Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tällä kertaa lähde ei ollut nimetön vaan korkea-arvoinen ilmavoimien upseeri, ja kyseinen kritiikki meni puolustusministeriöön asiantuntijapaneelin lausunnon kanssa:Vastaavia juttujahan on intialaisessa mediassa ollut vuosien ajan ja vasta uutisoitiin, miten Intian puolustusministeriön asettama asiantuntijapaneeli suositteli FGFA:n eli PAK FAn intialaisversion yhteistuotantoa Venäjän kanssa. http://www.hindustantimes.com/india...s-top-panel/story-mPrhroM6ftEOSFldOtunnJ.html
Tästä @Bellum on meitä valistanut. Ilmeisesti Venäläiset (ja tässä kontekstissa myös Intialaiset) puhuvat tutkapoikkipinta-alan keskiarvosta, eivät etusektorin tutkapoikkipinta-alasta josta taas amerikkalaiset puhuvat.Tällä kertaa oli tarjolla myös RCS-tietoa SI-yksiköissä:
"The radar cross-section surface area, according to the Russians, will be less than 0.5-metre square. The IAF isn't quite sure that will be the case. In any case, there is a belief it should be 0.2-metre square, comparable with the F-35, the American fighter plane."
0.2 neliömetriä on halkaisijaltaan puolimetrisen pallon poikkipinta-ala. "Rantapallo", sanoisi marmorikuulamies.
Ei tosin tee hyvää venäläisten projektille, jota suurimmaksi osaksi rahoitettiin Intiasta...
Aika maltillisia koska eivät samantien väittäneet suoraan seiskaksi."Luotettavaa" venäläisuutisointia. On se vaan niin pirun kova kone, että siinä potentiaalia piisaa 6. sukupolven hävittäjäksi asti.
http://tass.com/defense/973625'
Russia’s cutting-edge Sukhoi Su-57 fifth-generation aircraft has the upgrade potential to become a sixth-generation fighter jet, Russian Aerospace Force ex-commander and Chairman of the Federation Council Defense and Security Committee Viktor Bondarev told TASS on Wednesday.
"This is actually a splendid plane and it can embrace both fifth-and sixth-generation features. It has huge modernization potential. Importantly, it is the best among the existing versions by its stealth characteristics. It incorporates all the best that is available in modern aviation science both in Russia and in the world," he said.
“The Su-57 is not expected to enter into serial production until upgraded engines are ready, which is unlikely to happen until 2027,” Center for Naval Analyses senior research scientist Dmitry Gorenburg wrote in a new PONARS Policy Memo. “Over the next eight years, Russia will continue to purchase small numbers of these planes for testing.”
“Overall, with many modern fighter aircraft now in place, rates of procurement will slow in order to allow for the purchase of other types of aircraft,” Gorenburg wrote.
During the coming years, the Russian air force is likely to focus on addressing support aircraft such strategic airlifters and intelligence, surveillance and reconnaissance planes. Moreover, the Russians will also have to address persistent problem with their aerial refueling capabilities.
... Vertailuksi F-22 Raptorin moottori on 156kN:n luokassa. Se on toki 20-30 vuotta vanhempikin, joten tämä ero tehoissa ei varmaan yllätä ketään. Ja ainahan venäläiset on osanneet tehokkaita moottoreita tehdä, hävittäjämoottoreista aina suuriin rakettimoottoreihin.
Tiedätkö millainen on Venäläinen perseensuristin? No ei vaan, kyllähän Venäjältä on ihan ok -juttujakin tullut. Venäläisiin juttuihin kannattaa vain suhtautua todella varauksella. F-35:n ongelmista on puhuttu aika avoimesti pitkin nettiä, mutta Venäjä diktatuurina tietenkin pimittää kaiken mahdollisen. Jännä nähdä sitten millainen kone siitä PAK-FA:sta tulee kun valmistuu, ja näkee vielä jossain konfliktissa oikeasti toiminnassa..