Honcho
SMLNKO M/83
Jos tarkastellaan yleisesti aiheesta käytävää keskustelua (siis koko valtakunnassa, ei juuri tätä keskustelua tässä), sitä leimaa yksi todella kielteinen ja vastenmielinen piirre: vahva agressio ja viha. Hukkuneen lapsen kuvaa kommentoidaan toinen toistaan törkeämmin, ihmisille joita kuva on saanut tuntemaan myötätuntoa sanotaan "toivottavasti sut suvakki raiskataan". Tämä kaikki tapahtuu ihmisten välillä, jotka eivät tunne toisiaan millään tasolla.
Todella kielteistä. Ja kuka hyötyy nykytilanteesta eniten? Niitä on tasan kaksi yli muiden: ISIS ja Venäjä.
Onneksi edes tämä keskustelu on pysynyt jokseenkin hyvin aisoissa tuon vihan osalta.
Itseäni nyppii, jos ei nyt sentään vihastuta, melko pahasti Taitolajin tyyli olla keskustelematta aiheesta faktapohjalta, jatkuvasti lentelee hyvin vajavaiseen tietoon eikä edes tämän foorumin tai VIESTIKETJUN lukemiseen perustuvia ja yleistäviä näkemyksiä kirjoittajien puoluekannoista, puolihuolimattomia vähintään implisiittisiä viittauksia eri mieltä olevien kuviteltuihin natsi- ja "aatu" -ajatuksiin, sekä esim tuossa toisessa lainauksessa hauskasti ilmenevä epäilys siitä, että vaikka minä nostin asiat esille faktoina puolta sanaa mainitsematta uskonnosta, rotuasioista tms niin kuitenkin taustalla olisi kuitenkin jotenkin salatusti "likaista ksenofobiaa". Kivaa kun "tiedetään" jopa itseäni paremmin mitkä vaikuttimeni ovat. Tuntuu että tämäntyyppinen tapa vältellä keskustelua ja sen sijaan heitellä lokaa puskista on todella epäreilua ja epäkunnioittavaa, toisaalta JATKUVA esim. rotuasioiden esilletuominen laittaa epäilemään, onko tuo nimimerkin takana oleva henkilö ITSE jonkinlainen rasisti, vähintään siinä mielessä että ihmisen rotu tuntuu olevan kovastikin ensimmäisenä mielessä keskusteluissa. Minulle ei merkkaa ihmisen rotu tai uskonto sinänsä yhtään mitään, asiakysymykset ja ihmisiksi eläminen vallitsevien lakien ja muiden asiallisen kohtelun periaatteiden mukaan sen sijaan merkitsee.
Tietävätkö Seppo Lehto, vlad tai kansanedustaja Hirvisaari sen, etteivät he kuulu natsien rotuteorian mukaan mihinkään puhtaaseen germaaniseen rotuun? Päinvastoin. Natsien rotuopin mukaan suomalaiset kuuluivat geneettisesti kaikkein surkeimpaan ja hyödyttömimpään "kastiin", suomalaiset kuuluivat esim. mongolien kanssa samaan ryhmään.
Minua häiritsee se sumuverho, johon nämä lähtökohdat kiedotaan. Vähänkin pitemmissä kirjoituksissa pyrkii esille likaisen ksenofobian pää ja pian ollaan aivan muissa, kuin esittämissäsi faktoissa.
Tämä ketju on siinä määrin karsiutunut Persujen väliseksi maanpuolustusnaljailuksi, että otsikko voitaisiin muuttaa muotoon "Pakolaisuuspersuilu".
Kirjoittelijat taitavatkin olla tämä aatumaisen suunnan kannattajia ja Soini kavereineen edustaa maltillista aatesuuntaa.