Onko uusien hävittäjien koko lähtenyt lapasesta ?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Juke
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Juke kirjoitti:
crane kirjoitti:
Juke kirjoitti:
BarrelNut kirjoitti:
Juke kirjoitti:
Seuraava kotimainen projekti voisi mielestäni olla STEALTH VTOL kone joka painaa 5 000 - 6 000 kiloa ja maksaa noin 20 mio € kipale ja liikkuu mach 0.9-1.2 ja kantaa sisällä 4 MBDA ohjusta ja 4 IR ohjusta sekä 27 - 30 mm konetykin. Ulos saa sitten 4 hard pointia muille aseille ( max 8 amraamia ) STOL versiossa ( paino 8 000 kg ).

Lähtokohdaksi otettaisiin RCS puolet tai kolmannes F-22 koneesta. Ulkomitat 10 m x 7 m ( pituus 10 m ). 2 BRS podia joilla koko koneen saa pelastettua ( ei heittoistuinta ). Materiaali komposiitti kokonaan. Supercruise must ( ei JP:tä ) !!!

Tavoitteena lähes järjetön yksinkertaisuus ja tavattoman helppo hoidettavuus kenttäolosuhteissa.

Millähän lihaksilla tuollainen häkkyrä suunniteltaisiin, Suomessa? Paperilla on tietysti helppo heitellä vaikka minkälaisia mielenvikaisia ideoita, mutta niistä on melko pitkä matka lentävään protoonkaan. Joten ei muuta kun rahoitusta etsimään noille suunnitelmille ja kone ilmaan, niin pääset wikiin Ed Heinemanin viereen lentokoneensuunnittelijanerona.

Millä lihaksilla täällä suunniteltiin miljardeja maksanut kännykkä ?

Vertaatko tosissasi kännykän suunnittelua hävittäjän suunnitteluun?

Ei vaan lihaksia.

Paljon pienemmällä kehitystyöllä sitä puhelimen suunnittelee,kuin taisteluhävittäjän.
 
crane kirjoitti:
Juke kirjoitti:
crane kirjoitti:
Juke kirjoitti:
BarrelNut kirjoitti:
Millähän lihaksilla tuollainen häkkyrä suunniteltaisiin, Suomessa? Paperilla on tietysti helppo heitellä vaikka minkälaisia mielenvikaisia ideoita, mutta niistä on melko pitkä matka lentävään protoonkaan. Joten ei muuta kun rahoitusta etsimään noille suunnitelmille ja kone ilmaan, niin pääset wikiin Ed Heinemanin viereen lentokoneensuunnittelijanerona.

Millä lihaksilla täällä suunniteltiin miljardeja maksanut kännykkä ?

Vertaatko tosissasi kännykän suunnittelua hävittäjän suunnitteluun?

Ei vaan lihaksia.

Paljon pienemmällä kehitystyöllä sitä puhelimen suunnittelee,kuin taisteluhävittäjän.

Mutta ei sellaista puhelinta joka vie markkinat...jokamies puhelimen suunnittelee.

Tässä on isoäitini veljen kirja..sen pohjalta voi suunnitella puhelimia !

Urhon " MUSTA RAAMATTU "

Kuulin tuon lempinimen asentajalta joka poisti viimeistä kolikkopuhelinta Oulussa.
 
Veivattava ericsson eroaa kuitenkin aika tavalla nykyaikaisesta sulautetusta järjestelmästä. 70- luvun puhelimen osaa oikeasti korjata kuka vain, mutta nyt eletäänkin vähän eri tekniikan aikakautta.
 
Kyllä kyllä....mummon veli huseerasi Lokki yhteyksien parissa päämajassa.

Saako kukaan selvää mitä nämä painaa ?

http://www.pwc.ca/en/engines/turbofans
 
Pieninkin about 300kg, läpimitta 70cm ja pituus lähes 2m.

10kN luokassa alkaa moottoreiden koot vaatimaan jo kohtuullista runkoa ympärilleen.
 
winsu kirjoitti:
Pieninkin about 300kg, läpimitta 70cm ja pituus lähes 2m.

10kN luokassa alkaa moottoreiden koot vaatimaan jo kohtuullista runkoa ympärilleen.

Ei pidä paikkaansa 40 sentistä metriin on nimenomaan PW Canadan pikkumoottorit..pituutta metristä kahteen.

Tolle alkuperäiselle kombolle jolle sain 4400 kg työntöä olisi painot ( työntövoimayksikölle ) karvan alle 800 kg.

Melkein tuplasti paremmat tehopainot kuin BAE Hawkissa ( Adour moottori ) painoonsa nähden.
 
Juke kirjoitti:
Kyllä kyllä....mummon veli huseerasi Lokki yhteyksien parissa päämajassa.

Saako kukaan selvää mitä nämä painaa ?

http://www.pwc.ca/en/engines/turbofans

Mulla oli mummo lennättimessä töissä ja isä isossa energiayhtiössä, eli sen perusteella minä voin rakentaa ydinvoimalan ja oman matkapuhelimen.
 
Hiljattain muuten serkkuni serkun lapsi voitti kultaa ( lue hopeaa ) taitoluistelussa ( toissapäivänä ) Kanadan väreissä. Ei mitään sukua mutta olen silti ylpeä hänestä. Luisteli muuten hemmetin paljon paremmin kuin voittaja, joka horjahteli tämän tästä.
 
Juke kirjoitti:
Kyllä kyllä....mummon veli huseerasi Lokki yhteyksien parissa päämajassa.

Oli varmaan tosi vaativia asennushommia. :D

Vai oliko kenties ihan vaan käyttäjäpuolella?

Ja miten tämä nyt liittyy mitenkään otsikon mukaiseen aiheeseen?
 
Joku kysyi jotain puhelimista.

Piäniä ne on nämä kanaattan serkukki !

http://www.greatveganathletes.com/vegan_athlete_meagan-duhamel
 
Juke kirjoitti:
Joku kysyi jotain puhelimista.

Piäniä ne on nämä kanaattan serkukki !

http://www.greatveganathletes.com/vegan_athlete_meagan-duhamel

Ja nyt Juke kysymys sulle:



Mitä vittua sie horiset?

Tämä on asiallinen foorumi,jolla keskustellaan asioista kunnolla eikä horista jostaki omista höyrypääprojekteista tai luistelijaserkuista. Toivon,että keskittyisit jo pikkuhiljaa keskustelemaan topikeissa nimen mukaisesta aiheesta,etkä kokoajan tuputtais omia juttujas niihin. Alkaa kyllästyttämään tosissaan tämä pelleily. Ellen sanoisi trollailu.
 
crane kirjoitti:
Juke kirjoitti:
Joku kysyi jotain puhelimista.

Piäniä ne on nämä kanaattan serkukki !

http://www.greatveganathletes.com/vegan_athlete_meagan-duhamel

Ja nyt Juke kysymys sulle:



Mitä vittua sie horiset?

Tämä on asiallinen foorumi,jolla keskustellaan asioista kunnolla eikä horista jostaki omista höyrypääprojekteista tai luistelijaserkuista. Toivon,että keskittyisit jo pikkuhiljaa keskustelemaan topikeissa nimen mukaisesta aiheesta,etkä kokoajan tuputtais omia juttujas niihin. Alkaa kyllästyttämään tosissaan tämä pelleily. Ellen sanoisi trollailu.

Okei..no mennäänpä asiaan..

Siis jos 2040 niinkuin siltä nyt näyttää on saavutettavaa öljyä enää ½ saatavilla ja ollaan siirrytty uusiutuvaan energiaan on aivan pakko alkaa keksiä tehokkaampia pienempiä laitteita liikkumiseen..myös Ilmavoimissa.

Tässä tavallaan siis keskustellaan jo 6nnen polven hävittäjästä.

Laskin että SFC 0.55 ratiolla tämä 4400 kg työntöä omaava laite siis syö 2420 kiloa löpöä. Eli yksistään Pölkky OY:n bioaine voisi teoriassa käyttää 60 VTOL hävittäjää 100 tuntia ja täydellä teholla 56 tuntia jokaista.

Tosin taas ultrakevyttä Gerry Merrillin kaavailemilla moottoreilla ( ei VTOL ) konetta voisi käyttää ( 60 kpl ) 1827 tuntia jokaista per vuosi.

F-35 konetta voisi sillä polttoainemäärällä teoriassa käyttää ( 60 kpl ) noin 1,1 - 10,7 tuntia per vuosi.
 
Juke kirjoitti:
crane kirjoitti:
Juke kirjoitti:
Joku kysyi jotain puhelimista.

Piäniä ne on nämä kanaattan serkukki !

http://www.greatveganathletes.com/vegan_athlete_meagan-duhamel

Ja nyt Juke kysymys sulle:



Mitä vittua sie horiset?

Tämä on asiallinen foorumi,jolla keskustellaan asioista kunnolla eikä horista jostaki omista höyrypääprojekteista tai luistelijaserkuista. Toivon,että keskittyisit jo pikkuhiljaa keskustelemaan topikeissa nimen mukaisesta aiheesta,etkä kokoajan tuputtais omia juttujas niihin. Alkaa kyllästyttämään tosissaan tämä pelleily. Ellen sanoisi trollailu.

Okei..no mennäänpä asiaan..

Siis jos 2040 niinkuin siltä nyt näyttää on saavutettavaa öljyä enää ½ saatavilla ja ollaan siirrytty uusiutuvaan energiaan on aivan pakko alkaa keksiä tehokkaampia pienempiä laitteita liikkumiseen..myös Ilmavoimissa.

Tässä tavallaan siis keskustellaan jo 6nnen polven hävittäjästä.

Laskin että SFC 0.55 ratiolla tämä 4400 kg työntöä omaava laite siis syö 2420 kiloa löpöä. Eli yksistään Pölkky OY:n bioaine voisi teoriassa käyttää 60 VTOL hävittäjää 100 tuntia ja täydellä teholla 56 tuntia jokaista.

Tosin taas ultrakevyttä Gerry Merrillin kaavailemilla moottoreilla ( ei VTOL ) konetta voisi käyttää ( 60 kpl ) 1827 tuntia jokaista per vuosi.

F-35 konetta voisi sillä polttoainemäärällä teoriassa käyttää ( 60 kpl ) noin 1,1 - 10,7 tuntia per vuosi.

Siis tää polttoainemäärä Pölkky Oyn sahausjätteestä on 10 000 000 litraa.

F-18 koneilla 60 kappaleelle se riittää 4-40 tuntia per kone...riippuen siitä kauanko ajetaan JP:llä.
 
Juke kirjoitti:
Juke kirjoitti:
crane kirjoitti:
Juke kirjoitti:
Joku kysyi jotain puhelimista.

Piäniä ne on nämä kanaattan serkukki !

http://www.greatveganathletes.com/vegan_athlete_meagan-duhamel

Ja nyt Juke kysymys sulle:



Mitä vittua sie horiset?

Tämä on asiallinen foorumi,jolla keskustellaan asioista kunnolla eikä horista jostaki omista höyrypääprojekteista tai luistelijaserkuista. Toivon,että keskittyisit jo pikkuhiljaa keskustelemaan topikeissa nimen mukaisesta aiheesta,etkä kokoajan tuputtais omia juttujas niihin. Alkaa kyllästyttämään tosissaan tämä pelleily. Ellen sanoisi trollailu.

Okei..no mennäänpä asiaan..

Siis jos 2040 niinkuin siltä nyt näyttää on saavutettavaa öljyä enää ½ saatavilla ja ollaan siirrytty uusiutuvaan energiaan on aivan pakko alkaa keksiä tehokkaampia pienempiä laitteita liikkumiseen..myös Ilmavoimissa.

Tässä tavallaan siis keskustellaan jo 6nnen polven hävittäjästä.

Laskin että SFC 0.55 ratiolla tämä 4400 kg työntöä omaava laite siis syö 2420 kiloa löpöä. Eli yksistään Pölkky OY:n bioaine voisi teoriassa käyttää 60 VTOL hävittäjää 100 tuntia ja täydellä teholla 56 tuntia jokaista.

Tosin taas ultrakevyttä Gerry Merrillin kaavailemilla moottoreilla ( ei VTOL ) konetta voisi käyttää ( 60 kpl ) 1827 tuntia jokaista per vuosi.

F-35 konetta voisi sillä polttoainemäärällä teoriassa käyttää ( 60 kpl ) noin 1,1 - 10,7 tuntia per vuosi.

Siis tää polttoainemäärä Pölkky Oyn sahausjätteestä on 10 000 000 litraa.

F-18 koneilla 60 kappaleelle se riittää 4-40 tuntia per kone...riippuen siitä kauanko ajetaan JP:llä.

Paitsi,että se sahanpuru menee ruottiin tälläkin hetkellä.
 
Tuskin menee siitä oli iso juttu hesarissa taannoin..rikastetaan Haminassa.

-----

Voit olla oikeassa; http://www.tekniikkatalous.fi/energia/st1+alkaa+tehda+bensan+korvaajaa+sahanpurusta+kajaanissa/a876279
 
Juke kirjoitti:
Tuskin menee siitä oli iso juttu hesarissa taannoin..rikastetaan Haminassa.

-----

Voit olla oikeassa; http://www.tekniikkatalous.fi/energia/st1+alkaa+tehda+bensan+korvaajaa+sahanpurusta+kajaanissa/a876279

Ruotsalaiset kuljetusliikkeet sitä ajaa Kuusamosta Pölkyltä Ruotsiin pellettitehtaalle.
Tuota biopolttoainetuotantoa vasta suunnitellaan eripuolille. Valmiita laitoksia ei taida olla kuin pari pientä etelässä.
 
Juke kirjoitti:
Mistä se etanoli nyt tulee autoihimme E95ssa ?

Maista, joissa tuhotaan luontoa, saastutetaan ja käytetään orjatyövoimaa sen hyödykkeen tuottamiseksi. Siis siellä, missä ei tunneta luontodirektiivejä ja päästörajoja. Ei kotimainen tuotanto kata vielä kuin murto- osan.
 
Kehitteillä on: http://www.kaleva.fi/uutiset/talous/kajaanin-sahanpuruista-bioetanolia-parissa-vuodessa/620488/
 
Tässä on pienen noidankehän ainekset nyt.

Eli tarve optimoida juuri pienen energiankulutuksen suhteen kulkuvälineitä kasvaa kasvamistaan.

Lisäksi kuivuus vie USAssa esimerkiksi maissisadot alas ja etanolia on entistä vaikeampi tehdä samalla kun väkimäärä tuplaantuu taas tiedä kuinka lyhyessä ajassa ihmisten kun pitäis syödäkin. Sademetsien koko nykyisellään ei enää alkuunkaan riitä CO2 poistamiseen ja hapen tuottamiseen ihmiskunnalle miljardin auton kera ja saastuttavine tehtaineen jne.


Suomessa on muistaakseni 4,5 miljoonaa ajoneuvoa rekisterissä. Kuulemma Suomen metsät kykenee vain puolittamaan meidän omat päästöt. Tuo lukema voitaisiin vielä kääntää voitoksi juuri ja juuri viisaalla suunnittelulla.

----

Edit laskin pikaisesti että jos noilla autoilla ajetaan 5000 km / vuodessa ja keskimääräinen kulutus 5 litraa riittäisi 11,3 Pölkky OY:n laitosta vuoden kulutukseen. Se olisi mahdollista jos ihmiset vinttaavat välillä myös fillarilla jne.

Mikä tässä lienee surullisinta on se että 60 F-35 konetta taitaa kuluttaa enemmän kuin nuo maamme autot jos niillä mielitään lentää yli 125 tuntia vuodessa kullakin edellyttäen että jp:tä ei käytetä. En tiedä mitä meillä lennetään mutta 125 tuntia jo sinänsä kuulosta pieneltä.
 
Back
Top