Vonka
Supreme Leader
Puheenjohtajan roolista sen verran, että jaettu vastuu ei ole kenenkään vastuu. Pari vuotta sitten riippumaton työryhmä teki arvion, jossa Suomi katsottiin enemmän kilpa- kuin huippu-urheilumaaksi. Kesäolympiakisoissa menestymiseen Suomen taso ei riitä. Työryhmän suosituksia ei ainakaan laitettu käyttöön. Kenen vastuulla se olisi ollut?Vapaavuorta ei voi siis syyttää siitä että hän sössi asiat, mutta olisiko hän voinut tehdä enemmän kelkan kääntämiseksi? Enpä osaa sanoa. Keulakuvan makuahan tuossa pestissä on.
Itse en kaipaa poliittista teflonia yhtään mihinkään "keulakuvaksi", jos ammattilaisia on saatavana.
Mitäpä urheilijat itse sanoisivat? Näyttää siltä, että aika samoja juttuja on kentällä kuin täällä olemme yrittäneet haarukoida.
UrheiluvaIkuttajien kommenteissa alla olevan Ylen jutun mukaan on yksi toistuva, yhteinen piirre: nykyisessä Olympiakomiteassa huippu-urheilu on vain osa toimintaa, ja monien mielestä yhä pienempi ja marginaalisempi osa. Myös osa Olympiakomitean urheilutyöntekijöistä kokee asian näin. Ja tämä muutos yhteiskunnalliseksi liikuntaseuraksi on kiihtynyt Vapaavuoren kaudella, minkä hän itse myöntää.
Varmaan asiaa tarkastellaan vielä, jos halutaan muuttaa tilanne, jossa Suomi on näin takamatkalla. Ruotsi, Norja ja Tanska saavuttivat yhteensä 28 mitalia, joista kymmenen oli kultaisia.
Urheiluvaikuttajat vaativat rajuja muutoksia Pariisin mahalaskun jälkeen – ”Mitalittomuuden pitää aiheuttaa hälytystila”
Yle Urheilu kysyi asiantuntijoilta, miten Pariisin katastrofi voidaan välttää Los Angelesissa 2028. Olympiakomitea lupaa analyysit vasta syksyllä.
yle.fi