Perussuomalaisten kuihtuminen ja sen seuraukset


Yanar taitaa harrastaa myös miekkailua :D

Parade...

Jussi, tiedät että olin paneelista pois polvileikkauksen takia.

Touché...

Sanon tämän todella suoraan. Hei Jussi, juttelen kanssasi ihan millä alustalla, tv-kanavalla tai paneelissa mistä tahansa aiheesta kuten olen aiemminkin ilmaissut. Harmi, että loukkasin itseni Sveitsin eduskuntaa vastaan jalkapallo-ottelussa, Suomi-paita päällä, mutta tällaista urheilu on. Olemme lisäksi samassa Helsingin valtuustossa nykyään, joten sielläkin nähdään.
 
Mutta Jussi ei käy Helsingin valtuustossa.

https://yle.fi/uutiset/3-9379851

2.1.2017
Perussuomalaisten Jussi Halla-aho on pitänyt kiinni linjastaan:

hän on pysynyt Helsingin kaupunginvaltuuston jäsenenä, mutta istunut sen kokousten sijasta Euroopan parlamentissa.

Halla-aho ei osallistunut yhteenkään kaupunginvaltuuston 22 kokouksesta viime vuonna, vaan niissä sai istua varavaltuutettu Nuutti Hyttinen.
 
Jussi Halla-aho, Matias Turkkila ja Riikka Purra äänessä SuomiAreenalla Perussuomalaisten puoluepäivänä 10.7.2017 eli eilen, pj:na Suomen Perustan heebo. Keskustelu videotallenteena alusta loppuun.

Sananvapaudesta, valta- ja sosiaalisesta mediasta on puhe, lopuksi käydään läpi post-Soinilaisten persujen tulevaisuuden suunnitelmat.

Keskustelun perusteella ei tarvi ihmetellä, miksi Halla-aho on some:a käyttävän populan (18-49v.) ykkösehdokas pääministeriksi.

https://www.katsomo.fi/#!/jakso/784672
 
Viimeksi muokattu:
Samaa kai se uusi sotekin tarkoittaisi että yksityiset firmat käärivät voitot ja valtion pitää rahoittaa kun huonosti menee.

Valitettavasti luulen ettei tuo ole kovin kaukana totuudesta, ja kun kuitenkin suhteellisen pienessä maassa ollaan niin epäilen että ihan äkkiä ei moneenkaan asiaan todellista kilpailua syntyisi vaan potin korjaisivat nimenomaan poliitikkosidonnaiset, suhteellisen monopolistisessa tilanteessa toimivat yhtiöt. Jonkinlaiseksi vertailukohdaksi odotan yhä Lauslahden ja muiden veijareiden hallitusvakansseissa pitämän Luona Oy:n vuoden 2016 tilinpäätöstä. 2015 nähtiin jo reipas nousu liikevaihdossa ja käännös kunnolla voitolliseksi, vaikka tulijoita ehti olla ehkä vain 1-3 kuukauden laskutuksen verran. Mitenkäs 2016? Jostain syystä näyttää kestävän ihan huolella tuo tilinpäätös tietyillä toimijoilla. https://www.asiakastieto.fi/yritykset/fi/luona-oy/09075738/taloustiedot

Itse kannatan hyvinvointivaltiota, tietysti Halla-ahon mainitsema turvallisuus on hyvinvointivaltion edellytys. Samoin hyvinvointivaltio ei mitenkään tahdo pysyä pystyssä jos johtoajatuksena on että rajojen sisältä kerättyä hyvää jaetaan rajattomasti, koska ihmisarvo on rajoittamaton ja suomalainen sosiaaliturva on ihmisarvon edellytys. Halla-aho on varmaan sinällään meikäläistä hieman enemmänkin oikealla, mutta toisaalta pidän hänen ajamiaan asioita ainoana tapana jolla hyvinvointivaltio voisi olla olemassa vielä silloin kun omat lapseni ovat samassa iässä kuin meikäläinen nyt. (Viher)vasemmisto sahaa omaa oksaansa kun rummuttavat loputonta rahanjakoa velaksi aivan kaikkialle.

Kannatan siis myös sitä että julkinen ja yksityinen sektori voivat toimia käsi kädessä, markkinatalouden lainalaisuudet ovat aika hyvä mekanismi kun kääntävät luontaisen "ahneuden" yleiseksi hyväksi, näin karrikoiden sanottuna. Ongelma on vain siinä että julkinen sektori on harjoittanut sitä "markkinataloutta" aivan jumalattoman huonosti jo pitkään. Taloustoimittaja, kirjailija Karo Hämäläisen yhtenä teesinä on, että aina kun Valtio myy, kannattaa ostaa ja päinvastoin. Valitettavasti, jotain Talvivaaraa lukuunottamatta, tämä teesi on pitänyt paikkansa hirveän hyvin koska Suomen Valtio on ollut kelvottoman huono yksityistämisen toteuttamisessa. Jopa sinänsä aika toimivan kuuloinen katsastustoiminnan yksityistäminen on nyt pikkuhiljaa alkanut jopa toimia, kun pienemmät kilpailijat ovat saaneet hintoja laskemaan, ja palvelukin on parempaa kuin entisaikojen virkamieskatsastus, ei kokemusta siitä mutta näin olen isoilta pojilta kuullut.
 
Yanar taitaa harrastaa myös miekkailua :D

Parade...

Jussi, tiedät että olin paneelista pois polvileikkauksen takia.

Touché...

Sanon tämän todella suoraan. Hei Jussi, juttelen kanssasi ihan millä alustalla, tv-kanavalla tai paneelissa mistä tahansa aiheesta kuten olen aiemminkin ilmaissut. Harmi, että loukkasin itseni Sveitsin eduskuntaa vastaan jalkapallo-ottelussa, Suomi-paita päällä, mutta tällaista urheilu on. Olemme lisäksi samassa Helsingin valtuustossa nykyään, joten sielläkin nähdään.

Kumma kun vihervasemmistosta ei löytynyt ketään, joka olisi tullut tuuraamaan näitä leikkauksessa ja sairasvuoteessa viruvia raakkeja.

Ehkäpä vihreiden ja vasemmistoliiton asiapohjaiset argumentit olivat niin vahvoja, etteivät he hyväntahtoisina ihmisinä tahtoneet murskata jo ennestään kovia kokenutta Halla-ahoa niillä täysin... :rolleyes: :rolleyes:
 
Niin minä ilman muuta kannatan sosiaalidemokraattista valtiota enkä mitään markkinataloutta. Sen verran paljon hyötyä olen saanut tämän maan sosiaaliturvasta ja saan tälläkin hetkellä vuokratuen muodossa.

Sekoitat selkeästi nyt käsitteitä.

Jos yksinkertaistetaan, niin asiat voi määritellä näin.

Sosiaalidemokratia on sitä, että esim. tulonsiirroilla ja palveluilla autetaan heikompia. Ihmiset auttavat toisia ihmisiä.

Kommunismi on sitä, että nähdään yritykset ja yrittäjät ja liike-elämä kapitalistisena pahana, suoranaisena yhteiskunnan syöpänä. Ja liike-elämä tuleekin siksi ottaa valtion haltuun.

Markkinatalouspohjaisen sosiaalidemokratian, jota voidaan myös kuvata termillä pohjoismainen hyvinvointivaltio voidaan esimerkkien valossa arvioida olevan varsin hyvä järjestely. Kaikki kyseistä järjestelyä edustavat valtiot (myös muualla kuin Pohjoismaissa), edustavat maapallon huippua lähes kaikilla mittareilla.

Sen sijaan erityisesti kommunismin voidaan esimerkkien valossa arvioida olevan epäonnistunut malli. Esimerkkeinä esim. Neuvostoliitto, Pohjois-Korea ja Kuuba sekä Venezuela. Kiinakin rupesi menestymään vasta kun luopui kommunismista.
 
Minua suuresti ärsyttää nykymeininki mitä esim pankit harrastaat = kun hyvin menee niin voitto pankille, kun huonosti menee niin valtion pitää pelastaa pankki julkisilla rahoilla. Samaa kai se uusi sotekin tarkoittaisi että yksityiset firmat käärivät voitot ja valtion pitää rahoittaa kun huonosti menee.

Jep. Tiedätkö mitä? Tuo on itse asiassa yhden lajin sosialismia :)

Mutta, siihen on syynsä, miksi noin toimitaan.

Sen sijaan ei tuo liity mitenkään soteen.
 
Mikäs siinä JOS siitä saadaan järkevästi ja tehokkaasti jotakin vastineeksi.

Nykylinja taas on se, että julkinen sektori on leväperäinen dorka joka antaa rahastaa itseään (tai rahoittajiaan) aika hövelisti. Sekä "Kokoomuslainen markkinatalous" että Vasemmistoliitto ja muut vasemmistopuolueet ovat käsi ojossa kohti samaa hunajapurkkia, vaikka metodit sen tyhjentämiseen hieman eroavatkin.

Kannatan tiukkaa taloudenpitoa ja suurta varovaisuutta huimien loikkien sijaan julkisen sektorin varojen käyttöön. Häthätää konsulttityönä runnotut, isot ja "peruuttamattomat" uudistukset joiden vaikutuksista ei ole kovin uskottavaa tietoa eivät houkuttele, ihan yksityisellä sektorillakin olen nähnyt mihin se asenne johtaa.

Konservatiivinen talousasioissa minä olen, ja jos @Mustaruuti tahtoo pitää minua vasemmistolaisena niin ei se suoranaisesti maailmaani romauta, vaikka en ehkä itse sitä mieltä olekaan.

Ei minulla ole mitään tarvetta ainakaan haukkua ketään maailmankatsomuksensa vuoksi, jos maailmankatsomus ei estä järkevää ajattelua. Ainoa oma maailmankatsomukseni on pyrkimys jollain tavoin järkevästi asioita eri puolilta punnitsevaan ajatteluun. Ja mielestäni Honcho ajattelee ihan fiksusti.

Totta kai asioita kannattaa tarkastella kriittisesti. Se on osa fiksua ajattelua. Kunhan ei vain pysähdy pelkästään siihen vaan myös pohtii mahdollisuuksia.

Mutta, kaikki varmasti ovat sitä mieltä, että markkinatalous on parempi malli kuin kommunismi? Siitä voidaan jossain määrin debatoida, miten markkinataloutta sitten voidaan soveltaa sosiaali-ja terveystoimeen. Mutta Suomessa sitä on ainakin sovellettu erittäin onnistuneesti.

Yksityiset kapitalistiset yritykset ovat rahan ja voitonhimossaan lyhentäneet hoitojonoja, tuottaneet laadukkaampia palveluita ja tehneet tämän kaiken edullisemmin kuin julkinen sektori. Tämä on pakottanut myös julkisen sektorin kehittämään toimintaansa.

Ei paha. Mutta tämä on jo satoja vuosia vanhaa teoriaa taloustieteestä.

Profit and the public good
http://www.economist.com/node/3555259

ADAM SMITH, you might say, wrote the book on corporate social responsibility. It is entitled, “Wealth of Nations”.

Every individual necessarily labours to render the annual revenue of the society as great as he can. He generally, indeed, neither intends to promote the public interest, nor knows how much he is promoting it...he intends only his own gain, and he is in this, as in many other cases, led by an invisible hand to promote an end which was no part of his intention. Nor is it always the worse for the society that it was no part of it. By pursuing his own interest he frequently promotes that of the society more effectually than when he really intends to promote it.
 
Kyseessä on tappioiden sosialisointi, tätä kun jatketaan niin voidaan levittää punainen matto kommunisteille valtaan.
Pankit eivät voi olla ylimpiä toimijoita maailmassa, se on valtioiden tehtävä joista monilla on vaaleilla valittu johtokin ja sitä kautta todellinen mandaatti.
Pankkiirit pyrkivät ottamaan haltuun keskuspankit kuten FED ja EKP ja hallitsemaan niiden kautta koko maailmaa, yksi hyvä syy vastustaa unionia.
Pankkiirien vallan vastustaminen ei ole sosialismia! Pankit harrastavat sitä ihan itse nykyään.

Pankkeja on hyvä pitää kurissa ja nuhteessa, mutta ei kuitenkaan mennä salaliittoteorioihin asti :)
 
Yksityiset kapitalistiset yritykset ovat rahan ja voitonhimossaan lyhentäneet hoitojonoja, tuottaneet laadukkaampia palveluita ja tehneet tämän kaiken edullisemmin kuin julkinen sektori. Tämä on pakottanut myös julkisen sektorin kehittämään toimintaansa.

Jep, palveluseteleitä käyttäneenä (lapset kans) ja myös yksityiseen hoitoon Kela-tukia saaneena (mikä kismittää aina vasemmistoa aivan jumalattomasti, kukaan ei saisi saada mitään vaikkei se olisi keneltäkään pois, päinvastoin säästäisi vähän julkisia varoja kun henkilö käyttää enemmän omaa rahaa saadakseen palvelua nopeammin / paremmin) voin kyllä allekirjoittaa tämän nykyisistä kuvioista.
 
Pankkeja on hyvä pitää kurissa ja nuhteessa, mutta ei kuitenkaan mennä salaliittoteorioihin asti :)

Juuri näin. Ei pankkiirit ole ottaneet haltuunsa FED:iä tai EKP:tä, vaan perustaneet ne.

Ja kuten Erkki Liikanen sanoi YLE:n haastattelussa aikanaan, kun haastattelija ihmetteli miksi EKP antaa julkisuudessa ohjeita poliitikoille eikä päinvastoin, meni Erkin ilme julman näköiseksi ja totesi notta "kyllä EKP:llä tulee olla tietty itsenäisyys toiminnassaan...". Niin kuin ihan varmasti onkin.
 
Mutta Jussi ei käy Helsingin valtuustossa.

https://yle.fi/uutiset/3-9379851

Olisi kyllä syytä käydä, jos sinne on äänestetty :D

Minä en tuollaista liikettä antaisi anteeksi omalle ehdokkaalle.

Kiitos vaan äänestä vitun pelle...pyyhin sillä perseeni, kun oli paskapaperi loppu ja Helsinki on jo niin nähty. Bryssel maksaa paljon paremmin, vaikka siitä pitäisi kyllä erota heti kun minä en ole siellä.


Ei muuta kun hyvät jatkot, koita pärjäillä. Äänestä minua seuraavissakin vaaleissa, niin menen sitten mihin huvittaa silloin kun huvittaa...jos huvittaa.
 
Olisi kyllä syytä käydä, jos sinne on äänestetty :D

Minä en tuollaista liikettä antaisi anteeksi omalle ehdokkaalle.

Kiitos vaan äänestä vitun pelle...pyyhin sillä perseeni, kun oli paskapaperi loppu ja Helsinki on jo niin nähty. Bryssel maksaa paljon paremmin, vaikka siitä pitäisi kyllä erota heti kun minä en ole siellä.


Ei muuta kun hyvät jatkot, koita pärjäillä. Äänestä minua seuraavissakin vaaleissa, niin menen sitten mihin huvittaa silloin kun huvittaa...jos huvittaa.
Niin. Paitsi Halla-aho ilmoitti etukäteen, että hän ei tule istumaan valtuustossa vaikka sinne valittaisiinkin. Mutta hänen linjoillaan oleva varajäsen sinne menee hänen sijastaa. Eli kuka se tyhmä nyt on? Halla-aho itse tekee omaa politiikkaa EUssa ja oikeakäsi puuhaa Helsingissä.
 
En ole Halla-ahoa koskaan vaaleissa äänestänyt, enkä edelleenkään tiedä äänestäisinkö, mutta alkuajan muistaakseni Hesarin luennasta johtuneesta inhosta muutin käsitykseni täysin kun luin kirjoituksia ilman Hesarin värjäytynyttä suodatinta. Arvelen että tällä hetkellä lienee Suomen kansallismielisin ja eniten suomalaisten puolella oleva johtava poliitikko, jos yhtään viitsii suurta kuvaa tarkemmin miettiä. Risikko ja kokoomus lienee koko Suomen historiassa maan vastaisin puolue jopa kommunistit huomioiden.

Näen Suomen tulevaisuuden nykymenolla semmoisena (toki potenssiin kaksi;) ) kuten tänään katukuvan näin Imatralla työajossa ollessa; afrikkalaisia n.20-30-vuotiaita miesporukoita joissa 4-8kpl ihmisiä bongasin 3 kpl, oletettavia irakilaisia/afgaaneja pari n.3-6 hengen porukkaa toki kaikki näissäkin nuoria miehiä, lisäksi pari hunnutettua naista. Lisäksi pyöräileviä arabimiehiä pisti silmään yksittäin ehkä 3kpl, pari vanhempaakin.
Selvästi suomalaisia tai ns valkoihoisia pisti silmään ehkä puolet enemmän, näistäkin osa selkeästi venäläisiä turisteja.

Kun "uusi aalto" tulijoita tulee, nuorten, tällä kertaa afrikkalaisten miesten määrä nousee erittäin suureksi, tulossa on hyvin nopeasti katastrofi. Ihmiset eivät tunnu tajuavan, että valtava määrä täysin erilaisita kulttuureista tulevia nuoria miehiä sekoittaa yhteiskunnan ihan täysin. Nämä jäävät ns joutomiehiksi (puhumattakaan muista yhteiskunnan häiriöistä), ja nykyisellä paapomismallilla sekä sosiaalituilla veronmaksuhaluja ei pian ole muista kuin veroista palkkansa saavilla, eli hulluutta eniten kannattavilla.

Minusta "Kansallisen" Kokoomuksen, ja aluksi (koska ääriylimielisenä haluaa olla etulinjassa, Orpo on samaa porukkaa kuten Stubb, Katainen jne) varsinkin ministeri Risikon tulee ryhtyä kantamaan henkilökohtaista vastuuta ajamastaan seinähullusta politiikasta, mutta ennenkaikkea suomalaisten herätä nykyiseen hulluuteen. Olen yrittänyt ns kansalaisaktivismia-vaikuttaa viesteillä ja voin sanoa että ihan höpöä. Ketään ei kiinnosta. Loppui puoleltani moinen. Ryhdytään valmistelemaan siirtoa suunnitelmaan B :)
 
En ole Halla-ahoa koskaan vaaleissa äänestänyt, enkä edelleenkään tiedä äänestäisinkö, mutta alkuajan muistaakseni Hesarin luennasta johtuneesta inhosta muutin käsitykseni täysin kun luin kirjoituksia ilman Hesarin värjäytynyttä suodatinta. Arvelen että tällä hetkellä lienee Suomen kansallismielisin ja eniten suomalaisten puolella oleva johtava poliitikko, jos yhtään viitsii suurta kuvaa tarkemmin miettiä. Risikko ja kokoomus lienee koko Suomen historiassa maan vastaisin puolue jopa kommunistit huomioiden.

Näen Suomen tulevaisuuden nykymenolla semmoisena (toki potenssiin kaksi;) ) kuten tänään katukuvan näin Imatralla työajossa ollessa; afrikkalaisia n.20-30-vuotiaita miesporukoita joissa 4-8kpl ihmisiä bongasin 3 kpl, oletettavia irakilaisia/afgaaneja pari n.3-6 hengen porukkaa toki kaikki näissäkin nuoria miehiä, lisäksi pari hunnutettua naista. Lisäksi pyöräileviä arabimiehiä pisti silmään yksittäin ehkä 3kpl, pari vanhempaakin.
Selvästi suomalaisia tai ns valkoihoisia pisti silmään ehkä puolet enemmän, näistäkin osa selkeästi venäläisiä turisteja.

Kun "uusi aalto" tulijoita tulee, nuorten, tällä kertaa afrikkalaisten miesten määrä nousee erittäin suureksi, tulossa on hyvin nopeasti katastrofi. Ihmiset eivät tunnu tajuavan, että valtava määrä täysin erilaisita kulttuureista tulevia nuoria miehiä sekoittaa yhteiskunnan ihan täysin. Nämä jäävät ns joutomiehiksi (puhumattakaan muista yhteiskunnan häiriöistä), ja nykyisellä paapomismallilla sekä sosiaalituilla veronmaksuhaluja ei pian ole muista kuin veroista palkkansa saavilla, eli hulluutta eniten kannattavilla.

Minusta "Kansallisen" Kokoomuksen, ja aluksi (koska ääriylimielisenä haluaa olla etulinjassa, Orpo on samaa porukkaa kuten Stubb, Katainen jne) varsinkin ministeri Risikon tulee ryhtyä kantamaan henkilökohtaista vastuuta ajamastaan seinähullusta politiikasta, mutta ennenkaikkea suomalaisten herätä nykyiseen hulluuteen. Olen yrittänyt ns kansalaisaktivismia-vaikuttaa viesteillä ja voin sanoa että ihan höpöä. Ketään ei kiinnosta. Loppui puoleltani moinen. Ryhdytään valmistelemaan siirtoa suunnitelmaan B :)
Olen 44-vuotias reservin upseeri ja olen tullut täsmälleen samaan lopputulokseen. Koirat saavat aina uuden kodin. Muija voi painua helvettiin.
Ajattelin todistaa itselleni asian tärkeyden vetämällä pohjille Karhunkierroksen alle 24 tuntia - huom: ilman huoltoa, toisin kuin tässä videossa:


Toisaalta kipulääkkeet on mulle sallittu...:confused:.
 
Halla-aho ilmoitti etukäteen, että hän ei tule istumaan valtuustossa vaikka sinne valittaisiinkin. Mutta hänen linjoillaan oleva varajäsen sinne menee hänen sijastaa.

Tuo on kyllä mielenkiintoinen systeemi :D

Taistolaiset taisivat aikoinaan ajatella vähän samalla tavalla. Ihan sama kuka menee ja mihin menee, kunhan se on meidän mies...tai nainen.

Väyrysen Paavo yritti samaa asiaa toiseen suuntaan, mutta unohti kertoa suunnitelmistaan jo etukäteen ja sai seuraavissa vaaleissa turpaan, mutta Paavo on Paavo. Välillä se ajaa seinää päin kaasu pohjassa, mutta aina se nousee takaisin tielle ja yleensä juuri silloin kun sitä vähiten odottaa.

Se minua aina vähän hymyilyttää, että sivarista on tullut kansallismielisyyden perikuva. Kyllä sivarikin voi olla kansallismielinen, mutta kyllä se silti vähän hymyilyttää kun muistelee vanhoja aikoja ja mitä sivareista joskus aika yleisesti ajateltiin...varsinkin silloin, kun Neuvostoliitto oli voimissaan.

Tähän loppuun jotain ihan muuta...

http://www.is.fi/viihde/art-2000005281499.html
 
Viimeksi muokattu:
Olen 44-vuotias reservin upseeri ja olen tullut täsmälleen samaan lopputulokseen. Koirat saavat aina uuden kodin. Muija voi painua helvettiin.
Ajattelin todistaa itselleni asian tärkeyden vetämällä pohjille Karhunkierroksen alle 24 tuntia - huom: ilman huoltoa, toisin kuin tässä videossa:


Toisaalta kipulääkkeet on mulle sallittu...:confused:.
No prkl, ite 48 ja jäis tekemättä nyt ja ois jäänyt aiemminkin, vaikka eräilyä tulee harrastettuakin jatkuvasti, oikeastaan maailman mukavimpia asioita on olla metsässä/mökillä/järvellä ylipäätään luonnossa, mikä olisi nuorempana kuulostanut ainakin muiden korvaan aika hassulta.
En silti heittäisi muijaa, koiraa tai poitsuakaan vielä veks, olkoon se suunnitelma D eli Zombie-juttu ja tosi paha paikka :cool:, oma suunnitelma B on siirtyä Viroon porukkojen kanssa, paikka on olemassa. Toisaalta Suomeakaan ei todellisuudessa jätetä joten ehkä on siirryttävä suoraan suunnitelmaan C mikä ei vielä valmis ;)
 
Niin minä ilman muuta kannatan sosiaalidemokraattista valtiota enkä mitään markkinataloutta. Sen verran paljon hyötyä olen saanut tämän maan sosiaaliturvasta ja saan tälläkin hetkellä vuokratuen muodossa.
Sosiaalidemokratia = verososialismi.
- valtio tulouttaa yksityisen liiketoiminnan tuotot yhteiskunnalle verotuksen avulla.
- tämä on myös Kokoomuksen talouspoliittinen linja.

US 11.7.2017 07:45
Jussi Halla-aholta yllättävä linjaus: En kannata ”kokoomuslaista markkinataloutta”

Monet sanovat perussuomalaisten puheenjohtajan Jussi Halla-ahon olevan samoilla linjoilla oikeistohallituksen kanssa talouspolitiikasta, mutta Halla-aho itse kiistää tämän.

Halla-ahon talouspoliittinen linja on jäänyt usein hänen maahanmuuttoa käsittelevien kommenttiensa jalkoihin. Hän ei kannata ”kokoomuslaista markkinataloutta”.

–En voi sanoa olevani samoilla linjoilla hallituksen kanssa esimerkiksi sotesta ja tällaisesta kokoomuksen näkemyksestä markkinataloudesta, jonka ydin tuntuu olevan se, että siirretään julkista rahaa yksityisille toimijoille. En minä tällaista markkinataloutta kannata.

Halla-ahon mukaan Suomen tulisi panostaa koulutukseen, koska muutoin Suomi ei pärjää globaaleilla markkinoilla.

–Koko maailma on avautunut kilpailulle. Ei suurta trendiä voi mikään maa paeta. Tuottava työ karkaa sinne, missä sitä on kannattavinta tehdä. Se karkasi jossain vaiheessa Itä-Eurooppaan, nyt Aasiaan ja tulevaisuudessa ehkä muualle. Tilanne elää kaiken aikaa.

–Mitä enemmän kansainväliset yritykset siirtävät tuotantoaan esimerkiksi Kiinaan, niin se nostaa alueen palkkatasoa ja ostovoimaa näillä alueilla, joka aiheuttaa painetta siirtää tuotantoa muualle.

Tämä aiheuttaa Halla-ahon mukaan tilanteen, jossa käydään kilpailua yhä enemmän korkean lisäarvon tuotannolla ja palveluilla.

–Se edellyttää, että meillä on korkealaatuinen koulutusjärjestelmä. Se on se, mihin Suomessa pitäisi panostaa.

Sosiaaliedut neuvoteltavia

Halla-aho sanoi maaliskuussa Iltalehdessä, että työttömyys- ja sosiaaliturva ovat ”yhteiskunnan luksustoimintoja”.

–Tämä on taas tällainen tahallaan väärinymmärretty lausunto. Kun puhutaan julkisen rahan käytöstä, niin pitäisi pystyä priorisoimaan niitä toimintoja, joita yhteiskunnalla on. Ne kaikkein syvimmällä olevat toiminnot ovat ulkoisen ja sisäisen turvallisuuden takaaminen. Se on valtion ydinvelvollisuus kansalaisiaan kohtaan.

–Sen jälkeen rahoitetaan siinä määrin kuin kukkaron nyörit antavat myöden. Sosiaaliedut kuuluvat tähän kategoriaan.

Olen hyvin pitkälle samaa mieltä Jussi Halla-Ahon kanssa. Mutta tietyissä yksityiskohdissa myös erimieltä..
Halla-aho sanoi maaliskuussa Iltalehdessä, että työttömyys- ja sosiaaliturva ovat ”yhteiskunnan luksustoimintoja”.
..Esimerkiksi tästä näkemyksestä. Silloin kun työntekijät itse maksavat/kustantavat suoraan esim. työttömyysturvan, eläkkeet jne. niitä ei voi kutsua "luksustoiminnoiksi". Tämä on juuri oikea tapa kustantaa kansalaisten henkilökohtaista sosiaaliturvaa.
Sama toteutuu osittain myös verotuksen myötä. On tietenkin oikein että osa verotuksella kerättävästä potista "tuloutuu" kansalaisille yhteiskunnan toteuttamina palveluina.

En myöskään näe suomalaista koulutusjärjestelmää minkäänlaisena heikkoutena. Suomi on hoitanut tämän rastin erittäin hyvin. Mutta suomalaisen yhteiskunnan tilannetta ei saa tietenkään päästää heikkenemään koulutuksen suhteen.

Suomen suurin ongelma on kaupallisen ja teollisen liiketoimintaympäristön heikkous. Emme ole riittävän kilpailukykyisiä investointikohteena. Tämä koskee niin kotimaisia kuin ulkomaisia investoijia. Suomella on näihin päiviin saakka ollut kohtuullisen hyvä maine taloudellisesti luotettavana valtiona. Ehkä on hieman liikaa vaadittu että meistä voisi tulla pohjolan Sveitsi, mutta siihen suuntaan Suomen tulisi kehittyä. Se tarkoittaisi suurempaa vapautta kaikenlaisessa taloudellisessa säätelyssä. Pääomien ja investointien verotusta pitäisi vähentää mikä vastapainoksi toisi moninkertaisesti nykyistä enemmän yritystoimintaa ja liikevaihtoa. Fiskaalinen vaikutus olisi mitä todennäköisemmin positiivinen (siis yhteiskunta hyötyisi taloudellisesti nykyistä enemmän).

Toisekseen suomalaisten tulee pysyä jäseninä EU:ssa. Se on pienelle ja geopoliittisesti Venäjän kainaloon eristäytyneelle valtiolle ainoa mahdollisuus säilyttää (taloudellinen ja valtiollinen) itsenäisyytensä. Meidän tulisi myös hakeutua ensimmäisen tilaisuuden tullen myös yhteisen puolustusliiton jäseneksi..Sen ohella että Suomen tulee säilyttää yleinen asevelvollisuus sekä ylläpitää/kehittää mahdollisimman tehokasta itsenäistä puolustusjärjestelmää.

Vaikka näkemykset eivät kohtaa kaikissa asioissa niin Halla-Ahon johtamat perussuomalaiset on kuitenkin ainoa puolue jota Suomessa yksinkertaisesti voi äänestää.

P.S.
Mutta, totean sen mitä aikaisemminkin. Suomessa tuskin tulee tapahtumaan kovin suuria muutoksia jatkossa. Siksi jokaisen kannattaa varautua oman elämänsä ja perheensä kohdalla itsenäisesti tulevaisuuteen.

Siitäkin huolimatta että maksamme veroja suhteellisesti eniten maailmassa, tulee yhteiskunnan tarjoama sosiaaliturva kaikissa muodoissaan heikkenemään. Vastikkeettoman sosiaaliturvan käyttäjien/jakajien määrä tulee lisääntymään vuosi vuodelta. Koska, ns. "ilmaisen rahan" saajien määrä tulee lisääntymään paljon nopeammin kuin yhteiskunnan verotuotot.

Suomessa toteutettu politiikka tulee väistämättä johtamaan yhteiskunnallisen eriarvoisuuden lisääntymiseen. Mitä enemmän valtaan pääsee vihersosialisteja sekä muita rajoittamattoman/vastikkeettoman sosiaaliturvan varaan tukeutuvan maahanmuuton kannattajia sitä nopeammin suomalaisen yhteiskunnan palvelut heikkenevät.

Toki niinkin tulee vielä tapahtumaan että Suomen mahdollisuudet jakaa ilmaista toimeentuloa heikkenee vaikkapa puoleen nykyisestä tasosta. Se johtaa siihen että ainakin osa sosiaaliturvaa ammatikseen hyödyntävistä "maahanmuuttajista" lähtee muihin maihin ja parempiin pöytiin..
 
No prkl, ite 48 ja jäis tekemättä nyt ja ois jäänyt aiemminkin, vaikka eräilyä tulee harrastettuakin jatkuvasti, oikeastaan maailman mukavimpia asioita on olla metsässä/mökillä/järvellä ylipäätään luonnossa, mikä olisi nuorempana kuulostanut ainakin muiden korvaan aika hassulta.
En silti heittäisi muijaa, koiraa tai poitsuakaan vielä veks, olkoon se suunnitelma D eli Zombie-juttu ja tosi paha paikka :cool:, oma suunnitelma B on siirtyä Viroon porukkojen kanssa, paikka on olemassa. Toisaalta Suomeakaan ei todellisuudessa jätetä joten ehkä on siirryttävä suoraan suunnitelmaan C mikä ei vielä valmis ;)
Noh jos on lapsia niin asia on toki toinen... mutta toi mimmi tossa videossa siis todella veti ton Karhunkierroksen, 80km Kuusamon haastavissa maastoissa, alle vuorokauteen. Massiiviset propsit siitä, aihe on kiehtonut itse siitä lähtien kun tämä video tuli alkukesästä vastaan. Olen armeijan jälkeen vetänyt ton suht kännissä kahteen vuorokauteen kahden oman joukkueen kersantin kanssa, mutta vuorokausi siintelee nyt keski-iässä jotenkin aika uskomattoman kauniina tasanumerona!
Veikkaan että jos on 4* 50mg Tramadol käsittämättömään lonkkakipuun (EDIT: Kaikkeen kipuun), jotka nautitaan vastuullisesti vaiheittain loppureissusta, niin toi voisi jopa mennä?
Perhana pitäisikö avata haasteketju tänne... :cool:?
 
Back
Top