Ja vieläkin jatkan tätä synkkää yksinpuhelua
Itsekin olen oikeistolainen...on aina hauskaa kun joku minua leveämmin elävä vasemmistolainen kuvittelee, että se johtuu siitä, että kannatan "köyhät kyykkyyn ja rahat suuromistajille" -tyyppisiä kuvioita. Paskat, meidän perhe elää nyt kuudennen lapsen myötä suhteellisen köyhyysrajan alapuolella, minulla on ihan hyvä palkka mutta käytännössä elämä onnistuu nimenomaan nuukan ja säästäväisen kulupuolen takia. En minä valita, lapsiluku on oma valinta ja leveämmin me nuukaillen elämme kun oma lapsuuden perheeni eli 90-luvun alun lamavuosina. Ihminen ei tarvitse paljoakaan onnellisuuteen. Jos syö usein mikroruokaa työpaikan taukohuoneessa jonkun 9€ lounaan sijaan, ei se minusta tunnu hirveän kamalalta.
Minä olen oikeistolainen, nyt kai sitten nimenomaan Halla-aholainen Kokoomuksen luisuessa siihen hyvinvointivaltion tuhoavaan "maailmanparantajaoikeistolaisuuteen" jonka päässä siintää loistava tulevaisuus korkeintaan niille suuromistajille. Kyseessä ei ole se, että mielestäni 480 euroa kuussa olisi ruhtinaallinen raha vaan se että tämän avoimien ovien jumalattomalla velanotolla rahoitetun perseilyn päässä siintää paitsi se, että edes sitä 480 euroa ei ole varaa maksaa, myös se että pidän hyvin todennäköisenä että kun lapseni alkavat olla siinä iässä että voisivat opiskella, ei opiskelu Suomessa ole enää ilmaista. Saajia on siinä vaiheessa toivotettu tervetulleeksi tilaamme jakamaaan vaikka kuinka paljon lisää, ja maksajia on entistä vähemmän ja vähenemään päin . Voi olla että siihen varautumalla meikäläiset vielä jostain säästöistä ja isovanhempien tuesta löytää opiskelumaksuihin rahat lapsille, mutta moni vähävaraisempi ei sitten löydä. Siinä on sitä "mahdollisuuksien tasa-arvoa" kun köyhä ja fiksu jää matalapalkkatöihin kituuttamaan, mutta jokainen "Upper-class twit" saa vanhalla rahalla hyvän koulutuksen ja työpaikan. Sitten voi syytellä "oikeistolaisia" kuten Halla-aho tilanteesta vaikka oikeasti tervassa ja höyhenissä pitäisi kierittää esim. Antti, Li, ja Emma...ja ilmeisesti myös Petteri ja Juha.
Tässä siis hieman esimakua siitä mihin maailmaa syleilevä vihervasemmistomeininki meidät vie.