Benelli
Respected Leader
Punaleima juustoa, löytyy ehkä Pv-moodlesta jostain.Jahas. Että ei ollut pelkästään Jussi Niinistön ääntenkalastelua.
Ok. Mikäs se suunniteltu vahvuus noilla oli, kun on päässyt unohtumaan?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Punaleima juustoa, löytyy ehkä Pv-moodlesta jostain.Jahas. Että ei ollut pelkästään Jussi Niinistön ääntenkalastelua.
Ok. Mikäs se suunniteltu vahvuus noilla oli, kun on päässyt unohtumaan?
Äläs ny, etkös ole huomannut, että alan paras tietämys majailee tällä foorumilla .Punaleima juustoa, löytyy ehkä Pv-moodlesta jostain.
PV maksaa vuokraa kustannusten mukaan. Tämä vuokrajärjestelmä otettiin käyttöön tämän vuoden alusta. Numerosi ovat v. 2015 tilinpäätöksestä, jolloin vuokralaiset vielä maksoivat Senaatille "ylihintaa" jonka Senaatti sitten tuloutti takaisin valtion kassaan.
Tuota minä en koskaan ymmärtänyt että jos Senaatti (valtion omistama liikelaitos) perii "liikaa" vuokraa esim. GTK:lta (valtion virasto) ja palauttaa rahan valtiolle (Valtiokonttori?) niin miten se valtion raha siinä kierrossa lisääntyy? Siis että otetaan vasemmasta taskusta ja siirretään oikeaan? Sen tiedän kuitenkin, että Senaatin vuokratason ja vuokrankorotusten vuoksi (ainakin osittain) jotkut valtion toimijat ovat joutuneet luopumaan toimipisteistään , tietyistä toiminnoistaan, vähentämään väkeään jne. Tällaisessa toiminnassa ehkä yksi hieman voittaa ja toinen häviää mutta kun yhteinen nimittäjä on valtio niin epäilen, että kierroksen aikana ei kovin paljon rahaa synny tyhjästä.
Ja epäilen että vuokranmaksu kustannusten mukaan tarkoittaa kuitenkin käytännössä sitä, että vuokratulot on pidettävä vakiona huolimatta vuokralla olevien neliöiden määrästä. Jos siis joku tiivistää toimintaansa kustannussäästöjen toivossa niin hetken päästä vuokramenot ovat samat vaikka tiloista olisi vähennetty 1/3.
Ensimmäiseen kysymykseen en tiedä vastausta mutta epäilyysi tiedän, se on onneksi turha. Kuten sanottua vuokrat lasketaan nykyään todellisten kustannusten mukaan ja PV pyrkii luopumaan vähemmän tärkeistä kiinteistöistä kustannusten alentamiseksi. Kaikessa ei ole salaliittoteoriaa taustalla vaikka tämä melko vainoharhainen foorumi onkin.
Ensimmäiseen kysymykseen en tiedä vastausta mutta epäilyysi tiedän, se on onneksi turha. Kuten sanottua vuokrat lasketaan nykyään todellisten kustannusten mukaan ja PV pyrkii luopumaan vähemmän tärkeistä kiinteistöistä kustannusten alentamiseksi. Kaikessa ei ole salaliittoteoriaa taustalla vaikka tämä melko vainoharhainen foorumi onkin.
Ei, kyllä Senaatti-kiinteistöillä on voitontuottovelvoite. Viime vuoden 606 miljoonan euron liikevaihto vuokraustoiminnassa tuotti 85 miljoonaa euroa voittoa - ihan hyvä suhde, ei yksityisellä sektorilla tuohon päästä yleensä.
http://www.senaatti.fi/filebank/4830-Tilinpaatos_2015.pdf
Tuota minä en koskaan ymmärtänyt että jos Senaatti (valtion omistama liikelaitos) perii "liikaa" vuokraa esim. GTK:lta (valtion virasto) ja palauttaa rahan valtiolle (Valtiokonttori?) niin miten se valtion raha siinä kierrossa lisääntyy? Siis että otetaan vasemmasta taskusta ja siirretään oikeaan? Sen tiedän kuitenkin, että Senaatin vuokratason ja vuokrankorotusten vuoksi (ainakin osittain) jotkut valtion toimijat ovat joutuneet luopumaan toimipisteistään , tietyistä toiminnoistaan, vähentämään väkeään jne. Tällaisessa toiminnassa ehkä yksi hieman voittaa ja toinen häviää mutta kun yhteinen nimittäjä on valtio niin epäilen, että kierroksen aikana ei kovin paljon rahaa synny tyhjästä.
Ja epäilen että vuokranmaksu kustannusten mukaan tarkoittaa kuitenkin käytännössä sitä, että vuokratulot on pidettävä vakiona huolimatta vuokralla olevien neliöiden määrästä. Jos siis joku tiivistää toimintaansa kustannussäästöjen toivossa niin hetken päästä vuokramenot ovat samat vaikka tiloista olisi vähennetty 1/3.
Ensimmäiseen kysymykseen en tiedä vastausta mutta epäilyysi tiedän, se on onneksi turha. Kuten sanottua vuokrat lasketaan nykyään todellisten kustannusten mukaan ja PV pyrkii luopumaan vähemmän tärkeistä kiinteistöistä kustannusten alentamiseksi. Kaikessa ei ole salaliittoteoriaa taustalla vaikka tämä melko vainoharhainen foorumi onkin.
Ett ole tainnut kokea missä kunnossa puolustushallinnon kiinteistöt olivat kun ne olivat puolustushallinnon omassa hanskassa?Yksi iso toimenpide, jolla saataisiin jopa satoja miljoonia takaisin puolustushankintoihin, olisi PV:n kiinteistöjen ja harjoitusalueiden siirtäminen Senaatti-kiinteistöiltä takaisin PV:n omistukseen, kuten ennen 90-lukua oli. Tällöin kaikki vuokriin menevät rahat saataisiin käyttöön, ja esim. kaluston varastointikulutkin laskisivat sen myötä.
Kyllä B-miehet ovat aina ja kaikkialla selvinneet vaikka lumitöistä yms. hommista jotka ei juuri ammattitaitoa vaadi.
Avainsana on sitten NYKYÄÄN. Jos siitä vanhasta systeemistä on kokemusta vaikka edeltävältä 15 vuodelta niin ihan kertavakuuttamisella ei usko ja luottamus välttämättä palaudu. Mutta kuten sanottua, muutos oikeaan suuntaan.
Asevelvollisuus ei ole pakkotyötä. Jos osa porukasta on vain pakkotöissä, syö tämä motivaatiota. Kyllä B-miehillekin löytyy sodanajan tehtäviä, joihin heitä tulee kouluttaa.
Itse olen SA-vahvuuden nostamisen kannalla, mutta ennen sitä pitää saada tuntuva lisäys puolustusbudjettiin.
Meinaan lisäyksiä jalkaväkeen, jätetään se hirviprikaati pois häiritsemästä, niin ei tartte hukuttaa ketjua naureskeluun.Ei kai kukaan ole väittänyt, ettei jalkaväellä mitään tee? Vai meinaatko noita "hirviprikaateja"?
Muihin kysymyksiin minulla ei ole antaa mitään vastausta.