Palaute

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TomTom
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Ongelma ratkeaa helposti: luet vain omat viestit koska ne näkyvät hyvin ja ongelmaa ei siten edes ole.

Tosiaan ainakin copypasteissa tulee joskus muotoilu mukana. Asiaa ei välttämättä huomaa itse.
Tässä foorumisoftassa on kyllä jotain pahasti vialla kun näitä tahattomia fontin värin vaihdoksia tapahtuu tämän tästä. Samaa olen havainnut muillakin XenForo foorumeilla.
Katso liite: 124702
Sorry OTsta.
No ei huomaakaan. Lainaamallani Nato-sivulla ei ollut tummaa pohjaa: ei ollut omin silmin havaittavaa poikkeavaa muotoilua. Viestini kirjoitin normaalisti tänne vaaleaan kenttään, koska en halunnut kopioida engelskaa. Tarvitsin vain Naton sivuston osoitteen. Täppäsin siten lopuksi alkuperäisen linkin osoitteen juttuni perään. Ja teksti siinä linkissäkin avautuu minulle vain tavallisella teemalla!

Ja kaikki omat ja toisten tuhannet viestit palstalla näyttävät edelleen omaan silmääni tavalliselta teemalta. Jo vuodesta 2010. Sekä puhelimella että läppärillä. Tuo @johnadoe lainaamasi, joka siis näkyy sinulle tummana, näkyy toki tuossa lainauksessasi minullekin eri teemalla, joten pääsen vähän makuun. En vain keksi, mitä enempää voin tehdä.

Ja kaikki omat ja toisten tuhannet viestit palstalla näyttävät edelleen omaan silmääni tavalliselta teemalta. Jo vuodesta 2010. Sekä puhelimella että läppärillä. Tuo @johnadoe lainaamasi, joka siis näkyy sinulle tummana, näkyy toki tuossa lainauksessasi minullekin eri teemalla, joten pääsen vähän makuun. En vain keksi, mitä enempää voin tehdä.
Foorumin vaaleassa teemassa normaali värittämätön teksti on mustaa ja jos sitten syystä taikka toisesta tekstin väriksi valikoituu musta, niin tietenkään se ei näy vaaleaa teema käytettäessä mitenkään eri tavalla. Silloin kun teksti on "väritön" osaa foorumi näyttää käyttäjän valitseman teeman mukaisesti joko tumman tai vaalean tekstin.

Itse käytän foorumilla tummaa teemaa, koska pajon valkoista/vaaleaa sisältävät sivustot rasittavat silmiä ihan liikaa kun ruudun edessä on ensin jököttänyt kokonaisen työpäivän ja sitten vielä vapaa-ajalakin tunti pari lisää.

Se tässä eniten hämmästyttääkin, että tuo värin vaihtuminen tapahtuu tahattomasti, sinullakin tuossa kesken lauseen.

Yksi tapa tarkistaa oma viesti värinvaihdosten varalta on käyttää editori BB-kooditilassa ennen lähetystä.
Tällä namiskalla viestieditorin tila vaihtuu BBkooditilan ja normaalin kirjoitustilan välillä:
1757749718169.webp

Esimerkki.
Tämä rivi on neutraalia, väritöntä tekstiä.
Tällä rivillä teksti on mustaa.
Tällä rivillä teksti on valkoista.

Yo. kolme esimerkkiriviä näyttää BBkooditilassa tältä:
1757749978730.webp
Värimuotoilut saa poistettua editorissa maalaamalla koko tekstin ja klikkaamalla pyyhekumia värivalinnasta.
1757750238324.webp

Meneehän se vähän turhan työlääksi jokaista omaa viestiä tarkistaa ennen lähetystä, mutta ehkä edes ne, joihin on liitetty sisältöä muualta.

En vain keksi, mitä enempää voin tehdä.
Kun liität tekstiä, valitse "Paste as plain text" (näppäinyhdistelmä yleensä Ctrl+Shift+V). Silloin tulee pelkkä teksti ilman muotoilua. Näin kaikki näkevät tekstin oikein, eikä se vaadi sinulta mitään erillisiä korjaavia toimenpiteitä.

Kun liität tekstiä, valitse "Paste as plain text" (näppäinyhdistelmä yleensä Ctrl+Shift+V). Silloin tulee pelkkä teksti ilman muotoilua. Näin kaikki näkevät tekstin oikein, eikä se vaadi sinulta mitään erillisiä korjaavia toimenpiteitä.
Jeps. Siitä onkin pian kymmenen vuotta, kun olen oikein näppäimistön kanssa tälle palstalle kirjoittanut. Osaatko kertoa, miten androidilla voi vähentää näitä ongelmia? Joskus oman viestin jatkoksi lainaan jotain verkkosivustoa, kuten tuossa edellisessä esimerkissä oli.

Back