Recon4Life
Kapteeni
Ihmisen reaktionopeus tulee vastaan. Täällä kuullun mukaan nykyinen Arena kykenee torjuntaan samasta sektorista 0,2 sekunnin välein, uusi 0,1 sekunnin. Ihmisen reaktioaikana ärsykkeestä tietoiseen toimintaan pidetään noin 0,2 sekuntia. Tämän verran siis menee, kun sinkosimo 2 kuulee viereisen sinkosimo 1:n aseen lähtölaukauksen ja kykenee puristamaan liipaisinta. Koska on vähän epätodennäköistä, että laukaisua saadaan käytännössä tapahtumaan näinkään hyvin, niin tuloksena on kaksi torjuttua murkulaa.
Ja jos sinkosimot ovat eri poteroissa niin homma mutkistuu vielä lisää. 30 metriä eroa tarkoittaa 0,1 sekunnin viivettä lähtölaukauksen tai tulta-huudon kuulemisessa. Ja samansuuruinen ero amet:issä tarkoittaa about samanlaista eroa osuma-ajassa.
TEORIASSA voisi varmaan koittaa viimeisessä hädässä sellaista, että tuliasemat porrastetaan etäisyydessä niin, että tuo viive tulee huomioiduksi. Takimmainen asema ampuu ensin, ja kun etummainen kuulee lähtölaukauksen niin se pasauttaa. Hyvällä onnella osumat saadaan silloin tuon 0,2 sekunnin sisään. Mutta tällöin torjuttavan vaunun pitää olla tarkalleen oikeassa kohdassa, jolloin herää kysymys: missä miinat?
Mietittäväksi: kikkakuutosten sijaan, pitäisikö pohtia semmoisia taktiikoita, missä JV ei edes ota matsia tst-vaunujen kanssa, vaan väistää tai piiloutuu jos Arena-teräspetoja ilmestyy horisonttiin eikä käytössä ole tykistöä tms?
Eikös meillä JV aina välttelekkin TSTPSV:itä?
Tuli mieleen, että entä jos kaksi putkea on kytketty johdolla toisiinsa ja "vanhemman" ampujan laukaus laittaa liikenteeseen molemmat kerralla? Vaatisi puheyhteyden molempien välille ja parikaapelin sinkojen välille. Edelleen olisi kyllä paras, jos yksi sinko riittäisi, eli pitäisi kehittää ELSO:a tai jotain muuta. ERA palikoita ei voi muuten laittaa tällä htekellä ARENA-vaunuun, joten ARENAN ollessa poissa pelistä jostain syystä, on vaunu tavanomaista haavoittuvaisempi.