Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hmm...kun tänä päivänä nuo poliisiasemat ovat kovin harvassa. Minun lähin poliisiasema siitä missä nyt istun on 20km. Muualla varmaan 50-100km lähimpään asemaan ei ole epätavallista, ei ainakaan keski-pohjanmaalla.
https://www.poliisi.fi/map_fiHmm...kun tänä päivänä nuo poliisiasemat ovat kovin harvassa. Minun lähin poliisiasema siitä missä nyt istun on 20km. Muualla varmaan 50-100km lähimpään asemaan ei ole epätavallista, ei ainakaan keski-pohjanmaalla.
Nyt ei ole kyse normaaleista jalkaväkipataljoonista, eli unohda 1k per pataljoona.Ainola otti Niinistön 50 000 lisäyksen ja jakoi sen pataljooniin omassa mielikuvituksessaan.
Lähde saanut tiedon. En ole sopinut lähteen kanssa julkisuudesta, joten en kommentoi.Onko tässä nyt edelleen pelkkä Ainola lähteenä?
Toivon tietysti, että kaikki kirjoittamasi pitää paikkansa, mutta jotta toivo vahvistuisi uskoksi, tarvitaan jotain luotettavaa lähdettä.
Lähde saanut tiedon.
Hmm, nyt voinen kertoa, että olen minäkin kuullut MPK:n suunnasta jotain epämääräistä vihjailua, että jonkinlaista pöhinää olisi meneillään. Ilman mitään yksityiskohtia.Perussuomalaisten puoluetoimistosta tänään kuultua:
"Sodan ajan joukkojen määrää nostetaan yli 20 prosentilla eli 50 000 sotilaalla. Tämä kohdennetaan paikallispuolustukseen. Paikallispuolustuksen tehoa lisätään kehittämällä vapaaehtoista maanpuolustusta pohjoismaisten mallien mukaisesti ja muodostamalla Maanpuolustuskoulutuksesta puolustusvoimien strateginen kumppani."
Nyt ei ole kyse normaaleista jalkaväkipataljoonista, eli unohda 1k per pataljoona.
Siis mitä haluat tietää?Tarkentaisiko joku millainen Ruotsin malli on yksityiskohdiltaan ja siihen liittyvästä lainsäädännöstä?
Olen skeptinen. Joskus kuultua koulutuskeskuksista jne. Paljon puhetta... vähän tai ei ollenkaan näkyvää tulosta. Money talks.
Pessimisti ei pety koskaan.
Eihän Ainola tuossa artikkelissa tee varsinaista laskelmaa. Käsittääkseni hän on saanut luvun 50 paikallispataljoonaa jostain. Kirjoitinkin jo aiemmin miten lkp-organisaatio, raja + sen reservi ja ne valmiusvarusmiehet eivät saa aikaan tuota 50k, joten 50k jutussa on kyllä tuollainen vapaaehtoisten mentävä rako.En minä sitä laskelmaa tehnyt vaan Ainola...
No suurin ongelmahan on ollut ettei ole annettu tilaa vapaaehtoistyölle, vaan pidetty homma majuijohtoisena. Jos siimaa annetaan enemmän, onkin sitten saalis isompi.Juu, jos katsoo 25 vuoden periodia taaksepäin, niin aika moni kaakku on mutusteltu vähän ennen aikojaan....ja kirsikka on yleensä hukkunut matkalle.
Eihän Ainola tuossa artikkelissa tee varsinaista laskelmaa. Käsittääkseni hän on saanut luvun 50 paikallispataljoonaa jostain. Kirjoitinkin jo aiemmin miten lkp-organisaatio, raja + sen reservi ja ne valmiusvarusmiehet eivät saa aikaan tuota 50k, joten 50k jutussa on kyllä tuollainen vapaaehtoisten mentävä rako.