Perussuomalaisten kuihtuminen ja sen seuraukset

Laurahan oli ihan oikeassa, että sota on ohi päivässä jos Venäjä käyttää ydinaseita, vai meinaako joku kun 20kpl sienipilviä nousee suurimmista asutuskeskuksista, että muu kansa jatkaa hommaa sissisotana. Tosin, ei Venäjä tänne edes vaivaudu maavoimilla sen jälkeen...

Juu, Suomeen hyökätessään A2 keltainen laukoo Suomeen sen muutama sata ydinkärkeä heti kättelyssä kuten teoreettinen ylipäällikkö Huhtasaari asian esitti.
 
Juu, Suomeen hyökätessään A2 keltainen laukoo Suomeen sen muutama sata ydinkärkeä heti kättelyssä kuten teoreettinen ylipäällikkö Huhtasaari asian esitti.
Onko kyse edes Suomen ja Venäjän välisestä sodasta? Vai esim Venäjä vs Nato missä Venäjä pyyhkii Suomen varmuudeksi kartalta?
 
Jokaiselta poliitikolta irtoaa myös sammakoita. Joku toimittaja väittää, että meidän antti on sammakkomaatti. :cool: Nimittäin tämä -meillä taitaa olla sama suunta- antti.

Noh. Laura on turvallisesti ns. ytimissä estämässä federaation kehittymistä ja torppaamassa hölmöä politiikkaa. Siellähän sitä pitää olla, ihan niinkuin EU-vastustaja Väyrynenkin punnersi. Ilman mitään tulosta tosin, mutta olipahan kuitenkin. Kummasti poliitikoille kelpaavat nämä pääkallonpaikan siistit ja taloudellisesti kannustavat pestit. Taisi muuten kelvata valtakunnan pääsahurillekin. Kävi oikein uudet legot keski-amerikoista kitaansa, kyllä nyt kelpaa hymyillä.....ja jos en väärin muista, niin yhden kauden taisi Jussikin viettää ytimissä vastustamassa integraatiota tms. saamassa ikäänkuin lihaa luiden ympärille ja kasvamassa korkoa.....

Wanhenevan miehen kärisevällä äänellä:cool: sanoisin: älkää liikoja kiinnittykö saati luottako yhteenkään poliitikkoon. Ja sitä kuuluisaa vankkurinaisaa kun lähtee kiskomaan, niin kannattaa kaksi kertaa mulkaista, mitä on vankkureissa.

Persu on ollut tähän saakka ihan hyvä vastavoima ja vasta aika näyttää, onko siitä myös veturiksi, näin se vaan menee. Nuori puolue, joka muuttuu vielä, mutta mihin suuntaan, saa nähdä. Minä toivon sen muuttuvan tiettyyn suuntaan, mutta sen toiveen pidän itselläni. :whistle:
 
Puoluetasolla odotan edelleen näyttöä perussuomalaisten venäjämyönteisyydestä. Samoin odotan puoluetasolla näyttöä muiden puolueiden kriittisestä suhtautumisesta Venäjään. Aika simppelejä juttuja. Kaikkea muuta tulee mutta ei vastauksia.
 
Ja vastatkaa nyt tietäjät, että jos yksi puolue vastustaa venäjän paluuta Euroopan neuvostoon, niin mikä tekee tästä ko. puolueesta eniten venäjämyönteisen? Itellä ei riitä kapasiteetti ymmärtämään tuota ajatusmallia.
 
Ja vastatkaa nyt tietäjät, että jos yksi puolue vastustaa venäjän paluuta Euroopan neuvostoon, niin mikä tekee tästä ko. puolueesta eniten venäjämyönteisen? Itellä ei riitä kapasiteetti ymmärtämään tuota ajatusmallia.
Ei se venäjä-myönteisin puolue ole.

Mutta, en minäkään sanalla sanoen ymmärrä, miten muiden Kulmunit ja Kanervat tekevät persujen Packalenit ja Huhtasaaret yhtään sen hyväksyttävämmäksi?

Olen sitä mieltä, että ansaitsisimme pikku hiljaa puolueen jossa noita ei olisi ollenkaan.
 
Ei se venäjä-myönteisin puolue ole.

Mutta, en minäkään sanalla sanoen ymmärrä, miten muiden Kulmunit ja Kanervat tekevät persujen Packalenit ja Huhtasaaret yhtään sen hyväksyttävämmäksi?

Olen sitä mieltä, että ansaitsisimme pikku hiljaa puolueen jossa noita ei olisi ollenkaan.
No tästä tämä lähti. Tosin ko. kaverihan ei sitten enää olekaan ehtinyt asiaa kommentoimaan. Minkäs teet. Varmaan parhaillaan Moskovassa hakemassa tilipussia.
 

Liitteet

  • 4C9F2201-A249-4BD5-ACAF-88C9853CCC78.png
    4C9F2201-A249-4BD5-ACAF-88C9853CCC78.png
    2.4 MB · Luettu: 34
No tästä tämä lähti. Tosin ko. kaverihan ei sitten enää olekaan ehtinyt asiaa kommentoimaan. Minkäs teet. Varmaan parhaillaan Moskovassa hakemassa tilipussia.
Meni varmaan teidän entisten ja nykyisten varapuheenjohtajien kanssa kimppakyydillä.
 
Eli sinä sait tämän nyt sanottua. Osaatko sitten arvioida miksi Perussuomalaisia kokoajan tuosta syytetään jos näin ei ole?
En osaa sanoa. En minä ole muistaakseni persuja sanonut Venäjä-myönteisimmäksi puolueeksi. Olen kyllä sanonut että persuissa on venäjä-myönteisiä. Esimerkiksi tästä nousi karvat pystyyn:

"Perussuomalaisista löytyy Juho Eerolan mukaan toisenkinlaisia Venäjä-näkemyksiä.

– Minä olen tässä kysymyksessä poikkeuksellisen Venäjä-myönteinen jopa perussuomalaisissa. Meidän puolueestamme löytyy myös ”ryssävihaa”, jos näin voi sanoa.


Ihan ajatusleikkinä. Mitä tapahtuu jos Halla-Aho joskus kyllästyy, sairastuu tai muusta syystä joutuu jättämään puheenjohtajan tehtävät?
 
En osaa sanoa. En minä ole muistaakseni persuja sanonut Venäjä-myönteisimmäksi puolueeksi. Olen kyllä sanonut että persuissa on venäjä-myönteisiä. Esimerkiksi tästä nousi karvat pystyyn:

"Perussuomalaisista löytyy Juho Eerolan mukaan toisenkinlaisia Venäjä-näkemyksiä.

– Minä olen tässä kysymyksessä poikkeuksellisen Venäjä-myönteinen jopa perussuomalaisissa. Meidän puolueestamme löytyy myös ”ryssävihaa”, jos näin voi sanoa.


Ihan ajatusleikkinä. Mitä tapahtuu jos Halla-Aho joskus kyllästyy, sairastuu tai muusta syystä joutuu jättämään puheenjohtajan tehtävät?
Tapahtuu se, että Riikka Purra nousee tuuraamaan Halla-ahoa. Tämän jälkeen järjestetään uusi vaali ja Riikka Purra valitaan puheenjohtajaksi. Sitten osa medioita on pakoitettu haastattelemaan uutta puheenjohtajaa ja tässä kohtaa myös moni nainen herää huomaamaan, että perkele, toihan on fiksu puolue ja heillä on todella älykäs naispuolinen puheenjohtaja. Kannatus raketoi taas entisestään ylöspäin. Linja Venäjän suhteen pysyy entisellään.
 
Jaa, täälä keskustellaan Perussuomalaisten venäjämyönteisydestä. Olo on kuin groundhog day:ssä.
 
Kyllähän tässä pieni totuudenjyvä on..toisaalta on annettu mahdollisuus käyttöön.
-Se on erittäin kaksinaismoralistista, eikä kukaan oikeasti tietysti ole huolissaan mistään perussuomalaisten Venäjä-myönteisyydestä, vaan tästä Venäjä-mielisyydestä on tullut sellainen pelikortti eurooppalaiseen sisäpolitiikkaan, jota käytetään lähinnä kansallismielisten puolueiden mätkimiseen ja useimmiten täysin aiheetta, Halla-aho sanoi.
 
Kyllähän tässä pieni totuudenjyvä on..toisaalta on annettu mahdollisuus käyttöön.

Kyllä Halla-aho on monessa asiassa erittäin oikeassa. Kaikilla Euroopan ja Suomen puolueilla on Venäjäsuhteensa. Näin se vaan on. Ja niin pysyy. Ei Venäjä mihinkään häviä tuosta Euroopan reunalta. Ja toistan kiusallisesti itseäni: Persu on nuori puolue, joka kehittyy johonkin suuntaan. Ihan niinkuin Vihreät lähtivät aikoinaan liikkeelle linkolalaisuudesta ja koijärveläisyydestä. Eihän sitä puoluetta enää tunnista alkujuureensa. Erona on ja tulee pysymään se, että Vihreisiin hyppi sankoin joukoin heti alussa stalinisteja, maolaisia, räyhävasemmistoa ja nuoria lähes vallankumouksellisia.....siihen ei Persu kyllä yllä mitenkään.

Persun taustalla on myös Suomen Sisulaiset, jota en tunne lainkaan ryhmänä, tunnen muutamia jäseniä, mutta emme juurikaan politikoi tavatessamme. Tästä Suomen Sisulaisuudesta olisi joskus mukava ja ehkä hyödyllistä lukea enemmän. Siihen viitataan julkisuudessa ties millä eri tavoilla.

Anteeksi, etten pysy tässä venäjämielisaiheessa. Siitä kun ei ota pirukaan selvää, oikeasti. Kuten sanoin, jokaisella puolueella on Venäjäsuhteensa. Toivottavasti voimme luottaa siihen, että esim. vaalirahaa ei sentään sieltä siirry vaikuttamiseen. Edellinen vaalirahakohu paljasti iljettäviä piirteitä puolueista, Persuun tämä ei sentään silloin liittynyt. Kyllä ne olivat nämä ihan wanhat perinteiset puolueet, jotka rypivät huolella.
 
Laurahan oli ihan oikeassa, että sota on ohi päivässä jos Venäjä käyttää ydinaseita, vai meinaako joku kun 20kpl sienipilviä nousee suurimmista asutuskeskuksista, että muu kansa jatkaa hommaa sissisotana. Tosin, ei Venäjä tänne edes vaivaudu maavoimilla sen jälkeen...

Niin kauan kun henki pihisee, minä jatkan vastarintaa vihollista maahantunkeutujaa vastaan kaikilla mahdollisilla keinoilla. Myös tuossa skenaariossa. Siihen ei mitään virallista tarvita, sillä minä olen valtio ja sienipilvien jälkeen vielä enemmän sitä.
———

Katsoin Yle Areenalta Halla-Ahon haastattelun. Mielestäni toimittaja asemoi itsensä hyvin nopeasti vastakkainasetteluasetelmaan haastateltavan kanssa, mikä oli virhe. Ja antoi sen vielä näkyä naamasta eli kehonkielestä kun haastateltava latoi vasta-argumentteja kuivan lakoniseen tyyliinsä. Käytetty lähestymistapa ei toimi Jussin kanssa, joka on liukas kuin ankerias eikä kiihdy herkästi tunneasteikolla nollasta sataan hetkeä pidemmälläkään tovilla. Haastattelusta olisi tullut toisenlainen, jos toimittaja olisi aidosti roolittanut itsensä kolmanneksi osapuoleksi ja pysynyt myös siinä. Nyt syöttökone laukoi kiekkoja suoraan Jussin lapaan.

Odotamme mielenkiinnolla seuraavan viikon haastattelua (vihreät) ja sen asetelmaa.
 
Back
Top