Tässä kopioitua tekstiä eroista :
Suurin ero Leopard 2-vaunun eri mallien välillä on vaunun tornissa ja sen varustuksessa: malliin a4 asti Leopardissa on laatikkomainen, suoraseinäinen torni jossa pääaseena Rheinmetallin 120mm rihlaamaton panssarivaunukanuuna L/44. Mallista a5 eteenpäin torniin on lisätty ylimääräinen kalteva ns. nuolenpääpanssarointi, sekä mallissa a6 uusi, L/55 kanuuna. Nämä lisäykset ovat tuoneet taistelumassaan noin 5 tonnia lisäpainoa, mitä on kompensoitu uudenmallisilla kevyemmillä teloilla sekä EuroPowerPack- moottoripaketilla joka tuottaa saman 1500 hevosvoiman nimellistehon, mutta painaa aiempaa moottoripakettia lähes tonnin vähemmän.
Näitten ns. kovien muuttujien lisäksi myös vaunun elektroniikassa on eroja mallien välillä: a6-mallissa tornin suuntaus tapahtuu hydrauliikan sijaan elektroniikalla, mikä vähentää tulipaloriskiä, ja vaununjohtajalla on lämpökamera periskoopissaan, mikä parantaa huomattavasti pimeätoimintakykyä. samaten ajamista helpottamaan a5-mallista lähtien ajajalla on peruutuskamera.
Tärkein ero taisteluvaunuista puhuttaessa on tietysti tulivoimassa, ja tässä Leopard 2 on hyvin toimivan järjestelmän esimerkki: pääase on aiemmissa versioissa ollut Rheinmetallin rihlaamaton 120mm L/44 jossa L tarkoittaa putken pituutta kaliiberin kerrannaisina. (L44=44*120mm, ~5,28m) Kuitenkin mallissa a6 pääaseenmalli on uudistettu L/55-kanuunaksi, jolloin voidaan käyttää uusia, tehokkaampia ampumatarvikkeita. samalla kuitenkin aseen kaliiberin pysyessä samana L/55-kanuunalla voidaan tarvittaessa ampua samoja ammuksia kuin aiemmalla versiolla, joten yhteensopivuusongelmaa ei tule (Wikipedia: Leopard 2 MBT; ”George Forty: Illustrated
Edit: Tämä uusi Europower moottori on tehty yhteistyössä aikoinaan Wärtsilän kanssa, joten ylläpito onnistuu hyvin täysin kotimaisin voimin.