Eiköhän Patrian TRACKX ole myös helpsosti muokattavissa korin/rungon puolesta erikoisemppiin versioihin. Jos sellaisille on markkinoilla kysyntää riittävästi. Eihän rungon muokkaaminen ole rakettitiedettä vaan käytännössä metallitöitä. Suurimmat haasteet varmasti liittyvät telakoneistoon, vaihteistoon ja ohjauskoneistoon -> mitkä ovat samat on kyseessä perusmalli tai erikoismalli.
Tietysti saa muokattua johonkin erikois käyttöön, kuten heitinvaunuksi tai ampulanssiksi korinrakennetta ja muotoja muuttamalla, mutta ne on sitten aika pysyviä muutoksia, ei muuteta helposti muuhun käyttöön, paitsi ampulanssiversio (korotettu miehistötila), käy miehistönkuljetukseen ja komentoajoneuvoksi sekä viestiajoneuvoksi sisustusta muuttamalla.
GTT:ssä on GPT:n tapaan (nopesti vaihdettava kori, sama alusta) takavaunuun nopeasti ja helposti nosturilla vaihdettavissa erikäyttöön tarkoitettuja "kontteja" miehistänkuljetukseen, ampulanssiksi, viestiajoneuvoksi, avolava tavaran kuljetukseen ja komentotilaksi sekä Tremos heitin systeemi voidaan asentaa sille.
10 jalan konttikin kuulema käy takavaunun päälle, sille kun olisi lastaussysteemi niin että GTT vois pudottaa sen metsää tai noukkia sen kyytiin.
TRACKX sopii taisteleville joukoille erinomaisesti MT-LBv tapaan, hyvä vaan jos voidaan Lapissa korvata TEKA kalustoa, minusta taas GTT sopisi taas huolto- ja tukevillejoukoille kuten viesti- ja ilmatorjunta yms. GTT:n tuleva hinta tietysti ratkaisee, kuinka kilpailikykyinen se on, sen tehtäviä voidaan hoitaa myös kunnon maastokuorma-autolla, joskin GTT:ssä on joitain ominaisuuksia (panssarointi ja maastoliikkuvuus) jotka tekisivät sen soveltuvammaksi pohjoisen olosuhteissa, maastokuorma-auto taas on nopeampi maantiellä, mutta se hinta, kannattaako investoida GTT:hen, huollonn kannalta siinä on GPT kanssa yhteen sopivia osia mikä on etu.