Panssarivaunut

Ainakin ennen kaikki taisteluvaunukoulutukseen valitut suorittivat koulutuksen alussa ns. massa-ajot. Massa-ajojen jälkeen valittiin varsinaiset kuskit ja he aloittivat kunnollisen ajoharjoittelun. Vastaus kysymykseesi on, kyllä jokainen vaunun miehistön jäsen osaa ajaa, ampua ja ladata vaunua.
Mutta tämä on vanhaa tietoa.
Turhaa resurssien tuhlausta 007 Kultainen Silmä elokuvassa James Pommi hoiti yksin kaikki vaunun tehtävät. Vapautuisi 3 ukkoa muihin tehtäviin.:cool:
 
Viimeksi muokattu:
Ainakin ennen kaikki taisteluvaunukoulutukseen valitut suorittivat koulutuksen alussa ns. massa-ajot. Massa-ajojen jälkeen valittiin varsinaiset kuskit ja he aloittivat kunnollisen ajoharjoittelun. Vastaus kysymykseesi on, kyllä jokainen vaunun miehistön jäsen osaa ajaa, ampua ja ladata vaunua.
Mutta tämä on vanhaa tietoa.

Joku mainitsi, että ajokoulutus olisi luokkaa: "kunhan saat sen ajettua ilmasuojaan".
 
Muistaakseni se oli kuitenkin T-55 ja se pääasiassa ajeli sillä asioiden ylitse. Sitten kun se meni pysäyttämään sitä junaa, niin sitten se oli pysäköinyt vaunun ja ei ollut mitään ongelmaa ukon könytä torniin, ladata kanuunan ja ampua sillä.
Jep, T-55.

James Bond Wikia - sivustolta löytyy ko. tankkia käsittelevä juttukin. Kerrotaan mm. että tankkiin täytyi vaihtaa teräksisten telojen tilalle kumitelat Chieftainista, jotta Pietarin kadut eivät vahingoitttuisi kuvauksissa.

http://jamesbond.wikia.com/wiki/T-55
 
Aikaa on tietysti mennyt, joten muistot saattavat olla kultautuneet.
Mun muistoissa massa-ajo antoi kyllä enemmän kuin "ilmasuojaan ajamiseen" riittävät taidot.

Saatoin ymmärtää kyseisen kommentin väärin, ja että tuo ilmasuojaan ajaminen oli vain mainittu yhtenä tilanteena milloin kenen tahansa pitäisi kyetä ajamaan vaunua.
 
Saatoin ymmärtää kyseisen kommentin väärin, ja että tuo ilmasuojaan ajaminen oli vain mainittu yhtenä tilanteena milloin kenen tahansa pitäisi kyetä ajamaan vaunua.
Jonkin oikean kuskin mielestä asia on tietysti saattanut ollakkin näin.

Toisaalta kuvittelisin, että tämän päivän länsi kalusto on huomattavasti helpompaa ajaa, kuin ne paskat itä-vaunut.
 
  • Tykkää
Reactions: PSS
James Bond Wikia - sivustolta löytyy ko. tankkia käsittelevä juttukin. Kerrotaan mm. että tankkiin täytyi vaihtaa teräksisten telojen tilalle kumitelat Chieftainista, jotta Pietarin kadut eivät vahingoitttuisi kuvauksissa.


Jos ja kun timestamp ei taaskaan toimi, James Bond -tarina alkaa kohdasta 8:00. Vaikka on se videon alkukin ihan mielenkiintoista katseltavaa.
 
Jonkin oikean kuskin mielestä asia on tietysti saattanut ollakkin näin.

Toisaalta kuvittelisin, että tämän päivän länsi kalusto on huomattavasti helpompaa ajaa, kuin ne paskat itä-vaunut.

Jos em. näkemys on hankittu itä-vaunuilla, niin selittää miksi näkemys on se mitä se on.

Mitä taas tulee länsi kalustoon, niin se on myös raskaampaa mikä osaltaan asettaa haasteita kuskin ammattitaidolle.
 
Ois nyt ollu edes PASI. Ne oli niin hiljaisia, että pitivät harjoituksissa oranssista vilkkua käynnissä. Tasainen hurina vaan kuului. Mutta, että ällitällillä tiedustelemaan. Ei saatana.
Hiljainen ajoääni on varmasti hyvä ominaisuus olla olemassa. Paljon on haukuttu BTR:ä, mutta ne olivat ainakin hiljaisia. Muistelen puhutun jostain vaimentimesta, jonka kun pisti päälle, niin meni kuin haamu. No, ehkä muistini pettää tuossa vaimennin-asiassa, onko sellaista edes, mutta ei ne nyt ainakaan äänekkäitä olleet. Pasi oli kyllä sitäkin hiljaisempi.
 
Muistelen puhutun jostain vaimentimesta, jonka kun pisti päälle, niin meni kuin haamu. No, ehkä muistini pettää tuossa vaimennin-asiassa, onko sellaista edes, mutta ei ne nyt ainakaan äänekkäitä olleet. Pasi oli kyllä sitäkin hiljaisempi.

BTR-60:ssä ei ole erityistä vaimenninta ja kyllä se on XA-kalustoa hiljaisempi normaaliajossa ja ennen kaikkea silloin kyn ryömitetään hiljaa oikein varta vasten.
 
Toimintasankareista kun oli puhe, niin Arskahan on saanut armeijassa panssarivaunun kuljettajan koulutuksen.
M47 Patton kuskina Arska tosin taisi olla vaarallisempi omille joukoilleen kuin mahdolliselle vihollisjoukolle.
 
Viimeksi muokattu:


Kyllä Alabaman miehet yrittivät tuota kiintonaamiointia- kunnes huomasivat kiintonaamioinnin olevan huono yhdistelmä turbiinimoottorin kanssa, ainakin takakannella.... Eikä nuo suomalaistenkaan kiintonaamioinnit muutamaa poikkeusta lukuunottamatta olleet mitään taidonnäytteitä, etenkään parin mähinäpäivän jälkeen.
 
Back
Top