locker-room talk and pinup posters. The female soldiers interviewed by Hellum told her that for them, the cohort of women was positive. If there had been only a handful of females in the battalion, one of them told Hellum, “I would have had to become one of the boys.”

Sotatoimialueella olevat ovat epäileväisiä yksikön taisteluvalmiudesta mutta sen komentaja vakuuttaa että kun on harjoiteltu kovilla niin homma on toiminut hienosti.

There is also, of course, what is ultimately a more important consideration: Are units with 50 percent women and mixed sleeping quarters better at fighting? Several serving male officers in NATO countries expressed doubts. One of them, who is currently serving in Afghanistan, pointed out that “living together and fighting together are two different things.” There must be no risk of emotional or sexual distraction, he said, because “on occasion, you have one second to decide.”

But at the Air and Missile Defense Battalion, Maute reported having observed his troops performing better as a result of simply being treated like soldiers, with neither men nor women thinking of the latter as a weak link. “We’re not seeing any difference between women and men during exercises with live ammunition,” Maute told me.

https://www.foreignaffairs.com/articles/norway/2017-01-19/norways-radical-military-experiment

Omaa skeptisyyttä artikkeli vain vahvisti, ideologia, arvopohja ja agenda sumentaa toisilta todellisuuden.
 
Minä en nyt enää oikein edes ymmärrä mistä tässä puhutaan?
Sen mitä näitä kavereita (foorumilta) tiedän ja tunnen niin ei kenelläkään ole ongelmaa naisten armeijahommien suhteen. Jokainen pystyy helposti olemaan naissotilaan alainen, vertainen tai esimies. Kukaan ei kiistä ettei nainen selviäisi sotilashommista siinä kuin mieskin.
Mikä tässä nyt on se ongelma?

Itse kannatan asevelvollisuutta myös naisille, samoin sitä naisten erikoisjoukko kokeilua Norjasta, siitä voisi värvätä myös tiedustelu ja turvallisuuspalveluihin tärkeitä naisjäseniä.

Norway's "Hunter Troop"
The World's First All-Female Special Forces


https://www.foreignaffairs.com/arti...8/norways-hunter-troop?cid=int-rec&pgtype=art
 
Ei vertaus ollut asiaton. Diskurssi on presiis sama. Musta on hauskaa nähdä millasia sokeita pisteitä porukalla on, ja nähtävästi tämä on yksi.
Vertaus oli asiaton. Lue viimeinen lause kirjoittamastasi kappaleesta:
Tälläinen puoliläpällä heitetty "ei voi minkään kun kyrpä keulii" läppä on sikälikin vastenmielistä, että se on sitä samaa paskaa jota ISIS-poikaset suoltaa kiinni jäätyään ja selitellessään raiskauksiaan, "miesten halut nyt on sellasia ettei niille voi minkään". Jos ei omaa käytöstään pysty kontrolloimaan, niin silloin intti ei ole se oikea paikka.
En huomannut, että kukaan keskustelijoista olisi pelännyt ISIS-poikasten tyylistä raiskausaaltoa tai ylipäätään käsiksi käymistä. Aivan normaaleista parikymppisten miesten asioista puhuttiin.

Ja tiedoksi, aamustondikset ovat varsin tavallisia tuon ikäisillä, olipa naisia läsnä tai ei. Onko luultavaa, että tuvan ainoa nainen saattaa kuvitella olevansa tuon jutun aiheuttaja, vai eikö ole luultavaa?

Enkä edelleenkään pitäisi varmana, että puolustusvoimat eivät pärjäisi ilman naisia, tai edes pärjäisivät merkittävästi huonommin. Enkä suostu ottamaan sovinistin viittaa niskaani, viittaan edelliseen vastaukseeni.
 
Back
Top