Tuo tuskin on ongelma. 400 metrin tehokas kantama liikkuvaan maaliin (533m tuon uuden ammuksen kanssa, ehkä), niin saa olla muuten todellä hyvin koulutettu miehistö, jotta kuski kerkeää polkaista jarrua vaununjohtajan käskystä. Sen jälkeen kyse on siitä, että hidastaako tankki kylliksi nopeasti. Sitten jos mennään yli neljän sekunnin lentoajalle, niin ammutaan paikallaan olevaan vaunuun, joten tilanne on vielä vaikeampi koska pitää saada vaunu liikkeelle. Tämä kaikki siis sillä perusteella, että ihmisen keskimääräinen reaktioaika on 1,5 sekunttia (autokoulun mukaan), joten 1,5+1,5+jarrutus tai liikkeelle lähtö.
Toki jotakin voisi varmaan tehdä, esim. kuski voisi tehdä suunnan muutoksen joka 5. sekuntti, mutta siinä on omat ongelmansa.
En ole tankkimiehiä, mutta millä se vaununjohtaja havaitsee sivusta tulevan raketin? Jos omilla silmillä pitää heiluvan vehkeen sisäpuolelta tehdä jokin havainto, niin realistisesti ajatellen jää kyllä tekemättä, jos samaan aikaan ympäristössä on muuta taistelua meneillään. Oli koulutettu tai ei, niin ihmisen havainnointikyvyllä vaan on rajansa.
Onkohan kenelläkään tietoa, mikä tuo softakorjaus oikeastaan on? Raketissa on kuitenkin sama polttoainemäärä ja se ei tässä tapauksessa muutu. Varmaankin se on alunperin optimoitu jollain nopeudella tuohon alkuperäiseen 400m matkaan. Jos matkaa pitää pidentää ja polttoainetta pitää riittää loppuun saakka, niin fysiikan lakien mukaan, silloin pitää pienentää nopeutta. Vai keksiikö kukaan muuta vaihtoehtoa?
Johannes