Tässä vaiheessa Kyllönen havahtuu: "mutta missä on Armata"?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tässä vaiheessa Kyllönen havahtuu: "mutta missä on Armata"?
Miten Ruotsin CV- ja Leo-modernisointien tilanne, eikö siellä jotain siihenpäin ole menossa? Siirtyykö ne nyt 2+2 organisaatioon mekanisoiduissa pataljoonissaan -> siitä johdatuksena 4 pataljoonaa ja Gotlannin taisteluryhmä veisi 9 komppaniaa vaunuja, ei vahvuudet riitä mun laskuopilla... En tiedä onko tästä ollut julkisilla foorumeilla keskustelua, ei oikein tuo toinen kotimainen taivu
Olen ymmärtänyt,että PSVK olisi taistelupanssareiden osalta saman vahvuinen kuin meillä - eli 14 vaunua. Muuta ei tietoa.Onko kellään tietoa ruotsalaisen mekki pataljoonan kokoonpanosta ja montako vaunua psv ja jvkomppaniasta löytyy?
Olikohan joku harjoitus Helsingissä eilen koska leopardi vaunu matkusti Helsingistä Tampereen väylää ylöspäin viime yönä rekan lavalla?
Kuva jonka sanotaan esittävän Syyriassa TOW:n osuman saanutta T-90:ä. Tietysti sellaisesta kulmasta otettu ettei osumakohtaa näy, mutta ainakin yksi ERA-tiili on kadonnut ja jammeri kärsinyt. Kyseinen vaunu on ilmeisesti valmistunut 1992.
Katso liite: 8514
Näyttääkö tuo vaunun kansi normaalilta? Siinä voisi odottaa olevan jotakin vahinkoa sen ohjuksen räjähdyksen jälkeen, jos torni osoitti silloin keulan suuntaan. Vahinko tuskin olisi isoa, mutta räjähtihän siinä silti vissiin pari kiloa räjähdettä hyvin lähellä.
Torni osoitti etuvasemmalle (ehkä 45 astetta?), joten etukannella ei olettaisi näkyvän mitään suurempia jälkiä.
Väitetyn "ennen osumaa"-kuvan perusteella ei voi varmaksi sanoa, oliko tuossa tykin toisella puolella lainkaan ERA-palikoita, ehkä ei. Ampujan tähtäinlaitteet kuitenkin puuttuvat jälkeen-kuvasta, joten ne ainakin vaurioituivat?
Kuva jonka sanotaan esittävän Syyriassa TOW:n osuman saanutta T-90:ä. Tietysti sellaisesta kulmasta otettu ettei osumakohtaa näy, mutta ainakin yksi ERA-tiili on kadonnut ja jammeri kärsinyt. Kyseinen vaunu on ilmeisesti valmistunut 1992.
Katso liite: 8514
Kuvassa pääaseen molemmilla puolilla on omasuojajärjestelmän häirintälähettimet (Shotora)
Kuvassa pääaseen molemmilla puolilla on omasuojajärjestelmän häirintälähettimet (Shotora)
Siis takoituksena ei ollut varsinaisesti komentoida sinun viestiäsi. Käytin vaan kuvaa hyödyksi..Mutta kuvasta ei mielestäni näe varmaksi, onko miehen pään takana (putken ja Shtoran välissä) ERA-tiili vai ei. Vertaa:
Eikö tuo tornissa oleva IP- valo ole (osuman puoleinen) vähän hassusti suunnattu?
http://www.spacedaily.com/reports/R...or_body_armor_shields_for_satellites_999.htmlA team of engineers has developed and tested a type of steel with a record-breaking ability to withstand an impact without deforming permanently. The new steel alloy could be used in a wide range of applications, from drill bits, to body armor for soldiers, to meteor-resistant casings for satellites.
The material is an amorphous steel alloy, a promising subclass of steel alloys made of arrangements of atoms that deviate from steel's classical crystal-like structure, where iron atoms occupy specific locations.
Researchers are increasingly looking to amorphous steel as a source of new materials that are affordable to manufacture, incredibly hard, but at the same time, not brittle. The researchers believe their work on the steel alloy, named SAM2X5-630, is the first to investigate how amorphous steels respond to shock.
SAM2X5-630 has the highest recorded elastic limit for any steel alloy, according to the researchers - essentially the highest threshold at which the material can withstand an impact without deforming permanently. The alloy can withstand pressure and stress of up to 12.5 giga-Pascals or about 125,000 atmospheres without undergoing permanent deformations.
"Because these materials are designed to withstand extreme conditions, you can process them under extreme conditions successfully," said Olivia Graeve, a professor of mechanical engineering at the Jacobs School of Engineering at UC San Diego, who led the design and fabrication effort. Veronica Eliasson, an assistant professor at USC, led the testing efforts.
To make the solid materials that comprise the alloy, Graeve and her team mixed metal powders in a graphite mold. The powders were then pressurized at 100 mega-Pascals, or 1000 atmospheres, and exposed to a powerful current of 10,000 Ampers at 1165F (630C) during a process called spark plasma sintering.
The spark plasma sintering technique allows for enormous time and energy savings, Graeve said. "You can produce materials that normally take hours in an industrial setting in just a few minutes," she said.