Perussuomalaisten kuihtuminen ja sen seuraukset

No ei ne akavalaiset mitään ulkotöitä ole tänne tulleet tekemään, ihmekös tuo

Juuri näin. Arvonsa tuntevat arabit eivät väännä duunia selkänsä hiessä. Kahtokkee nyt vaikka Arabiemiraatteja, Dubaita, Kuwaitia, SAaa jne. Kyllähän pääosan työkuormasta kantavat aasialaisprolet tai -orjat, miten vaan. En minä usko, että niistä kulttuureista tullaan väkeltämään isolla motivaatiolla ikävää kellon määräämää yksitoikkoista duunia. Tai ainakaan kaikki eivät ole yhtä innokkaita sellaiseen.:)

Tosin eipä noihin ikäviin töihin ole enää intoa kalevalaisillakaan, eipä sillä. Seikka, joka on minusta kyllä asia, joka pitäisi korjata jossain vaiheessa, eikä hyväksyä sitä luonnonlakina. Lähtökohtaisesti suomalaisten pitää tehdä työt Suomessa piste. Ja jos tarvitaan muualta väkeä, niin ottaa häntä oikeasti halukkaita, kyvykkäitä ja kunnollisia. Kiitos ja anteeksi.

Kyllähän Ohisalon töötti siitä, että kenellä tahansa on oikeus tulla Suomeen ilman ennakkoehtoja kertoo paljon. Tunnistan muuten tässä eetoksessa aivan väkisin tietyn ideologianpoikasen, jonka kehitteli tappiin muuan Kalle Marksi. Aivan. Tämä teema on siinä kirjassa eri muotoisena, mutta siellä se vaan on.
 
Arvonsa tuntevat arabit eivät väännä duunia selkänsä hiessä. Kahtokkee nyt vaikka Arabiemiraatteja, Dubaita, Kuwaitia, SAaa jne. Kyllähän pääosan työkuormasta kantavat aasialaisprolet tai -orjat, miten vaan. En minä usko, että niistä kulttuureista tullaan väkeltämään isolla motivaatiolla ikävää kellon määräämää yksitoikkoista duunia.
Meillä perinteisesti on pidetty työntekoa arvossa, mutta kaikissa kulttuureissa näin ei todellakaan ole. Jossain päin maailmaa vapaille miehille sopivinta on lähinnä tärkeistä asioista keskusteleminen vesipiipun ääressä, tai sitten makoillaan majan seinustalla lätsä silmillä naisten kuokkiessa maissipellolla.
 
Meillä perinteisesti on pidetty työntekoa arvossa, mutta kaikissa kulttuureissa näin ei todellakaan ole. Jossain päin maailmaa vapaille miehille sopivinta on lähinnä tärkeistä asioista keskusteleminen vesipiipun ääressä, tai sitten makoillaan majan seinustalla lätsä silmillä naisten kuokkiessa maissipellolla.
Komppaan. Sitten on maita, joissa ei ole ollut palkkatyönteon kulttuuria. Miten lienee esimerkiksi joku Somalia, onko siellä valtavirtaa, että mennään aamulla töihin, tullaan illalla pois ja saadaan palkaksi šillinkejä? Suomeen tultua miten työskentelyä osaa kaivata, tai pitää uutena normaalina kun SPR:n tantat pyörii ympärillä hulahulaa ja sossutantat järjestävät asunnon ja palvelut ja Kelassa ohjatusti asioidessa työnnetään taskut täyteen vaihdon välineitä. Kun yhtälöön lisää sen, ettei kielikyvystä löydy Suomessa puhuttavia kieliä ja kun kuranttia ammattiosaamista ei ole, mikä on vedonlyönnin kerroin tällaisen moniosaajan työllistymiselle? Viimeistään SOL'illa laivasiivoojana tehdyn työharjoittelun jälkeen on selvää ettei alkuasukkaan työntekeminen Suomessa ole kannattavaa.

Miksiköhän muuten Irakin turvattomuudesta ei ole enää kohkattu 2015 malliin?
 
Äsken Novan lähetys keskeytettiin ja siirryttiin uutishuoneeseen. Luulin jo, että onko meteori lähestymässä maapalloa tai Biden ammuttu. Mutta...
Täh, tuohan on ihan rutiiniuutinen että Persuja tuomitaan kiihottamisesta. Ei mitään uutta auringon alla.
 
Itse olen persujen jäsen no kannatus mutta kuitenkin. En korkkaile mitään keskikaljoja luettuani rikosuutisia. Mistä nuo valetoimittajat repii tuollaisia?
 
Mun mielestä tuo Ukkolan kolumni oli pääsääntöisesti hyvä; oli siinä kärjistyksiä (vaikka paheksuu toisten tekemää kärjistämistä). Pointti kai oli se, että asioista pitäisi keskustella - ja voida keskustella - kiihkottomasti ja faktoihin perustuen. Tämä olisi tärkeää, mutta ongelmana on usein juuri se, että edes faktoihin perustuvia negatiivisia asioita ei oikein saisi tuoda esille.

Mielestäni esim Halla-Aho tekeekin juuri näin, mutta se saadaan usein käännettyä mediassa/somessa rasismiksi esim olkinukkea käyttämällä. Toisaalta päinvastaistakin on paljon; tälläkin foorumilla usein tunnetaan värinää ja sitä julistetaan ikään kuin faktana vailla mitään perusteita.
 
Samalla logiikalla voisi sanoa, että Kokoomus iloitsee kun Vasemmistoliitto nostaa yrittäjien verotusta, tai että Sdp iloitsee kun Kokoomus leikkaa vähempiosaisilta.

Ukkolan tämänkertainen kolumni on typerä ja tekopyhä.
 
Ei noh, kyllä minua huvittaa kun somali jää kiinni perseilystä (mitä useampi sen parempi) ja minä olen äänestänyt Persua.
 
asioista pitäisi keskustella - ja voida keskustella - kiihkottomasti ja faktoihin perustuen. Tämä olisi tärkeää, mutta ongelmana on usein juuri se, että edes faktoihin perustuvia negatiivisia asioita ei oikein saisi tuoda esille.
Ongelma Suomessa johtuu ihan kansanluonteesta. Me olemme Euroopan parhaita "ampumaan aina omaan jalkaamme". Tarkkuus on loistava ja lopputuloksena vaikeuksissa rämpimistä.
Ihmettelen minäkin......
.
 
Back
Top