Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
No mutta. Meillähän on se muuan kaksiputkinen kapistus laittaa tähänkin. Olisi melkein yhtä räyhäkkään näköinenkin.Pultataan Marsuihin kanssa ohjukset ja kkrk:t kiinni niin on meilläkin Herpinaattori
No mutta. Meillähän on se muuan kaksiputkinen kapistus laittaa tähänkin. Olisi melkein yhtä räyhäkkään näköinenkin.
Ei taida olla meilläkään enään käytössä?
Ei taida olla meilläkään enään käytössä?
Tai siirretty Merivoimien kirjanpitoon.On poitettu, kun Marksman sai uuden alustan.
On poitettu, kun Marksman sai uuden alustan.
Ei taida liittyä poisto Marksmaniin millään lailla.
Onhan ne olleet rinnan käytössä yli 10 vuotta. Viisseiskojahan jopa hankittiin lisää kun Marksman oli jo käytössä.Eikös 57 yritetty tekohengittää siihen asti.
57x348mm AP "Penetration 96 mm RHA at 1,000 m range or 106 mm at 500 m." On parempi että se on luiskassa noilla arvoilla.
Kertoisitko seuraavaksi, millainen läpäisy ilmatorjuntatykissä pitäisi mielestäsi olla ja mitä lentäviä tankkeja oletat kohdattavan?
En ole varma riittääkö tuo läpäisemään A10 titaanikulhoa? En minä sillä, mutta kun pojat niin halusivat ja mua rupesi mietittytään että mitä jos sillä olisi riittävästi puhtia?
The cockpit and parts of the flight-control systems are protected by 1,200 lb (540 kg) of titanium aircraft armor, referred to as a "bathtub".[63][64] The armor has been tested to withstand strikes from 23 mm cannon fire and some strikes from 57 mm rounds.[59][63] It is made up of titanium plates with thicknesses varying from 0.5 to 1.5 inches (13 to 38 mm) determined by a study of likely trajectories and deflection angles. The armor makes up almost six percent of the aircraft's empty weight. Any interior surface of the tub directly exposed to the pilot is covered by a multi-layer nylon spall shield to protect against shell fragmentation.[65][66] The front windscreen and canopy are resistant to small arms fire.[67]
Parolan panssarimuseon pihalla on T-54:n torni, jonka kyljessä on 57mm:n panssarikranaatiin lävistämiä reikiä. Edestä ei ihan läpi mennyt vaikka syvän kuopan jättikin.En ole varma riittääkö tuo läpäisemään A10 titaanikulhoa? En minä sillä, mutta kun pojat niin halusivat ja mua rupesi mietittytään että mitä jos sillä olisi riittävästi puhtia?
@Rannari tuossa jo hyvin kertoikin mihin tuolla aikaisemmin viittasin. Lisäksi ZSU-57-2 ei ole suorituskyvyllisesti kovinkaan paljoa yhtäläisyyksiä Marksmaniin, joten tilannetta jossa noilla olisi Marksman korvattu olisi ollut mielenkiintoinen. Myöskin uudelleen alustaminen ei sinällään koskenut tornia, joten jos ylimääräisiä Leopard alustoja ei olisi ollut saatavilla olisi varmaankin jatkettu T-55 alustalla, niitähän on edelleen muutenkin käytössä.
Onhan ne olleet rinnan käytössä yli 10 vuotta. Viisseiskojahan jopa hankittiin lisää kun Marksman oli jo käytössä.
ZSU-57-2 poistettiin n.2005 samalla avauksella kuin toinen panssariprikaateista ja erilliset psv-pataljoonat.
Edit
ZSU-57-2 ja 55-alustainen Marksman olivat siis rinnan käytössä. Leo-alustainen Marsu on tietysti tuoreempaa tarinaa.
Vertailu Marksmaniin ei tosiaan ole kovin järkevää, koska ZSU-57-2 oli epäonnistunut tehtäväänsä. Sitä alettiin korvata uudemmilla ratkaisuilla (ZSU-23-4) jo 60-luvulla
Huomasin vähän viiveellä mitä todennäköisesti tarkoitit ja lisäsin kommentin kirjoitukseeni.Me puhuimme ohi toisiemme. Minä tarkoitin koko ajan Lao alustallisia. Tosi asia on, että Marksmanit eivät toimineet kunnolla vanhoilla alustoilla. Niitä oli, mutta operatiivisesti niillä ei tehnyt mitään. Tämä on syy, miksi 57 tekohengitettiin niin pitkään.
SU 57-2 oli ilmatorjunnan tarkastastajan sanoin vielä 200 .luvun alussa "Suomen paras helikopterin tourjuja".