Villi veikkaus: Leo-alustaisten hinnat olivat suuremmat, ehkä n. 4 miljoonan euron luokkaa, ja silta-autojen ainoastaan n. 2 miljoonan euron luokkaa. Hintaero muodostuisi vaunuun tehtävistä muutostöistä ja alustan peruskorjauksesta.
(Hankinnan kokonaisarvohan oli n. 70 miljoonaa euroa.)
Jos tässä miettii erikoisvaunujen hankintoja, niin... 8 kpl Leo 2R ja 8 kpl Leo 2L MEK-/MTTSTOS vastaavien itäkalujen korvaamiseksi yhdistettynä ehkäpä 14 hinauspanssarivaunun hankintaan (hinureiden jako KARJPR ja MEK-/MTTSTOS kesken periaatteella 2 per pataljoona/TSTOS). Vaihtoehtoisesti voidaan ajatella, että MTTSTOS:t ovat poistuvaa suorituskykyä, ja ne pärjäävät elinkaarensa loppuun MEKTSTOS:ilta vaputuvilla itäkaluilla, jolloin lisätilauksen minimi on 4+4 MEKTSTOS tarpeisiin ja 10 hinauspanssarivaunua (jako MEKTSTOS ja KARJPR kesken).
Kylmää kyytiä talouspäälliköille, kun minimissäänkin puhutaan lähemmäs 100 miljoonan euron hankinnasta. Sen jälkeen nuo asiat olisivat kuitenkin tyydyttävällä mallilla seuraavat vuosikymmenet.