Toivotaan, että arvioisi rahan riittävyydestä maavoimille toteutuu, kuten yllä ennustat.
@CV9030FIN tosiaan pari vuotta sitten postauksissaan luki madonluvut toiveille, että A4-lauttaa saataisiin pidettyä rivissä: vaativat peruskunnostuksen, rahaa ei ole, ja mitä ylläpitorahaa on, niin se menee A6-lautan rivissä pitämiseen.
Maavoimilla tunnetusti rahareikiä riittää, jos tässä vitjassa itsekin toivon A4-vaunujen rivissä pitämistä, niin Tykistövitjassa puolestaan ristin pienet sormeni K9 Moukari lisäoption käytölle...
Mutta mitä tulee Leo2 -kalustoon, niin raapustelinpa ajan kulukseni tupakkiaskin kanteen, missä (mitä julkisesti on kerrottu) noin suunnilleen mennään kaluston kanssa.
A6:n on jaettu kuten tiedämme, lisäksi papereihin piirretty MOT:eihin A4-komppania per Motti. Kun laskee mukaan pioneerivaunut (joista jyrävaunujen lkm ei kai tiedossa, mutta laitoin yksi per PSVK niin tuli sopivan pyöreä luku) ja Marksmanit, niin A4-lavetteja on rivissä ihan kunnioitettavat 60 vaunua. Ei mikään ihan pieni luku sekään.
Katso liite: 35923
Jos toiveikkaana laskee mukaan vielä pari Leo-komppaniaa lisää, ja niille jyrävaunut (saadaan taas kiva pyöreä luku), niin silloin A4-lavetteja olisi rivissä jo ihan komeat 90 kpl vaunuja. Taitaa olla toiveajattelua.
Mottien kaksi komppaniaa (ja jyrävaunut) soisi todella pysyvän rivissä. Kun tuossa surffailin, niin silloinen PVKOM Puheloinen A6-hankinnan yhteydessä lupaili A4-lautan pysyvän rivissä vielä noin 10 vuotta, eli noin 2025-27 luiska kutsuisi loppujakin A4-vaunuja.
Muoks ja vielä: ihan kohtahan saadaan lukea taas PV:n kalustoilmoitukset 2020-vuodelle. Aina yhtä mielenkiintoista mitä sieltä löytyy, aiemmin olen laskenut putkien lukumääriä, mutta mitähän kertoo vaunuista...