Pakolaisuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja BlackFox
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Huono vertailu, Berlinin muurin yli ja ali tulleita puhuneet saksaa...

No lähinnä vertailu on huono muurin roolin takia, Berliinin muurin tarkoitus ei niinkään ollut pitää ketään ulkona, vaan sisällä. DDR:n kanslaiset olivat Liittotasavallan lakien nojalla automaattisesti oikeutetut myös Liittotasavavallan kansalaisuuteen.

Just näin. Artikkelin premissi on harhaanjohtava - asettelu antaa ymmärtää että jos emme ota 200 somalipakolaista tänä vuonna Suomeen, meille ei myöskään syntyisi 1000 somalivauvaa...mikä on tietenkin täysin hölmö ajatus.

Yleensäkin tuo "nopeasti lisääntyvät siirtolaiset" -myytti joutaisi jo haudan lepoon. Samaa on varmaan jauhettu jo antiikin aikoina. 1800-luvulla jenkeissä kauhisteltiin katolilaisten maahanmuuttoa ja laskettiin että x vuoden kuluttua katolilaiset ovat USAssa enemmistö, ja tämän jälkeen Yhdysvalloista tulee paavin protektoriaatti jossa protestanttisuus on kielletty.

Siinä kyllä oli oikein alleviivattu perheenyhdistämiset.

Elintason perässä, eivätkös ne aika suoran asian sano. Kysyttäessä kukaan ei tunnu muuttavan emansipaation, demokratian, sananvapauden tai yleensä ottaen minkään liberaalin arvon peraässä vaan ihan raa-asti elintason.
No, mitä sitten valittavat siitä länsimaiden rappiosta, jos itse ovat noin rappeutuneita hedonisteja?

Honcho, aika hyvä moraalisen närkästyksen ja mielensäpahoittamisen kirjoitus sinulta!

Miksi en kommentoi ja vastaa sinun ja kavereittesi "faktapohjaisiin" väitteisiin? No siksi kun jokaista "faktaa" kohden tulee pari huolimatonta heittoa tai täysin epäasiallista väitettä. Ei edes kaltaiseni humoristi jaksa niitä kaikkia ruotia saati miettiä vastauksia.

Omien ja kavereittesi tietotasoa voin vain arvailla tai suorastaan epäillä. Itse olen työskennellyt ja asunut Israelin lisäksi Egyptissä, Syyriassa ja Libanonissa. Kaikissa näissä maissa (ja parissa muussa) ovat asukkaat kohdelleet minua ystävällisesti ja asiallisesti, vaikka Jukolan Jussin vaalea tukkani onkin selvästi leimannut minut vääräuksoiseksi riistäjäksi. Eivät nämä pakolaisina tänne tulevat ole sen kummempia ihmisiä, ystävällisiä ja pelokkaita. Suomen syksyn ja talven jälkeen ovat valmiita palaamaan viljelmilleen ja basaareihinsa jos vain saavat siihen mahdollisuuden. Poikkeuksiakin on, rikollisia ja jopa terroristeja, heidät on napattava ja laitettava rautoihin.

Täällä on kirjoitettu, ettei hirmuhallintoihin kannata puuttua, mutta toisaalta pakolaistenkaan ei saa sallia lähetä näistä maista. Tapatetaanko siis pakolaiset omille mailleen, kunhan pysyvät poissa silmistä?

Olisikohan niillä itsellä joskus halua taistella vapauden ja hyvinvoinnin puolesta? Aseita olisi tarjolla mutta eivät halua niihin tarttua.

Miksi en kommentoi ja vastaa sinun ja kavereittesi "faktapohjaisiin" väitteisiin? No siksi kun jokaista "faktaa" kohden tulee pari huolimatonta heittoa tai täysin epäasiallista väitettä.

Eli koska joku muu sanoo jotain ja postailee irtoheittoja muslimeihin/pakolaisiin liittyen niin et keskustele minun kanssani. Yksikään täällä kirjoittava ei tietääkseni ole "kaverini". Jos minun sanomisissani on "epäasiallisia väitteitä tai huolimattomia heittoja" niin osoita ne ihmeessä niin ehkä opin jotakin!

Omien ja kavereittesi tietotasoa voin vain arvailla tai suorastaan epäillä.

Kavereideni? Mitä häh? Tietotasoa mistä? Jotain alan tutkintoako kaipaat, vai...? Ihan yksityishenkilönä ja ihmisenä tänne kirjoittelen, jos niissä on virheitä niin kerro missä virheet ovat, älä yritä koko ajan käydä kiinni minuun henkilönä.

Eivät nämä pakolaisina tänne tulevat ole sen kummempia ihmisiä, ystävällisiä ja pelokkaita.

...ja taas mentiin tähän implisiittiseen rasismista syyttämiseen. Olenko syyttänyt että nuo ihmiset olisivat jotenkin viallisia? Olen puhunut isoista väestönsiirroista ja siitä miksi ne eivät ole mielestäni hyvä tapa toimia ja sanonut ettei mielipiteeni olisi toinen, vaikka tulijat olisivat vaaleatukkaisia ja sinisilmäisiä.

Suomen syksyn ja talven jälkeen ovat valmiita palaamaan viljelmilleen ja basaareihinsa jos vain saavat siihen mahdollisuuden.

Hyvä jos näin, mutta ihan aikaisempien pakolaisasioiden pohjalta, "eppäillä soppii". Lähtökohtaisesti oletan että turvapaikan saanut jää tänne pysyvästi.

Täällä on kirjoitettu, ettei hirmuhallintoihin kannata puuttua, mutta toisaalta pakolaistenkaan ei saa sallia lähetä näistä maista. Tapatetaanko siis pakolaiset omille mailleen, kunhan pysyvät poissa silmistä?

No sitäkö minä olen ehdottanut? Koita nyt edes LUKEA niitä postauksiani, hyvä mies! Kerta toisensa jälkeen sama juttu.

Omien ja kavereittesi tietotasoa voin vain arvailla tai suorastaan epäillä. Itse olen työskennellyt ja asunut Israelin lisäksi Egyptissä, Syyriassa ja Libanonissa. Kaikissa näissä maissa (ja parissa muussa) ovat asukkaat kohdelleet minua ystävällisesti ja asiallisesti, vaikka Jukolan Jussin vaalea tukkani onkin selvästi leimannut minut vääräuksoiseksi riistäjäksi. Eivät nämä pakolaisina tänne tulevat ole sen kummempia ihmisiä, ystävällisiä ja pelokkaita. Suomen syksyn ja talven jälkeen ovat valmiita palaamaan viljelmilleen ja basaareihinsa jos vain saavat siihen mahdollisuuden. Poikkeuksiakin on, rikollisia ja jopa terroristeja, heidät on napattava ja laitettava rautoihin.

Sota raaistaa ihmisen. Vähän aikaa sitten tuntemasi kiva ihminen, voi olla täysin muuttunut kokiessaan sodan julmuuden. Itse en halua sodan traumatisoimia ihmisiä lasteni lähelle. Varsinkaan kun he tulevat muista kulttuureista.

Anna kun arvaan: et edes kuunnellut ohjelmaa?

Mies on Suomen Rajavartilaitoksen apulaispäällikkö ja hyvinkin tilanteen tasalla.

Lisäksi on niin, että jäsenvaltiot nimenomaan eivät anna toimivaltaa Frontexille.

Ja juuri tohon "rajat kiinni"-lauseeseen ohjelmasta kuuluu selvä fakta: Suomea sitoo kv-sopimukset. Vaikkka kuinka olisi rajat kiinni, jos tulija ilmoittaa vaativansa poliittista turvapaikkaa asia on tutkittava ja tähän ei ole vaihtoehtoa.

Henkilö on taatusti erittäin pätevä. Hankkinut monipuoliset kannukset urallaan, eikä ole liikoja kuvia kumarrellut. Ajautui ammoin Rva Ylipäällikön kanssa sukset ristiin ja se "hidasti" urakehitystä hieman, kuten arvata saattaa. Luotettava ja hyvä ihminen.

Tämä(kin) taisi olla uutisankka. Taloa kunnostettaessa oli vanhoja patjoja kannettu pihalle ja poltettu ja joku aloitti huhun että pakolaiset polttavat "vääräuskoisten" vaatteita...

No kidding, että remonttireiskat polttavat kohteesta poistettavat kalusteet pihalla kun siirtolavatkin on keksitty ja patjojen polttelu ei varmaankaan ihan mene pykalien kirjaimen mukaan.....

Eli koska joku muu sanoo jotain ja postailee irtoheittoja muslimeihin/pakolaisiin liittyen niin et keskustele minun kanssani. Yksikään täällä kirjoittava ei tietääkseni ole "kaverini". Jos minun sanomisissani on "epäasiallisia väitteitä tai huolimattomia heittoja" niin osoita ne ihmeessä niin ehkä opin jotakin!

Kavereideni? Mitä häh? Tietotasoa mistä? Jotain alan tutkintoako kaipaat, vai...? Ihan yksityishenkilönä ja ihmisenä tänne kirjoittelen, jos niissä on virheitä niin kerro missä virheet ovat, älä yritä koko ajan käydä kiinni minuun henkilönä.

...ja taas mentiin tähän implisiittiseen rasismista syyttämiseen. Olenko syyttänyt että nuo ihmiset olisivat jotenkin viallisia? Olen puhunut isoista väestönsiirroista ja siitä miksi ne eivät ole mielestäni hyvä tapa toimia ja sanonut ettei mielipiteeni olisi toinen, vaikka tulijat olisivat vaaleatukkaisia ja sinisilmäisiä.

Hyvä jos näin, mutta ihan aikaisempien pakolaisasioiden pohjalta, "eppäillä soppii". Lähtökohtaisesti oletan että turvapaikan saanut jää tänne pysyvästi.

No sitäkö minä olen ehdottanut? Koita nyt edes LUKEA niitä postauksiani, hyvä mies! Kerta toisensa jälkeen sama juttu.

Honcho, pyydän vilpittömästi anteeksi jos olen pieneltä ruudulta lukiessani sekoittanut Sinun ja Talvelan kirjoitukset toisiinsa, ei tapahdu toiste! Onhan tässä nyt kuitenkin se etu, että olet joutunut perustelemaan kantasi perusteellisesti ja useaan otteeseen, etkä suinkaan ole kaikilta osin väärässä! Toistan kuitenkin; vaikka kuinka risoisi, emme voi nyt lähteä sooloilemaan. Kuunnellaan ensin vaikka presidenttiämme ja pääministeriä, heillä on varmasti faktapohjainen aavistus siitä, mihin tässä ollaan menossa.

Putinin: Jos ette hyväksy minun himuhallitsijaani, saatte riesaksenne lisää pakolaisia! Näinkö se tosiaan menee?

Putin pakolaiskriisistä: Mitäs minä sanoin

Ulkomaat Julkaistu 04.09.2015 12:28

1
Jakoa
FacebookTwitterWhatsApp

EPA

Venäjän presidentin Vladimir Putinin mielestä Euroopan pakolaiskriisi on seurausta länsimaiden omasta Lähi-idän politiikasta.

Hän sanoi varoittaneensa seurauksista jo kauan sitten.

Venäjä antaa sotilaallista tukea Syyrian presidentin Bashar al-Assadin hallinnolle ja haluaisi ottaa Assadin mukaan ääri-islamistisen Isisin vastaiseen rintamaan. Länsimaat eivät hyväksy tätä.

Ja juuri tohon "rajat kiinni"-lauseeseen ohjelmasta kuuluu selvä fakta: Suomea sitoo kv-sopimukset. Vaikkka kuinka olisi rajat kiinni, jos tulija ilmoittaa vaativansa poliittista turvapaikkaa asia on tutkittava ja tähän ei ole vaihtoehtoa.

Toki mutta silloin tuloreitistä ei olisi edes teknisesti epäselevyyttä ja palauttamien turvalliseen maahan olisi helpompaa.

Onhan tässä nyt kuitenkin se etu, että olet joutunut perustelemaan kantasi perusteellisesti ja useaan otteeseen, etkä suinkaan ole kaikilta osin väärässä!

Kiitos, aion kehystää tuon, ripustaa sängyn päätyyn niin kenties joskus lauantaisin saunan jälkeen muistan tämän tähtihetkeni ja olen rva Honchon kanssa oikea mahtipossu.

Ok, näytä yksi kannanotto, jossa puolustellaan noita rekkaan 71 ihmistä tapattaneita. Yksi. Jos et tähän pysty, niin tunnustat jälleen, että puhut jälleen kerran läpiä päähäsi. Kukaan ei puolusta ihmissalakuljetusta.

Tarvitaan harvinaisen kieroutunut mieli ja ajatuksenjuoksu kun saa väännettyä tuosta postauksestani tätä murhaamista puolustava???...mutta kun on kyseessa @s91 en tästä ole edes yllättynyt...

Laitanpa sinut ignorelistalle koska en sinun postauksista (kuten ei monet muutkaan) ole millään tavalla kiinostunut niitä lukemaan ..

@Honcho
Näin yleisenä huomiona, niin on olemassa ihmisiä, joille asiat sinänsä eivät ole tärkeitä, vaan se mikä mielipide on heille hyödyllisin. Mielipiteet muodostetaan sen mukaan mikä on valtavirtaa. Tietenkin samanlainen henkilö "argumentoinnissaan" keskittyy lähinnä solvauksiin ja itsensä kehumiseen. Auktoriteettiusko on vahvaa. Eihän asioita tarvitse perustella, kun muut on jotain toisinajattelijoita, ja itse on peräti työskennellyt aiheen parissa tai omistaa oikean puoluekirjan. Ehkä ne muut on vielä jotain kremlin trolleja!

Tuollainen toimintatapa voi tosiaan olla hyödyllinen. Se tekee elämän helpoksi, joskin älyllisiä haasteita se ei tarjoa.

Samanlaisen ilmiön huomaa myös muista asioista keskusteltaessa. Maanpuolustukseen liittyen, olisiko nato-keskustelussa aihetta samanlaiselle ilmiölle? Suomen virallinen kantahan ei nato-haukkoja miellytä. :)

Määrittele termi "suvakki"?
Minua alkaa henk.koht pikkuhiljaa vituttaa tuon termin viljely. Minä en hyväksy rikollisuutta tekijänsä etnisestä taustasta tai ihonväristä riippumatta. En hyväksy mellakointia, väkivaltaa tai uhkailuja kenenkään tekemänä. En hyväksy hallitsematonta pakolaistulvaa, jolloin apua aidosti tarvitsevien valintaa on lähes mahdotonta tehdä.
Olen sitä mieltä, että Suomen on kyettävä auttamaan heitä, jotka apua tarvitsevat. Kannatan sitä, että Suomeen asumaan otettu ihminen saa harjoittaa uskontoaan ja oman kansansa tapoja ja tottumuksia Suomen lakien puitteissa. Kannatan myös sitä, että kouluista lopetetaan evlut. uskonnon pakkosyöttö. En siksi, että kouluissa on maahanmuuttajien lapsia, vaan siksi että voimakkaasti kasvava osa kantasuomalaisista lapsista vanhempineen ei tunnusta evlut- tai mitään muutakaan uskontoa.
Jos tämä tekee minusta "suvakin", niin sitten olen mielelläni sellainen. Se ei kuitenkaan oikeuta ketään toivomaan tyttäreni raiskaamista.
Ai niin, kuulun itse kirkkoon, mutta uskonnon pakkotuputtaminen kouluissa on väärin. Se opetus kuuluu kullekin kirkolle/uskonnolliselle yhteisölle omien jäsentensä osalta.

Suvakki on sellainen joka tukee omalla myötämielisellä suhtautumisellaan mm. nykyistä Eurooppaan suuntautuvaa organisoitua ihmiskauppaa. Hänen tukensa mahdollistaa osaltaan juuri niiden rikollisten toimintaa jotka jättivät syyrialaisen pikkupojan ja hänen perheensä hukkumaan Välimerelle. Sekä tietysti tuhansien muidenkin.

Suvakki ei halua käsittää sitä että ihmiskauppiaiden palveluita käyttävät vain se oman yhteiskuntansa kaikkein vaurain osa, joiden perheillä on maksaa 10.000 usd ja enemmänkin terroristeille ja mafialle matkastaan. Kyseinen etuoikeutettu kansanosa (yhteiskunna rikkaimmat) eivät suinkaan ole niitä hädänalaisia jotka asuvat pakolaisleireissä varsinaisen kriisialueen ulkopuolella. Osa näistä ns. pakolaisista kuuluu juuri kyseisten terroristeihin, heidän toiminnastaan hyötyviin tai heidän lähipiirinsä.

Suvakki haluaa hoitaa asian niin että nämä ns. etuoikeurtetut elintasopakolaiset käyttävät myös suurimman osan niistä resursseista joita meidän yteiskunnallemme olisi mahdollista kohdistaa ja ns. allokoida kaikkein hädänalaisimmille, esim. pakolaisleireissä asuville sodan jaloista paenneille. Huomautan taas että eräänä suurimpa tulijaryhmänä olevat somalialaiset eivät ole tällaisia pakolaisia. Somalian Al-Shahaab jne. on (jo täällä asuvia henkilöiden avustuksella) kyennyt luomaan Suomeen asti ulottuvan organisaation ihmiskaupan toteuttajaksi. Todennäköisesti maahanmuuttoa rahoitetaan jo Suomestakin. Kaikkea tällaista (terrorismia, islamilaisuutta, ihmiskauppaa jne.) suvakki haluaa tukea omalla hyväksymisellään ja myötävaikuttamisellaan.

Suvakeita ei juurikaan kiinnosta jos Suomi velkaantuu siksi että kaikki elintasopakoilauus joudutaan kustantamaan ulkomailta otettavilla lainoilla.

Suvakit ovat usein itsekin yhteiskunnan sosiaaliturvan tai muiden yhteiskunnan kustantamien palveluiden (suur)kuluttajia. Tämä asia ei juurikaan kirpaise heideän mieltään omakohtaisesti kun eivät ole kustannuksien nettomaksajia. Sellainen henkilö joka joutuu suomalaisen (maailman korkeimman) verotuksen kohteeksia tulee joskus mietiskelleeksi sitä mihin kaikkeen niitä verorahoja kerätään.

Suvakkien olisi korkea aika miettiä omaa osaansa pakolaisuuden ja ns. monikulttuurisuuden tukijana..siis miettiä oikein syntyjä syviä ja sitä onko hän todellakin itse mukana rikollisuudessa, ihmiskauppiaiden puolella?

Viimeksi muokattu:
Samanlaisen ilmiön huomaa myös muista asioista keskusteltaessa. Maanpuolustukseen liittyen, olisiko nato-keskustelussa aihetta samanlaiselle ilmiölle? Suomen virallinen kantahan ei nato-haukkoja miellytä. :)

Asevelvollisuuskeskustelussakin on puolue-edustus, joskin se on itse kunkin oma asia laskeeko tuon Roopen version edistyspuolueesta "oikeaksi" puoluekirjaksi. Anteeksi vain Roopelle ja kaikille, poliittinen toiminta ja sinnikäs yritys on tärkeää ja kannatettavaa, mutta sellainen ajatus väkisinkin tuli kieroon mieleeni.

ISIS uhkaili helmikuussa.

ISIS threatens to send 500,000 migrants to Europe as a 'psychological weapon' in chilling echo of Gaddafi's prophecy that the Mediterranean 'will become a sea of chaos'
  • Italian press today published claims that ISIS has threatened to release the huge wave of migrants to cause chaos in Europe if they are attacked
  • And letters from jihadists show plans to hide terrorists among refugees
  • In 2011, Muammar Gaddafi ominously predicted war would come to Libya
  • He was deposed in a violent coup and killed in October of the same year
  • Islamic State executed 21 Egyptian Christians on Libyan beach this week
  • Crisis in Libya has led to surge in number of migrants heading for Europe
By HANNAH ROBERTS IN ROME FOR MAILONLINE

PUBLISHED: 15:54 GMT, 18 February 2015 | UPDATED: 18:51 GMT, 18 February 2015

Read more: http://www.dailymail.co.uk/news/art...sychological-weapon-bombed.html#ixzz3klOtg5mZ
Follow us: @MailOnline on Twitter | DailyMail on Facebook

Suvakki on sellainen joka tukee omalla myötämielisellä suhtautumisellaan mm. nykyistä Eurooppaan suuntautuvaa organisoitua ihmiskauppaa. Hänen tukensa mahdollistaa osaltaan juuri niiden rikollisten toimintaa jotka jättivät Syyrialaisen pikkupojan ja hänen perheensä hukkumaan välimerelle. Sekä tietysti tuhansien muidenkin.

Suvakki ei halua käsittää sitä että ihmiskauppiaiden palveluita käyttävät vain se oman yhteiskuntansa kaikkein vaurain osa, joiden perheillä on maksaa 10.000 usd ja enemmänkin terroristeille ja mafialle matkastaan. Kyseinen etuoikeutettu kansanosa (yhteiskunna rikkaimmat) eivät suinkaan ole niitä hädänalaisia jotka asuvat pakolaisleireissä varsinaisen kriisialueen ulkopuolella. Osa näistä ns. pakolaisista kuuluu juuri kyseisten terroristeihin, heidän toiminnastaan hyötyviin tai heidän lähipiirinsä.

Suvakki haluaa hoitaa asian niin että nämä ns. etuoikeurtetut elintasopakolaiset käyttävät myös suurimman osan niistä resursseista joita meidän yteiskunnallemme olisi mahdollista kohdistaa ja ns. allokoida kaikkein hädänalaisimmille, esim. pakolaisleireissä asuville sodan jaloista paenneille. Huomautan taas että eräänä suurimpa tulijaryhmänä olevat somalialaiset eivät ole tällaisia pakolaisia. Somalian Al-Shahaab jne. on (jo täällä asuvia henkilöiden avustuksella) kyennyt luomaan Suomeen asti ulottuvan organisaation ihmiskaupan toteuttajaksi. Todennäköisesti maahanmuuttoa rahoitetaan jo Suomestakin. Kaikkea tällaista (terrorismia, islamilaisuutta, ihmiskauppaa jne.) suvakki haluaa tukea omalla hyväksymisellään ja myötävaikuttamisellaan.

Suvakeita ei juurikaan kiinnosta jos Suomi velkaantuu siksi että kaikki elintasopakoilauus joudutaan kustantamaan ulkomailta otettavilla lainoilla.

Suvakit ovat usein itsekin yhteiskunnan sosiaaliturvan tai muiden yhteiskunnan kustantamien palveluiden (suur)kuluttajia. Tämä asia ei juurikaan kirpaise heideän mieltään omakohtaisesti kun eivät ole kustannuksien nettomaksajia. Sellainen henkilö joka joutuu suomalaisen (maailman korkeimman) verotuksen kohteeksia tulee joskus mietiskelleeksi sitä mihin kaikkeen niitä verorahoja kerätään.

Suvakkien olisi korkea aika miettiä omaa osaansa pakolaisuuden ja ns. monikulttuurisuuden tukijana..siis miettiä oikein syntyjä syviä ja sitä onko hän todellakin itse mukana rikollisuudessa, ihmiskauppiaiden puolella?

Jahah, ja nuivakitko sitten ovat se hyväksyttävä vaihtoehto ja oikein manifestin arvoisia?

Itse olen suvaitseva henkilö, eli ns. arvoliberaali oikeistolainen, mutta en tuosta kuvauksesta juurikaan itseäni löytänyt, mutta niinhän se on, tarkoitushakuisessa kirjoituksessa pruukataan kääntää asia päälaelleen.

Back