Pakolaisuus

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja BlackFox
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Harmaalla basaaritaloudella Suomi nousuun!

:rolleyes:

http://www.helsinginuutiset.fi/arti...enemmisto-kannattaa-basaarialuetta-helsinkiin

Helsinkiin halutaan perustaa basaarialue, joka mahdollistaa yrittäjyyden etenkin maahanmuuttajille.

Terhi Koulumiehen (kok.) tekemän valtuustoaloitteen on allekirjoittanut 43 valtuutettua. Allekirjoittajia on jokaisesta poliittisesta ryhmästä, yhteen laskettuna enemmistö valtuutetuista.

– Esitämme, että kaupunki toimii aloitteentekijänä basaarialueen perustamiseksi Helsinkiin yhdessä soveltuvien yhteistyökumppanien kanssa. Basaarissa aloittavat yrittäjät voisivat myydä tavaroita ja palveluita mahdollisimman matalan kynnyksen mallilla. Siten voimme kannustaa heikommin työllistyviä väestöryhmiä, kuten maahanmuuttajia, yrittäjyyteen ja itsensä työllistämiseen, aloitteessa perustellaan.

Aiemmin Tuomas Rantanen (vihr.) on esittänyt etnistä kauppahallia Itäkeskukseen.

– Tuolloin hanke kaatui siihen, että kauppahallille ei löytynyt sieltä sopivaa tonttia. Tässä uudessa aloitteessa ei oteta tarkkaa kantaa basaarin sijaintiin vaan jätetään se kaupungin harkittavaksi. Tilojen ei myöskään tarvitsisi olla pysyvät, vaan kyseeseen voisi aluksi tulla joiksikin päiviksi kasattava ja purettava katettu alue. Siten tilavuokrat pysyisivät myös mahdollisimman edullisina aloitteleville yrittäjille, Koulumies kertoo.
 
Tässä vielä hallituksen maahanmuuttopoliittiset toimenpiteet. Paljon hyvää settiä, toivottavasti toteuttavat. Samanlaisia juttuja kuin mitä täällä on esitetty, ja jotka jotkut leimasi ääriajatteluksi ja mielipiteiksi joilla ei ole väliä, koska hallitus päättää linjoista. :D

Muutamia mielenkiintoisia poimintoja:

Muilla Pohjoismailla on palautussopimukset Irakin ja Afganistanin kanssa, Suomella ei ole. Suomella ei myöskään ole palautussopimusta Somalimaan kanssa, joka joillakin Pohjoismailla jo on:
  • Suomen tulee solmia kielteisen päätöksen saaneiden turvapaikanhakijoiden osalta palautussopimukset Irakin ja Afganistanin kanssa muiden Pohjoismaiden tavoin. Lisäksi palautussopimus tulisi neuvotella myös Somalimaan kanssa, joka joillakin Pohjoismailla jo on. Suomessa tämä edellyttää ulkoasianministeriön ja sisäministeriön yhteistyötä ja myös näihin maihin suunnattujen tukitoimien kytkemistä neuvotteluihin.
Juuri näin. Albanialaisista on ollut paljon puhetta täällä.
  • Suomi pitää välttämättömänä tehokasta ja toimivaa palautuspolitiikkaa. Kaikki laittomasti maahan tulevat tulee rekisteröidä. Laittomista maahantulijoista tulee tunnistaa nopeasti kansainvälistä suojelua tarvitsevat ja muut on palautettava tilanteesta riippuen lähtö- tai kauttakulkumaihin.
  • Komission viimeisimmät esitykset pitävät sisällään muun muassa turvallisten alkuperämaiden listan, johon kuuluvista maista tulevien turvapaikanhakijoiden hakemukset voidaan katsoa lähtökohtaisesti perusteettomiksi. Suomen lainsäädäntö sisältää jo mahdollisuudet nopeutettuun turvapaikkamenettelyyn, jota jo Balkanin maiden osalta käytetään. Suomi kannattaa turvallisten maiden listan laatimista.
Liittyy olennaisesti foorumin aiheeseen:
  • Toukokuussa 2015 oikeusministeriö julkaisi arviomuistion, jonka mukaan YK:n turvallisuusneuvoston päätöslauselman 2178 (2014) ja uuden Euroopan neuvoston lisäpöytäkirjan (2015) perusteella on lisäksi kriminalisoitava matkustaminen ulkomaille terrorismirikoksen tekemistä varten ja tällaisen matkustamisen rahoittaminen.
Tanskasta mallia?
  • Tiedottamalla viestitään lähtömaihin Suomen mahdollisista maahanmuuttopolitiikan muutoksista.

On saatava käydä avointa keskustelua maahanmuuton hyödyistä ja haitoista, ja katsoa mitä kaikkea hyvää ja huonoa maahanmuutto on muualla aiheuttanut:

  • Tehdään vertailuja muiden maiden maahanmuutto- ja kotouttamiskäytäntöihin
  • Viestitään maahanmuuton haasteista ja mahdollisuuksista avoimesti
  • Edistetään keskustelua ja dialogia eri kulttuurien ja uskontojen sisällöstä muun muassa yhteistyössä eri uskontokuntien kanssa.

Käsittelyajat tulee saada nopeiksi, jotta ei aiheudu kuluja henkilöistä jotka eivät ole oikeutettuja turvapaikkaan. Lisäksi nopeat maastapoistot vähentävät Suomen houkuttelevuutta:
  • Poliisi ja Maahanmuuttovirasto ovat yhteistyössä tehostaneet turvapaikkahakemusten seulontaa turvapaikkaprosessin alkuvaiheessa. Virasto pyrkii tekemään perusteettomiin hakemuksiin nopeasti kielteiset päätökset ja poliisi panostaa palauttamisen tehokkuuteen, jotta käsittelyajat eivät houkuttele jättämään turhia hakemuksia.
  • Tehokas turvapaikkaprosessi edellyttää myös tehokasta turvapaikkapäätösten tiedoksiantoa ja maastapoistamista. Mitä nopeammin maastapoistamispäätökset saadaan pantua täytäntöön, sen tehokkaampaa maastapoistaminen on. Tehokkaalla maastapoistamisella on myös tehokas ennalta estävä vaikutus. Suomessa maastapoistaminen on ollut tehokasta, ja tehokkuuden säilyttäminen edellyttää tarpeelliset lisäresursseja poliisille kasvaneen hakijamäärän johdosta
  • EU:n ulkopuolelta tulevien törkeisiin rikoksiin syyllistyneiden, rikoksen uusijoiden ja yleiselle järjestykselle vaarallisten henkilöiden maasta poistumista nopeutetaan.

Asumisperusteinen sosiaaliturva voi olla hyödytön vetovoimatekijä:
  • Selvitetään pikaisesti, voidaanko sosiaaliturvajärjestelmät muuttaa siten, että myönteisen oleskeluluvan saaneet turvapaikanhakijat eivät kuulu asumisperusteisen sosiaaliturvajärjestelmän piiriin, vaan heillä on oma kotouttamisjärjestelmä.
  • STM selvittää kärkihankkeena hallituskauden aikana asumisperusteisen sosiaaliturvan kohdentumista kansainvälisissä tilanteissa. Osana tätä laaditaan riippumaton selvitys maahanmuuton kustannuksista ja vaikutuksista yhteiskuntaamme sisältäen vaikutukset turvallisuuteen

Lisäksi kotouttamista parannetaan:
  • On myös varmistettava, että kaikki myönteisen oleskeluluvan saaneet turvapaikanhakijat osallistuvat kotouttamistoimiin. Tätä ei voida jättää henkilön itsensä päätettäväksi vaan viime kädessä tämä on asetettava erilaisten sosiaaliturvamuotojen ehdoksi.
  • Tukijärjestelmän on oltava aktivoiva ja edistettävä integraatiota yhteiskuntaan. Käytännössä ensivaiheessa tämä tarkoittaisi osoitusta aktiivisesta kielenopiskelusta. Kielitestien läpäisyllä on mahdollisuus saada kielibonus. Lisäksi velvoitetaan osallistumaan työllisyyden edistämiseen tähtääviin toimenpiteisiin, kuten esimerkiksi työharjoittelun luonteiseen yleishyödylliseen työhön esimerkiksi kunnissa.
  • Vastaanottokeskuksissa on järjestettävä riittävästi suomen/ruotsin kielen opetusta.

http://vnk.fi/documents/10616/33451...enpiteet/186046e8-46c7-450c-98cf-45b2e2d19c2c
 
Viimeksi muokattu:
Kotouttamiseen panostetaan näin:

Nopea pääsy kielikoulutukseen ja muihin kotoutumista tukeviin toimenpiteisiin, ja siitä eteneminen oman toimeentulon hankkimiseen

TE-toimistoissa on varauduttava lisääntyviin asiakasmääriin ja varmistettava myös maahanmuuttajien pääsy palveluihin

On varmistuttava, että kaikki oleskeluluvan saaneet turvapaikanhakijat osallistuvat kotouttamistoimiin. Tätä ei voida jättää henkilön itsensä päätettäväksi, vaan se on viime kädessä asetettava erilaisten sosiaaliturvamuotojen ehdoksi

Vastaanottokeskuksissa on järjestettävä riittävästi suomen/ruotsin kielen opetusta

Osana hallitusohjelman "nollatoleranssi rasismille" -kirjausta kiinnitetään huomiota etnisten ryhmien välisiin suhteisiin
 
Keskitysleirit Unkarissa mainittu!

the-Wicker-Man-6.jpg
 
ISIStä ei saada juurittua länsimaisilla maajoukoillakaan pysyvästi, katoavat sunnisiviilien sekaan (joista iso osa tukee heitä). Jonkinlainen paikallinen ratkaisu on löydyttävä. Joko päästetään shiiat taas niskan päälle mutta se on väliaikaisratkaisu, sitä paitsi viimeksi 2008 USA taisteli shiiakapinallisia vastaan. Kestävä ratkaisu olisi jotenkin romauttaa ISISin kannatus sunniheimoissa, mutta MITEN. Kuka täältä sen keksii ja toteuttaa niin lupaan täten omilla henkilökohtaisilla varoillani ostaa hänelle aidon Peltosen sissipuukon - kaiverruksella.

En osannut ajatella sitä näin. Asiaa taidat puhua.

Nyt kun tässä vetoja lyödään ja haetaan viisasten kiveä, voisin laitta Peltosen rinnalle m39 Kulmalan S.K.Y käytetyn puukkopistimen vielä lisäksi palkkioksi. Alkuperäistä omistajan lupaa ei enää ole saatavilla, kaatui Tali-Ihantalassa, mutta jostain syystä palauttivat omaisille ko oli SKY:n mies ja nimikoitu työkalu...

Ei muuten mutta @Persu ei määräänsä enempää jaksa katsella tuota vaellusta Eurooppaan. Tähän minulla olisi ajatuksena, jotta laitetaan Venäjän saamattomat Mistralit täyteen pakolaisia ja kumpassa ostettaisiin meridieselit ja ajettaisiin jolla N.Y:n laituriin. "Silvuplee, taisitte kysellä nitä tänne?" :camo:
 
Tässä vielä hallituksen maahanmuuttopoliittiset toimenpiteet. Paljon hyvää settiä, toivottavasti toteuttavat. Samanlaisia juttuja kuin mitä täällä on esitetty, ja jotka jotkut leimasi ääriajatteluksi ja mielipiteiksi joilla ei ole väliä, koska hallitus päättää linjoista. :D

Muutamia mielenkiintoisia poimintoja:

Muilla Pohjoismailla on palautussopimukset Irakin ja Afganistanin kanssa, Suomella ei ole. Suomella ei myöskään ole palautussopimusta Somalimaan kanssa, joka joillakin Pohjoismailla jo on:
  • Suomen tulee solmia kielteisen päätöksen saaneiden turvapaikanhakijoiden osalta palautussopimukset Irakin ja Afganistanin kanssa muiden Pohjoismaiden tavoin. Lisäksi palautussopimus tulisi neuvotella myös Somalimaan kanssa, joka joillakin Pohjoismailla jo on. Suomessa tämä edellyttää ulkoasianministeriön ja sisäministeriön yhteistyötä ja myös näihin maihin suunnattujen tukitoimien kytkemistä neuvotteluihin.
Juuri näin. Albanialaisista on ollut paljon puhetta täällä.
  • Suomi pitää välttämättömänä tehokasta ja toimivaa palautuspolitiikkaa. Kaikki laittomasti maahan tulevat tulee rekisteröidä. Laittomista maahantulijoista tulee tunnistaa nopeasti kansainvälistä suojelua tarvitsevat ja muut on palautettava tilanteesta riippuen lähtö- tai kauttakulkumaihin.
  • Komission viimeisimmät esitykset pitävät sisällään muun muassa turvallisten alkuperämaiden listan, johon kuuluvista maista tulevien turvapaikanhakijoiden hakemukset voidaan katsoa lähtökohtaisesti perusteettomiksi. Suomen lainsäädäntö sisältää jo mahdollisuudet nopeutettuun turvapaikkamenettelyyn, jota jo Balkanin maiden osalta käytetään. Suomi kannattaa turvallisten maiden listan laatimista.
Liittyy olennaisesti foorumin aiheeseen:
  • Toukokuussa 2015 oikeusministeriö julkaisi arviomuistion, jonka mukaan YK:n turvallisuusneuvoston päätöslauselman 2178 (2014) ja uuden Euroopan neuvoston lisäpöytäkirjan (2015) perusteella on lisäksi kriminalisoitava matkustaminen ulkomaille terrorismirikoksen tekemistä varten ja tällaisen matkustamisen rahoittaminen.
Tanskasta mallia?
  • Tiedottamalla viestitään lähtömaihin Suomen mahdollisista maahanmuuttopolitiikan muutoksista.

On saatava käydä avointa keskustelua maahanmuuton hyödyistä ja haitoista, ja katsoa mitä kaikkea hyvää ja huonoa maahanmuutto on muualla aiheuttanut:

  • Tehdään vertailuja muiden maiden maahanmuutto- ja kotouttamiskäytäntöihin
  • Viestitään maahanmuuton haasteista ja mahdollisuuksista avoimesti
  • Edistetään keskustelua ja dialogia eri kulttuurien ja uskontojen sisällöstä muun muassa yhteistyössä eri uskontokuntien kanssa.

Käsittelyajat tulee saada nopeiksi, jotta ei aiheudu kuluja henkilöistä jotka eivät ole oikeutettuja turvapaikkaan. Lisäksi nopeat maastapoistot vähentävät Suomen houkuttelevuutta:
  • Poliisi ja Maahanmuuttovirasto ovat yhteistyössä tehostaneet turvapaikkahakemusten seulontaa turvapaikkaprosessin alkuvaiheessa. Virasto pyrkii tekemään perusteettomiin hakemuksiin nopeasti kielteiset päätökset ja poliisi panostaa palauttamisen tehokkuuteen, jotta käsittelyajat eivät houkuttele jättämään turhia hakemuksia.
  • Tehokas turvapaikkaprosessi edellyttää myös tehokasta turvapaikkapäätösten tiedoksiantoa ja maastapoistamista. Mitä nopeammin maastapoistamispäätökset saadaan pantua täytäntöön, sen tehokkaampaa maastapoistaminen on. Tehokkaalla maastapoistamisella on myös tehokas ennalta estävä vaikutus. Suomessa maastapoistaminen on ollut tehokasta, ja tehokkuuden säilyttäminen edellyttää tarpeelliset lisäresursseja poliisille kasvaneen hakijamäärän johdosta
  • EU:n ulkopuolelta tulevien törkeisiin rikoksiin syyllistyneiden, rikoksen uusijoiden ja yleiselle järjestykselle vaarallisten henkilöiden maasta poistumista nopeutetaan.

Asumisperusteinen sosiaaliturva voi olla hyödytön vetovoimatekijä:
  • Selvitetään pikaisesti, voidaanko sosiaaliturvajärjestelmät muuttaa siten, että myönteisen oleskeluluvan saaneet turvapaikanhakijat eivät kuulu asumisperusteisen sosiaaliturvajärjestelmän piiriin, vaan heillä on oma kotouttamisjärjestelmä.
  • STM selvittää kärkihankkeena hallituskauden aikana asumisperusteisen sosiaaliturvan kohdentumista kansainvälisissä tilanteissa. Osana tätä laaditaan riippumaton selvitys maahanmuuton kustannuksista ja vaikutuksista yhteiskuntaamme sisältäen vaikutukset turvallisuuteen

Lisäksi kotouttamista parannetaan:
  • On myös varmistettava, että kaikki myönteisen oleskeluluvan saaneet turvapaikanhakijat osallistuvat kotouttamistoimiin. Tätä ei voida jättää henkilön itsensä päätettäväksi vaan viime kädessä tämä on asetettava erilaisten sosiaaliturvamuotojen ehdoksi.
  • Tukijärjestelmän on oltava aktivoiva ja edistettävä integraatiota yhteiskuntaan. Käytännössä ensivaiheessa tämä tarkoittaisi osoitusta aktiivisesta kielenopiskelusta. Kielitestien läpäisyllä on mahdollisuus saada kielibonus. Lisäksi velvoitetaan osallistumaan työllisyyden edistämiseen tähtääviin toimenpiteisiin, kuten esimerkiksi työharjoittelun luonteiseen yleishyödylliseen työhön esimerkiksi kunnissa.
  • Vastaanottokeskuksissa on järjestettävä riittävästi suomen/ruotsin kielen opetusta.

http://vnk.fi/documents/10616/33451...enpiteet/186046e8-46c7-450c-98cf-45b2e2d19c2c


Ehdottomasti. Ehkä meillä onkin tekijämiehiä hallituksessa. Se on vain niin helvetin outoa kun hallitus ei ole tehnyt kahteenkymmeneen vuoteen yhtään mitää. Nyt ne jotain sentäs yritää.

http://yle.fi/uutiset/suomi_suunnit...itiikkaan__katso_lista_toimenpiteista/8299353
 
Kotouttamiseen panostetaan näin:

Nopea pääsy kielikoulutukseen ja muihin kotoutumista tukeviin toimenpiteisiin, ja siitä eteneminen oman toimeentulon hankkimiseen

TE-toimistoissa on varauduttava lisääntyviin asiakasmääriin ja varmistettava myös maahanmuuttajien pääsy palveluihin

On varmistuttava, että kaikki oleskeluluvan saaneet turvapaikanhakijat osallistuvat kotouttamistoimiin. Tätä ei voida jättää henkilön itsensä päätettäväksi, vaan se on viime kädessä asetettava erilaisten sosiaaliturvamuotojen ehdoksi

Vastaanottokeskuksissa on järjestettävä riittävästi suomen/ruotsin kielen opetusta

Osana hallitusohjelman "nollatoleranssi rasismille" -kirjausta kiinnitetään huomiota etnisten ryhmien välisiin suhteisiin

Kiihotatko kommentteihin kun oikein kursivoit vai oletko Iltalehden ns. "normijournalismi", joka heittää uutista sinne sun tänne ja toivoo josko ottaisi onkeen? ...
 
Uusi Suomi tänään:

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/112...nain-suomen-maahanmuuttolinja-kiristyi-tanaan

"
Lista sisältää sekä kansallisia, EU:n laajuisia että kansainvälisiä toimia, joita Suomi kannattaa. Osa toimista tähtää Suomen houkuttelevuuden vähentämiseen, osa esimerkiksi kotoutustoiminnan tehostamiseen. Poimintoja alla.

Kansallisia eli Suomen omia toimia ovat esimerkiksi:

– Aktiiviseen keinovalikoimaan otetaan Schengenin sisärajatarkastukset, mukaan lukien väliaikaiset pistotarkastukset.

– Laivayhtiöiden tulee tarkistaa lipunmyynnin yhteydessä Suomen maahantuloon tarvittavat asiakirjat samaan tapaan kuin lentoliikenteessä.

– Tiedottamalla viestitään lähtömaihin Suomen mahdollisista maahanmuuttopolitiikan muutoksista.

– Perheenyhdistämisen kriteereitä tiukennetaan EU:n perheenyhdistämisdirektiivin mukaisesti. Esillä on ollut muun muassa niin sanotun toimeentuloedellytyksen laajentaminen nykyisestään.

– Käynnistetään välittömästi selvitys, jonka päämääränä on [turvapaikanhakijoiden] vastaanottorahan tason laskeminen. Vastaanottoraha on tällä hetkellä 30% pienempi kuin yleinen toimeentulotuki, koska turvapaikanhakija saa majoituksen ja perusterveydenhoidon vastaanottokeskuksen toimesta.

– Selvitetään pikaisesti, voidaanko sosiaaliturvajärjestelmät muuttaa siten, että myönteisen oleskeluluvan saaneet turvapaikanhakijat eivät kuulu asumisperusteisen sosiaaliturvajärjestelmän piiriin, vaan heillä on oma kotouttamisjärjestelmä.

– On myös varmistettava, että kaikki myönteisen oleskeluluvan saaneet turvapaikanhakijat osallistuvat kotouttamistoimiin. Tätä ei voida jättää henkilön itsensä päätettäväksi vaan viime kädessä tämä on asetettava erilaisten sosiaaliturvamuotojen ehdoksi.

– Tukijärjestelmän on oltava aktivoiva ja edistettävä integraatiota yhteiskuntaan. Käytännössä ensivaiheessa tämä tarkoittaisi osoitusta aktiivisesta kielenopiskelusta. Kielitestien läpäisyllä on mahdollisuus saada kielibonus. Lisäksi velvoitetaan osallistumaan työllisyyden edistämiseen tähtääviin toimenpiteisiin, kuten esimerkiksi työharjoittelun luonteiseen yleishyödylliseen työhön esimerkiksi kunnissa.

Lisäksi kansainväliseksi toimeksi kirjattu mutta osin kansallinen päätös on seuraava:

– Suomen tulee solmia kielteisen päätöksen saaneiden turvapaikanhakijoiden osalta palautussopimukset Irakin ja Afganistanin kanssa muiden Pohjoismaiden tavoin. Lisäksi palautussopimus tulisi neuvotella myös Somalimaan kanssa, joka joillakin Pohjoismailla jo on. Suomessa tämä edellyttää ulkoasianministeriön ja sisäministeriön yhteistyötä ja myös näihin maihin suunnattujen tukitoimien kytkemistä neuvotteluihin.

EU:n sisäisistä toimista mainitaan muun muassa:

– Suomi kannattaa sitä, että Etelä-Eurooppaan (tai EU:n ulkopuolelle) perustetaan vastaanottokeskuksia, joissa turvapaikkahakemukset otetaan vastaan, käsitellään ja vasta sen jälkeen myönteisen luvan saaneet turvapaikanhakijat siirrettäisiin jäsenmaihin.

Muutos olisi toteutuessaan merkittävä, sillä tällä hetkellä turvapaikkaa voi hakea vain siitä maasta käsin, josta turvapaikkaa hakee, mikä on yksi tekijä tämänhetkisen kansainvaelluksen takana.

EU:n sisäisiin linjauksiin kuuluu myös:

– Komission viimeisimmät esitykset pitävät sisällään muun muassa turvallisten alkuperämaiden listan, johon kuuluvista maista tulevien turvapaikanhakijoiden hakemukset voidaan katsoa lähtökohtaisesti perusteettomiksi. Suomen lainsäädäntö sisältää jo mahdollisuudet nopeutettuun turvapaikkamenettelyyn, jota jo Balkanin maiden osalta käytetään. Suomi kannattaa turvallisten maiden listan laatimista."


Ihan vain kysyn, jotta kummassa tulee banni: Heisan Soini, vai Heijaa Sipilä?. Hevosmiesten tietotoimiston mukaan Stubbi oli hiljaa ja jäävi...
 
Kiihotatko kommentteihin kun oikein kursivoit vai oletko Iltalehden ns. "normijournalismi", joka heittää uutista sinne sun tänne ja toivoo josko ottaisi onkeen? ...

Kursivoinnilla erotan lainauksen omista sanoistani. Normaali tutkimustekstin tapa. Toinen mahdollisuus on laittaa sitaatteihin.
 
Kursivoinnilla erotan lainauksen omista sanoistani. Normaali tutkimustekstin tapa. Toinen mahdollisuus on laittaa sitaatteihin.

Pahoittelen, ylilyöntini sorry :salut:... Itse asiassa puhuimme samasta asiasta, jonka hokasi vasta nyt : Nuista Suomen asettamista tai tulevista rajoitteista näihin "pakolaistukiin" liittyen (vai oliko ko se joku "vastaanttottokorvaus"). Edellisen siis vain omalta kannaltani esitettynä ...
 
Ylen pakolaiskeskustelussa Elisabeth Rehn oli tapansa mukaan rauhallinen ja mihinkään vedättämätön realisti. Kukaan ei voi väittää, ettei hän olisi hädänalaisten edestä. Hän osasi kertoa alkusyystä: arabikevään epäonnistuminen, jolloin diktaattorit kaadettiin tulpan virasta pois ym.
Eihän se arabikevät ihan putkeen mennyt, mutta tuolloin myös Rehn itse olisi ollut lähettämässä Horneteja Libyaan: http://yle.fi/uutiset/rehn_haluaa_perusteluja_libya-paatoksille/5336242
 
Ketä palvelee tällaisen roskan levittäminen, jonka lopussa vielä komeasti Hitlerin uhoaminen kansakunnan pelastamisesta? Nämä pätkät yhdistettynä persujen tarkoitushakuisiin pelottelulukuihin eivät ainakaan edistä järkevää mielipiteiden vaihtoa. Annetaan nyt hallituksen ja viranomaisten rauhassa pohtia, mikä on Suomen kannalta paras tie. Persut ovat mukana hallituksessa, eivätkä ainakaan Soinin mukaan myy persettä - periaatteessa!


Tälläinenkin on sairasta palvontaa.


 
Harmaata taloutta valtion ei kannata sallia, mutta pienyrityksistä se nousu lähtee.
Tämä on taas niin keskusjohtoista että. Ei myyntikojuja tarvitse yhteen paikkaan ahtaa. Hieman normienpurkuapeliin ja monestavkeskustan paikasta löytyy tilaa muutaman kojun/katoksen laittamiseen. Esim. Roomassa se toimii niin.
 
Ilmeisesti 1100e/kk sisältää vain keskimääräiset perustuet eli sosiaalituen, asumisen ja perhetuet per kuukausi, terveydenhuoltoa yms. ei ole laskettu mukaan.

Päivitän laskelmaani tuon 1100e/kk kohdalta: jos maahanmuuttajien työllisyys 10 maassaolovuoden jälkeen on 55%, keskimääräisen työllistyneen maahanmuuttajan pitäisi tienata n. 3200e maksaakseen veroistaan työttömän maahanmuuttajan suorat kuukausittaiset tuet.

Jos katsotaan nyt maahanpyrkijöiden enemmistöä eli Afrikasta ja Lähi-Idästä tulevia, työllisyysprosentti jää noin 40% tienoolle, jolloin yhden työllistyneen maahantulijan pitäisi keskimäärin tienata n. 4700e/kk maksaakseen muiden suorat tuet.

Nuo laskelmat tuntuu jo sille, että taidan liittyä Syyrialaisten ISIS-miesten joukkoon, hakemaan turvapaikkaa Suomesta.:D
 
Back
Top