Poliisitoiminta

Eikö VIRVE olisi ollut nopeampi ja käytännöllisempi tapa tilata lanssi? Jos kännykkä toimii, niin voisi luulla radionkin.
Häke nimenomaan haluaa että lanssi tilataan puhelimella; ei radiolla. Puhelimella on helpompi kertoa potilaan tilasta ym seikkoja jotka häke tarvitsee kiireellisyysarviointia varten.
 
Olisi hauska nähdä sinutkin painimassa tollasen asiakkaan kanssa ja yrittää ottaa siltä rautoja pois jaloista ja käsistä.
Kyseinen henkilö oli jo pahoinpidellyt portsarin ja saanut kaasua niiltä. Sen jälkeen paininu poliisien kanssa. Asemalla tullut takapaksista partion päälle, vähän lisää painia, että saatu jalat nippuun. Kannettu putkaan ja lisää rimpuilua ja vastustamista. Et ole hyvä vaan ja kerro kuinka itse olisit homman hoitanu

No ottaen huomioon että et todennäköisesti tiedä minun painimisistani paljoakaan on sitä aihetta turha käsitellä kovin paljoa. Sanottakoon kuitenkin sen verran, että on totta, että minulla ei ole kokemusta painimisesta täysin vaarattomassa tilassa vastustajaa vastaan jonka kädet on raudoitetu selän taakse ja minulla on tukenani toista kymmentä aseistettua selvinpäin olevaa miestä.

En ihan ymmärrä mitä merkitystä sillä on mitä tuo ukko oli jossain kapakassa tehnyt tai mitä järjestyksenvalvoja oli hänelle tehnyt? Ei tuolla siitä käräjöidä. Eivätkä nuo poliisit ole mitään koston enkeleitä rankaisemassa jostain aiemmasta painista.

Tuolla kaverilla on raudat käsissä. Hän on käytännössä täysin vaaraton muille paitsi ehkä itselleen. Ja siitä tilanteesta on kyse. Toisessa tilanteessa lyöminen olisi ok, tuossa ei. Mutta haluat tietää miten minä asian hoitaisin? Mikäs siinä.

Ensin ajaisin tuon lauman ulos sellistä kun kaveri on saatu patjalle. He ovat vain toistensa tiellä. Yksi kaveri avuksi. Minä makaan matalana kaverin ristiselän päällä ja kaveri jalkojen päällä ja sitten odotellaan. Odottaessani laulan Kirgistanialaisia kansanlauluja ja kertoilen herralle kuinka monta kaunista naista häneltä jää saamatta jne. Siis suututan häntä lisää.

Herra saa heilua ja riehua aivan sen minkä haluaa ja jaksaa. Minun ei tarvitse tehdä muuta kuin pysyä "satulassa". Hän ei nimittäin pääse minnekkään eikä kukaan ole niin vahva että raudoissa pääsisi pystyyn kahden miehen alta. Ja todella harva jaksaa riehua kovin kauaa. Väsymys vie yleensä nopeasti voiton. Ja kun hengästyminen tulee, yleensä herra rauhoittuu tai ainakin pehmenee sen verran, että päästään työhön.

Jos taas aikaa ei ole, käytetään 4 miestä kun niitä on kystä kyllin. 2 miestä jalkoihin polvitaipeiden päälle mies per jalka ja toiset kaksi molemmille puolille makaamaan puolittain selän päälle toinen käsi koukussa herran käden ympäri. Rautojen irroitus on aina hankalaa pienessäkin liikkeessä, mutta jos on viides kaveri, sekin käy. Sitten vain aletaan asettelemaan siteitä. Hikisempää kyllä, mutta onnistuu. Nimittäin edelleen. Oli kuka pirimies tahansa, hän ei tuosta lähde mihinkään kun miehet pitävät omilla jaloillaan tasapainon ja pysyvät matalana. Perus mattojudon alkeita. Ja tilaa. Tuo maton jättäminen seinän viereen oli huono liike. Seinän puolella olevat poliisit eivät pysty liikkumaan mitenkään ja kaikki työskentelevät vain käsillä, eivät vartalolla. Kyllä silloin homma vaikeutuu vaikka vastustaja olisi pienempikin mies. Tuossa jos vastustaja olisi 140kg voimamies eikä raudoissa niin sitten olisi itkun aihetta.

Ja lopuksi. Mies, joka lyö raudoissa olevaa avutonta ja vaaratonta vankia ei kuulu poliisiksi.
 
No ottaen huomioon että et todennäköisesti tiedä minun painimisistani paljoakaan on sitä aihetta turha käsitellä kovin paljoa. Sanottakoon kuitenkin sen verran, että on totta, että minulla ei ole kokemusta painimisesta täysin vaarattomassa tilassa vastustajaa vastaan jonka kädet on raudoitetu selän taakse ja minulla on tukenani toista kymmentä aseistettua selvinpäin olevaa miestä.

En ihan ymmärrä mitä merkitystä sillä on mitä tuo ukko oli jossain kapakassa tehnyt tai mitä järjestyksenvalvoja oli hänelle tehnyt? Ei tuolla siitä käräjöidä. Eivätkä nuo poliisit ole mitään koston enkeleitä rankaisemassa jostain aiemmasta painista.

Tuolla kaverilla on raudat käsissä. Hän on käytännössä täysin vaaraton muille paitsi ehkä itselleen. Ja siitä tilanteesta on kyse. Toisessa tilanteessa lyöminen olisi ok, tuossa ei. Mutta haluat tietää miten minä asian hoitaisin? Mikäs siinä.

Ensin ajaisin tuon lauman ulos sellistä kun kaveri on saatu patjalle. He ovat vain toistensa tiellä. Yksi kaveri avuksi. Minä makaan matalana kaverin ristiselän päällä ja kaveri jalkojen päällä ja sitten odotellaan. Odottaessani laulan Kirgistanialaisia kansanlauluja ja kertoilen herralle kuinka monta kaunista naista häneltä jää saamatta jne. Siis suututan häntä lisää.

Herra saa heilua ja riehua aivan sen minkä haluaa ja jaksaa. Minun ei tarvitse tehdä muuta kuin pysyä "satulassa". Hän ei nimittäin pääse minnekkään eikä kukaan ole niin vahva että raudoissa pääsisi pystyyn kahden miehen alta. Ja todella harva jaksaa riehua kovin kauaa. Väsymys vie yleensä nopeasti voiton. Ja kun hengästyminen tulee, yleensä herra rauhoittuu tai ainakin pehmenee sen verran, että päästään työhön.

Jos taas aikaa ei ole, käytetään 4 miestä kun niitä on kystä kyllin. 2 miestä jalkoihin polvitaipeiden päälle mies per jalka ja toiset kaksi molemmille puolille makaamaan puolittain selän päälle toinen käsi koukussa herran käden ympäri. Rautojen irroitus on aina hankalaa pienessäkin liikkeessä, mutta jos on viides kaveri, sekin käy. Sitten vain aletaan asettelemaan siteitä. Hikisempää kyllä, mutta onnistuu. Nimittäin edelleen. Oli kuka pirimies tahansa, hän ei tuosta lähde mihinkään kun miehet pitävät omilla jaloillaan tasapainon ja pysyvät matalana. Perus mattojudon alkeita. Ja tilaa. Tuo maton jättäminen seinän viereen oli huono liike. Seinän puolella olevat poliisit eivät pysty liikkumaan mitenkään ja kaikki työskentelevät vain käsillä, eivät vartalolla. Kyllä silloin homma vaikeutuu vaikka vastustaja olisi pienempikin mies. Tuossa jos vastustaja olisi 140kg voimamies eikä raudoissa niin sitten olisi itkun aihetta.

Ja lopuksi. Mies, joka lyö raudoissa olevaa avutonta ja vaaratonta vankia ei kuulu poliisiksi.
Vai että vaaraton asiakas, no miksi siellä sit on noin monta henkilöä paikalla. Se että on jalat ja kädet raudoissa ei tarkoita että on vaaraton. Se joka noin olettaa, kannattaa vaihtaa ammattia vaikka puunhalaamiseen.
 
BTW, mikä on tuo videossa mustattu kohta sellissä? Likainen wc-pönttö?
 
Vai että vaaraton asiakas, no miksi siellä sit on noin monta henkilöä paikalla. Se että on jalat ja kädet raudoissa ei tarkoita että on vaaraton. Se joka noin olettaa, kannattaa vaihtaa ammattia vaikka puunhalaamiseen.

Millä tavalla se on vaarallinen? Kaivaa peräsuoleen piilotetun käsirauta-avaimen ja vapauttaa itsensä?
 
Osa tuntuu olevan vastaan ja osa taas tuntuu kovasti vähättelevän tilannetta. Mielipiteitä mahtuu tänne yht paljo ku persreikiä maailmaan. Mut ei toi nyt kovin vaaralliselta kaverilta vaikuttanut kun raudoissa makasi ja ukkoja oli vastassa hänellä ihan jokunen. Ei varmaan ollut kenenkään poliisihenkilön henki vaarassa mennä tuossa ? Asiakas oli se joka meinasi hengestään päästä ja sen takia kai tässä käräjillä ollaan?

Käräjillä jaellaan tosiaan tuomiot eikä siel putkassa tai näin minä olen asian ymmärtänyt mut selvästi meillä on myös kannatusta tälläiseen järjestelmään joka toimii oikeudelta piilossa ja noudattaa sitä miltä sedistä tuntuu sillä hetkellä. Ei muuta ku ampumaan mielenosoittajia ku pomo nii käskee.
 
Katsoin videon pariin kertaan. Mitä muuta siinä tapahtuu kuin että lyödään 3 kertaa vartaloon, että saadaan törkeä pahoinpitely? Tietenkin nyt vastapuoli on maassa raudoissa ja henkilöä pidetään maassa kiinni useamman miehen voimin, mutta mielestäni tuossa ei ollut varsinaista vahingoittamistarkoitusta vaan lyönnit näyttävät olevan atemi-tyyppisiä eli voimankäyttöä vastarinnan murtamiseksi lakitermein ilmaistuna. Kuvasta en näe, mitä siinä tarkkaan ottaen tapahtuu, joten vaikeaa sanoa. Mielestäni kyseessä ei kuitenkaan ole hermonsa täysin menettäneen henkilön raivon vallassa heittämä nakkikioskiheijari. Se, kuinka puolustettavana tätä voidaan pitää, jää oikeuden arvioitavaksi, mutta kohusta päätellen luulin että tässä oli suurinpiirtein potkittu maassa makaavaa päähän.
 
Tää oli ihan hauska heitto vielä ekalla kerralla, mutta älä nyt jää tätä trollaamaan jatkossa vaikka ymmärrän kyllä, että välillä varmasti turhauttaa.
Oli niin maukas paikka että oli ihan pakko. Toisaalta, tätä samaa on niin moneen kertaan jankutettu tosissaan, että ei voi olla täysin kielletty aihe...
 
Noihin putkatiloihin tehdään niin usein laillisuusvalvontaa, että ei pitäisi tulla uutena asiana oikeusasiamiehelle.
 
Paskapöntöt pitää olla blokattu pois näkyvistä. Se on ollut jo pitkään voimassa, että tarpeilla pitää pystyä käymään, ilman että näkyy kamerasta.
 
Niin tosiaan, sitä mustausta ei ole tehty tätä varten, vaan se on aina päällä. Totta kai...
 
Näytti toinen poliisi antavan lisäksi polvella kipeätä kylkeen, en ihmettelisi jos vasemman puolen kylkiluissa olisi murtumia...

Offtopic, olipahan aikamoiset klanipäiden kokoontumisajot, vedetty liikaa testoa? :devilish:
 
Mä olen sitä mieltä että korkojen kera takaisin pahoille pojille. Ei sakkotuomio väkivaltaisia apinoita pidättele
 
Vai että vaaraton asiakas, no miksi siellä sit on noin monta henkilöä paikalla. Se että on jalat ja kädet raudoissa ei tarkoita että on vaaraton. Se joka noin olettaa, kannattaa vaihtaa ammattia vaikka puunhalaamiseen.

Miksi monta henkilöä? Toimintatapa johtuen työturvallisuudesta. Ja suurella osalla katselemisen halu.

Ammattini ei ole puunhalaaminen (jos kohta tuskin paljon kummempikaan). Silti olen sitä mieltä että käsi- ja jalkaraudoissa oleva on vaaraton siinä mielessä kuin nyt keskustellaan.

Taudit veren/puremisen/sylkemisen jne. kautta ovat toki aina fyysisen kontaktin riskinä jos sitä tarkoitat.
 
Mä olen sitä mieltä että korkojen kera takaisin pahoille pojille. Ei sakkotuomio väkivaltaisia apinoita pidättele

Ei pidättele. Ja joitakin selkäsauna voi parantaakkin.

Tietysti voi miettiä sitäkin, että suurin osa väkivaltaisista ihmisistä on kokenut väkivaltaa pienestä pitäen. Joten en ole ihan varma sen jalostavasta vaikutuksesta pitkässä juoksussa.
 
Back
Top