Onko univormun maastokuviosta hyötyä?

Vaikuttaa aivan loistavalta ratkaisulta moneen paikkaan. Kuten mainoksessa, pakkasaikaan autoon hätävaatteeksi, jos simahtaa, erävaellukselle talviaikaan tauoille ja nuotiolle jne...

Yleislämpökerrokseksi olisi pätevä joku vettäpitävä topattu takki. Todennäköisesti sitä auton takaloosterista hakee juuri silloin, kun joko tulee vettä, kylmä, tai molempia. Itse olen ajatellut että pitäisi kirpparilta etsiä joku vanha toppa/kelkkatakki ihan tuohon autonperäkäyttöön - ei haittaa vaikka olisi kasarikuosit :) Nohevasti tietenkin voisi siihen päälle kiinnittää halvan kenttätakin.

Taukotakiksi toki huonompi, kun ei niin hyvin hengitä, voi äkkiä kostua hiestä. Tietenkin vaihtoehto tommoinen lämpökerros ja siihen päälle halpa pakkautuva tuuli/sadekerros/poncho tarvittaessa.
 
Viimeksi muokattu:
Kohdissa 3:13, 3:22, 3:47, tuntuu että brittiläisten MTP-camo on aika hyvin sopiva virolaiseen maastoon.
MTP sopii myös erityisen hyvin kuivaan ja "kuolleeseen" maastoon, esimerkkinä alla oleva video, jossa jv-ryhmä hyökkää. Molemmissa videoissa muuten esillä brittien uusi Virtus varustesysteemi uusine kypärineen ja tst-liiveineen.

 
MTP sopii myös erityisen hyvin kuivaan ja "kuolleeseen" maastoon, esimerkkinä alla oleva video, jossa jv-ryhmä hyökkää. Molemmissa videoissa muuten esillä brittien uusi Virtus varustesysteemi uusine kypärineen ja tst-liiveineen.

Noita virtuksen joitain osia on ollut jo myynnissä Sourcen nettikaupassa.
 
Ainoa "vaate" mitä minulla on M05;na on taistelupaita, muut ovat lierihattu ja verikauha-lakki ja pari repun sadesuojaa M05-kuviolla. Maastotakkina on brittiläinen smokki MTP-kuviolla. Sen lisäksi brittiläinen DPM-kuvioinen smokki josta olen poistattanut hihat* jotta sen voisi käyttää M05-taistelupaidan päällä.

* DPM-liivi + M05-taistelupaita.
 
Viimeksi muokattu:
Ainoa "vaate" mitä minulla on M05;na on taistelupaita, muut ovat lierihattu ja verikauha-lakki ja pari repun sadesuojaa M05-kuviolla. Maastotakkina on brittiläinen smokki MTP-kuviolla. Sen lisäksi brittiläinen DPM-kuvioinen smokki josta olen poistattanut hihat* jotta sen voisi käyttää M05-taistelupaidan päällä.

* DPM-liivi + M05-taistelupaita.
Hyvinhän nuo istuu yhteen. Jätitkö smokkiin lainkaan hihoja jäljelle? "Vetääkö" tuosta smokin ja tappelupaidan välistä?
 
Ei jäänyt hihoja, sauman kohdalta se ompelija poisti hihat. Kesän alussa teetätin joten olen vain tänä kesänä käyttänyt kun käytiin Virossa, Naissaarella ja pikemmin ollut hiukan liian lämmin kombo. Mutta lämpimän sään vaatekombo se onkin, jos on kylmää niin päälle tulee se toinen takki jossa hihat eli MTP-smokki. Ja joku toinen paita kuin taistelupaita.
 
Back
Top