kimmo.j
Respected Leader
Miten minulle on jäänyt sellainen kuva että 2003 vastapuoli oli pikkaisen kovemmissa vaikeuksissa, jäi hyökkääjältä muutama hassu vaunu hinaamatta tai ei...
Miten tilanne muuttuu hyökkäävän joukon kannalta paremmaksi sillä että paikalle kutsutaan jopa prikaatitasolta erikoisvaunu irrotukseen versus se että parhaimmassa tapauksessa huomattavasti alemmalta tasolta = hyvinkin läheltä saadaan paikalle
korvaava vaunu sekä vielä omaa toimintaansa suojaamaan kykenevä tst-vaunu pari joka voi jäädä askartelemaan sen juuttuneen vaunun kanssa ilman että se on pois yhtään mistään muualta?
Yhden buffelin hinnalla kun ylläpitää mennen tullen useita huollon tst-vaunu pareja patajoona/jopa komp. tasolla hamaan tulevaisuuteen + jos jotain yllättävää tapahtuu, niin huollolla on heittää peliin ihan oikeaa rautaa eikä puhdasta korjausvaunua itkolla sohimaan
Meillä on nyt kerrankin ilmaisia ja kyvykkäitä vaunuja varastot tursullaan, käytetään ne herranjestas nyt sitten hyväksi!
Mitä tekemistä tällä nyt on asian kanssa? Ikään kuin kuorma-autoon ei saada samaa osaamista/varusteita korjaustoimintaan mitä Buffeliin? Ja mistä lähtien siviilistä on pitänyt haalia epäsopivaa/loppuunajettua "sinne päin" kalustoa, kyllä sinne kenttäkorjaamolle saadaan juuri siihen tarkoitukseen sopiva uudenkarhea peli jonkun isomman firman arsenaalista.
Jotenkin kummasti on tähänkin asti selviydytty ilman Buffel tason kalustoa
Prikaatitason erikoisvaunu ei ole vastaus alemman tason hyökkäyksen etenemisreitin avaamiseen, tiedät sen kyllä itsekin! Kalustokestävyyden kannalta ei ole myöskään järkevää jos joukko jää hieromaan yksittäisen vaunun kanssa, liike ei lakkaa yhden vaunun menetetykseen, tämäkin tiedät ihan varmasti! Takaporras hoitaa sitten ne jos kykenee -> vaunu on kuitenkin pois siitä tehtävästä -> omassa mallissa se vaunu sentään kyettäisiin korvaamaan vielä samaan tehtävään.
Monta ilmaista ja kyvykästä hinausvaunua meillä on? Visiosi siitä, että A4:sia käytetään hinaamiseen ei ole realistinen. Niillä ei ole riittävää ja kunnollista hinaus ja vinssauskykyä.
Ongelmana on sen KA-kaluston huono suoja, ne eivät juuri kestä vihollisen asevaikutusta. Siksi ne pitää sijoittaa hyvin kauas taakse, liian kauas.
Mitä tulee pärjäämiseen, pärjätty missä? Sodassa vai koulutuksessa?
Hinausvaunu ei ole prikaatitason erikosvaunu, se että panssariprikaatissa on näin, johtuu persaukisuudesta, ei siitä että ratkaisu olisi hyvä, tai edes kelvollinen. Hinaus- ja korjausvaunu on komppaniatason vaunu. Liike lakkaa jos ura menee tukkoon, siksi kyky avata ura on tärkeä.