Panssari-Sisu GTP

Lopperi

Alokas
Kyllä pitäisi, ei ole välttämättä järkevää, että pv tilaa erilaisia prototyyppejä. Sisun viimeisin militääriversio HMTV oli ilmeisesti aika susi.
No ei sua ainakaan voi syyttää kotimaisten tukemisesta. :) eipä varmaan Ruotsissakaan Saabeja valmistettaisi jos odotettaisiin muita asiakkaita ensin.
 

Hanski

Ylipäällikkö
No ei sua ainakaan voi syyttää kotimaisten tukemisesta. :) eipä varmaan Ruotsissakaan Saabeja valmistettaisi jos odotettaisiin muita asiakkaita ensin.
Ruotsissahan ei enää valmisteta Saabeja (jos autoista puhutaan). Ruotsin puolustusvoimilla ei raha riitä mihinkään muuhun, kun iso osa budjetista menee Saabin lentokoneteollisuuden tukemiseen. En pidä sitä mielekkäänä rahankäyttönä.
 

Nhhk

Eversti
Ruotsissahan ei enää valmisteta Saabeja (jos autoista puhutaan). Ruotsin puolustusvoimilla ei raha riitä mihinkään muuhun, kun iso osa budjetista menee Saabin lentokoneteollisuuden tukemiseen. En pidä sitä mielekkäänä rahankäyttönä.
Unohdit sukellusveneet.
 

Huhta

Greatest Leader
Kyllä pitäisi, ei ole välttämättä järkevää, että pv tilaa erilaisia prototyyppejä. Sisun viimeisin militääriversio HMTV oli ilmeisesti aika susi.
Tällä logiikalla me ajeltaisiin BTR-80:llä...
 

Huhta

Greatest Leader
Tai JUKOlla...
On se luojan lykky, että maassa kulkevia ajoneuvoja on mahdollista ostaa pienissäkin erissä järkevin kustannuksin. Samalla siinä saa vähän selkänojaa poliitikkoja vastaan, kun voi laajan testauksen jälkeen todistella uskottavasti, kuinka huono vehje on.

Tulee olemaan mielenkiintoista nähdä, mihin tämä ajoneuvotilanne lähtee kehittymään. Tilannehan on nyt sikäli outo, että kotimainen teollisuus on oma-aloitteisesti kehittänyt kolme eri vaihtoehtoa. Kaikki eivät voi päästä sarjatuotantoon ja jokin firma voi kyykätäkin...
 

Passi

Ylipäällikkö
Palataan vielä Linnavuoren uusiin moottoreihin.

Historiaa ensin.
90- luvulla keskityttiin työkoneisiin.


"1990-luvun alkupuolella pohdittiin, voiko dieselmoottoritehdas selviytyä 12 000 moottorin vuosittaisella valmistusmäärällä, kun esimerkiksi monet kilpailevat valmistajat tekevät yli 100 000 saman teholuokan moottoria vuodessa. Kokemukset vuosien varrella olivat osoittaneet, että samat moottorin ominaisuudet eivät toimi optimaalisesti sekä maantiellä kuorma-autossa että maataloustraktorissa pellolla tai metsätraktorissa metsässä. Lisäksi on-road-ajoneuvoille oli jo tulossa pakokaasujen päästömääräykset, jotka poikkesivat tulevista off-road-koneiden vaatimuksista. Myöskään resurssit eivät olisi riittäneet molempien kehittämiseen. Epäiltiin myös siitä, löytäisivätkö moottorit riittävästi asiakkaita kannattavaan toimintaan. Tämä ratkaistiin päätöksellä, että tehdas erikoistuisi off-road-moottoreihin."



Nyt näyttäisi paluu menneisyyteen tapahtuvan.
Lainaukset edellisistä linkeistä.

Agco Powerin toimitusjohtaja Juha Tervala toteaa testauksen lomassa, että uudesta moottorista kehkeytyy hänen mukaansa maailman vähäpäästöisin ja tehokkain työkoneiden moottori.
”Tavoitteena on kuristaa päästöt niin pieniksi, että uusi moottori kelpaa myös kuorma-autojen voiman lähteeksi.

"Moottorin ohjaukseen ohjelmistoja kehittävän Bitwisen toimitusjohtaja Tomi Mikkonen korostaa ohjausjärjestelmiin liittyvien kehityshankkeiden nopeutta.
”Moottoreiden myynti kuorma-autoille vaatii uutta myös softaan. Olemme valmiita”, hän lupaa."



"Tavoitteena on lisätä myyntiä konsernin ulkopuolelle, "




Voitaisko taas pian nähdä kotimainen moottori PV.n kuljetusvehkeiden keulalla.?
Onko kaikkien uusien ehdokkaiden tuotteet jo liian pitkällä, että voitais edes harkita kotimaista moottoria.?
 

Vääpeli

Respected Leader
GTP on leveämpi, siksi tykkään siitä. Kori ulottuu pyörien ulkoreunan tasolle, kun monessa muussa kori loppuu jo pyörien sisäreunan tasolle,
 

Samovarius

Majuri
Noita kuvia kun vertaa, niin GTP:hen vaikuttaa olevan kertaluokkaa työläämpää nousta sisään, kuin Oskoshiin. Tämä toki pääasiassa johtuu miinasuojatusta V-rungosta, mutta voi tiputtaa pisteitä partiokäytössä, missä autosta astutaan tiheään ulos. Ehkä isommat astinlaudat parantaisivat tilannetta? Oskoshissakin se näyttää olevan taittuvaa mallia, eli sen saa maastoajoa varten pois tieltä.
 

Vääpeli

Respected Leader
Noita kuvia kun vertaa, niin GTP:hen vaikuttaa olevan kertaluokkaa työläämpää nousta sisään, kuin Oskoshiin. Tämä toki pääasiassa johtuu miinasuojatusta V-rungosta, mutta voi tiputtaa pisteitä partiokäytössä, missä autosta astutaan tiheään ulos. Ehkä isommat astinlaudat parantaisivat tilannetta? Oskoshissakin se näyttää olevan taittuvaa mallia, eli sen saa maastoajoa varten pois tieltä.
Prkle... suomalainen sotilas ei valita teräslenkistä, jo muinaiset XA180 sarjan käyttäjät ovat jo kompuroineet noissa :D
Ei ne jalat, mutta ne kädet mistä saa tukea ja kiskoa itsensä ylös.
 

Samovarius

Majuri
Ehkä, mutta tätä vissiin halutaan vientimarkkinoille.
 
Top