Panssarivaunut

1639344976981.png
Olisiko kellään täällä enempää tietoa vaunuraivaimista? Kuvassa näkyvät jyrien edessä olevat lieriöt kiinnostais kovasti. Kyseessä on jonkinlaiset elektromagneettiset raivaimet. Näiden tehosta ei itsellä harmiksi ole muuta havaintoa kuin RT:n youtube propagandavideot. Länsikalustossa en vastaavaan systeemiin oo törmännyt. Nuo kun vanja jysäyttää isompaan hävärikasaan niin vois tulla kallis vaihto, mutta toisaalta voivat olla vittumaisia pohjamiinoja vastaan.
 
Katso liite: 54779
Olisiko kellään täällä enempää tietoa vaunuraivaimista? Kuvassa näkyvät jyrien edessä olevat lieriöt kiinnostais kovasti. Kyseessä on jonkinlaiset elektromagneettiset raivaimet. Näiden tehosta ei itsellä harmiksi ole muuta havaintoa kuin RT:n youtube propagandavideot. Länsikalustossa en vastaavaan systeemiin oo törmännyt. Nuo kun vanja jysäyttää isompaan hävärikasaan niin vois tulla kallis vaihto, mutta toisaalta voivat olla vittumaisia pohjamiinoja vastaan.
Osassa itä-saksan T-72 oli magneettinen heräteraivain, mutta en muista yhtään millainen se oli rakenteeltaan. Sen muistan, että etuviistopanssarin päällä oli n 20 cm vahvennus joka liittyi siihen.
Magneettikenttä oli noin 35 m vaunun eteen ja erittäin voimakas eli esim. sydämen tahdistimen kanssa ei ollut mitään asiaa vaunun eteen sen ollessa päällä. Muutenkin liikkuminen taisi olla kiellettyä. Oli niin voimakas, että testeissä oli mm. räjäyttänyt pohjamiinan sytyttimen.
 
Katso liite: 54779
Olisiko kellään täällä enempää tietoa vaunuraivaimista? Kuvassa näkyvät jyrien edessä olevat lieriöt kiinnostais kovasti. Kyseessä on jonkinlaiset elektromagneettiset raivaimet. Näiden tehosta ei itsellä harmiksi ole muuta havaintoa kuin RT:n youtube propagandavideot. Länsikalustossa en vastaavaan systeemiin oo törmännyt. Nuo kun vanja jysäyttää isompaan hävärikasaan niin vois tulla kallis vaihto, mutta toisaalta voivat olla vittumaisia pohjamiinoja vastaan.
Onko varmasti em raivaimia?
Näyttäisi ennemmin joiltain (hydrsulisilta?) sylintereiltä ottamaan iskua vastaan tai jotain mekaanista??

Noita naapurien rollereita on niin jumalaton määrä. Ainakin kmt-5 ,6,7,8,9 ja sitte vielä näistä eri variaatioita. Monessa versiossa näkyy näitä tötteroitä, mutta tässä lähi kuvaa joistain.

Screenshot_20211213-164307.jpg
Screenshot_20211213-164352.jpg
Screenshot_20211213-164336.jpg
Screenshot_20211213-164406.jpg
 
Onko varmasti em raivaimia?
Näyttäisi ennemmin joiltain (hydrsulisilta?) sylintereiltä ottamaan iskua vastaan tai jotain mekaanista??

Noita naapurien rollereita on niin jumalaton määrä. Ainakin kmt-5 ,6,7,8,9 ja sitte vielä näistä eri variaatioita. Monessa versiossa näkyy näitä tötteroitä, mutta tässä lähi kuvaa joistain.

Katso liite: 54790
Katso liite: 54791
Katso liite: 54792
Katso liite: 54793
Perkele kun kuvat on huonoja, mutta voisin veikata että ovat raivaimen "painatus" sylintereitä
 
Siitä valmistuisi todennäköisesti KAM-1:seen rinnastettava susi.

Rahalla noita saa valmiitakin, mutta kun raha puuttuu, niin täytyy pärjätä LEO1:llä. Eikä niissäkään sinällään mitään vikaa ole, muuta kuin korkea ikä..

Kuinka niin? Kai täällä nyt sentään osataan noudattaa piirustuksia? :unsure:
 
Olisi muuten melkoinen urakka kaikkine nostolaite, työturvallisuus, hydrauli, sähkö jne tarkastuksen läpi saaminen, jos itse rakennettaisiin. Siinä yksi syy miksi JVBT-vaunuista luovuttiin, kun eivät olleet läntisten työturvallisuus määräysten mukaisia.
Lisäys: Tarkastusdokumentaatiota ei ollut saatavilla ja kaikki olisi pitänyt tehdä itse uudelleen.
 
Viimeksi muokattu:
Katso liite: 54779
Olisiko kellään täällä enempää tietoa vaunuraivaimista? Kuvassa näkyvät jyrien edessä olevat lieriöt kiinnostais kovasti. Kyseessä on jonkinlaiset elektromagneettiset raivaimet. Näiden tehosta ei itsellä harmiksi ole muuta havaintoa kuin RT:n youtube propagandavideot. Länsikalustossa en vastaavaan systeemiin oo törmännyt. Nuo kun vanja jysäyttää isompaan hävärikasaan niin vois tulla kallis vaihto, mutta toisaalta voivat olla vittumaisia pohjamiinoja vastaan.
Tämän mukaan olisit oikeassa.


Google kääntäjällä.

The EMT electromagnetic attachment is essentially an independent mine sweep designed for sweeping anti-tank mines with target sensors that react to the magnetic field of the tank. However, EMT does not have its own elements of placement and fastening on the body of the tank, but is attached to the KMT-6, KMT-7, KMT-8, KMT-10 track mine sweepers as an additional element that turns them into trawls capable of destroying anti
bottom anti-tank mines with magnetic fuses. The figure shows the EMT attachment placed on the KMT-6 trawl.

The main element of the EMT is two electromagnets placed on the left and right sections of the track trawls. In addition, the set of EMT includes the PKU-1 converting and switching device located inside the tank, a control panel, a junction box, and a set of cables. The EMT is powered from the on-board electrical network of the tank.

The picture shows EMT as an integral part of the KMT-7 trawl at the exhibition stand.

When the power is on, the electromagnets in front of the tank create an alternating electromagnetic field equivalent to the magnetic field of the tank, and this field, even when the tank is stationary, simulates its movement. Magnetic mine fuses react to this field and initiate the explosion of the mines before the tank approaches the mine at a dangerous distance for it.

The range of operation of mines is not closer than 1 meter from the EMT electromagnet. The width of the continuous trawling strip is 4 meters. The permissible speed of trawling is up to 15 km per hour. The mass of the EMT set is 250 kg. Power consumption 500 watts. Installation time for EMT 35 min. The depth of the ford to be overcome is 5 meters. Explosion resistance from mines with magnetic fuses is absolute; from mines blown up by roller trawls or removed by knife trawls is similar to the explosion resistance of roller and knife trawls.

July 2001

http://saper.isnet.ru/texnica/emt.html


emt-a.jpg
 
Lisää.
Gur Khan

http://gurkhan.blogspot.com/2011/09/blog-post_1896.html?m=1
Electromagnetic attachment EMT for track mine trawls
Electromagnetic attachment EMT to track mine trawls, hereinafter referred to as an electromagnetic attachment, is an attachment to the trawl KMT-7, to tanks T-55, T-62, T-72, T-64, T-80, T-72B, T -90, T-90S, equipped with KMT-8 trawls or without them, and is intended for minesweeping with proximity magnetic fuses.

эмт_2.jpg

эмт_1 (1).jpg
 
Lisää.
Gur Khan

http://gurkhan.blogspot.com/2011/09/blog-post_1896.html?m=1
Electromagnetic attachment EMT for track mine trawls
Electromagnetic attachment EMT to track mine trawls, hereinafter referred to as an electromagnetic attachment, is an attachment to the trawl KMT-7, to tanks T-55, T-62, T-72, T-64, T-80, T-72B, T -90, T-90S, equipped with KMT-8 trawls or without them, and is intended for minesweeping with proximity magnetic fuses.

Katso liite: 54806

Katso liite: 54807
Nyt nuo ylemmät kuvat näyttävät tutuilta 👍 olivat käytössä aurojen kanssa.
 
Kuinka niin? Kai täällä nyt sentään osataan noudattaa piirustuksia? :unsure:

Kuten kuvista huomaat, on runkoa modattu todella rankalla kädellä vs. Tappelu-leo. (Kuten myös ARV:ssä). Lisänä evakuointilaitteisto. Homma varmaan onnistuisi Patrialta, mutta homma olisi myös varmaan täysin kannattamaton. Valmista kalustoa olisi todennäköisesti saatavilla myös käytettynä.
 
Kuten kuvista huomaat, on runkoa modattu todella rankalla kädellä vs. Tappelu-leo. (Kuten myös ARV:ssä). Lisänä evakuointilaitteisto. Homma varmaan onnistuisi Patrialta, mutta homma olisi myös varmaan täysin kannattamaton. Valmista kalustoa olisi todennäköisesti saatavilla myös käytettynä.

Tohdin epäillä, että Leo 2 -alustaisia pioneerivaunuja olisi ylimääräisenä missään. Muuten varmaan olisi ostettu niitä, mutta sen sijaan ostettiin Leo 1 -alustaisia hinureita.
 
According to information published by the Defense Minister of Finland on December 7, 2021, the Ministry of Defense has authorized the Defense Forces to sign an agreement with the German Krauss-Maffei Wegmann GmbH & Co KG to upgrade the fire control system of the Army’s Leopard 2 A4 and Leopard 2A6 main battle tanks. The work is scheduled to start at the beginning of 2022 and to be completed during 2026.
 
Aiemmin olin lukenut, että Leopard 2A4:n elinkaari päättyisi 2025 jostakin Iltalehden jutusta 2A6-hankinnan aikoihin, mutta suunnitelmat näyttävät muuttuneen kun herran vuonna 2021 vielä 2A4:t päivitetään myös ensi vuoden ja vuoden 2026 välilä. Hyvä tietää, että saadaan pidettyä 2A4:t myös vahvuuksissa mukana aiempaa arviota pidempään.
 
Aiemmin olin lukenut, että Leopard 2A4:n elinkaari päättyisi 2025 jostakin Iltalehden jutusta 2A6-hankinnan aikoihin, mutta suunnitelmat näyttävät muuttuneen kun herran vuonna 2021 vielä 2A4:t päivitetään myös ensi vuoden ja vuoden 2026 välilä. Hyvä tietää, että saadaan pidettyä 2A4:t myös vahvuuksissa mukana aiempaa arviota pidempään.
Suomen turvallisuuspoliittinen ympäristö elää voimakkaasti ja oikeastaan jo vuodesta 2014. Ehkä on tajuttu, että se KarJPr ei yksin riitä ja että Kainuussa ja Lapissa pitää olla myös panssarivoimaa. Kun vielä oppisivat käyttämään vaunuja taktisesti ja taisteluteknisesti oikein.
 
Suomen turvallisuuspoliittinen ympäristö elää voimakkaasti ja oikeastaan jo vuodesta 2014. Ehkä on tajuttu, että se KarJPr ei yksin riitä ja että Kainuussa ja Lapissa pitää olla myös panssarivoimaa. Kun vielä oppisivat käyttämään vaunuja taktisesti ja taisteluteknisesti oikein.
Olisi mukavaa, jos meillä riittäisi rahaa vielä ylimääräisten rynnäkkövaunujen hankintaan, niin että saisimme muodostettua vaikkapa itsenäisiä panssaripataljoonia USMC:n tyyliin tuonne Lapin tienoille.

Ko. panssaripataljoonan organisaatio olisi suurin piirtein:

Yksi taistelupanssarivaunukomppania, kolme panssarijääkärikomppaniaa, tukena olisi sitten vielä AMOS-heittimet, jne...
 
Back
Top