Kun te nyt ihmettelette peruutuskameroiden puutetta niin, sallittakoon amatöörin ihmetellä toista asiaa. Miksi tankeissa yms ajoneuvoissa ei ole vakiona quatro kopteria?
Ehkä siksi, että noita ei ole ollut olemassa kuin pari vuotta
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kun te nyt ihmettelette peruutuskameroiden puutetta niin, sallittakoon amatöörin ihmetellä toista asiaa. Miksi tankeissa yms ajoneuvoissa ei ole vakiona quatro kopteria?
Eikö suomen A4 ole muka peruutuskameroita. Itse ainakin ajanut yhtä jossa oli....
Kun te nyt ihmettelette peruutuskameroiden puutetta niin, sallittakoon amatöörin ihmetellä toista asiaa. Miksi tankeissa yms ajoneuvoissa ei ole vakiona quatro kopteria? Tankki siksi että siitä saisi helposti virtaa kopterin lataamiseen. Tuli vaan mieleen kun äsken katselin ikkunasta ilotulitusta ja joku kuvasi sitä quatrolla. Nyt oli vilkkuvalot päällä mutta jos laite olisi ollut pimeänä niin, sitä ei olisi havainnut kuin muutaman metrin päästä ja vaikka olisikin havainnut niin, sitä ei ikinä olisi saanut ammuttua alas! Se on niin pieni ja nopea liikkeissään että siihen osuminen olisi älyttömän vaikeaa. Siis, miksi maaston lähitiedusteluun ei käytetä quatroja, sillähän voi ajaa vaikka 10cm korkeudella ja tutkia joka ikisen epäilyttävän kohteen, talon katon ja kuolleen kulman?
Ehkä siksi, että noita ei ole ollut olemassa kuin pari vuotta
Kun te nyt ihmettelette peruutuskameroiden puutetta niin, sallittakoon amatöörin ihmetellä toista asiaa. Miksi tankeissa yms ajoneuvoissa ei ole vakiona quatro kopteria? Tankki siksi että siitä saisi helposti virtaa kopterin lataamiseen. Tuli vaan mieleen kun äsken katselin ikkunasta ilotulitusta ja joku kuvasi sitä quatrolla. Nyt oli vilkkuvalot päällä mutta jos laite olisi ollut pimeänä niin, sitä ei olisi havainnut kuin muutaman metrin päästä ja vaikka olisikin havainnut niin, sitä ei ikinä olisi saanut ammuttua alas! Se on niin pieni ja nopea liikkeissään että siihen osuminen olisi älyttömän vaikeaa. Siis, miksi maaston lähitiedusteluun ei käytetä quatroja, sillähän voi ajaa vaikka 10cm korkeudella ja tutkia joka ikisen epäilyttävän kohteen, talon katon ja kuolleen kulman?
Ei ole. Leopard 2R:ssä ja Leopard 2L:ssä on..Eikö suomen A4 ole muka peruutuskameroita. Itse ainakin ajanut yhtä jossa oli....
Just...Niin siis: suomalainen tankkikuski ei muka enää osaa hitsata sopivaa kiinnikettä ja suojaa tälle härpäkkeelle?. Tähän ei tarvita teknikkoluutnattia tms...
Niin siis: suomalainen tankkikuski ei muka enää osaa hitsata sopivaa kiinnikettä ja suojaa tälle härpäkkeelle?. Tähän ei tarvita teknikkoluutnattia tms...
No juu ei todella hoideta...Eli tuo asennus hoidettaisiin varusmiestyönä?
Eli tuo asennus hoidettaisiin varusmiestyönä?
Juurikin näin ajettelin: Pienet jutut miehistön toimesta, isot sitten nappikaulus viskaalien kautta...
Sotilasorganisaatioon laitteiden hankkiminen ei ole kauppaan menemistä ja kivan hankkimista.Kun te nyt ihmettelette peruutuskameroiden puutetta niin, sallittakoon amatöörin ihmetellä toista asiaa. Miksi tankeissa yms ajoneuvoissa ei ole vakiona quatro kopteria? Tankki siksi että siitä saisi helposti virtaa kopterin lataamiseen. Tuli vaan mieleen kun äsken katselin ikkunasta ilotulitusta ja joku kuvasi sitä quatrolla. Nyt oli vilkkuvalot päällä mutta jos laite olisi ollut pimeänä niin, sitä ei olisi havainnut kuin muutaman metrin päästä ja vaikka olisikin havainnut niin, sitä ei ikinä olisi saanut ammuttua alas! Se on niin pieni ja nopea liikkeissään että siihen osuminen olisi älyttömän vaikeaa. Siis, miksi maaston lähitiedusteluun ei käytetä quatroja, sillähän voi ajaa vaikka 10cm korkeudella ja tutkia joka ikisen epäilyttävän kohteen, talon katon ja kuolleen kulman?
Näinhän se on mutta tuli vaan mieleen eräs merivoimien kokeilu ja "syvällinen pohdinta" nimeltä ITA Tuuli Toisaalta, mua vähän ihmetyttää etten edes ulkomailla ole nähnyt kokeiluja näistä koptereista. Yleensähän monet vehkeet ensin kehitellään armeijan käyttöön, josta ne sitten valuu siviilipuolelle mutta koptereissa kehitys näyttää menevän päinvastaiseen suuntaan.
Mites nämä Stugien modikset -44. Vissiin Varkauden varikkoa tarvittiin...
Näinhän se on mutta tuli vaan mieleen eräs merivoimien kokeilu ja "syvällinen pohdinta" nimeltä ITA Tuuli Toisaalta, mua vähän ihmetyttää etten edes ulkomailla ole nähnyt kokeiluja näistä koptereista. Yleensähän monet vehkeet ensin kehitellään armeijan käyttöön, josta ne sitten valuu siviilipuolelle mutta koptereissa kehitys näyttää menevän päinvastaiseen suuntaan.
Hyvä havainto. Tuon haasteen olen itsekin havainnut. Toisenlaisessa organisaatioissa ihan virallisestikin vastuu yhteydenpidosta vaunuun ja päärooli vaunun opastamisessa on ryhmänvarajohtajalla (5,5 kk mies, toisin aina paikkansa ansainnut korpraali). Tästä päästäänkin siihen ainoaan käyttökelpoiseen tapaan käyttää valopistoolia...
Sanokoon sissit, kaupunkijääkärit tai sotilaspoliisit mitä vain, mutta kyllä PSJJ Johtajan homma on yksi haastavimmista tehtävistä mihin varusmiehiä koulutetaan. Yhteistoiminta tarve muiden kanssa on aivan toista mitä millään muulla koulutushaaralla on. Toisena huomion arvoisena piirteenä on se, että perinteisen 3-4 elementin (ryhmän/partion) sijaan liikuteltavana ja johdettavana on 8-10 elementtiä. Lisäksi liikkuvan sodankäynnin nopeus luo aivan oma haasteensa päätöksen teolle. Tämä tietysti haastavuus tietysti näkyy siellä ryhmätasolla aivan samoin periaattein, ei ole helppoa olla PSJR:n RJ:kaan. Yks perkeeleen hulina ja kaaoshan se kohtaamishyökkäys on, mutta se joka tekee nopeammat oikean suuntaiset ratkaisut se sen pelin voittaa. Itse olen pääsyt olemaan aika useasti - kuten sinä kuvaat - koko paskaa johtavana tirehtöörinä ...joo on se hommaa.
Toisin omasta mielestäni kovempi homma oli olla sen yksikköparin toisen yksikönpäällikkö... Ja onhan ne hommat nimenomaan parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa, eikä ne hullumpia ole ilman housujakaan!
Sotilasorganisaatioon laitteiden hankkiminen ei ole kauppaan menemistä ja kivan hankkimista.
Hankintaprosessi on aika monimutkainen ja siinä pohditaan miiten järjestelmä toimii yhteen muiden järjestelmien kanssa. Pohditaan elinkaaria ja niiden kusannuksia. Yhtenä seikkana on myös ettei hankita liian aikaisin, eli kovaan hintaan jotain joka muutaman vuoden jälkeen onkin romua. Osa Suomen lennokeista kuullu tuohon katergoriaan.
Pitäisikö PV:n rahoittaa verkkokauppa.com:in quattrokoptereiden varastointikuluja ;-)
Ehkäpä moottoriajoneuvot ovat sellainen alue, ettei niihin sovi mennä itse tekemään ties mitä muutoksia. Komppanian kaikissa vaunuissa kamerat on sitten asennettu eri lailla, jossakin vuotaa vettä sisään johtojen läpiviennistä ja kolmannessa ABC-suojaus degeneroidaan pysyvästi tehtäessä läpivienti johdotuksille. Ei kiitos.