ctg kirjoitti:
SJ kirjoitti:
ctg kirjoitti:
Stryx ajaa samaa asiaa, mutta mikä järki siinä olisi että niiden alueet ei menisi millään tavalla ristiin. 32000 neliötä on iso alue mistä ne etsii sitä kohdetta, ja vaikka totta on että ne irtoo toisistaan niin ei kait ne etsi 64000 neliön alueelta kohdetta?
Se on vissiin Strix, se ammus. Ja ne ammuksen hakee erialueilta, jotta molemmat eivät vahingossakaan osu samaan maaliin.
Tuohan on taktisesti aivan tajuton juttu. Mitä järkeä siinä olisi?
Esität että yhdellä Bonuksella voidaan skannatta alue joka on vähän alle kuusi ja puoli hehtaaria, koska näin on suunnitelmat toteutettu. Joten jos tulenjohto välittää kohteen jossa on esimerkiksi kaksi t-sarjan vaunua ja neljä bemari sadan metrin sisällä, niin TJ joutuu tilaamaan vähintään kuusi bonusta, koska puolet sensoreista menee hukkaan.
Mitä järkeä on pakata kaksi sensoripohjaista keikkoa kranaatin sisään jos ne ei peilaa toistensa alueita? Vai onko kyse siitä, että minun ajatuksia ei kanneteta koska ajattelen toisin?
Ja mitä tulee noihin sensoripohjaisiin aseisiin niin mielummin niitä käyttäisin rakennetulla alueella kuin tavanomaista murkulaa, koska mahdollisuus on että sensoriaseella saadaan tuhottua kohde ilman, että vaarannetaan mahdollisesti alueella olevia omia joukkoja taikka siviileitä.
Jos kuitenkin nuo sensorit viipottaa ihan minne sattuu niin millä valmistaja takaa, että ne peilaa vierekkäin eikä siten että siihen väliin jää esim. kymmeniä metrejä tilaa?
Järjestä en tiedä, kyseessä saattaa olla "ominaisuus", eli kun vialle ei voida tehdä mitään, niin kutsutaan sitä ominaisuudeksi. Mutta kun noita tuollaisia on alettu kehittää, niin varmaankin ajatuksena on ollut kolmas maailmansota ja valtavat tankkiarmaadat, jossa haluttiin varmistaa, että ne ammukset eivät kaikki nisti samaa vaunua kerta toisensa jälkeen. Kyseessähän on kallis ammus, joten siitä halutaan kaikki irti. Ja sikäli kun ymmärrän, niin eihän tankit yleensäkään noin tiukassa muodostelmassa liiku, jos liikkuu, niin äkkiä rypälepommeja sinne ja yleensäkin kaikki liikenevä tykistö.
Ja niitä ammuksia on siellä kaksi, koska niitä menee sinne niin monta. Ja saattaa olla, että ne leväytetään sieltä erilleen siksi, että tulenjohto ei aina osaa arvioida, että minne ne ammukset päätyvät ja maali voi liikkua eteenpäin ammusten ollessa matkalla, joten tuo auttaa siinä. Siis ammushan vapautetaan kranaatista jossakin 800 metrin korkeudessa ja alkaa etsimään maalia 175 metrin korkeudesta, joten voi olla hieman vaikeaa arvata, että mihin pitäisi tähdätä se kranaatti, jotta nuo kiekot saadaan hakemaan oikeasta paikasta. Kai sen jostakin taulukosta näkee, mutta jos maali vielä liikkuu, niin olisiko ne päättäneet, että ei tartte muuttaa amusta. Poikkeuksena saattaa olla Excalibur -ammus jonka lentorataa saa ainakin jossakin määrin muokattua, eli sen voisi saada putoamaan pystyssä tarpeeksi kauan, että nuo ammukset päätyisivät lähelle toisiaan.
Ja olen kyllä samaa mieltä, että kaupungissa nuo sensoripohjaiset ammukset olisivat parempia jo siksi, että niitä tarttee vähemmän, eli omat ovat paremmassa turvassa. Mutta voi olla, että tuo Bonus ei välttämättä muutenkaan oikein sovellu kaupunkeihin, johtuen siihen hakutapaan, rakennukset saattaisivat hämätä sitä ja ihan varmana tuottaisivat katveita.
Tuossa video, jonka arvatenkin olet jo nähnyt.