Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Mites noiden vaunujen miehistön ilmanotto on toteutettu? Tuleeko samasta rööristä ilma kuin koneelle tulee vai onko vaunun kyljessä jotkin pienemmät aukot miehistöä varten.?
Mietin vain että täyttyykö ohjaamo palokaasuista miten nopeasti.
On luonnollista ampua uhkaajaa monta kertaa, tai kunnes tuhoutuminen on varmaa.
1. T-14
2. T-14 with 152 mm
3. Koalitsiya with 2 guns on Armata chassis.
Kun ihmettelee näitä armatan renderoituja kuvia tulee mieleen että verrattuna yllä olevaan kuvaan renderoitujen etusektorin vahvuus on hyvin epäselvä.
Videota katsomatta, niin onko niillä edelleenkin tuossa tornin alla ammuskaruselli? No, eipähän ole kuitenkaan yhteydessä miehistötilaan.
Videota katsomatta, niin onko niillä edelleenkin tuossa tornin alla ammuskaruselli? No, eipähän ole kuitenkaan yhteydessä miehistötilaan.
Edelleen on sitten spekuloitu sillä, että tulevaisuudessa vaunun pääaseen koko kasvaisi 152 milliin ja sen myötä tehtäisi rakenteellisia muutoksia jonka jälkeen ei olisi tarvetta esim. kaksiosaiseen ammukseen tms. mutta poistuuko ammuskaruselli tuolloinkaan - vaikea sanoa.
Onko heidän olettamuksensa nyt sitten se, että ammuskarusellista ei tarvitse päästä eroon koska muut rakenneratkaisut lisäävät miehistön suojaa ja selviytymismahdollisuuksia olennaisella tapaa - tiedä häntä.
Sen ainakin voi todeta että johtajan luukku on riittävän kokoinen Mielenkiintoinen huomio että ajajan optiset laitteet ovat luukun takana. Tarkoittanee sitä ettei ajajalla ole yhtään peileillä toteutettua prismaa vaan kaikki optinen informaatio on toteutettu digitaalisesti.
Miehittämättömässä tornissa on monia huonoja puolia. Hyvä puoli olisi se, että torni olisi pienempi. Mutta, miten ne ovat saaneet rakennettua miehittämättömästä tornista noin valtavan? Toki, katsotaan vielä, mitkä muodot pressun alla on. Mutta, silti ihmetyttää ja epäilyttää.
Taisin jokunen vuosi sitten tuolla ketjun alkumetreillä ihmetellä, että eipäs ole mikään maa vielä lähtenyt kehittelemään moista. Kuten sanoit, siinä on monta haastetta. Mutta vastassa on myös ne rajat, ettei vaunun koko voi enää ihmeemmin kasvaa, ja materiaalien tai muotojen parannuksella on vaikea kompensoida, vastustajan aseen kasvua. (nykyvaunuissahan painosta suuri osa taitaa olla panssarina siellä etusektorissa.)Ei näe ei - mutta mietinpä vaan, että onko mahdollista rakentaa prismojen ja periskooppien avulla järjestelmä jonka avulla vaunun takaosassa sijaitseva miehistö näkisi prismojen ja periskooppien avulla vaunun etusektoriin kun siinä edessä on torni ja mitä ilmeisimmin tornin alapuolella rungossa ammukset sekä latausjärjestelmä ja muuta tekniikkaa, joten onko siellä tilaa prismoille ja onko edes teoreettisesti mahdollista rakentaa toimivaa järjestelmää periskooppien ja prismojen avulla ehdottamassasi systeemissä, kun ne prismat (tai osan niistä) pitäisi sijoittaa tornin etupuolelle useiden metrien päähän miehistökapselista?
Ja edelleen vaunulla ajetaan muuallakin taistelutilanteessa ja sitä on kyettävä liikuttamaan eteen-/taaksepäin tilanteessa jossa prismat ja havaintovälineet/-sensorit ovat vaurioituneet. Kuinka tämä onnistuisi jos se miehistö olisi vaunun takaosassa tornin takana kun näkyväisyyttä ei ole mihinkään (tai no teoriassa taakse jos se "ovi" avattaisi... *grin*)
vlad.
Siinä kyllä komppaan, että jos pelkästä muodosta puhutaan, niin tornin muoto muistuttaa enemmän venäläistä vaunu suunnittelua ennen toista maailmansotaa, kuin mitään sen jälkeistä. Hyvä arvaus voisi olla että mukana on ainakin ripaus "informaatiosotaa"Toki, katsotaan vielä, mitkä muodot pressun alla on. Mutta, silti ihmetyttää ja epäilyttää.