Pakolaisuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja BlackFox
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Nykypäivänä hyvä kehityssuunta voisi olla se, että yleisissä käytännöissä pyritään kohti sekularisoitumista. Miksi jonkun uskonnon mukaan pitäisi tarjota vuoroja? Kyllähän nykypäivänä, tasa-arvon ja maallistumisen aikana, on hyvä ajatella että voi olla samassa tilassa vähäpukeisten vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa. Jos ajattelee toisin, niin siinäpähän, mutta sitten ei kannata ihmetellä jos tulee vaikeuksia.

Mutta eihän tuo yksi uimahallivuoro, joka on lakkautettu jo, sinänsä yksittäisenä asiana ole suuri. Suuremman ongelman siitä teki se, että lauantaisin halli oli auki vain silloin.

(Ennen kuin joku älähtää että tämä on jotain vain muslimeihin kohdistuvaa sortoa, niin kannatan myös kirkon erottamista valtiosta)

Suomessa toki on islamilainen puolue, jonka tavoitteet varmasti selviävät nimestä. Mutta on toisaalta kristillisdemokraatit, että eipä siinä. Jälkimmäisillä vielä on kannatustakin kohtuullisesti, ensin mainitulla ei juuri yhtään.

Va
hvensin. Tuleeko yllätyksenä: sellaisina heitä monessa paikassa kohdeltiin. Ryssittely, pilkkaaminen ja vähättely seurasi mukana, kun evakkojuna jytisi kohti länttä. Osa karjalaisista piti käsityksensä hautaan asti: "suomalainen on susi suomalaiselle".
Hyvinkin moni kansa vierastaa vieraita. Paitsi Ameriikassa.
Sen sijan suomalainen vassahtava suvakki voi hyvinkin olla susi jopa omille läheisille. Just yhdeltä tälläiselta suvakilta vastaanotin aamulla myrkkyannoksen päin naama, sain kuulla että "me ollaan sun kanssa eri leireilla" heti, kun kuuli albaneista, (aika jännä miten nopeasti hänen kaltaiset lyövät leimoja, kun vähänkin kyseenalaistetaan, tai tarjotaan jotain joka ei kuulostaa miellyttävältä heidän korvissa), muuten se on tyyppillinen suvakki, ja yle:llakin töissä, Ukrainankaan ei ottanut kantaa kunnolla kertakaan, kysynyt pari kerta sukulaisteni voinnista, ei muuta.

Muuten kaikki faktat nykypakolaisista hän ohitti vihamielisesti, ja siksi hän käyttäytyy kun oikea terroristi, joka on valmis vahingoittamaan lähellä oleva viattomia jonkun utopian takia. Näin minä koen sitä. Huutaminen on agressiota, väkivalta tavallaan sekin ja siksi se vahingoitaa.

Kun kysyn "mistä rahat?", niin sain vastauksena tappavan katsen, sitten hän toisti kliseet papukajana: "kaikkia hädässä olevia on autettava", ja todiste juuri sitä miten "suomalaisia otettu sodan aikana Ruotsiin", sanoin, että "suurin osa palasi takaisin", sitten hän inttasi ja sanoi "jotkut jääneet" onneksi lisäsi "töihin", no "niinpa" sanoin, "töihin, veroja maksamaan". Kielikin varma oli monelle tuttu. Eikä heidät muutto rikastuttanut italian mafiat.

Mutta toki ymmärrän mitä siellä Välimerellä tapahtuu, neutraalivesissa ne irrottavat ne laudat jossa on tuhansia ihmisiä, kun sillit purkkissa, seassa on lapsiakin ja kuolleitakin ja sitten lauta ui länttä kohtaan, jos olisin itse tullissa, mitä tekisin, en tiedä..antaa heille kuolla mereen päästämättä rannalle? Ottaa lauta kiinni ja ajaa ne takaisin, luulen että mafiosot ja ihmiskauppiat ajaa ne myös heti takaisin. Ottaa ne rannalle, ja laittaa sitten lentokoneseen, ei sekään onnistuu, ei sinne lennetä. Ihan pattitilanne.
Niin, ja sitten sotaan ja siihen että Ruotsi otti suomalaisia, mm lapsia koteihin, on kuitenkin eri asia. Silloin suomalaiset miehet päätti taistella viimeiseen asti punaista ruttoa vastaan, ja oman genofondin piti säilyttää. Mikä on jalo ja viisas teko. MUTTA, miehet päätti kuolla taistelussa viimeiseen miehen! Lapsia, heitä oli pelkästään muistaakseni 70 000 viettiin turvaan, mutta itse ne ovat jääneet. Mutta nyt tänne tulvivat terveet nuoreet miehet.

Ei. Ei menee jakeluun minulle tälläinen.

Viimeksi muokattu:
Ohessa on kuva Kobanesta, kuvista tutuksi tulleen hukkuneen pienen pojan kotikaupungista. Miksiköhän hengissä olevat pyrkivät sieltä turvallisimmille seuduille?

11990482_10152938553007024_5079443233342211836_n.jpg

Tulevaisuuden Itäkeskus.

Kukaan Suomessa ei ole vaatinut suomalaisia muuttamaan kulttuuriaan, tapojaan elää, saati sitä että Suomen lakeja pitäisi muuttaa.

Oletteko tosissanne? Halal-ruuat kouluihin, suvivirsipelleily, joulujuhlapelleily, betoniporsaiden poisto -pelleily, uimahallit tiistaisin suljettu miehilta ainakin meilla, uimahallin punttisali torstaisin suljelttu miehilta, jatkuva rasistiksi nimittely jos olen eri mielta yhtaan mistaan.
Ja tama 16000 somalipopulaatiolla...

Toisessa kotimaassani on katuvarsi- ja dosarimainontaakin ruvettu muuttamaan islamofasistien mielipiteiden mukaiseksi. Ei saa enaa pimeana ja sateisena syysaamuna ihailla valaistua sorjaa neidonkaulaa, koska se on HARAM. NAIN SANOO "USKONTO" JOKA EI VOI MUUTTUA. Saatana mita naiviutta taalla Suomessa viela nakee. Opitte sitten kun on jo liian myohaista.
Olen itsekin viime viikolla alkanut harkita vakavasti Viroon muuttoa, raha nyt ei rajoja tunne muutenkaan. Tietaako kukaan miten Viron aselait toimivat kaytannossa ennenkuin Viron kansalaisuus on saatu?

https://www.riigiteataja.ee/akt/193886?leiaKehtiv

ps. Kieli ei selkeasti vaadi hirveata opiskelua, pitaa vaan ottaa selvaa mita kaikki noi sanat tarkoittaa :D

Totuus kuvan takana on karuakin karumpi

Posted on 4.9.2015 by Paavo Tajukangas // 15 Comments

Jokainen on nähnyt oheisen kuvan, jossa turkkilainen poliisi nostaa veden rajasta kuolleen pikkulapsen. Kuvan väitetään olevan merkki siitä, miten ihmisyys on häviämässä.

Kenen ihmisyys?

Poika perheineen oli lähtenyt Syyriasta jo 2012 ja he asuivat Turkissa. Isä kävi töissä rakennuksilla. Kenenkään ei tarvitse tiettävästi paeta Turkista. Perheen isä oli päättänyt päästä Ruotsiin hoidattamaan hampaansa veronmaksajien kustannuksella. Hän pakkasi vaimonsa ja kaksi lastaan kumiveneeseen ja päätti soutaa Kreikkaan. Vaimo empi, sillä hän ei osannt uida. Kun he olivat soutaneet jonkin matkaa, alkoi vene vuotaa ja lopulta upposi. Kuvan poika, hänen vanhempi veljensä sekä äitinsä hukkuivat. Isä pelastui.

Juttu on varmaan tragedia. Ehkä. On kuitenkin vastenmielistä miten jotkut tahot käyttävät kuvaa propagandan välineenä. Ruotsissa on rummutettu koko päivän, miten nyt pitää avata rajat, jotta ihmisillä on mahdollisuus tulla laillisesti maahan, jotta tällaisilta onnettomuuksilta vältytään. Hukkumisen kerrotaan olevan meidän pohjoismaalaisten syy.

Väärin. Hukkuminen oli isän syy ja ruotsalaisten politiikoiden, jotka ovat antaneet kehitysmaihin signaalin, että kuka tahansa, joka pääsee Ruotsiin, saa ilmaisen ylläpidon. Sitäpaitsi perhe eli ja asui Turkissa, joten he eivät olleet millään tavalla enää pakolaisia.

Linkki Avpixltin juttuun, sekä The Wall Streeet Journalismin sivuille.

http://avpixlat.info/2015/09/04/detaljer-om-fallet-aylan-svenska-medier-undanhaller/

http://www.wsj.com/articles/image-of-syrian-boy-washed-up-on-beach-hits-hard-1441282847

Laita jakoon:

Suomi on siitä hyvä maa että täältä saa vapaasti lähteä jos meno ei miellytä.
Jos etsii itselleen monikulttuurisuuden määritelmän jostakin MV-lehdestä ja uskoo siihen, voi olla että Australiakin on hiukan hankala paikka olla ja elellä.
Kukaan Suomessa ei ole vaatinut suomalaisia muuttamaan kulttuuriaan, tapojaan elää, saati sitä että Suomen lakeja pitäisi muuttaa. Se, jos joku Suomessa asuva ihminen ylläpitää omaan kulttuuriinsa ja/tai uskontoonsa liittyviä tapoja Suomen lakien puitteissa, niin keneltä se on pois??
Muuta ei kukaan ole edes esittänyt ja kaipa sinustakin olisi siellä Australiassa mukavaa, jos saisit ylläpitää haluamiasi suomalaiseen kulttuuriin liittyviä tapoja - vai oliko se taas niin, että meitä pitää kyllä kaikkien ymmärtää, mutta meidän ei tarvitse ymmärtää ketään?

Jaa-a. Miksiköhän jostain suvivirren laulamisesta kouluissa on sitten nostettu helkkarin suuri haloo eikä kristinuskoa saa enää peruskouluissa vakaumuksellisesti opettaa? Minä vastaan: ollaan Ruotsin tiellä jossa sotaväki ei voi pitää itsenäisyyspäivänä paraatia tai Ruotsin lippua vetää salkoon, koska sen pelätään loukkaavan maahanmuuttajia. Eikä nämä ole keksittyjä vaan todellisia tapauksia.

Moniin etelän kulttuureihin kuluu keskiaikaisia tapoja ja uskomuksia joiden ylläpitäminen maahanmuuttajien keskuudessa on takuuvarmasti kantaväestöltä pois. Tarttis niinku integroitua suomalaisuuteen eikä muuttaa suomalaisuutta muuksi. Enkä ole lukenut tätä MV-lehdestä vaan valitettavasti opiskellut yliopistolla kulttuurien kriittistä kohtaamista ihan teoreettisellakin tasolla, jos kyllä käytännölliselläkin.

Ihmettelen kuinka @Kapiainen voit armeijan maanpuolustustyöntekijänä puoltaa nykyistä toimintamallia ja kehitystä joka rapauttaa Suomen. Oletko ihan varma että olet miettinyt asian läpikotaisin?.
Minäpä kerron mitä minä ihmettelen:
Minä ihmettelen sitä, että rauhaa rakastava naapuri rakentaa itä-länsisuuntaisia teitä rajamme pinnassa, jotka eivät johda mihinkään. He rakentavat samansuuntaisia rautatienpätkiä, jotka eivät johda mihinkään, tai no, usein keskelle metsää olevien aukeiden reunalla. Sellaisten aukeiden, joihin voisi vaikka ajaa tykkejä ja laittaa ne tuliasemaryhmitykseen ja ampua sen paljon puhutun junakuormallisen kranaatteja. Sama porukka laittaa HEKO-plattoja pitkin metsiä omalla puolelleen ja myös meidän saaristoon syväväylien varsille. Samojen syväväylien varsille rakennellaan myös luolia ja kummallisen jykeviä laitureita, "ihan vaan lomakeskuskäyttöön". Listaa voi jatkaa vaikka kuinka pitkään.
Samaan aikaan suomalaiset murehtivat jotakin pakolaisongelmaa.
Meillä on syytä olla huolestuneita, mutta syy ei ole maahanmuutto. Minä olen huolissani, mutta en juurikaan pakolaisista.

Itse asiassa Ruotsiin JÄI tuhansia henkilöitä myös noista sodan ajan evakuioinneista. Heitä voinee pitää elintasopakolaisina. Suurin osa palasi kotimaahansa.

Tämäkin on yksi ero pakolaisuuteen siinä merkityksessä miten sitä haluat verrata. Naapurimaihin tai maan sisäisesti pakolaisiksi lähteneet usein palaavat, mutta esim. Suomeen tulleista aniharva.

Täytyy muistaa myös se, että Suomalaiset jotka Ruotsiin jäivät, takuulla suurin osa alkoi töihin ja elättämään itsensä.

Minä olen huolissani, mutta en juurikaan pakolaisista.
Ihan kiva, mutta off topic.
Tämä keskustelu on pakolaiskysymyksestä ja sinä suhtaudut positiivisesti vieraasta kultturista tulevaan suureen määrään. Onko sulla tähän kommentoitavaa sen jäävuorikuvan myötä?

Olen ehkä vähän huono vastaamaan, koska olen pääosan eliniästäni asunut pienissä kaupungeissa joissa on pienet uimahallit. Niissä on aina ollut omia vuorojaan vauvoista eläkeläisiin ja vesijuoksijoista kilpauimareihin, on uimakouluvuoroa lapsille ja on uimakouluvuoroa aikuisille, on uintivuoroa työttömille jne jne.
En nyt oikein näe mitään erityistä ihmettelynaihetta sille, jos tuohon lisätään vielä oma vuoro musliminaisille.
Kaikki nuo em. vuorot ovat olleet mm. minun uimahallikäytöstäni pois. Vai onko sitten niin, että se on enemmän minulta pois jos vuoro onkin musliminaisille, eikä työttömille??

Mä näen, ehkä poislukien juurikin työttömien vuorot (ei etninen/kulttuurine /uskonnollien) perusta kaikissa muissa vuoroissa on käyttörtarkoitus pikemminkin kuin käyttäjät...

'Positiivinen syrjintä' on puhdas silmänkääntötemppu millä joltiseenkin mikä tahansa syrjivä kohtelu saadan taiottua enkeleiden puolelle. Pitäisikö jooga lentäjille saada omat vuorot, ja Pastafaristeille, ja Mormoneille, ja Helluntaliaisille, ja... eiköhän noita oppi - tai katsomusjärjestelmiä piisaa suunnilleen viikon jokaiselle tunnile omansa.....

Jaa-a. Miksiköhän jostain suvivirren laulamisesta kouluissa on sitten nostettu helkkarin suuri haloo eikä kristinuskoa saa enää peruskouluissa vakaumuksellisesti opettaa?

Minäkin vastaan:
Suomessa erotaan kirkosta kovalla tahdilla. Kouluikäisten vanhemmista yhä suurempi osa lapsineen ei kuulu kirkkoon - mihinkään kirkkoon.
Yhä kasvava määrä kantasuomalaisia oppilaita kouluissa ei siis kuulu mihinkään kirkkoon. Miksi heidän pitäisi olla koululaitoksen tunnustuksellisen uskonnonopetuksen kohteena??
Minä kuulun evlut kirkkoon oman valintani ja harkintani tuloksena. Vastustan silti jyrkästi tunnustuksellista uskonnonopetusta kouluissa. Se ei ole koulun tehtävä, se kuuluu kullekin kirkolle/vast omien jäsentensä osalta, ei pakkotuputuksena koululaitoksen toimesta.
Kyse ei siis ole Islamista, vaan siitä että koko ajan kasvava määrä ihmisiä ei tunnusta sitä uskontoa jota kouluissa tuputetaan pakolla.

Ohessa on kuva Kobanesta, kuvista tutuksi tulleen hukkuneen pienen pojan kotikaupungista. Miksiköhän hengissä olevat pyrkivät sieltä turvallisimmille seuduille?

11990482_10152938553007024_5079443233342211836_n.jpg

2843BA9600000578-0-image-a-149_1430685974181.jpg

Kaiser Wilhelmin kirkko 1945

2843BCAA00000578-0-image-a-148_1430685974151.jpg

Sama kirkko vuonna 2005

Ohessa kuvia Berliinista, mita on tapahtunut kun jengi jai sinne omiin nurkkiin nyhjaamaan eika lahtenyt Turkkiin tai Somaliaan?

Mullah huudahtaisi ehka: "SORCERY!!!"

Liitteet

• upload_2015-9-5_14-28-46.webp
    upload_2015-9-5_14-28-46.webp
    8.3 KB · Luettu: 2
Minäkin vastaan:
Suomessa erotaan kirkosta kovalla tahdilla. Kouluikäisten vanhemmista yhä suurempi osa lapsineen ei kuulu kirkkoon - mihinkään kirkkoon.
Yhä kasvava määrä kantasuomalaisia oppilaita kouluissa ei siis kuulu mihinkään kirkkoon. Miksi heidän pitäisi olla koululaitoksen tunnustuksellisen uskonnonopetuksen kohteena??
Minä kuulun evlut kirkkoon oman valintani ja harkintani tuloksena. Vastustan silti jyrkästi tunnustuksellista uskonnonopetusta kouluissa. Se ei ole koulun tehtävä, se kuuluu kullekin kirkolle/vast omien jäsentensä osalta, ei pakkotuputuksena koululaitoksen toimesta.
Kyse ei siis ole Islamista, vaan siitä että koko ajan kasvava määrä ihmisiä ei tunnusta sitä uskontoa jota kouluissa tuputetaan pakolla.

No koska suvivirsi ei ole virsi vaan koululaisten "Ohi on!" -laulu jonka jalkeen kirmataan kesalomille tai kesaduuniin... ymmarran miksi konsepti ei ehka juuri teille avaudu :)

Vaaditaan ettet nayta vaaleanpunaista parstaasi Jakiksen uimahallissa tiistaisin tai puntiksella torstaisin. Siina kohtaa...

No voihan vaaleanpunainen parta. :D - On tämä kantasuomalaisen elämä tehty niin vaikeaksi, kun ei pääse kroolaamaan just silloin, kun se on varattu jollekin toiselle ryhmälle.

Kehitysapuun en ole antanut ropoakaan (verojen lisäksi) - enkä usko, että tulen antamaankaan ja syy on hyvin yksiselitteinen eli en koe tarpeellisena lahjoittaa ylimääräisiä ropoja kehitysapuun, jota jo muutenkin nykymuotoisena kritisoin kaikkine sen lieveilmiöineen. Pidän tietyiltä osin koko nykymuotoista kehitysapua jopa vastuuttomana toimintana, koska se omalta osaltaan ruokkii kehitysmaiden ongelmia. Toisinaan olen kriisiapuun tehnyt lahjoituksia, vaikka niihinkin sisältyy ongelmia jos lahjoitus on tehty punaisen ristin kautta - huonoimmassa tapauksessa lahjoitukset eivät koskaan ohjaannu perille.

Kantani on se, että ensin on pyrittävä huolehtimaan kotimaan huono-osaisista ja tässä kohdin katson tehneeni enemmän kuin tarpeeksi menneiden vuosien aikana vapaaehtoistyön muodossa. Kaikkea en - tekemieni sopimusten vuoksi voi kertoa - mutta sanotaanko, että olen tehnyt vuosien ajan vapaaehtoistyötä mielenterveyskuntoutujien parissa, toiminut tukihenkilönä mielenterveyskuntoutujille ja valvonut kymmeniä öitä keskustellen heidän kanssa ja yrittäen tukea heitä heidän ongelmissa. Soittanut ambulansseja heidän perään, ajanut pitkiä matkoja heidän luokse. Tehnyt työni ohessa pitkää päivää mielenterveyskuntoutujien tukifoorumilla, lahjoittanut summia jotka eivät ihan vähäisiä ole. Käynyt kahvilla heidän kanssa, tukenut heitä, ollut niin läsnä kuin mahdollista - väsynyt, nähnyt painajaisia, ajanut itseni piippuun.

Puolentusinaa ihmistä jotka tunsin paremmin kuin hyvin on tappanut itsensä - nuorin heistä oli 17-vuotias. Kun olen nähnyt sen missä jamassa sadat nuoret mielenterveyskuntoutujat ovat, niin en todellakaan jaksa kokea empatiaa ihan kaikkia kohtaan...

vlad.

Uskomattoman hienoa toimintaa.

Tämä keskustelu on pakolaiskysymyksestä ja sinä suhtaudut positiivisesti vieraasta kultturista tulevaan suureen määrään.
Tehdäänkö kuitenkin niin, ettet laita sanoja minun suuhuni ja keksi mielipiteitäni?!
Olisi myös keskustelun sisällön kannalta hyvä, jos lukisit ensin mitä kukin on mieltä ennenkuin kommentoit.
Koska et ole sitä tehnyt, niin toistan aiemmin esillä ollutta:
En kannata hallitsematonta pakolaistulvaa. En kannata tässä tilanteessa esim albaanien ja kosovolaisten ottamista Suomeen, vaan sellaisten, joilla on aito avuntarve. En hyväksy raiskauksia, väkivaltaa enkä mitään laittomuuksia kenenkään toimesta. Omia tapojaan, kulttuuriaan ja uskontoaan voi minun puolestani harjoittaa Suomessa maan lakien sallimissa rajoissa.
Siinä nyt aluksi.

2843BA9600000578-0-image-a-149_1430685974181.jpg

Kaiser Wilhelmin kirkko 1945

2843BCAA00000578-0-image-a-148_1430685974151.jpg

Sama kirkko vuonna 2005

Ohessa kuvia Berliinista, mita on tapahtunut kun jengi jai sinne omiin nurkkiin nyhjaamaan eika lahtenyt Turkkiin tai Somaliaan?

Mullah huudahtaisi ehka: "SORCERY!!!"

Aika typerä vertaus sinulta! Tosin, jos "liittoutuneet" iskisivät täysillä voimilla ISIS:ksen ja Al-Assadin kimppuun, pakolaiset varmaan palaisivat jälleenrakentamaan maansa. Ei tämä Suomi heille ole muuta kuin tilapäinen pakopaikka.

Back