Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ilta-Sanomissa tänään. Ei sinänsä mitään mullistavaa uutta tietoa, mutta hienoja kuvia. Teksti: Pasi Pieti.
Jos tämän perusteella voi mitään päätelmiä tehdä muualla ex-Neuvostoliiton alueella olevista tankkivarastoista, niin täytynee päätellä että varastoissa on aika paljon tavaraa josta ei enää tule kuranttia. Aktiivikaluston kalustokirjanpidossa nämä eivät ole mukana, ja jos ne Venäjänkin yli 10 000 "varastossa" olevaa vaunua ovat tätä kamaa, niin on Stenalla töitä.
No kyllä se runko ja tornikin maksavat melkoisesti. Ei rauta ja muut härpäkkeet ilmaisia ole. Itseäni kiinnostaisi kyllä, minkämoisella hinnalla noista saisi moodattua edullisia mutta hyvin panssaroituja ajoneuvoja miehistönkuljetukseen?Epäilen noiden vaunujen ainoan käyttökelpoisten osien olevan runko ja torni. Kanuuna ehkä. Kaikki muu on melko lailla kaput.
No kyllä se runko ja tornikin maksavat melkoisesti. Ei rauta ja muut härpäkkeet ilmaisia ole. Itseäni kiinnostaisi kyllä, minkämoisella hinnalla noista saisi moodattua edullisia mutta hyvin panssaroituja ajoneuvoja miehistönkuljetukseen?
No kyllä se runko ja tornikin maksavat melkoisesti. Ei rauta ja muut härpäkkeet ilmaisia ole. Itseäni kiinnostaisi kyllä, minkämoisella hinnalla noista saisi moodattua edullisia mutta hyvin panssaroituja ajoneuvoja miehistönkuljetukseen?
Hinnasta en tiedä, mutta Israelilaisilla on tuosta kokemusta. Jos miehistönkuljetusvaunuksi kelpaa se, että tankista otetaan torni pois ja osa kattoa, jonka jälkeen vapautuneeseen tilaan laitetaan ukoille penkit ja korotetaan hieman reunoja, niin ei kai se turhan vaikeaa ole ja saattaa olla jopa nopeaakin, mutta en usko tuon olevan erityisen hyvä ratkaisu, kun tuossa ole edes minkäänlaista säänsuojaa.
Monimutkaisempi viritys vaatisi uutta huomattavasti pienempää moottoria ja sittenkin pitäisi keksiä, että miten voimansiirto ratkaistaan, kun ukkojen pitäisi päästä takaa ulos sen moottorin ja voimansiirron ohi.
No kyllä se runko ja tornikin maksavat melkoisesti. Ei rauta ja muut härpäkkeet ilmaisia ole. Itseäni kiinnostaisi kyllä, minkämoisella hinnalla noista saisi moodattua edullisia mutta hyvin panssaroituja ajoneuvoja miehistönkuljetukseen?
Mitä tulee taas taisteluvaunuista tehtyihin miehistövaunuihin, ei niihin ole innostuttu monessa paikassa. Jalkaväen poistuminen on ilmeisen hankalasti ratkaistavissa.
Mikä noissa voi maksaa yli miljoona euroa?
Kolmen vaunun ammusvarastojen "uhatut sektorit", kun vihollinen on vaunun etumaastossa. tjsp.