Pistimiä, veitsiä, lähinahistelua ja kaikkea muuta brutaalia

Teknologian huipulta. Tungsten pinnoitettu, titaaniosia sisältävä kääntöveitsi jenkkien markkinoilta. 350 taalaa
Volframi tuossa terän pinnoitteessa ei ole ominaisuuksien kannalta merkittävä. Sen tarkoitus on parantaa DLC-pinnotteen pysymistä terässä. Volframi on siis teräksen pinnassa ja DLC volframin päällä. DLC on lyhenne sanoista diamond like coating, sitä käytetään erilaisten leikkaavien terien pinnoitteena pidentäen niiden käyttöikää. Tuossa veitsessä kyseessä on vain kosmeettinen "hyöty", sillä pinnoite on juuri siinä osassa terää joka ei leikkaa. Itse olen aikanaan noita pinnotteita tehnyt.
 
Volframi tuossa terän pinnoitteessa ei ole ominaisuuksien kannalta merkittävä. Sen tarkoitus on parantaa DLC-pinnotteen pysymistä terässä. Volframi on siis teräksen pinnassa ja DLC volframin päällä. DLC on lyhenne sanoista diamond like coating, sitä käytetään erilaisten leikkaavien terien pinnoitteena pidentäen niiden käyttöikää. Tuossa veitsessä kyseessä on vain kosmeettinen "hyöty", sillä pinnoite on juuri siinä osassa terää joka ei leikkaa. Itse olen aikanaan noita pinnotteita tehnyt.

Mietinkin, että mikäli siinä on jokin timanttipinnoite, niin miten sitä sitten teroitettaisiin, mutta ei tarvitsekaan.
 
Ei pinnoite tässä auta muuta kuin pitkäikäisyydessä, suojana naarmuja sun muita vastaan. Kestää kauan jonkun pahvilaatikon avaamisessa. Teroituksessa olen käyttänyt normaali kiveä, mutta pinnoite hiertyy teroitusalueelta pois hionnan yhteydessä.
 
  • Tykkää
Reactions: PSS
wilson-tactical-knife-660x414.jpg

Wilson Tactical - käsintehty Les George - Damascus Sicario.

10 tehty. 1295 USD uutena. Damaskus kuvioista päätelleen, heillä on mennyt hiukka aikaa kehitykseen ja sopivan näköisten palon hakemiseen veitsen terään. Hinta on kohtuuton, johan sen näkee Sigario nimitystä, sillä ainoastaan heillä on tarvetta tälläiseen rahan tuhlaukseen. Ketjussa on mielipiteitä ja esityksiä kyseenomaiselle teräslaadulle. Mutta :cool: http://www.thefirearmblog.com/blog/...ical-offers-limited-edition-les-george-knife/

Jenkeissä on paljon pieniä ~yhden miehen pajoja, jotka tekevät kalliita käsityönä väkerrettyjä juttuja. Erilaiset kääntöveitset nyt yksi esimerkki. Varmaan nuo ajatellaan jonkinlaisena sijoituskohteena, tai ainakin siten että niiden arvo ei kauheana laske. Muutenkin siellä on vähän erilainen tuo rahankäyttökulttuuri, ja ihan tarpeeksi löytyy porukkaa jotka tienaavat 100k+ vuodessa ostajiksi :p
 
Jenkeissä on paljon pieniä ~yhden miehen pajoja, jotka tekevät kalliita käsityönä väkerrettyjä juttuja. Erilaiset kääntöveitset nyt yksi esimerkki. Varmaan nuo ajatellaan jonkinlaisena sijoituskohteena, tai ainakin siten että niiden arvo ei kauheana laske. Muutenkin siellä on vähän erilainen tuo rahankäyttökulttuuri, ja ihan tarpeeksi löytyy porukkaa jotka tienaavat 100k+ vuodessa ostajiksi :p

Jossakin oli maininta, että jos verrataan keskiverto jenkin ostovoimaa keskiverto Suomalaisen ostovoimaan, niin nyt laman aikanakin jenkin ostovoima on luokkaa 9 tai 8 asteikolla 1-10 ja Suomalaisen jotakin 3:n luokkaa, joskaan en muista että oliko tuo suomalaisen arvo laman aikana vaiko noususuhdanteen aikana. Luultavasti jälkimmäinen.
 
Jossakin oli maininta, että jos verrataan keskiverto jenkin ostovoimaa keskiverto Suomalaisen ostovoimaan, niin nyt laman aikanakin jenkin ostovoima on luokkaa 9 tai 8 asteikolla 1-10 ja Suomalaisen jotakin 3:n luokkaa, joskaan en muista että oliko tuo suomalaisen arvo laman aikana vaiko noususuhdanteen aikana. Luultavasti jälkimmäinen.

No ei nyt ihan. Ostovoimakorjattu GDP per capita v. 2014 USD 54596.65 jenkit vs. Suomi 40346.97. (http://www.indexmundi.com/united_states/gdp_per_capita_(ppp).html ja http://www.indexmundi.com/finland/gdp_per_capita_(ppp).html)
Enemmänkin jenkit 9, Suomi 6.

Sori offtopic.
 
Hmm....jos minä olisin veitsi/tikari kädessä ja vastapuolella suojaliivit niin minun maalina olisi kasvot/kaula/kainalot. En edes yrittäisi liivin läpi.
 
Hmm....jos minä olisin veitsi/tikari kädessä ja vastapuolella suojaliivit niin minun maalina olisi kasvot/kaula/kainalot. En edes yrittäisi liivin läpi.
Wanhaan hywään aikaan nivusetkin oli kova sana.
 
Onko pistin parempi kuin veitsi lähimätössä? Haava on brutaali.

On, lähinnä siitä syystä että pistimen voi muotoilla kapeaksi piikiksi, jolla läpäisee helpommin ja tunkeutuu syvemmälle kuin leveällä terällä. Nykyaikainen puukkopistin on monikäyttöisempi, mutta lyhyempänä ja leveämpänä huonompi kuin perinteinen muskettiajoista lähtien käytetty rotanhäntä.
 
  • Tykkää
Reactions: ctg
Kyllä kunnon veitsikin läpäisee. Lisänä vielä, että aina ei osu oikeaan kohteeseen ja vihollinenkin todennäköisesti yrittää pistää vastaan.


 
Kyllä kunnon veitsikin läpäisee. Lisänä vielä, että aina ei osu oikeaan kohteeseen ja vihollinenkin todennäköisesti yrittää pistää vastaan.


Aika vakuuttava video. Tästä syystä ovihommissa meillä oli liivit jotka nimenomaan piti pelkästään puukkoa ja pistooliluotia loitolla (luokka NIJ+pistosuojalevy tjs oli speksinä) koska Mora oli todennäköisin uhka. Niihin sai samalla tavalla kuin videolla lyömällä pölkyn päällä vasta Fiskarsin isolla halkaisukirveellä terän osittain kurkistamaan parin sentin matkalta etulevyn sisäpuolelle. Kolleegani pääsi livenä todistamaan tällaista testiä kun niitä aikanaan hankittiin firmaan.
 
Jos haluatte kokemusta lähi-rähinästä niin tehkää jv-hommia,siinä huomaa mistä lajista on hyötyä ja mistä ei,täpötäydessä ottolassa ei paljoa kiertopotkuja heitellä :),lisähaasteena on kohdehenkilön kaverit jotka usein tarjoavat sivulta nyrkkiä,hyvää harjoitusta ja oppii kaikenlaista. t:entinen Kahva-apina :)
 
Back
Top