Totta on että kannatan maahanmuuttoa. Ja minusta on myös hyvä että Suomi kantaa tiettyä vastuuta turvapaikkaa tarvitsevista ihmisistä. Tosin pitää muistaa että kaikki maahanmuuttajat eivät ole turvapaikan hakijoita jne.
Olen tosin aina ollut sitä mieltä että turvapaikan hakijoiden määrää pitää säädellä taloudellisen kantokyvyn perusteella. Eli jossain pitää olla selkeä raja kuinka monta TP-anomusta vuodessa otetaan vastaan. Sen jälkeen uusia anomuksia ei oteta vastaan. Itse pidin tätä rajaa jossain vaiheessa noin 9000 hengessä. Nyt kun YK:n pakolaiskaveri sanoi mediassa että 6000 olisi fiksumäärä Suomella, niin uskon asiantuntijaa.
Olen myös ollut jo pitkän aikaa -luetaan ennen tätä TP-tulvaa- sitä mieltä että oleskeluluvan saaneet pitää sijoittaa maakuntakeskuksiin. Tämä siksi että Itäkeskuksen Prisma pysyy pystyssä ilman valtion velkaelvtystä. Mutta valtio saa mielestäni paremman katteen siitä että TP-väki kuluttaa rahansa vaikka jonkun kainuulaisen K-kaupan tuotteisiin. Samoin maakuntakeskuksissa on niin paljon tyhjää asuintilaa ilmaiseksi.
Eli mielestäni kokeilen laskea pitkällä tähtäimellä yhteiskunnan kuluja. Jota kautta meille molemmille tulisi pienempi verorasite. Plus että väkimäärän lisääntyminen nostaisi taloudellista toimeliaisuutta.
Itse tämän syksyn TP-tulvaan pidän osittain syynä esimerkiksi sitä että Liikkuva Poliisi, Rajan valmiusjoukkueet jne on säästösyistä lakkautettu. Viranomaisilla ei ollut kunnon reservejä siirtää nopeasti väkeä Tornioon. Samoin on jo pitkällä aikavälillä laiminlyöty paljon asioita jotta tällaista komediaa ei syntyisi.
Nyt sitten mentiin jonkinlaisella kriisijohtamisella. Ja siinä saatettiin astua jonkun kuntademokratian varpaille. Mutta tilanne saatiin suht hyvin normalisoitua. Plussat siitä
Olet maahanmuuttomyönteinen ihminen ja ei siinä mitään. Se miten maahanmuutto toteutetaan on asia erikseen. Se missä lyöt kirveesi kiveen on se, että ajattelet että nämä uudet laittomat maahantulijat lisäävät pitkällä aikavälillä automaattisesti Suomen varallisuutta. Näiden kansallisuuksien edustajien työllistyminen on erittäin huonoa nyt ja tulevaisuudessa ja suurin osa niistä ketkä työllistyvät tekevät niin matalapalkkaisille aloille. Suurimmasta osasta ei tule ikinä nettomaksajia, vaan he jatkavat meidän veronmaksajien rasittamista nyt ja tulevaisuudessa.
Puhut taloudellisesta toimeliaisuudesta. Mitä tämä on? Sitä että meidän verorahojamme käytetään tiettyjen keinottelijoiden hyväksi, josta osa kanavoituu takaisin yhteiskuntaan. Se on kuin kantaisi vettä kaivoon ja sitten nostaisi sen ylös. Matkalla vettä katoaa ja loppujen lopuksi kun vedenkanto loppuu, niin kaivo kuivuu. Näin käy meidän isänmaallemme Suomelle. Mainitset myös sitä että pyrit jakamaan näiden laittomien maahanmuuttajien aiheuttamia lieveilmiöitä laajemmalle alueelle välttääksesi tiettyjä taloudellisia seurauksia esim. Itäkeskuksessa. Onhan sekin jotain, mutta lähinnä taas vertauskuvaa apuna käyttäen on se sitä, että kun tulipalo riehuu yhdessä osassa taloa pyritään se pitämään siellä sen sijaan, että se sammutettaisiin kokonaan tai sinun tapauksessasi levitetään paloa ympäriinsä, jotta yksikään roihu ei kasva liian suureksi liian nopeasti.
Taloudelliset seikat ovat kiistattomat ja se että sinä et niitä hyväksy niin on ihan ok. Mutta miten voit ajaa maamme kulttuurin aktiivista alasajoa?? Nämä uudet tulokkaat eivät "kotoudu" Suomeen, vaan muuttavat Suomen sellaiseksi kun he sen haluavat. Tätä tukee osa suomalaisista aktiivisesti myönnyttelyn politiikallaan. Ehkä et vielä näe tätä uhkaa, mutta valitettavasti se on todellinen. Suomalaiset arvot ovat pitkään olleet taantumassa ja nämä puheet monikulttuurisuudesta ovat todella pelottavia.
Ennen kuin leimaat minut rasistiksi, niin kerron sinulle taustaa. Olen työskennellyt yli 15 vuoden ajan aloilla (ja työskentelen yhä) joissa olen nähnyt maahanmuuttajien aiheuttamat ongelmat, olen ollut selvittelemässä monen moista puukkohippaa ja myös työskennellyt Suomen suurimmassa asioimistulkkikeskuksessa (välittää tulkkipalveluita viranomaisille). Valitettavasti maahanmuuttajilla on eri säännöt kuin meillä suomalaisilla. Niin viranomaisten kuin yritysten puolelta näitä maahanmuuttajia hyysätään ymmärtäväisyyden nimissä, mm vaatimustasoja lasketaan koska he ovat maahamuuttajia ja heitä työllistetään kunnollisten hakijoiden ohi. Olen usein nähnyt kuinka Suomalaisten omaisuutta on tuhottu ja kuinka vihainen kansalainen on vaatinut hyvitystä ja vastauksena on vain käsien levittelyä, sillä eihän näiltä tahoilta saa korvauksia ja kuinka usein viranomaiset vain yrittävät hyssytellä asian hiljaiseksi. Entä sitten näiden maahanmuutajien aiheuttamat muutokset meidän lapsiemme elämässä? En väitä ettei meidän omissa suomalaisissa arvoissa olisi puutteita, mutta tietty yhteenkuuluvaisuuden tunne ja kohtuullisuuden määrite ovat olleet suurimmalle osalle yhteisiä, nykyään ne eivät enää ole ja tulevaisuudessa vielä vähemmän.
Seisomme nyt jo toinen jalka syvässä kuopassa. Hyssyttely ja myönnyttely johtaa siihen, että olemme kohta kokonaan kuopassa ja kaivaudumme sinne yhä syvemmälle. Nyt Suomi voisi vielä tehdä jotain, mutta pian on liian myöhäistä. Meidän kaikkien pitää valita haluammeko Suomen olevan olemassa vielä 10-20 vuoden päästä sellaisena kun me sen käsitämme. Jos haluat tällaista muutosta niin ok, tuo se esille ja sano, että et pidä Suomesta tällaisena kuin se nyt on. Se on se valinta, joka meidän kaikkien pitäisi kysyä itseltämme. Muutos on väistämätön, mutta onko se muutos huonompaan vai parempaan, niin se on se kysymys. Jos haluat aloittaa keskustelun kumpi kulttuuri on parempi (Suomen vai Irakin), niin aloitetaan siihen oma ketju.
ps. jos tämä tilanne on normalisoitu, niin en todellakaan halua nähdä mitä epänormalisoitu on, sillä jo nykyään näen päivittäin maahanmuuttajien aiheuttamat ongelmat omakohtaisesti.