Poliisitoiminta

Se on ihan lakiin kirjattu että syyttäjä voi vaatia poliisia tekemään lisätutkintaa. Ei kai komentosuhteet voi olla mikään uusi asia maanpuolustusaiheisella foorumilla?

Ihan mielenkiinnosta kysyn ku en tiedä et voiks hän tätä vaatia tutkinnan uudelleen ja uudelleen siihe asti et se rikos löytyy ? Ehkä Päivi sortuu tulevaisuudessa rikokseen mistä voidaan tuomita sit mut sit syyttäjä voi käynistää uudet tutkinnat.

Ei se nyt kovin hyvältä kansalaisten silmään näytä jos täti käskyttää teitä loputtomiin tutkimaan samaa hommaa. Ehkä jossai vaiheessa löytyy tutkija joka löytää sen rikoksen sieltä mitä muut eivät löytäneet vaikka kuinka yrittivät.
 
Ihan mielenkiinnosta kysyn ku en tiedä et voiks hän tätä vaatia tutkinnan uudelleen ja uudelleen siihe asti et se rikos löytyy ? Ehkä Päivi sortuu tulevaisuudessa rikokseen mistä voidaan tuomita sit mut sit syyttäjä voi käynistää uudet tutkinnat.

Ei se nyt kovin hyvältä kansalaisten silmään näytä jos täti käskyttää teitä loputtomiin tutkimaan samaa hommaa. Ehkä jossai vaiheessa löytyy tutkija joka löytää sen rikoksen sieltä mitä muut eivät löytäneet vaikka kuinka yrittivät.
Teoriassa syyttäjää koskevat perussäännöt:

Tasapuolisuus
Taloudellisuus
Joutuisuus

Käytännössä nämä eivät tarkoita mitään, koska ei ole olemassa mitään laillista määritelmää sanomaan mitä nuo termit tarkoittavat käytännössä.

Eli. Syyttäjä voi etsiä loputtomiin rikosta. Ei ole pykälää joka sen estäisi. Syyttäjällä on melkein rajaton valta asian suhteen. On yksi rajoitus joka liittyy prosessiin ja velvoittaa (periaatteessa) huomioimaan myös syyttömyyttä vahvistavan materiaalin. Sama koskee poliisia.

Tosiasiassa poliisi tai syyttäjä eivät koskaan etsi tai vaikka löytäisivät, tuo esiin syyttömyyttä tukevaa materiaalia. Lupaan huonolaatuisen oluen jokaiselle, joka esittää minulle tapauksen, jossa tällainen ihme on tapahtunut:). Ja minä saan pitää olueni.

Eli vastauksena kysymykseesi. Syyttäjä voi jatkaa asiaa loputtomiin kunnes joku poliisi löytää hänelle riittävän perusteen syytteen nostamiselle tai hän löytää poliisin joka sellaisen saa kirjattua. Hallintokantelu voi auttaa, mutta ei juuri käytännössä. Ainakin edessä on vuosien prosessi.

Kannattaa alkaa miettiä, miten tavallista orjaa systeemissä kohdellaan kun entistä ministeriä ja kansanedustajaa voidaan kohdella näin!
 
Teoriassa syyttäjää koskevat perussäännöt:

Tasapuolisuus
Taloudellisuus
Joutuisuus

Käytännössä nämä eivät tarkoita mitään, koska ei ole olemassa mitään laillista määritelmää sanomaan mitä nuo termit tarkoittavat käytännössä.

Eli. Syyttäjä voi etsiä loputtomiin rikosta. Ei ole pykälää joka sen estäisi. Syyttäjällä on melkein rajaton valta asian suhteen. On yksi rajoitus joka liittyy prosessiin ja velvoittaa (periaatteessa) huomioimaan myös syyttömyyttä vahvistavan materiaalin. Sama koskee poliisia.

Tosiasiassa poliisi tai syyttäjä eivät koskaan etsi tai vaikka löytäisivät, tuo esiin syyttömyyttä tukevaa materiaalia. Lupaan huonolaatuisen oluen jokaiselle, joka esittää minulle tapauksen, jossa tällainen ihme on tapahtunut:). Ja minä saan pitää olueni.

Eli vastauksena kysymykseesi. Syyttäjä voi jatkaa asiaa loputtomiin kunnes joku poliisi löytää hänelle riittävän perusteen syytteen nostamiselle tai hän löytää poliisin joka sellaisen saa kirjattua. Hallintokantelu voi auttaa, mutta ei juuri käytännössä. Ainakin edessä on vuosien prosessi.

Kannattaa alkaa miettiä, miten tavallista orjaa systeemissä kohdellaan kun entistä ministeriä ja kansanedustajaa voidaan kohdella näin!
Mulla on omakohtainen kokemus tuosta jota väität "eivät koskaan" tapahtumaksi.
Poliisi pyysi ja sai lausunnon jonka perusteella syyttäjä teki päätöksen olla syyttämättä.
Saat kuitenkin pitää oluesi :LOL:
 
Tuossa oli puolet poliisiautoista.oli pakko käydä kuvaamassa kun katsoin että mitä helvettiä. Treenit oli menossa. 792A643F-9754-4E9B-BC62-9094D3519F4D.jpeg
 
Meillä on sellaisia "poliisin harjoitus käynnissä" -kylttejä, että ei tule väärinkäsityksiä.
 
Jeps ei voi olla ku laitonta touhua !! Chiliä kasvattaa erittäin moni ja myös kannabista sellaista joka on täysin laillista touhua kunhan THC:n määrä ei ylitä sallittua rajaa. Esim CBD lajikkeita löytyy missä THC:n osuus jää alle sallitun ja toi CBD auttaa sit monella kipuihin ja muihin ongelmiin. Lääkefirmojen lääkkeet ei vaan ole aina toimivin ratkaisu jos haluat et pystyt tekemäänkii jotain etkä ole koomassa. En ole missään vaiheessa sanonut ettei laittomia kasvattelijoita olisi mut sinä selvästi olet sitä mieltä et kaikki joilla on kotonaan kasvatuskamat kasvattaa laittomia aineita. Unikoitakin saat kasvattaa kotonasi täysin laillisesti jos haluat. Laitonta siitä tulee vasta jos rupeat viiltelemään niitä.
Noh, tämä Chilin kasvattaja lähti laitokselle pariksi päiväksi ja kasvit pääty poliisiautojen kyytiin. Hyvä oli seurata pari viikkoa sit, kun tyyppi lähti kaupalle, niin läheisestä pakettiautosta hyppäsi pari miestä ulos. Nopea käynti yläkerrassa ja takasin pakuun. :D
 
Kovia juttuja, itä-helsingin ihmeitä...

Ja sitten alkoikin selvitys. Onko pukki kaalimaan vartijana?

 
Viimeksi muokattu:
Kovia juttuja, itä-helsingin ihmeitä...

Kova juttu että kirjoittaa omalla nimellään. On tainnut pyörä pyörähtää todella kovaa.

Mielenkiintoista nähdä, miten asia etenee. "Lakaiseminen" on hankalampaa kun kaveri esiintyy omalla nimellään mutta toisaalta masennus etc. antaa mahdollisuuden leimata kirjoittaja sekopääksi. Paljon riippuu siitä, minkä kannan isot mediat ottavat.

Oli niin tai näin, se on varmaa, että herra Lindholm ei ole tällä hetkellä kovin korkealla minkään poliisilaitoksen joululahjalistalla.
 
Noh, tämä Chilin kasvattaja lähti laitokselle pariksi päiväksi ja kasvit pääty poliisiautojen kyytiin. Hyvä oli seurata pari viikkoa sit, kun tyyppi lähti kaupalle, niin läheisestä pakettiautosta hyppäsi pari miestä ulos. Nopea käynti yläkerrassa ja takasin pakuun. :D

Nooh olisi viety vaikka olisi ollut chilejä mut partio ei ois tunnistanut kasvia tai sit halunnu myöntää et turhaa tultiin. Tosin tässä nyt jo vahvasti haisee siltä et kaveri laittomia kasvattanut.
 
Ja sitten alkoikin selvitys. Onko pukki kaalimaan vartijana?


Hyvä et selvitellään mut tähän selvittään en luota. Pitäisi olla parempi systeemi huomattavasti meilläkin käytössä. Ihan oikein et likaiset paskalakit saa vähä jännitettävää elämäänsä ja toivottavasti näistä päästään eroon. Ikävä kyllä en siihen kovin vahvasti usko.
 
Mulla on omakohtainen kokemus tuosta jota väität "eivät koskaan" tapahtumaksi.
Poliisi pyysi ja sai lausunnon jonka perusteella syyttäjä teki päätöksen olla syyttämättä.
Saat kuitenkin pitää oluesi :LOL:

Vaikkakin puhuit nyt eri asiasta kuin minä, totean, että sinut raakattaisiin olutkilpailusta muutenkin pois.

Verenhimoisinkaan syyttäjä ei uskalla kovin heppoisin perustein nostaa juttua sellaista henkilöä vastaan, joka saattaa olla vääntämässä kanyyliä tai antamassa peräruisketta kun syyttäjän korruptiokonjakeista rasvoittunut maksa huutaa taas kerran hoosiannaa.

(Ohessa @kimmo.j syyttäjän silmin)

1617203054999.png

(Ohessa tavallinen kuolevainen saman syyttäjän silmin)

1617203211530.png
 
Törmäsin tällaiseen ex-poliisin nimellään pitämään blogiin:
Edit Aika karua juttua, aiheista joita on täälläkin sivuttu. @YJT , mitä arvelet tästä?
Olen silmäillyt joitakin blogin jutuista. En osaa ottaa sisällön todenmukaisuuteen muuten kantaa kuin toteamalla, että ovat nk vanhan liiton poliiseille mahdollisia toimintatapoja. Myös se, että tämän niminen henkilö on poliisissa työskennellyt siihen aikaan kun kirjoituksissa kerrotaan, on vahvistettu. Toisaalta, olen kuullut kirjoittajaksi väitetyn henkilön taustoista juttuja jotka syövät henkilön uskottavuutta aika paljon, mutta en voi niitä tässä kertoa koska saattaisin itse syyllistyä rikokseen.

Noissa kannattaa toki muistaa, että tapaukset on kerätty useiden vuosien ajalta ja ovat subjektiivisia kokemuksia tilanteista. Osa jutuista saattaa olla myös tilanteita joista kirjoittaja on kuullut mutta ei ole ollut paikalla vaikka kirjoittaakin itse näkemänään - tätäkin tyyliä näkee välillä; myös julkisuudessa. Osa tapauksista on lähinnä huonoa käytöstä mutta osa - jos ovat tapahuneet kuten tuossa kirjoitetaan - ovat olleet vakavampia.

Summa summarum: tekstistä lukemani jutut ovat mahdollisia, mutta ovatko tapahtuneet siten kuin on tuossa kerrottu; en ota kantaa. Joka tapauksessa ovat niin vanhoja juttuja että niiden selvittäminen lienee mahdotonta ja jos ovat rikoksia, ovat luultavasti vanhentuneita.
 
Olen silmäillyt joitakin blogin jutuista. En osaa ottaa sisällön todenmukaisuuteen muuten kantaa kuin toteamalla, että ovat nk vanhan liiton poliiseille mahdollisia toimintatapoja. Myös se, että tämän niminen henkilö on poliisissa työskennellyt siihen aikaan kun kirjoituksissa kerrotaan, on vahvistettu. Toisaalta, olen kuullut kirjoittajaksi väitetyn henkilön taustoista juttuja jotka syövät henkilön uskottavuutta aika paljon, mutta en voi niitä tässä kertoa koska saattaisin itse syyllistyä rikokseen.

Noissa kannattaa toki muistaa, että tapaukset on kerätty useiden vuosien ajalta ja ovat subjektiivisia kokemuksia tilanteista. Osa jutuista saattaa olla myös tilanteita joista kirjoittaja on kuullut mutta ei ole ollut paikalla vaikka kirjoittaakin itse näkemänään - tätäkin tyyliä näkee välillä; myös julkisuudessa. Osa tapauksista on lähinnä huonoa käytöstä mutta osa - jos ovat tapahuneet kuten tuossa kirjoitetaan - ovat olleet vakavampia.

Summa summarum: tekstistä lukemani jutut ovat mahdollisia, mutta ovatko tapahtuneet siten kuin on tuossa kerrottu; en ota kantaa. Joka tapauksessa ovat niin vanhoja juttuja että niiden selvittäminen lienee mahdotonta ja jos ovat rikoksia, ovat luultavasti vanhentuneita.
Toisella keskustelupalstalla tätä ruodittiin niin että ehdottomasti on ja ehdottomasti ei ole poliisi, perusteena tekstin kieliasu.. Mutta omasta mielestäni voi olla hyvinkin poliisi tai voi olla olemattakin. Ja kaikenlaiset kuvatut tapahtumat ovat voineet olla mahdollisia. Tällaisia ihmisiä kuin kuvatuissa jutuissa on voinut olla ja voi olla edelleenkin poliisissa ja kaikissa muissakin ammateissa. Poliisin työ voi hyvinkin raaistaa osan ihmisistä, muut ammatin haasteet voivat tuoda vielä oman lisänsä tähän.
Kiitokset taas @YJT näistä että vastailet tällaisiin! Ja yleensä poliisin asioiden valaisemisesta meille täällä
 
Ja sitten alkoikin selvitys. Onko pukki kaalimaan vartijana?
Hyvä et selvitellään mut tähän selvittään en luota. Pitäisi olla parempi systeemi huomattavasti meilläkin käytössä. Ihan oikein et likaiset paskalakit saa vähä jännitettävää elämäänsä ja toivottavasti näistä päästään eroon. Ikävä kyllä en siihen kovin vahvasti usko.
Mielenkiintoista on taas kerran havaita, miten kaikki - tarinasta riippumatta - muuttuu aina todeksi, jos se julkaistaan netissä. (Paitsi tietysti, jos se sotii täysin omaa maailmankuvaa vastaan - vrt. ilmastonmuutosfanaatikot vs. denialistit.)

Yksi taho on nyt julkaissut joukon tarinoita, joita sanoo todeksi. Toisen osapuolen versiota ei ole kuultu, eikä näyttöä suuntaan tai toiseen. Silti täällä ja muuallakin somessa poliisi on taas kerran paha ja valehteleva väkivataorganisaatio, joka on kaiken lain yläpuolella. Yleensä olisi hyvä ensin tutkia ja vasta sitten hutkia. Hankalaksi toki menee, jos on päättänyt jo etukäteen, ettei selvitys voi olla luotettava.
 
Nii eli likaisten poliisien pitäisi antaa jatkaa hommiaan ? Tiedän kyllä et suurinosa reilusti on oikein asiallista porukkaa mut tiedän senkii et niitä mätiäkin omenia on joukossa ja niistä olisi kaikkien osapuolten kannalta parasta päästä eroon. Mut jotkut eivät näköjään sitä jostain syystä halua. Osuuko sit liian lähelle omia touhuja vai mikä ni sitä emme tiedä ;)
 
Minua ei nuhteettomana kansalaisena haittaa laisinkaan, vaikka narkit, naisten hakkaajat, raiskaajat ja muut kriminaalit saisivat ylimääräistä tuta katseilta piilossa. Suomessa rikollisia hyysätään oikeuslaitoksen puolesta joten kaikki muu sanktio on pelkästään hyväksi.
 
Back
Top